Vraag

ontvangst DVS en lage snelheid

  • 1 December 2019
  • 15 reacties
  • 562 keer bekeken

Hallo,

ik heb 4 problemen en die zijn misschien gerelateerd aan dezelfde oorzaak. De chatfunctie kon me niet helpen.

  1. DVS 650 set ontvangst op 1e verdieping is heel slecht; rode lampje brandt. DVS gewisseld met werkende set beneden; geen verandering al weet ik nu dat DVS set wel werkt omdat die beneden wel werkt. Soms doet hij het boven wel, maar steeds vaker niet. Vreemd, want 6 jaar zonder probleem en nu opeens niet meer.
  2. netflix loopt regelmatig vast. Zowel de app op KPN iTV box als op smart tv. Ook dit pas sinds kort. 
  3. Wifi ontvangst op 1e Vd is slechter, valt soms weg. 
  4. Speedtest op WiFi geeft 40MB/s beneden en 30Mb/s op 1e vd. Ik heb glasvezel en 100mb/s abonnement. WiFi tuner al 5x geprobeerd, kanalen wisselen zorgt niet voor verbetering. 

met name slechte tot geen ontvangst via draadloos verbindingsset boven is heel vervelend. Chat assistent zei dat het aan mijn stroomnetwerk ligt. Vreemd omdat daar niets gewijzigd is en het altijd werkte. Meting door elektricien heeft ook niets gevonden. 

Waar kan het aan liggen? Aan de trage snelheid? Tot mijn verbazing zit ik op de 1e vd maar op 30% van beloofde. Kan het in hardware zitten of software? Of moet snelheid omhoog en kan dat oorzaak zijn van slechte ontvangst?

 

dank

jan Willem 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Wat ik lees is de behoefte aan stabiel internet en goed wifi. Dit gaat u op deze manier nooit krijgen. U zal de Devolo's moeten vervangen door kabels en op iedere etage een “wifi versterker”bekabeld neer moeten zetten. Een draadloos verbindingsset kan goed werken maar zodra er enige ruis is op het electriciteitsnetwerk komen de problemen. Dat kan komen door een slechte ledlamp of door de zonnepanelen van de buren om maar iets te noemen. Kortom trek kabels!!!

Tja, als dat eenvoudig was zou ik dat doen. Maar ik woon in een oud huis en kan niets door bestaande leidingen trekken. En zie het niet zitten netwerkkabels in het zicht te hebben. 

Vreemde is ook dat alles tot ca een maand geleden prima werkte. Dit moet toch op te lossen zijn?

Hallo @jwvdh , bij Devolo kun je een hulpprogramma downloaden waarmee je de status van de Devolo's in kunt zien, wijzigen en resetten.

 

Hallo @jwvdh , bij Devolo kun je een hulpprogramma downloaden waarmee je de status van de Devolo's in kunt zien, wijzigen en resetten.

 

Dank voor tip. Heb alles gedownload wat ik kon vinden maar kon geen status van Devolo vinden. App vraagt ook om home netwerk. Heb je link? Aan de andere kant: Devolo apparaat zegt zelf dat signaal onvoldoende sterk is dus dat geloof ik dan maar. Klinkt ook logisch gezien situatie. 

Hallo @jwvdh , met het bedoelde hulpprogramma kom je in het menu van de Devolo's en kun je diverse instellingen aanpassen, eco stand in of uitschakelen, verbinding controleren tussen de Devolo's onderling etc.

Als het signaal onvoldoende is kun je eens een ander stopcontact proberen, bij voorkeur geaard.

Als je een Devolo in een meervoudig stopcontact plaatst niets anders meer op dat stopcontact aansluiten.

P.S., ik heb het ook niet over een app maar een hulpprogramma voor op een pc die je bekabeld aansluit op een Devolo.

 

 

De adapters werken beneden, boven niet. Signaal is niet goed. Denk dus niet dat het aan Devolo ligt… maar als iemand andere ervaringen heeft: graag. 

Wel raar dat ik ook andere problemen heb. 

Kan iemand van KPN reageren??? Op chat kom ik niet verder na 40 minuten wachten en traag reageren. Ook nu 30 wachtenden voor me. Bellen idem; half uur in wacht en niemand gesproken. Graag een oplossing. 

Alternatief is overstap naar ziggo, die werken met garanties op hogere snelheden, overal WiFi en CI kaart ontvanger in tv i.p.v. DVS. 

