Beantwoord

Ontvanger start traag op bij opstarten

  • 4 maart 2019
  • 42 reacties
  • 381 keer bekeken

Reputatie 1
Bij het opstarten van de ontvanger duurt 10 minuten voordat ik beeld heb..
2 weken terug een nieuwe ontvanger gekregen vanwege Netflix
Voor deze ontvanger geen problemen mee gehad
Naam ontvanger is hmb2260 v2

Wat al allemaal gedaan
Nieuwe software gedownload niks geholpen
Nieuwe afstandsbediening niks geholpen
Nieuwe bekabeling niks geholpen

Hoop dat iemand een oplossing heeft

Mvg Claudia
icon

Beste antwoord door Claudiagoof 7 maart 2019, 12:17

De monteur is net geweest
Het kastje is te nieuw voor de tv
Het signaal komt te sterk binnen voor de tv
Omdat mijn tv al ouder is

Hdmi aansluiting is defect op de tv
Hij vertelde dat het daar aan kan liggen omdat de hdmi ook signaal doorzend
En dat kan hij niet meer optimaal en daarom start hij traag op
Op.
De scart deed hij het heel snel alleen het beeld is dan niet meer HD kwaliteit

Te snel kastje op een oude tv

Ik vertelde ook dat ik dat probleem niet had met mijn vorige ontvanger
Hij zei ook omdat je vorige ontvanger ook oud was hihi
Oude ontvanger met oude tv werkt perfect
Nieuwe ontvanger met oude tv gaat ie traag werken
Want de oude tv hebben de hdmi kwaliteit slechter
Kon er een nieuwer type hdmi laten zetten dan was het probleem opgelost

Dus uitslag
Hdmi is te oud voor de nieuwe ontvanger die op de tv zit
Nieuwe tv kopen is het probleem opgelost
Of hdmi in de tv vervangen voor nieuwer type

Bedankt allemaal voor jullie hulp
Heb zeker er wat aan gehad
Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 1
Is goed laat morgen iets weten 👌
Reputatie 1
De monteur is net geweest
Het kastje is te nieuw voor de tv
Het signaal komt te sterk binnen voor de tv
Omdat mijn tv al ouder is

Hdmi aansluiting is defect op de tv
Hij vertelde dat het daar aan kan liggen omdat de hdmi ook signaal doorzend
En dat kan hij niet meer optimaal en daarom start hij traag op
Op.
De scart deed hij het heel snel alleen het beeld is dan niet meer HD kwaliteit

Te snel kastje op een oude tv

Ik vertelde ook dat ik dat probleem niet had met mijn vorige ontvanger
Hij zei ook omdat je vorige ontvanger ook oud was hihi
Oude ontvanger met oude tv werkt perfect
Nieuwe ontvanger met oude tv gaat ie traag werken
Want de oude tv hebben de hdmi kwaliteit slechter
Kon er een nieuwer type hdmi laten zetten dan was het probleem opgelost

Dus uitslag
Hdmi is te oud voor de nieuwe ontvanger die op de tv zit
Nieuwe tv kopen is het probleem opgelost
Of hdmi in de tv vervangen voor nieuwer type

Bedankt allemaal voor jullie hulp
Heb zeker er wat aan gehad
Reputatie 1
Ja die knul vertelde ook dat als ik het zou vervangen dat het de vraag was of de tv het aan kon
Ja ik vertelde dat de tv al heel oud is
Het eerste platte scherm wat toen uit kwam
Zo lang heb ik deze tv al
Dus zou best kunnen wat jij verteld

De tv heeft gewoon zijn tijd gehad denk ik
Vooral voor de nieuwe technologie van tegenwoordig
Dat kun je nu dan wel zien met de ontvanger

Ik heb ook maar 2 ingangen van hdmi
Maar komt goed
TV is niet meer zo duur als toen ik hem in het begin kocht
Die prijzen zijn aardig omlaag gegaan

