Ontvangst TV stottert

• 17 mei 2015
  • 5 reacties
  • 307 keer bekeken

Een ijverige monteur van KPN is langsgeweest en heeft beide draadloze netwerkadapters MT 2360 opnieuw bij mij aangesloten. Even ging het goed. Ik had het al jaren geleden opgegeven, want de adapters zorgen vaak voor stotterend beeld en geluid. En inderdaad, nu ook weer stotterend beeld en geluid.

De monteur vertelde dat KPN tegenwoordig modernere versie heeft van de draadloze netwerkadapters.
Hoe krijg ik die?
Of anders: hoe kan mijn huidige adapters laten werken zoals belooft?

Ik hoor het graag.

5 reacties

Reputatie 7
Als je al zoveel ellende met die dingen hebt gehad, dan vraag ik me af of je daar nog wel mee door moet willen gaan.

Die "draadloze" verbindingsets zijn zeer gevoelig voor storingen op het lichtnet die door van alles veroorzaakt kunnen worden. Grote boosdoeners zijn ledverlichting, slecht functionerende dimmers en bijvoorbeeld telefoonopladers.

Als je dan ook nog eens de Motorola VIP 1853 of wellicht zelfs nog een ouder model TV ontvanger hebt, dan is dat vragen om problemen.

Er is natuurlijk niets storender dan een stotterende televisie.

Mijn advies zou zijn: 

Doe het nu goed en leg een UTP netwerkkabel. Zeker weten dat de problemen dan verholpen zullen zijn mits de bandbreedte van jouw Internet aansluiting voldoende is.

Heb je nog een buis waar een coax kabel (of een niet gebruikte telefoonlijn) doorheen loopt. Vervang die kabel dan door een netwerk kabel.

Leg anders een kabel door de kruipruimte of als dat allemaal niet mogelijk is langs de plint.

Reputatie 3
Badge
De klantenservice bellen. Die hebben een heel stappenplan wat ze met je kunnen doorlopen en aan de hand daarvan i.c.m. met je aanschafdatum e.d. worddt bepaald of je in aanmerking komt voor eventuele nieuwe DVS. Hou er rekening mee dat het echter ook door externe factoren kan komen. Zoals de groepverdeling en andere mogelijke storingsfactoren vanuit het stroomnetwerk.
Dank je wel WJB, voor je tips.
Ik heb sowieso weer mijn UTP kabel (los over de vloer) aangesloten.
Ik kan iig weer rustig tv kijken. 

Dank je wel Marshall,

Ik heb klantenservice gebeld, er wordt reeds morgen door koerier een modernere set netwerkadapters gebracht. Duimen dat het helpt :)

Reputatie 3
Badge
, goed om te horen! Hoop dat hiermee je storing is verholpen en dat je weer rustig TV kan kijken. :)

Reageer