Reputatie 7
Badge +24

...CI kaart ontvanger in tv

En dan (in een groot deel van Nederland) geen live pauzeren, begin gemist, terugkijken en geen opnemen. Dat kan bij KPN ook: Digitenne.

Reputatie 7
Badge +30

Hey Jan Willem, welkom op het forum! Je geeft aan dat de DVS problemen geeft, en dat je daarnaast issues ervaart met tv en wifi. Dit kunnen losse problemen zijn, maar ze kunnen ook met elkaar verband houden. Kun je dan ook iets meer vertellen over wat je in huis hebt aan apparaten en hoe ze aan elkaar vast zitten. Meestal wordt een draadloze adapter gebruikt voor tv, gebruik jij hem ook zo? Hoeveel draadloze adapters heb je in totaal?

Hallo Erik,

ik heb al 6 jaar een DVS bedraad aan experia box in meterkast en 2 DVS direct in stopcontact beneden en boven. Ging paar jaar goed, twee jaar geleden nieuwe set gekocht en tot nu probleemloos. Beneden werkt het, omwisselen DVS ontvanger van boven en beneden maakt geen verschil: dus DVS lijkt ok. 

DVS boven geeft rood lampje en soms geen beeld of heel schokkerig. Laatst plotseling avondje goed, nu weer niets. Lijkt dus te liggen aan zwak signaal wat bij DVS boven binnenkomt. Stroomnetwerk is echter onveranderd zoals het al 6 jaar is.

Wel raar dat ik in zelfde periode merk dat internetsnelheid traag is zowel bekabeld als WiFi. Ca 30Mb/s terwijl ik glasvezel heb met 100Mb/s abonnement. Ik merk ook beneden op tv storingen met Netflix. Zou misschien verband kinnen zijn met lage snelheid?

 

dank

jan willem

Hallo Erik,

inmiddels heb ik ook telefonisch contact gehad. Helaas daar geen ander antwoord dan dat ik draden moet trekken, bv netwerkkabel door coax kabelgoot. Dat gaat helaas niet lukken, woon in oude woning zonder eenvoudige kabelgoten.

Wel opnieuw vastgesteld dat het aan signaalsterkte ligt wat onvoldoende tussen DVS’en wordt doorgegeven. Ligt dus niet aan DVS set, maar aan kracht signaal en overdracht daarvan in stroomnetwerk. Zijn opmerking dat dit soort storingen soms onverklaarbaar zijn, bv door nieuwe apparaten bij mezelf of buren hielp niet echt. Ik heb zelf geen nieuwe apparaten.

Hopelijk hier een suggestie?

dank

Jan Willem

Reputatie 7
Badge +30

Welk DVS type is het, Jan Willem? Je gebruikt drie DVS in totaal als ik het goed lees (1x bij Experia Box, 1 boven en 1x beneden). Het enige wat op een DVS zit aangesloten is tv?

Als je dat nog zou willen beantwoorden, dan ga ik hier eens wat dingen doormeten.

DVS 650. 3 stuks zoals je beschrijft en er zit inderdaad alleen een tv ontvanger aan de netwerkkabel die uit de set komt. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, jwvdh. Ik heb in ieder geval je verbinding nagekeken. Je hebt inderdaad glasvezel, dus de snelheid zoals die bij je binnenkomt is in orde. En dan zou ik verwachten dat die via de DVS in principe ook voldoende is. Heb je de set al eens opnieuw gekoppeld?

 

Wat betreft internetsnelheid, die 30 Mbit, die meet je dan ook bekabeld? Op wifi kan het voorkomen dat het op zoiets uitkomt als het al niet optimaal is en je tegelijkertijd meerdere dingen aan het doen bent. Maar bekabeld zou je altijd de 100 Mbit moeten halen.

Ik heb het al wel 10x gekoppeld. En op verschillende stopcontacten. Ook ontvangers gewisseld. Alles geen resultaat. Beneden werkt het, boven niet. 

Reputatie 7
Badge +30

Verdorie. Dan heb je inderdaad alles al geprobeerd. En dan heb ik helaas, voor de DVS, geen suggesties meer. Behalve ook kabels trekken (waarvan ik me kan voorstellen dat dit niet goed haalbaar is in je huis).

 

Ik ben nog wel benieuwd naar je internetsnelheid. Omdat je eerder aangaf ook lage snelheid te hebben zowel bekabeld als op wifi. En op wifi kan dat voorkomen, maar bekabeld verwacht ik dat niet op glas.