Beantwoord

Op laptop buitenshuis tv kijken, kan dat?

• 13 februari 2018
  • 25 reacties
  • 4438 keer bekeken

Ik wil op mijn laptop buitenshuis tv kunnen kijken. Ik vind mobiel kijken te klein. Waarom verhindert de KPN dat? Nu moet ik naar Ziggo om te kijken. Ik vind dat waardeloos. Geen goede service en ik denk er over om maar weg te gaan bij KPN. Blijft dit zo en zo ja, waarom?
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 juli 2018, 19:47

Hoi Peter! We brengen deze zomer een nieuwe versie uit van de iTV Online website. Met die nieuwe versie kun je ook buitenshuis tv kijken in Nederland én de EU 🙂 Precieze datum hebben we nog niet. Zodra we die wel hebben laten we dat op het forum weten.

Admin: De iTV website is vernieuwd sinds eind augustus. Je leest er hier alles over: De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl. Voor nu werkt de nieuwe website alleen in Chrome en Firefox. Edge en Safari komt later nog. Met de nieuwe website kun je wel buitenshuis kijken.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @desireeS
Het is geen kwestie van verhinderen, maar van het netwerk kiezen.
Buitenshuis moet je met een KPN-server verbonden zijn of met KPN FON
Datzelfde heb je met Ziggo, dan moet je met een Ziggo-server verbonden zijn of met Ziggo (Fon) (Ziggo noemt dat anders, maar ben dat even kwijt)
.
Helaas is dat niet zo. Alleen via je eigen WiFi. Ziggo heb ik wel overal.
Reputatie 7
Badge +18
Dat klopt niet desireeS.
Ik kan ook bij mijn vriendin op het KPN-netwerk met mijn tablet ITV kijken.
Zolang je maar met een KPN netwerk verbonden bent kun je ITV kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @desireeS
Ho, ik moet je gelijk geven, ik kan wel programma's opnemen maar niet direct kijken.
Heel vreemd,
Ik heb toch wel TV gekeken bij haar, ik begrijp het ff niet....
In elk geval je hebt wel gelijk.
Reputatie 7
Badge +8
Hier zit een verschil tussen online kijken via tablet/smartphone of via laptop. Op de laptop kan je alleen via je eigen thuisnetwerk (wifi of bedraad) online TV kijken via https://www.interactievetv.nl. Inloggen gebeurt automatisch.
Via de smartphone en tablet gebruik je de app. De app werkt overal in Nederland. Hooguit moet je even je abonnementsnummer en pincode invullen als je niet op je eigen netwerk zit.
Een paar dagen geleden werd bekend dat kijken via de app ook mogelijk gaat worden in het buitenland (dankzij europese regels). Dat zal binnen enkele maanden mogelijk gaan worden.
Waarom je niet zelf kan inloggen op https://www.interactievetv.nl buiten je eigen netwerk met abonnementsnummer en pincode is mij onbekend. Ik zie de reden eigenlijk ook niet.

Overzicht van wat nu wel en niet kan :

