Beantwoord

Ontvanger tv valt uit

• 19 July 2012
  • 6 reacties
  • 10012 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hallo,

Mijn tweede ontvanger valt soms uit en moet dan weer compleet worden opgestart.

Heb al een andere adapter gebrobeerd maar probleem blijft.

KPN webcare  zijn er tips voor dit brobleem 

icon

Beste antwoord door radka2 23 July 2012, 13:19

Heb contact gehad met (Jeroen) KPN Webcare via mail

Er is een nieuwe ontvanger opgestuurd en tot nu geen probleem meer met de ontvanger.

Wat wel jammer is er zou een Model 1853 worden toe gestuurd maar kreeg een 1963.

Misschien kan dat ooit nog eens kan worden omgeruild maar we kunnen eerst weer tv kijken.

Bedankt voor de snelle Service KPN Webcare.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste radka2,

Mogelijk wijst dit op een probleem met de hardware van de tuner. Misschien niet onverstandig om contact met de klantenservice op te nemen en te vragen of ze de tuner willen omruilen.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo, Arjanehv1983

Denk ook dat het met de hardware van de ontvanger ligt want hij valt gewoon uit onder het kijken.

soms start  hij weer op, maar meestal duurd het even voor dat hij weer wil opstarten.

kun je de ontvanger ook resetten ??

kan de webcare op dit forum mij misschien nog tips geven we wachten af.

Reputatie 3
Badge +4
Beste radka2,

Je kan via het menu een reset uitvoeren. Ik vermoed echter dat dit niet al te veel zal uitmaken.

Kan het zijn dat de tuner op een plek staat waar deze of zijn voedingsadapter de warmte niet goed kwijt kan? Het plotseling uitvallen kan naast hardware problemen ook op thermische problem wijzen. Vrijwel alle moderne apparaten en voedingsadapters zijn tegenwoordig op oververhitting beveiligd. Dat jou tuner regelmatig uitvalt en even op zich laat wachten voor deze weer inschakelt kan hierdoor komen.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Arjanehv1983

De ontvanger staat op de slaapkamer en staat op een tafel vrij van alles en ook de adapter staat vrij

dus ze kunnen als het warm zou worden  de warmte goed af voeren.

Als hij ook uit valt dan komt het zelfs voor dat hij het ook niet met een andere adapter werkt

en zoms zijn er totaal geen problemen ook al staat de ontvanger lang aan dus  het verschilt nogal

wanneer het brobleem zich voor doet denk toch aan een hardware probleem.

Reputatie 5
Badge +7
Beste radka2,

Ik heb u een privébericht gestuurd, graag verneem ik van u een reactie.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reputatie 2
Badge +1
Heb contact gehad met (Jeroen) KPN Webcare via mail

Er is een nieuwe ontvanger opgestuurd en tot nu geen probleem meer met de ontvanger.

Wat wel jammer is er zou een Model 1853 worden toe gestuurd maar kreeg een 1963.

Misschien kan dat ooit nog eens kan worden omgeruild maar we kunnen eerst weer tv kijken.

Bedankt voor de snelle Service KPN Webcare.

Reageer