Beantwoord

Ontvanger VIP1853 omruilen

• 6 maart 2015
  • 6 reacties
  • 1355 keer bekeken

Hallo,

Ik gebruik al sinds het begin van mijn contract bij KPN de VIP 1853 ontvanger. Vanaf het begin vond ik de ontvanger traag werken. Ik heb immers geen glasvezel 100 abbonnement om dan bij het schakelen van zenders, het openen van de gids of het opnemen menu, 2 a 3 seconden te moeten wachten. Nu lees ik op het forum dat er inmiddels twee nieuwere modellen in omloop zijn en dat deze bij de een wel omgeruild kan worden voor een nieuwer model en bij de ander niet. Er kan in ieder geval geen garantie gegeven worden welke ontvanger er opgestuurd wordt. Dit zelfde verhaal kreeg ik van de medewerker van de klantenservice, die uiteraard wel mijn hele oude ongebruikte 1903 ontvanger wilde omruilen voor een nieuwer model vanwege een aantal ontbrekende functies op de 1903. Ik hoopte natuurlijk dat ik een nieuw model zou krijgen, maar helaas, ik kreeg een 1853.

Om deze reden stel ik hier nu nogmaals mijn vraag: Kan mijn 1853 ontvanger omgeruild worden voor een nieuwer model?

Met vriendelijke groet,

Tim Duijts

icon

Beste antwoord door Erik_ 17 maart 2015, 12:29

Hallo Tim,

Joran is met vakantie, dus ik neem het antwoorden over. In het topic waar je aan refereert hebben we uiteindelijk inderdaad een omruil uitgevoerd, maar dit is ook niet zomaar gegaan. We hebben hierin eerst een andere optie geprobeerd (reset), en nadat ik klantgegevens ontving heb ik verdere tests gedaan waar inderdaad uitkwam dat een omruil de beste oplossing was, ook omdat die klant meer problemen had dan alleen traagheid.

Daarnaast is het ook lastig om een specifiek model te verzenden. In de basis krijg je, bij een omruil wegens defect, een zelfde soort ontvanger terug als je hebt, mits deze nog in actief gebruik is, en dat is met de 1853 zo. Ik wil echter wel een aantal metingen uitvoeren op je signaal om te kijken of daar verder alles in orde is. Als dit je wat lijkt, ontvang ik graag je postcode, huisnummer, en naam contractant in een privébericht. Zou je daarin ook kunnen aangeven hoe je TV ontvanger is aangesloten op de Experiabox?

Groet,

Erik

Bekijk origineel

6 reacties

Inmiddels heb ik de hmb2260 nu twee weken in gebruik en deze bevalt een stuk beter dan de oude ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +28
Dag Tim,

Ik snap dat het vervelend is om verschillende antwoorden te lezen. In de loop der jaren zijn onze voorwaarden veranderd. We zijn hier wellicht niet in alle gevallen consequent in geweest op het forum. Alleen bij een probleem met een specifiek model ontvanger ruilen we de ontvanger voor een specifiek ander model (voorbeeld). Bij een defect wordt de ontvanger omgeruild voor hetzelfde type. De 1853 is een ontvanger die voldoet aan de kwaliteitseisen. Dat betekent dat ik deze niet kosteloos kan omruilen.
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb de opvolger, de Arcadyan HMB2260, en die zapt aardig snel.

De andere nieuwe decoder, is volgens mij ook aardig snel.

Hopelijk kan je hem snel omruilen.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Tim,

Joran is met vakantie, dus ik neem het antwoorden over. In het topic waar je aan refereert hebben we uiteindelijk inderdaad een omruil uitgevoerd, maar dit is ook niet zomaar gegaan. We hebben hierin eerst een andere optie geprobeerd (reset), en nadat ik klantgegevens ontving heb ik verdere tests gedaan waar inderdaad uitkwam dat een omruil de beste oplossing was, ook omdat die klant meer problemen had dan alleen traagheid.

Daarnaast is het ook lastig om een specifiek model te verzenden. In de basis krijg je, bij een omruil wegens defect, een zelfde soort ontvanger terug als je hebt, mits deze nog in actief gebruik is, en dat is met de 1853 zo. Ik wil echter wel een aantal metingen uitvoeren op je signaal om te kijken of daar verder alles in orde is. Als dit je wat lijkt, ontvang ik graag je postcode, huisnummer, en naam contractant in een privébericht. Zou je daarin ook kunnen aangeven hoe je TV ontvanger is aangesloten op de Experiabox?

Groet,

Erik

Reputatie 7
Badge +28
Goed om dat te horen, Tim! Dank je voor je terugkoppeling :)

Groet,

Erik

Beste Joran,

Het is inderdaad vervelend om te zien dat er, niet eens heel lang geleden (voorbeeld), gewoon omgeruild werd. Dit is niet het enige voorbeeld. Je hoeft maar bij de aanbevolen topics te kijken of te zoeken op het forum en er zijn er nog veel meer. Ik vind het daarom ook erg jammer dat mij deze mogelijkheid niet geboden wordt, omdat zoals ik begrijp uit jouw bericht de voorwaarden hiervoor in de afgelopen 4 maanden gewijzigd zijn. Het argument dat de 1853 aan de kwaliteitseisen voldoet vind ik ontzettend zwak. Het is een langzaam apparaat, dat absoluut niet past bij een 'supersnel' glasvezel abonnement.

Groeten,

Tim Duijts

Reageer