Beantwoord

ontvanger werkt niet tot nauwelijks

  • 28 October 2019
  • 21 reacties
  • 267 keer bekeken

Hallo,

Sinds afgelopen zaterdagavond werkt de ontvanger niet tot nauwelijks meer. Ik heb de ontvanger al een factoryreset gegeven, en ook het instaleren van nieuwe software helpt niet.

Wat kan ik nu nog doen??

Groeten Anne

icon

Beste antwoord door Jiske_ 4 November 2019, 13:21

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox?

Ja de ontvanger is rechtstreeks aangesloten op de experiabox. 

Badge +19

Doet de ontvanger helemaal niets? Krijg je bepaalde foutcodes?

Afgelopen vrijdagavond flikkerde het beeld af en toe, maar zaterdagavond vaker een zwart scherm dan het gekozen programma. 

Zaterdag en zondag verschillende malen geprobeerd om de software te verwijderen en opnieuw te downloaden, alleen bleef die dan hangen rond de 85%.

De enkele keer dat die wel doorging, had ik af en toe beeld. Foutcodes weet ik zo even niet meer.

Badge +19

Zijn er ook problemen met internet?

Behalve een trage wifi met weinig bereik zijn er verder geen problemen met internet.

 

Badge +19

Dan moet er een medewerker aan te pas moeten komen. Die komt vanzelf langs.

Badge +19

En wat de Wi-Fi betreft..heeft u de Wi-Fi tuner al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/tuner.htm#/flow

Hoe bedoel je die komt vanzelf langs??

De wifituner heb ik ook al gebruikt, naar aanleiding van de uitkomst heb ik 2 versterkers gekregen maar helaas is het resultaat niet veranderd.....

Badge +19

Die komt vanzelf hier op het forum langs. Zijn de Wi-Fi versterkers wel bekabeld direct aan de experiabox?

Reputatie 5
Badge +7

@19Anne84  Welkom op het KPN forum! Wat lastig dat één tv-ontvanger het niet meer doet! Wanneer hij kapot is dan ruilen we hem uiteraard om. Maar voordat ik dat ga doen, heb ik een paar vragen om te kijken of hij inderdaad aan vervanging toe is. Zou je het serienummer van de tv-ontvanger kunnen noteren bij 'persoonlijke gegevens' in jouw Forum profiel? Ik lees dat de software van de televisie ontvanger al een keer verwijderd was. Had je dit op de volgende manier gedaan? 
 

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar [Software verwijderen].

5. Selecteer [Software verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het inladen.

 

Zo ja, super! Zo niet, kan je deze bovenstaande stappen doorlopen?

 

Mocht dit het probleem ook niet oplossen ga ik kijken of ik de televisie ontvanger kan omruilen. Je kan hiervoor ook contact opnemen via 0800-0402 of de LiveChat functie.

Het tweede probleem dat je aangaf was slecht werkende Wifi. Er zijn recent 2 versterkers opgestuurd, deze had je bekabeld aangesloten aan het modem? Had je na het aansluiten van deze versterkers de Wifi tuner nogmaals doorlopen om de kwaliteit van je Wifi te verbeteren? Als je dit nog niet gedaan hebt zou je dit dan nog willen doen? 

Ik hoor graag van je! 

@Jiske_ 

Ik heb de stappen zaterdagavond doorlopen zoals jij had aangegeven, dat gaf zaterdag en zondag weinig tot geen resultaat. 

Maandag en dinsdag deed de ontvanger het wel weer, alleen terugkijken doet het niet.

Serienummer zal ik vanavond even toevoegen.

De versterkers zijn bekabeld aangesloten en de wifituner heb ik daarna ook weer doorlopen.

Dat gaf in eerste instantie wel de oplossing maar na een dag was het alweer slecht bereik.

 

Groeten Anne

Reputatie 5
Badge +7

@19Anne84 Bedankt voor het toevoegen van je gegevens! Fijn dat het normale televisie kijken weer werkt. Bij het terugkijken krijg je dan ook een specifieke foutmelding te zien of krijg je dan ook weer een zwart beeld? Ik adviseer je dan toch nog 1 keer een reset te doen. Mocht het zelfs daarna nog niet werken, dan ben ik benieuwd om welke zender + programma het precies gaat.
 

Wist je trouwens dat je naar glasvezel over kan stappen? Omdat je veel problemen hebt met je tv-ontvanger en je Wifi adviseer ik je zeker om over te stappen! Je verbinding kan dan een stuk sneller worden. Mocht je nog geen glasvezel aansluiting hebben in de woning wordt deze aangesloten door een KPN monteur. Voor het wijzigen van je verbinding kan je met ons bellen op 0800-0402 of live chatten! Chatten is mogelijk via deze link!. Er wordt sinds enkele tijd gebruik gemaakt van een chatbot. Deze zal je om gegevens vragen, om de vraag helder te krijgen en de klant zo snel mogelijk te helpen! 

 

@Jiske_ 

Terug kijken via de tv gids wil op geen enkele zender, het scherm gaat op zwart en de enigste oplossing is de tv ontvanger uit zetten en daarna weer aan. Reset nr zoveel heeft dus niet geholpen helaas.

 

Op zich wil ik wel overstappen naar glasvezel, wil alleen niet meer gaan betalen dan dat ik nu doe. 

Je gaat niet meer betalen voor glasvezel, glasvezel en DSL hebben al jaren dezelfde prijs. 

 

Ik heb afgelopen zondag ongeveer dezelfde problemen gehad als jij. Als je een V10 Experiabox hebt net als ik, ligt daar waarschijnlijk het probleem van de storing. Heb je zelf instellingen in de EB veranderd? Zo nee, doe dan een fabrieksreset van de V10. Zo ja, verwijder dan de speciale KPN port forwardings. Daarna is bij mij het probleem opgelost. 

@Henk2304 

Ik ben inderdaad in het bezit van een V10 Experiabox. 

Zal deze straks even een reset geven, kijken of dat wat kan oplossen.

Ik heb qua instellingen helemaal niets veranderd, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

 

Niet een gewone reset  maar een fabrieksreset, dus een puntig voorwerp enige tijd in het resetgaatje duwen, totdat de V10 opnieuw start. 

Reputatie 5
Badge +7

@19Anne84  Is het probleem verholpen met het resetten van je Experia box? Ik hoor graag van je! 
 

Als het gaat om de omzetting naar glasvezel brengt dit inderdaad geen extra kosten met zich mee. Wel moet er een monteur komen om de verbinding aan te passen. Ik zie dat je inmiddels contact via de klantenservice hebt gehad om dit te regelen :slight_smile:

@Jiske_  

Het probleem is helaas niet opgelost door het resetten van de experia box.

Ben er nu ondertussen wel een beetje klaar mee, kan geen programmas terug kijken oid.

Er staat idd een afspraak ivm het omzetten naar glasvezel.

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent @19Anne84, als geen enkele reset werkt lijkt het me verstandig de monteur af te wachten. Die kan meteen op locatie met je mee kijken. Laat je me weten of hij/zij het probleem opgelost heeft?

@Jiske_ 

De kpn monteur is langs geweest, ben nu in het bezit van een nieuwe experia box. De experia v10A en een nieuwe arris, daarmee zijn in principe alle problemen opgelost. Alleen de wifi is nog niet optimaal, wel beter als wat het was.

Ik heb nog 2 versterkers liggen waarvan ik er 1 waarschijnlijk nog ga aansluiten, om het signaal in de schuur/achtertuin te verbeteren.

 

Internet is met glasvezel overigens wel een stuk stabieler geworden!!

Groeten Anne 

Reageer