Ontvanger loopt vast na opstarten. Reset nodig

  • 22 November 2020
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Reputatie 2

Weer een compleet vaste ontvanger.…

Vraag me ook niet af of dit iets anders is als spontaan opstartende, deze zit gewoon steeds vast in standby…

Moet hem uit zetten op de achterkant en weer aan, in display komen dan de percentages weer te staan van het inladen software.....

Word toch wel vervelend als je ieder weekend naar boven moet omdat de kinderen hem niet aan krijgen.…

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Arris VIP 2952
    • Serienummer: M11517TW3371
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Niets wou hem aan zetten vanuit standby en dit wou niet. Moest een geforceerde reset doen om hem weer aan te krijgen.
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • 22 november 15:30 maar hoe lang hij al "vast" zou hebben gezeten geen idee.
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • Geen idee, het is onze 2de ontvanger welke boven staat en niet elke dag gebruikt word, maar nu is het elk weekend raak de 4de keer op rij nu...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 2

Verplaatst uit spontane herstart ontvangers zie ik.…

 

Dus men denkt dat dit een ander probleem is ?

 

Overigens, hij loopt niet vast na opstarten !

Krijg hem juist niet opgestart, hij wil gewoon niet uit zijn standby.

Niet met de afstandbediening En ook niet met het knopje bovenop..

Enigste manier om er weer leven in te krijgen is spanningsloos maken, hierna zie je blauw beeld met de percentages van het downloaden software…

 

Heb het nu elk weekend al gehad, nu de 4de week achtereen…

Alles behalve gebruiks vriendelijk…

En ow  ja, frisse start en fabriekhersrel is al gedaan...

Badge +19

Je gebruikt toch niet dit soort dingen hoop ik? 

 

Reputatie 2

Nee nee ik heb alles volledig bekabeld hier in huis.

Dus de ontvanger is direct aangesloten met cat5e kabel op de gs105E switch welke met cat5e aan de Experiabox V10 zit...

Reputatie 7
Badge +30

Hey @ArjanGroters, je bericht is inderdaad even afgesplitst. Het spontaan herstarten ding is echt dát. De ontvanger valt uit en herstart zichzelf en gaat dan weer door als normaal. Als jij hem juist niet kunt aanzetten, dan is dit iets anders. Ik zie in je profiel dat je een Arcadyan en een Arris hebt, op welke van de twee speelt dit? Dan ga ik die even uitlezen.

Reputatie 2

Hoi Erik

 

Het spontaan herstarten speelt bij ons op de Arcadyan.

 

En het niet reageren op de Arris.

Hiervan is nu voor de 2de maal een frisse start gedaan.

Maar deze word eigenlijk alleen in het weekend gebruikt, vandaar dat we er eigenlijk nooit snel achter komen totdat de kids in het weekend hem willen gebruiken....

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @ArjanGroters, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 7
Badge +30

Om het uit te sluiten, het wisselen van de afstandsbedieningen helpt ook niet, Arjan? En, nog even voor de zekerheid: het adres en klantnummer in je profiel matchen niet. Ik neem aan, gezien de naam die eraan gekoppeld zit, dat het klantnummer klopt en het adres niet meer?