Beantwoord

Ontvanger blijft steeds hangen

  • 11 March 2019
  • 7 reacties
  • 2761 keer bekeken

Hoi

We hebben al een lange tijd 2 ontvangers een boven en een beneden.
Nu geeft de ontvanger beneden steeds problemen. Hij blijft hangen bij tv kijken en het gebruik van de on demand functies.
Ik heb de instructies van de KPN site al uitgevoerd en ook een software update gedaan.
Graag hiervoor tips of een andere passende oplossing.
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 March 2019, 10:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@kel25ly, wat je eerst kunt checken is of het aan de ontvanger ligt of aan de verbinding tussen de tv ontvanger en de modem (Experia). Kun je de ontvangers van boven en beneden eens omwisselen om te kijken of het probleem dan bij dezelfde ontvanger blijft of dat je dan een probleem met de andere ontvanger (beneden) hebt?
Hoe is de tv ontvanger beneden verbonden met de Experia, rechtstreeks of bijv. via een draadloze verbindingsset of switch?
Welke tv ontvanger(s) heb je?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @kel25ly, @joss1965 heeft al goede vragen gesteld en ben benieuwd naar je reactie. Zou je ook je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Hopelijk hebben we snel een oplossing gevonden 🙂
Reputatie 7
Badge +19
We hebben geen reactie meer van je gezien @kel25ly, dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!
beide ontvangers geven nu weer problemen de laatste dagen. Beneden is de ontvanger aangesloten met een direct verbinding met de experia box en boven met een draadloos systeem van KPN. Tevens hebben we een WiFi versterker via KPN
Ik heb het profiel aangepast.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @kel25ly, Ik heb een aantal metingen uitgevoerd, maar ik vind geen problemen op jouw verbinding. In je eerste bericht gaf je aan dat je problemen had met de ontvanger beneden. Haperende verbinding. Is dit nu ook het geval boven? Krijg je ook een foutcode te zien? Zou je de ontvangers eens om willen wisselen? De ontvanger van beneden boven aansluiten en de ontvanger van boven beneden aansluiten? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. Je geeft ook aan: Tevens hebben we een WiFi versterker van KPN. Is de versterker aangesloten tussen het modem en de ontvanger?
ik heb gekeken om de ontvangers om te wisselen maar dat lukt niet omdat boven een ander ontvanger is namelijk de hbm 2260. De stroomkabel is anders en die zitten op beide plaatsen netjes weggewerkt. Het lukt niet om dat zomaar te doen. Ja boven zit de versterker tussen ontvanger en de modem en beneden in de meterkast bij de modem. Nee hij geeft geen foutcode alleen beeld blijf hangen of wordt zwart en de ontvanger reageerd nergens meer op ook niet op ee afstandsbediening. Enige optie is dan om met dr knop achterop aan en uit te zetten.
Beneden is dit probleem vaker dan boven.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @kel25ly, Op afstand kan ik niet achterhalen wat er aan de hand is. Je hebt de ontvangers al gereset. Heb je dit gedaan op deze manier? Zo niet, dan wil ik je vragen om dit alsnog op deze manier te doen. Heb je de reset goed uitgevoerd, dan zou je het modem nog eens kunnen resetten. Hoe je dit doet, leggen we uit op deze pagina. Met een beetje geluk blijft de verbinding dan stabiel. Als dit niet het geval is, dan is het toch noodzakelijk om de ontvangers om te wisselen en de bekabeling te controleren. De ontvangers zou je met elkaar kunnen verwisselen. Het merk is misschien anders, maar de ontvanger zou je wel aan kunnen sluiten op de adapter van de andere ontvanger.