Ook hapering Itv

• 31 oktober 2011
  • 10 reacties
  • 11821 keer bekeken

Zoals ik al bij meerdere gebruikers heb gelezen, heb ook ik bij de ontvangst van Itv regelmatig last van haperingen (beeld bevriest, tikken/knallen van de TV, tekst op het scherm, zwart scherm) . Ik heb bij die andere berichten (nog) geen, voor mij afdoende, oplossing gevonden.

Sinds bijna een maand heb ik het "alles in 1" van KPN met een draadloze verbinding van modem naar (2) tv-ontvanger-kastjes. Vanaf het begin zijn deze problemen opgetreden. Met internet en telefoon de eerste 10 dagen ook een paar keer storingen gehad (opgelost door modem te resetten), maar de afgelopen week alleen nog maar dagelijkse storingen met Itv gehad.

Storingen treden vooral na 6 uur 's avonds op en gisteren vanaf een uur of 5 (wintertijd!), dus heb ik sterk het gevoel, dat het probleem waarschijnlijk toch aan de draadloze verbinding ligt. In de loop van de avond wordt het meestal wel weer beter. Lichtjes op het modem (experia-box) zijn altijd groen.

Bij voorbaad dank voor een reactie.

10 reacties

Reputatie 5
Badge +7
En de lampjes op je dvs? Zijn die ook allemaal groen, of heeft het huisje een andere kleur?

Beste Bommy84

Lichtje van het huisje op de draadloze verbindingsset is bijna altijd groen (soms continue, soms knipperend), zo af en toe even geel/oranje en een hele enkele keer even rood. De andere twee lichtjes zijn altijd groen.

Mvg

Reputatie 5
Badge +7
Zodra het huisje niet groen is, maar oranje is TV nog net mogelijk.

Waarschijnlijk is er storing van een ander electrisch apparaat. Vooral dimmers, maar ook spaarlampen, hebben een invloed hierop.

Gezien de tijdstippen in de eerste post, bestaat bij mij het vermoeden dat dan de lamp aangaat. En tadaah... storing.

Zit de DVS direct in het stopcontact, of op een stekkerdoos? Het beste is om je DVS in je stopcontact te steken. Zit er een stekkerdoos in je DVS aangesloten? Zit daar dan een lamp op?

Dit geldt tevens voor mij. Dezelfde klachten. Echter het constateren is goed, eveneens als het elkaar informeren. Echter wat kan de KPN eraan doen.

Hoe dit kenbaar te maken enz

Ik zou wel eens van iedereen willen weten welke snelheid internet men heeft.

Bij mij het zelfde euvel, maar na een lijnmeting lijkt het erop dat een 8mb lijntje van KPN niet voldoende kan streamen.

De lijnen fluctueren enorm.

Ik dacht dat de kabel erg was, maar dit slaat alles.

Het voelt alsof je een Ferrari met een Fiat 500 motortje hebt gekocht..

En...... Daar moeten we dan zoveel voor betalen.

Het is schandalig gewoon. 

Ik zelf woon in Haarlem , kan dus maximaal maar 8 mb internet afnemen , na doormeten kom ik niet verrder dan 2MB. Gevolg interactieve tv hapert de hele dag door , internet dat de hele dag door uitvalt , conclusie een groot drama ! Ik kan niet 2 dingen tegelijk aan hebben , of alleen internet of alleen tv , dan gaat het nog wel redelijk goed. Daar betaal je dan 51 euro pm voor !

Beste Bommy84

Tijd niets laten horen, maar na wat experimenteren en afwachten, kan ik melden, dat het bij mij nu onder controle lijkt. Met internet en telefoon heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, maar met de TV in eerste instantie wel.

Kort na mijn vorige/laatste mail heb ik wat met de lampen geschoven en leek de TV-verbinding te werken, maar na een week of twee kreeg ik weer storingen met de TV in de woonkamer, terwijl de TV op de slaapkamer normaal functioneerde. Toen ik contact opnam met KPN moest ik op hun advies alle draadloze verbindingssets in elkaar koppelen en vervolgens een voor een de resetknopjes indrukken. Daarna alles weer normaal aansluiten en opstarten. Dit werkte en sindsdien (een week of drie) werkt het nog steeds, afgezien van een grote locale stroomstoring afgelopen week toen alles weer even op tilt stond. Maar met de eerdere ervaringen had ik dat in vijf minuten weer herstelt. Overigens hoorde ik van een buurtgenoot (die al veel langer continu storingen had), dat de KPN iets aan het elektriciteitsnetwerk in onze buurt gedaan/verbeterd heeft, dus dat zal ook wel bijgedragen hebben.

Volgens mij heb ik een 8Mb internetaansluiting, maar dat lijkt geen problemen te geven, zelfs niet als er twee TV's of een TV en de computer in gebruik zijn en ook nog eens de telefoon gaat.

Mvg

Karin,

Kort na mijn vorige/laatste mail heb ik wat met de lampen geschoven en leek de TV-verbinding te werken, maar na een week of twee kreeg ik weer storingen met de TV in de woonkamer, terwijl de TV op de slaapkamer normaal functioneerde. Toen ik contact opnam met KPN moest ik op hun advies alle draadloze verbindingssets in elkaar koppelen en vervolgens een voor een de resetknopjes indrukken. Daarna alles weer normaal aansluiten en opstarten. Dit werkte en sindsdien (een week of drie) werkt het nog steeds, afgezien van een grote locale stroomstoring afgelopen week toen alles weer even op tilt stond. Maar met de eerdere ervaringen had ik dat in vijf minuten weer herstelt. Overigens hoorde ik van een buurtgenoot (die al veel langer continu storingen had), dat de KPN iets aan het elektriciteitsnetwerk in onze buurt gedaan/verbeterd heeft, dus dat zal ook wel bijgedragen hebben.

Volgens mij heb ik een 8Mb internetaansluiting, maar dat lijkt geen problemen te geven, zelfs niet als er twee TV's of een TV en de computer in gebruik zijn en ook nog eens de telefoon gaat. Eigenlijk heb ik met de internetverbinding en de telefoon nooit problemen gehad. Als ik problemen heb, denk ik dat de grootste "boosdoener" de elektriciteitsverbinding is tussen het stopcontact waar het modem in zit en die waar de woonkamer-TV in zit (voor de draadloze verbinding). Al met al voorlopig voldoende voor mijn situatie, maar waarschijnlijk onvoldoende als ik over zou willen stappen op HD-TV.

Mvg

Jaap,

Volgens mij heb ik een 8Mb internetaansluiting, maar dat lijkt geen problemen te geven, zelfs niet als er twee TV's of een TV en de computer in gebruik zijn en ook nog eens de telefoon gaat. Eigenlijk heb ik met de internetverbinding en de telefoon nooit problemen gehad. Als ik problemen heb, denk ik dat de grootste "boosdoener" de elektriciteitsverbinding is tussen het stopcontact waar het modem in zit en die waar de woonkamer-TV in zit (voor de draadloze verbinding). Al met al voorlopig voldoende voor mijn situatie, maar waarschijnlijk onvoldoende als ik over zou willen stappen op HD-TV.

Hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Mvg

Chillegom,

Hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Mvg

Reageer