Beantwoord

Ontvanger via ethernetkabel aangesloten maar geen signaal

  • 20 September 2019
  • 36 reacties
  • 2704 keer bekeken

Reputatie 1
Ik interactieve tv en had deze eerst via dvs aangesloten, en heb nu een ethernetkabel getrokken (cat6) en nu geeft de ontvanger een foutmelding ( geen verbinding) terwijl ik wel internetverbinding heb op dezelfde kabel als ik deze in mijn laptop plug. Kabels ook met een tester gemeten en zijn ok. Ik vermoed dat het in de instellingen van de ontvanger zit, iemand een idee hier? Kwam er met de helpdesk ook niet echt uit, en als het hier ook niets oplevert laat ik wel een monteur komen. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door MartinHeij 22 September 2019, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Als je de laptop aankoppeld, weet je dan zeker dat wifi uit is?
Reputatie 7
Badge +9
Even de decoder één Rezet gegeven. Daan is er een grote kans dat híj het weer doet 👍🌞
Reputatie 1
Heb ik ook al gedaan, hielp niets.😩
Reputatie 1
@Nick83 WiFi is uit en ik heb zonder problemen Netflix kunnen kijken via ethernetkabel
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Martin, welkom bij ons.

Als je internet hebt via die kabel, en zo te lezen is dat het geval, zou het ook moeten werken op de ontvanger. De kabel gaat dan rechtstreeks naar de ontvanger vanaf de Experiabox? Zonder een switch ertussen? Welke foutmelding wordt er letterlijk weergegeven op je scherm?

Zou je de ontvanger willen resetten om te kijken of de melding verdwijnt? Optie 2: Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu.
Reputatie 1
Hoi Martin, welkom bij ons.

Als je internet hebt via die kabel, en zo te lezen is dat het geval, zou het ook moeten werken op de ontvanger. De kabel gaat dan rechtstreeks naar de ontvanger vanaf de Experiabox? Zonder een switch ertussen? Welke foutmelding wordt er letterlijk weergegeven op je scherm?

Zou je de ontvanger willen resetten om te kijken of de melding verdwijnt? Optie 2: Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu.


Hoi Alex,
kabel is rechtstreeks op de experiabox V10A aangesloten en krijg verschillende meldingen:
eerste melding was 143 ontvanger heeft geen verbinding. Na opnieuw een reset foutcode 309 update van software op tv ontvanger lukt niet.
ontvanger starte zelf opnieuw met laden en gaf toen foutmelding 845 laden van software op tv ontvanger lukt niet.
vervolgens alles afgekoppeld en “uit” gezet zodat alleen de netwerkkabel tussen tv ontvanger en experiabox actief was, en opnieuw gereset, en toen kreeg ik weer foutcode 143. Kabel aangesloten op laptop zonder WiFi en een Speedtest gedaan. Ping in 2ms, download 94,81; upload 93,70.
hierna even in de router gekeken bij overview en bij de laptop geeft ie de naam van device weer, en als ik dan de ontvanger aansluit geeft no device aan.
er zit wel een enorm verschil in de speedtest tussen netwerkkabel en WiFi , beide gemeten met speedtest van ookla en bij de WiFi is de Ping 3ms, download 199 en upload 415, wat wel overeenkomt met mijn abonnement.
ik hoop dat je hier iets mee kan, heb voor nu de DVS er weer op gezet, heb ik in ieder geval beeld al hapert het soms. Daarom heb ik kabels getrokken.

groetjes martin
Reputatie 7
Badge +24
De kabel is gewoon niet goed. Je moet met de kabel dezelfde snelheid kunnen halen als met wifi.
Reputatie 1
@Nick83 dan zijn de kabels geleverd door KPN ook niet goed. Haal ik dezelfde snelheid mee.
Reputatie 1
@Alex_P ik kan ook een afspraak maken om een monteur hier naar te laten kijken.
Reputatie 7
Badge +24
Laten we dit simpel uitsluiten. Jij hebt 2 ontvangers zo te zien. Wat gebeurt er als je de andere ontvanger op de plek van deze ontvanger plaatst? Werkt het dan wel?
Reputatie 7
Je geeft aan dat je de kabel met een kabeltester hebt doorgemeten en dat alles goed lijkt te zijn. Toch duidt dit eigenlijk op een kabelbreuk of slecht contact van één van de aders 1,2,3 of 6. De aders 4,5,7 en 8 worden niet gebruikt bij een TV ontvanger. Een PC gebruikt die vier aders wel en zal terugvallen van 1Gbps naar 100Mbps als één van de aders 1,2,3 of 6 geen contact maakt.
Reputatie 1
@Alex_P dan werkt het ook niet
Reputatie 7
@Alex_P dan werkt het ook niet
En werkt de oorspronkelijke TV ontvanger wel op de plek van die tweede TV ontvanger?
Reputatie 7
Badge +24
@Alex_P dan werkt het ook niet