Bedankt voor jullie hulp
Ik weet nu waar ik volgende x moet zijn
In plaats van bellen hihi
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat de monteur het zo uitgebreid heeft onderzocht! Ik sluit me aan bij Peter wat betreft een nieuwe TV. Ik heb er persoonlijk nog niet van gehoord dat je een hdmi aansluiting kan vervangen door een nieuwe. Maar zelfs als dat zou kunnen lijkt het me zonde van het geld. Als er in de toekomst eens een nieuwe TV komt werkt alles zoals het hoort. Hopelijk kun je tot die tijd even vooruit 🙂
Reputatie 1
Vanaf morgen middag is goed
Dat er iemand komt.
Ik heb er nu ook echt alles aan gedaan wat ik kon
Reputatie 1
OK bedankt
Ik laat jullie weten wat er is gebeurd
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Claudia! Een heel bijzonder probleem dit. Super dat er zo actief wordt meegedacht 🙂

Als de TV-ontvanger in standby staat, zie je dan wel die verspringende tekst in beeld? ("druk op [x] om de TV-ontvanger in te schakelen") Als je de TV-ontvanger inschakelt, is het beeld dan helemaal zwart, tot het moment dat je live TV ziet?

Ik begrijp dat het probleem is ontstaan sinds de nieuwe TV-ontvanger. Ik begrijp alleen niet waarom elke andere combinatie van TV en TV-ontvanger sinds dat moment problemen geeft, alleen beneden. Ik ben ook benieuwd of scart verschil maakt. Tenzij een oorzaak direct duidelijk wordt leg ik dit voor aan de ontwikkelaars van Interactieve TV. Als we er niet uitkomen lijkt een monteur mij ook een goede vervolgstap.
Reputatie 7
Badge +28
Als dit met meerdere TV's en ontvangers misgaat op dezelfde plek, sinds de nieuwe TV-ontvanger, denk ik niet dat je zelf nog iets kan doen om dit op te lossen. Dan is de beurt aan ons. Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de monteur. Zullen we een afspraak maken? Wanneer zou het jou, vanaf morgen, het best uitkomen?
Reputatie 7
Badge +18
De Experiabox misschien?
Steek de netwerkkabel van de defecte box eens in een andere plug van de experiabox?
Of zit er een switch tussen? (Oh dat laatste had Peter ook al gevraagd, sorry)
Reputatie 7
Een heel vreemd verhaal waar ik zo, op afstand, niet verder mee kom helaas.

@Claudiagoof: vooralsnog even tijdig de tv + ontvanger aan zetten (maar dat had je zelf vast ook al bedacht 😉 )

@moderator, monteur (ogen ter plaatse) mss toch wel handig in deze.
Reputatie 1
Heb het geprobeerd in een andere ingang
Dit probleem blijft
Heb het nu weer gedaan
1 en 2 zijn bezet is boven
3 was onder
Heb hem nu weer terug gezet naar 4
Alleen ik merk dit morgen vroeg pas
Als ik dan de tv weer aan zet
Als hij traag is of normaal reageert
Daarom ben ik al een paar weken ermee bezig

Nu als ik het doe reageert het super snel
Maar dat wil niks zeggen hier
Tot morgen
Hoop dat het gewerkt heeft ☺️
Reputatie 1
Het heeft niet geholpen
Ben weer aan het wachten dat ie opstart

Krijg niet direct beeld (geen signaal) geeft ie aan
Reputatie 1
Ja klopt alles is vernieuwd
Daarom vind ik het zelf ook zo vreemd
Reputatie 1
@PeterG
Klopt als ik de tv aanzet
Heb ik 10 minuten ook geen geluid

Zie wel op het ontvanger nummer van de zender
Komt alleen niet door de tv

Na 10 minuten krijg ik haperend beeld heel even en dan krijg ik de zender die in de ontvanger staat aangegeven
Van ontvanger naar tv met scart
Ga ik uitproberen
Was inderdaad nog een optie die ik zelf ook had kunnen bedenken hihi
Bedankt weer

@Joran
Ook jij bedankt ik ga het testen
En jullie horen van mij
De hdmi is gewoon hoe het hoort te zijn aangesloten
Ja ik ben heel technisch aan gelegd zit in de familie
Weet heel goed waar ik het over heb alleen weet niet altijd de benamingen ervoor.
Ben de techneut in huis

