Beantwoord

Ontkoppelen afstandsbediening na aanschaf nieuwe tv

  • 16 October 2021
  • 9 reacties
  • 746 keer bekeken

Hoi, 

mij heb een andere tv en nu moet ik dus de afstandsbediening ontkoppelen voordat ik hem weer opnieuw kan verbinden met deze tv maar ik kan nergens vinden welke code ik dan moet in toetsen. 
Er staat alleen dat je de stop knop in gedrukt moet houden maar die zit niet op deze afstandsbediening dus dat werkt niet.
 

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 October 2021, 10:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @N3008 ,

Ontkoppelen kan niet en is niet nodig. 

Je kunt gewoon je nieuwe TV koppelen aan de afstandsbediening. 

 

Hallo @N3008 ,

Ontkoppelen kan niet en is niet nodig. 

Je kunt gewoon je nieuwe TV koppelen aan de afstandsbediening. 

 

Nee dat kan dus niet. 
vorige keer moest ik hem eerst ook ontkoppelen en heb ik de codes gekregen maar weet ik niet meer. 
bij de vorige afstandsbediening was het niet nodig inderdaad maar bij deze wel.

vorige keer moest ik hem eerst ook ontkoppelen

Dan deze vraag: heb je de zxv8001 ontvanger?

Met de afstandsbediening T4H ir en T4H bt kun je gewoon een nieuwe tv-code invoeren. De oude wordt dan overschreven.

Overigens: heb je hetzelfde merk tv dan zou het gewoon moeten werken. 

Reputatie 7
Badge +10

Elke KPN afstandsbediening heeft een stop toets. Je hebt de oude afstandsbediening nog zeker?

Het verschilt per afstandsbediening hoe je deze koppelt. De oude ging met stoptoets ingedrukt houden en dan de code. De nieuwe gaat met de source knop, of source en OK tegelijk.

 

Het makkelijkst is om gewoon dit stappenplan te doorlopen voor het koppelen van de afstandsbediening 

Ontkoppelen is niet nodig.

Hoi, @DennisA78 . TS heeft de T4H afstandsbediening met Netlfix knop. Die heeft geen STOP knop. Stoppen van bv opnames gaat dan met de TERUG knop.

 

Er staat alleen dat je de stop knop in gedrukt moet houden

@N3008 , dan gebruik je de uitleg van een oude afstandsbediening. Selecteer hier jouw afstandsbediening en er staat wat je moet doen.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, @DennisA78 . TS heeft de T4H afstandsbediening met Netlfix knop. Die heeft geen STOP knop. Afspelen van bv opnames gaat dan met de TERUG knop.

Je hebt gelijk, pardon :no_mouth:

Hoi, @DennisA78 . TS heeft de T4H afstandsbediening met Netlfix knop. Die heeft geen STOP knop. Stoppen van bv opnames gaat dan met de TERUG knop.

 

Er staat alleen dat je de stop knop in gedrukt moet houden

@N3008 , dan gebruik je de uitleg van een oude afstandsbediening. Selecteer hier jouw afstandsbediening en er staat wat je moet doen.

 Dit kan dus niet tot hij ontkoppeld is helaas.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi, @DennisA78 . TS heeft de T4H afstandsbediening met Netlfix knop. Die heeft geen STOP knop. Stoppen van bv opnames gaat dan met de TERUG knop.

 

Er staat alleen dat je de stop knop in gedrukt moet houden

@N3008 , dan gebruik je de uitleg van een oude afstandsbediening. Selecteer hier jouw afstandsbediening en er staat wat je moet doen.

 Dit kan dus niet tot hij ontkoppeld is helaas.

Dat hoeft niet. Welke heb je dan? 

 

 

Welk tv merk heb je?

 Dit kan dus niet tot hij ontkoppeld is helaas.

Ik snap niet waar je dit vandaan hebt. Misschien dat je dat kan aangeven. Er valt helemaal niks te “ontkoppelen” want bij Infrarood is er helemaal geen sprake van “koppeling” in welke zin dan ook. Alleen van “instellen op merk tv”. Meer niet.
Verander je de instelling voor je nieuwe merk dan is het oude vanzelf verdwenen. Is je nieuwe tv van hetzelfde merk als de oude dan hoef je zelfs helemaal niks te doen. Dan werkt de afstandsbediening gewoon nog.

Er staat alleen dat je de stop knop in gedrukt moet houden maar die zit niet op deze afstandsbediening dus dat werkt niet.

We (ik) hebben het hier gewoon over de kpn afst.bed. met Netflix knop. En jij ook begrijp ik uit deze omschrijving.