Vraag

Ontkoppelen KPN afstandsbediening van tv

  • 9 September 2019
  • 38 reacties
  • 3417 keer bekeken

ontkoppelen van KPN afstandsbeding met Sony tv, hoe doe ik dat?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Door de code van een ander merk te gebruiken.
http://www.kpn.com/afstandsbediening

Maar, waarom wil je 'm "uitzetten" voor je tv. Heb je geen Sony meer?

Het is toch handig dat je je tv aan- een uit kan zetten met de kpn-ab? En het volume bedienen? Anders moet je altijd 2 ab's gebruiken.
Sinds ik de afstandsbedieningen heb gekoppeld werkt de soundbar niet meer, heeft echt te maken met de koppeling, mijn schoon heeft hetzelfde probleem naar het koppelen
mijn zoon heeft hetzelfde probleem.
welke andere code?
Het lijkt me zéér onwaarschijnlijk dat de koppeling v.d. ab de oorzaak is van de problemen met de soundbar. De KPN ab geeft exact dezelfde IR codes (voor aan/uit; volume en ingangskeuze) als de originele die bij de tv is geleverd.

welke andere code?
Gewoon eentje van een ander merk televisie. Een merk wat je niet hebt. Philips, Samsung, LG, anders, ...
http://www.kpn.com/afstandsbediening
Hoi @Eric7009 . Is je probleem hiermee verholpen?
Nee, probleem bestaat nog steeds.
Ik heb wat meer info nodig. Onze afstandbediening zou geen invloed moeten hebben op de werking van jouw soundbar. Wat werkt er precies niet aan de soundbar? Alle info is welkom.
Is de soundbar verbonden met hdmi met de televisie? Mogelijk verstoort de HDMI CEC functie (ipv dat ie nuttig is). Hier ook bij één apparaat. CEC erop uitgezet, probleem verholpen.

Het heeft i.i.g. niets van doen met de kpn ab.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. (wellicht het antwoord van @PeterG ? )Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Ik heb een vraag over mn afs bediening en over mn zenders mn afs bed is gekoppeld aan mn

Settopbox van kpn experia 9 maar kan niet van zenders wisselen heb bij in het menu instellen univesele afs bed kpn verwijderd per ongeluk

Sindsdien dat probleen heb ik diverse keren

Geprobeerd te kopppelen maar lukt niet omdat hij al gekoppeld is maar dus niet werkt 

Heb samsung oude generatie smart tv

Heb settopbox opnieuw aangesloten met internet biedt geen uitkomst

Ik ga nog proberen om mn settopbox op mn hdmi arc aan te sluiten en verder heb ik geen

Idee

 

Het is een beetje onduidelijk wat je bedoeld, @Andriess . Maar een afstandsbediening van KPN werkt sowieso op een KPN settopbox. Ik begrijp echter dat die settopbox niet meer reageert op de afst.bed.?

De functies voor de tv, namelijk aan- en uitzetten en volume moeten op een Samsung sowieso werken mits de afstandsbediening goed ingesteld is. Voor bediening van de settopbox is dat geen probleem, dat werkt standaard.

Wel afst.bed. heb je nog: de kleine met groene knoppen. De lange met cijfers onderaan. De lange met cijfers bovenaan.
Heb je de batterijen al eens vernieuwt?
Welke settopbox (het zwarte kastje bij je tv) heb je? Arris, Arcadyan, Motorola?

De experiabox v9 heeft er niets mee te maken. Dat is alleen het doorgeefluik voor de diverse diensten (tv/radio, internet, vaste telefoon).

Oh sorry ik bedoel de afs bediening van mn smart tv werkt niet op de settop box terwijl hij wel gekoppeld is 

Dit probleem is ontstaan nadat ik in het menu

Van de tv " universele afstandbediening instellen" per ongeluk kpn heb verwijderd

Mijn settopbox is kpn zwart kastje ik zie alleen

Hmb2260 hdmi er op staan verder niks 

Dank je wel voor je reactie 🙂

 

IK ben echt  geen techneut sorry

Oh, ik weet dat het met een Samsung ab kan. Wist niet dat het met een Sony tv ook kan met diens eigen ab. Geen idee hoe je dat weer moet koppelen op de Sony tv, dat is een ondersteuning die de televisiefabrikanten op basis van TV Connect bieden.

Totdat iemand je kan helpen of je het zelf weer uitvindt dus de KPN ab voor de ontvanger dan maar gebruiken.

