Beantwoord

Ontvanger via ethernetkabel aangesloten maar geen signaal

  • 20 September 2019
  • 36 reacties
  • 2704 keer bekeken

Reputatie 1
Ik interactieve tv en had deze eerst via dvs aangesloten, en heb nu een ethernetkabel getrokken (cat6) en nu geeft de ontvanger een foutmelding ( geen verbinding) terwijl ik wel internetverbinding heb op dezelfde kabel als ik deze in mijn laptop plug. Kabels ook met een tester gemeten en zijn ok. Ik vermoed dat het in de instellingen van de ontvanger zit, iemand een idee hier? Kwam er met de helpdesk ook niet echt uit, en als het hier ook niets oplevert laat ik wel een monteur komen. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door MartinHeij 22 September 2019, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.

Wel lastig als ze doorgetrokken moeten worden door een gat in de muur die je vaak zo dun mogelijk wilt houden. Verder volledig mee eens. 🙂
Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.
Tja, moet je wel (extra) grote gaten in de muur maken voor doorvoer. Maar die kun je later weer bijkitten. (bv met tube Alabastine muurvuller 😉 )
Reputatie 7
Badge +24

Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.Tja, moet je wel (extra) grote gaten in de muur maken voor doorvoer. Maar die kun je later weer bijkitten. (bv met tupe Alabastine muurvuller 😉 )


We zijn hier ook echt van alle markten thuis hé.
Reputatie 7
Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.Tja, moet je wel (extra) grote gaten in de muur maken voor doorvoer. Maar die kun je later weer bijkitten. (bv met tupe Alabastine muurvuller 😉 )We zijn hier ook echt van alle markten thuis hé. 😅
Waarom breek je die muur dan niet gewoon weg, dan hoef je er ook geen gat in te boren.

Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.Wel lastig als ze doorgetrokken moeten worden door een gat in de muur die je vaak zo dun mogelijk wilt houden. Verder volledig mee eens. :)


Alex,

De originele poster praat over kabels getrokken. Niet neergelegd. Dat doe je door een buis.

Heb jij ze wel eens met een trekveer een utp kabel met aansluiting in een zelfs normale lege standaard electrabuis (en coax of telefoonkabelbuis) getrokken. Volgens mij schrijf je dit nooit meer als je dat ooit hebt gedaan.

Ik zag hier ook iemand laatst beantwoorden om een experiabox direct op de 4 poligeplug/coaxplug in de woonkamer aan te sluiten. Dat werd nog als beste antwoord gemarkeerd ook.

Doen monteurs van KPN dit ook?
Reputatie 7
Badge +24



Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.Tja, moet je wel (extra) grote gaten in de muur maken voor doorvoer. Maar die kun je later weer bijkitten. (bv met tupe Alabastine muurvuller 😉 )
We zijn hier ook echt van alle markten thuis hé. 😅
Waarom breek je die muur dan niet gewoon weg, dan hoef je er ook geen gat in te boren.


Je hebt ons deze vrijdag op kantoor i.i.g. hardop aan het lachen gekregen.
Reputatie 7
Badge +24
Alex,

Heb jij ze wel eens met een trekveer een utp kabel met aansluiting in een zelfs normale lege standaard electrabuis (en coax of telefoonkabelbuis) getrokken. Volgens mij schrijf je dit nooit meer als je dat ooit hebt gedaan.

Ik zag hier ook iemand laatst beantwoorden om een experiabox direct op de 4 poligeplug/coaxplug in de woonkamer aan te sluiten. Dat werd nog als beste antwoord gemarkeerd ook.

Doen monteurs van KPN dit ook?


Nee, in het verleden werden dit soort dingen nog gedaan. Tegenwoordig niet meer, zelfs random boren door de muren niet omdat de kans aanwezig is dat we kabels of leidingen raken wat weer de nodige verzekeringsissues met zich meebrengt. Door de kruipruimte net zo, het is een best effort naar de inzichten van de monteur op locatie.

Ik lees overigens dat deze monteur alleen nieuwe stekkers heeft geplaatst.
Reputatie 7
Badge +24
Er zijn 2 maten elektriciteitsbuis. De normale meestgebruikte maat hoef je niet te proberen om daar een utp stekkertje door te krijgen. De dikkere maat lukt, als het een kort recht stukje is.
Reputatie 7
Gewoon kant-en-klare kabels kopen van de juiste lengte en kwaliteit is het eenvoudigst.Tja, moet je wel (extra) grote gaten in de muur maken voor doorvoer. Maar die kun je later weer bijkitten. (bv met tupe Alabastine muurvuller 😉 )We zijn hier ook echt van alle markten thuis hé. 😅Waarom breek je die muur dan niet gewoon weg, dan hoef je er ook geen gat in te boren.Je hebt ons op deze vrijdag op kantoor i.i.g. hardop aan het lachen gekregen, haha.
Raar dat jullie daar om moeten lachen, zo doe ik dat altijd. 🤓
Nou snap ik hoe je woont... 🤓
Gewoon ruime doorloop net als

Reputatie 7
Nou snap ik hoe je woont... 🤓
Gewoon ruime doorloop net als 🏛️

Oeps, dan weet je nu ook waarover ik het heb als ik het over onze tuinkamer heb. 😉
Ook veel beter voor 5GHz wifi die open ruimten. 🙂