Dan ligt het toch aan de verbinding tussen de ontvanger en de modem. Zou je ook een andere kabel willen proberen? Een volledig nieuwe mocht je dat niet hebben gedaan.
Reputatie 1
@Alex_P dan zou dat inhouden dat ik 2 defecte nieuwe kabels heb die alletwee hetzelfde probleem hebben.
Ik ga nog 1 ding proberen en dat is de ontvanger in de meterkast aansluiten met de door KPN geleverde data kabels en dan via een HDMI op de laptop (voor het beeld) als dan nog steeds hetzelfde probleem voordoet lijkt mij dat het niet aan de kabels kan liggen
Een laptop heeft GEEN hdmi ingang. Die op de ontvanger aansluiten zal niks geven.

Als beide ontvangers het op plek 1 wel doen en op plek 2, met de "nieuwe" kabel, niet dan moet je het toch écht zoeken in die kabel of de route die ie volgt. Switches mss?
Reputatie 1
Heb beide ontvangers getest met korte kabel (KPN) getest op de experiabox en dan doen ze het wel. Ga dus maar opnieuw RJ stekkers op de kabels zetten
Reputatie 7
Badge +24
Heb beide ontvangers getest met korte kabel (KPN) getest op de Experiabox en dan doen ze het wel. Ga dus maar opnieuw RJ stekkers op de kabels zetten

Fijn dat de oorzaak gevonden is, met een nieuwe moet dit gewoon werken.
Reputatie 1
@Alex_P nieuwe stekkers zonder resultaat😢 vrijdag komt de KPN monteur 👍
Reputatie 7
Badge +24
Heb je de stekkers zelf aangezet? Juiste kleurvolgorde gebruikt?
Reputatie 7
Badge +24
Het moet toch aan die kabel liggen, laat het even weten of de monteur het op heeft kunnen lossen.
Reputatie 1
Het moet toch aan die kabel liggen, laat het even weten of de monteur het op heeft kunnen lossen.
@Alex_P het is gelukt hoor, lag toch aan de RJ45 stekkers. Monteur heeft er nieuwe (goeie🤭) connectoren op gezet en alles werkt als een zonnetje. Scheelt wel wanneer iemand het doet waarvoor het dagelijkse kost is.🤣
Reputatie 7
Badge +24

Het moet toch aan die kabel liggen, laat het even weten of de monteur het op heeft kunnen lossen.@Alex_P het is gelukt hoor, lag toch aan de RJ45 stekkers. Monteur heeft er nieuwe (goeie🤭) connectoren op gezet en alles werkt als een zonnetje. Scheelt wel wanneer iemand het doet waarvoor het dagelijkse kost is.🤣


Haha, dat scheelt zeker. Ik ben in ieder geval blij dat alles nu goed werkt. 😄

Fijn weekend gewenst.
het is gelukt hoor, lag toch aan de RJ45 stekkers. Monteur heeft er nieuwe (goeie🤭) connectoren op gezet en alles werkt als een zonnetje. Scheelt wel wanneer iemand het doet waarvoor het dagelijkse kost is.🤣

Ja, dat is mijn ervaring ook. Ik heb het door veel mensen zien doen (en ook zelf wel gedaan met het juiste gereedschap), maar toen een KPN monteur, dat niet zo lang geleden bij ons deed kon ik mijn bewondering niet onder stoelen of banken schuiven zo snel als hij dat deed.

Maar als je het volgende keer zelf gaat doen, koop dan eerst een UTP tester. Ze zijn er al vanaf 10 Euro.
Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.