Het is dus feitelijk ‘koppelen van Sony TV met KPN i.v.m. bediening via de Sony ab’ zullen we maar zeggen.

Maar euh, als je nou es de hdmi kabel v.d. ontvanger even uit je tv haalt… kan je het dan niet opnieuw koppelen? Ik moest (Samsung tv) opnieuw koppelen toen ik de KPN ontvanger van HDMI 1 naar HDMI 2 deed.

Ja heb ik ook gedaan ik heb de hdmi opnieuw aangesloten tv en settop box opnieuw opgestart en een andere hdmi poort gebruikt

En het is een samsung smart tv maar als ik op de afs bed van tv kanaal wil switchen krijg ik de melding geen opgeslagen kanalen voer automatische afstemming af het lijkt wel of hij naar een andere poort schakelt ipv naar een ander tv kanaal en het heeft gewerkt ik had waarschijnlijk die kpn in het menu van ins universele afs bed niet moeten verwijderen

ik heb hetzelfde probleem als eric

Mijn soundbar is aangesloten via optisch, ik blijf geluid houden als ik met de afstandsbediening het geluid mute.

Ik heb zowel de optische tv uitgang als de optische uitgang van het arris kastje gebruikt.

Wat ik het liefste zou willen is dus dat de afstandsbediening wel met de tv gekoppeld is wat betreft aan uit en source functionaliteit, maar dat hij het geluid net zo zou regelen als de zenders, dus via het kastje.

 

Iemand een idee? Met mijn humax van ziggo had ik hier geen problemen mee.

 

Niels

De Humax heeft zélf volumeregeling. De kastjes van KPN hebben dat niet. (vind ik prettig).

Bij mij regelt het volume via HDMI CEC. Dat moeten dan zowel je televisie als je soundbar dat ondersteunen. Voorwaarde is dat ze verbonden zijn met een onderlinge HDMI verbinding.
Dat geeft de tv de volumewijzigingen aan de soundbar door.

Mijn kpn afstandsbediening is defect nu heb ik een nieuwe ontvangen.

Wat is nu de volgorde moet ik de tv uitzetten en met de Samsung afstandsbediening aanzetten en dan de kpn afstandsbediening programmeren 

Reputatie 7
Badge +12

Mijn kpn afstandsbediening is defect nu heb ik een nieuwe ontvangen.

Wat is nu de volgorde moet ik de tv uitzetten en met de Samsung afstandsbediening aanzetten en dan de kpn afstandsbediening programmeren 

Voor Samsung kan je de knop 1 en source (die knop onder de 7) 5 seconde inhouden, hierna brand er een rood lampje en klik je op doorspoelen. Nu even volume knoppen gebruiken of de aan/uit knop om te testen of hij werkt en daarna de OK knop om de instellingen op te slaan. 

Hussel , bedankt.

Reputatie 1

4 weken geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN, monteur heeft alles geïnstalleerd, afgelopen weekend heb ik gemerkt dat ik met mijn afstandsbediening van Loewe niet meer in het menu van de tv kom, uitsluitend aan/uit en mute wekt nog ! Om mijn koptelefoon te koppelen moet ik in het menu komen. Is een oplossing eerst kpn ontkoppelen, vervolgens via Loewe afstandsbediening in het Loewe menu en dan weer koppelen ? Ik ben niet zo piep meer en geen whizzkid, hopelijk kunt u mij helpen om weer goed naar de tv te kunnen luisteren, zonder de buren overlast te bezorgen !

Juist met de afstandsbediening van KPN (!) kun je alleen volume/mute en aan/uit doen. 

Met de oorspronkelijke afstandsbediening van de tv zelf (van Loewe dus) kun je ALLES met je tv maar niets met de kpn ontvanger.

Gebruik dus de bij de tv geleverde afstandsbediening voor de instellingen van je koptelefoon.

Reputatie 1

Misschien heb ik het niet verwoord, maar ik wil met mijn Loewe afstandbediening in het menu van mijn Loewe televisie ! Bij Ziggo ging dat gewoon, nu ik KPN heb doet alleen op mijn Loewe tv alleen de aan/uit en mute knop het nog ! Overigens werkt de KPN afstandsbediening verder uitstekend !

Reputatie 1

Nu ik KPN heb, doet alleen op mijn Loewe AFSTANDBEDIENING alleen de aan/uit en mute knopje het nog !