Vind het wel iedere x een uitdaging als ik iets heb
Moet alleen niet te vaak voorkomen Hi
Reputatie 1
Heb de scart erin
Alleen krijg geen beeld met alleen de scart aansluiting
Is av op de tv
Hdmi aansluiting doet het wel in combinatie met scart
Alleen weet nu niet of het met opstarten het zelfde is
Dat zie ik morgen pas

Wat is aangesloten
Scart op tv
Scart op ontvanger
Hdmi op de ontvanger en tv
Ether kabel in ontvanger naar experiabox
Stroom kabel van de ontvanger direct in de muur zonder tussenstuk

Scart kabel is een goude kabel aansluiting is de beste die er is.
Is speciaal voor dunne tv's en beeldkwaliteit is beterder zeggen ze
Tot morgen voor meer verslag
Hoop dat ie het doet 😀
Reputatie 1
Ben er weer
Maakt geen verschil met scart
Ben weer aan het wachten..
Wat nu?
Reputatie 1
Ja dit doet zich ook voor bij een andere tv
Boven heb ik ook gekeken maar die zijn niet verbonden met hdmi omdat die mogelijkheid bij die tv's er niet is. Die tv's kunnen alleen met scart. Misschien dat ik daarom geen probleem heb boven. Maar toch vind ik het raar
Met scart doet de tv van boven hetzelfde probleem onder

Ik weet als er een monteur komt dat het in rekening kan gebracht worden
Heb jaren geleden ook iets gehad en toen zeiden ze me dat ook.
Alleen lag niet aan mij gelukkig
Maar dat was toen
Reputatie 7
Badge +28
Wat er met scart mis ging weet ik niet, het klinkt alsof je nog steeds via hdmi beeld kreeg.

Ik wil graag nog even 100% zeker weten: dit doet zich ook voor als je een andere TV beneden neerzet? Begrijp ik goed dat je dat al hebt getest en dat het ook bij een andere TV 10 minuten duurt voor je beeld krijgt?

Alles klinkt alsof het probleem in de TV zit. In ieder geval in de combinatie tussen de TV en de TV-ontvanger. Dan zou het iets met energieinstellingen kunnen zijn, een HDMI probleem, etc. Als dit op de andere TV's, die het prima doen met dezelfde of andere TV-ontvangers, ook mis gaat heb ik echt geen idee. Dan lijkt een monteur me de beste optie. Een monteur brengt echter kosten in rekening als het probleem niets met KPN te maken heeft, dat wil ik voorkomen.
Reputatie 7
Badge +28
Dat lijkt mij ook! Je kunt de monteur morgenmiddag verwachten tussen 14:00 - 16:00. Ik denk dat we hier allemaal erg benieuwd zijn naar de afloop, dus laat het vooral weten 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Jawel dat begrijp ik, maar heb je de netwerkkabel ook even in een andere plug van experiabox gestoken?
Er zitten 3 of 4 gele netwerkpluggen in de Experiabox.
Reputatie 7
Badge +18
Overigens als je de ontvanger helemaal uit hebt gehad dan duurt het opstarten ook zo'n + 10 minuten.
Dus proberen vanuit Standby
Reputatie 7
Badge +18
Laat het weten of het nu wel of niet goed is Claudia
Reputatie 7
Badge +18
En de netwerkkabel zelf is ook al vervangen toch?
Reputatie 7
Zet je 'm helemaal uit met de schakelaar op de achterkant? ... dan nog zou het ongeveer 3 à 4 minuten moeten zijn maximaal.

Van uit standby is een Arcadyan met 2 / 3 seconden in bedrijf.
Reputatie 7
Okee. Maar duurt het 10 minuten voordat je vanuit STANDBY beeld hebt??? Dan zou ik toch haast denken dat de ontvanger defect is. Normaal is de Arcadyan nog sneller uit standby dan de Arris (die is ca 2½ sec.)

Heb je dit al sinds je deze ontvanger hebt, of is het later ontstaan?
Het kan ook nog een probleem met de HDCP handshake (HDMI) zijn als je tv al wat jaartjes oud is.

Zodat je door een KPN moderator geholpen kan worden (evt. omruil lijkt mij) heeft die wel wat gegevens nodig. Vul je je forumprofiel nog even in? Als dat nog niet gebeurt is; ik kan dat namelijk niet zien.

Reageer