KPN heeft het niet in het abonnement kijken op de laptop buiten je eigen WiFi. Dus als ze dat niet wijzigen ga ik maar naar Ziggo of een ander. Ik zal wel eens gaan bellen.
Reputatie 7
Dat klopt niet desireeS.
Ik kan ook bij mijn vriendin op het KPN-netwerk met mijn tablet ITV kijken.
Zolang je maar met een KPN netwerk verbonden bent kun je ITV kijken.
Ja, tablet (dus Android of iOS).
Maar Desiree heeft het over een laptop (dus Windows of MacOS). Dát werkt echt alleen via je eigen IP. Je kunt dan alleen buiten de deur kijken middels VPN thuis.
Reputatie 7
Badge +18
Ja Peter ik had het ook door inmiddels dat daar verschil in zat.
Ik vond het ook al zo vreemd, want ik had inderdaad gekeken bij mijn vriendin, maar dat was inderdaad op de iPad.
Afijn we worden met de dag wijzer 🐈
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @desireeS, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Voor de huidige website is deze functionaliteit (buitenshuis kijken op laptop) niet ontwikkeld. We zijn bezig met een nieuwe website en daarmee gaat het wel mogelijk zijn. Echter, wanneer deze website beschikbaar komt, dat is niet duidelijk. Ik kan je op dit moment daarom ook niet verblijden met beter nieuws. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Reputatie 7
We zijn bezig met een nieuwe website en daarmee gaat het wel mogelijk zijn.Dát is goed nieuws! 😄 👌🏼
Reputatie 7
Badge +10
Helemaal mee eens Peter!
Dat is inderdaad heel goed nieuws....alleen... 😒 .... waarom moet dit zo lang duren? Minstens 3 jaar lees ik al over deze problematiek in diverse fora. Persoonljk had ik voorheen niet de behoefte maar die is er nu wel.
Wat kan het probleem zijn? .....wellicht dat iets meer uitleg frustratie wegneemt of zelfs voorkomt.
Ik begrijp dat het bij de concurent wel werkt.... maakt dat uitleggen misschien lastiger dan eigen klanten aan het lijntje houden met toezeggingen zonder oplosdatum?

vriendelijke groet,
Ger
Hoi @desireeS, welkom op ons Forum! Goed dat je je vraag hier stelt. Voor de huidige website is deze functionaliteit (buitenshuis kijken op laptop) niet ontwikkeld. We zijn bezig met een nieuwe website en daarmee gaat het wel mogelijk zijn. Echter, wanneer deze website beschikbaar komt, dat is niet duidelijk. Ik kan je op dit moment daarom ook niet verblijden met beter nieuws. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

hoi Natasja dit is inmiddels vier maanden geleden.
Is hier intussen al meer over bekend.
Ik wil straks in spanje graag op mijn laptop tv kijken.

Gr Peter
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Peter! We brengen deze zomer een nieuwe versie uit van de iTV Online website. Met die nieuwe versie kun je ook buitenshuis tv kijken in Nederland én de EU 🙂 Precieze datum hebben we nog niet. Zodra we die wel hebben laten we dat op het forum weten.

Admin: De iTV website is vernieuwd sinds eind augustus. Je leest er hier alles over: De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl. Voor nu werkt de nieuwe website alleen in Chrome en Firefox. Edge en Safari komt later nog. Met de nieuwe website kun je wel buitenshuis kijken.
Buitenshuis tv kijken in Nederland en de EU klinkt goed. Ook op de Laptop?
Ik heb vandaag de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN, Tot mijn grote spijt.....

Via Ziggo keek ik altijd online televisie in ons vakantiehuisje via de laptop. Dat gaat dus nu niet meer. Op de laptop kan ik niet buitenshuis kijken. En nog iets, ik ben in het bezit van een macbook. KPN ondersteunt ook geen Safari. Ik moet dus, als ik thuis op mijn laptop wil kijken google Chrome als browser installeren......????

Ik vind het erg irritant dat KPN bepaalt op welke apparaten ik waar kan kijken. Zou dus een iPad Pro aan moeten schaffen om buitenshuis een beetje fatsoenlijk tv te kunnen kijken
Ik overweeg serieus om terug te gaan naar Ziggo, Aankomende week beslis ik. Eigenlijke weet ik het wel.....
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum en welkom bij KPN, P.t T! Je kunt inderdaad nog niet buitenshuis kijken. We verwachten dit dus wel op de korte termijn. Zodra we een duidelijke datum hebben laten we dat hier ook weten.

Safari is wel een van de ondersteunde browsers voor iTV Online, maar het kan zijn dat het niet ideaal werkt bij jou. Lees dit topic anders even door. Dat helpt vaak. Mocht dat niet zo zijn, dan raden we toch aan een andere browser te proberen. Dat kan dan Chrome zijn, maar ook Opera is mogelijk.

In de tussentijd is kijken via telefoon of tablet een optie.
Dag Erik,

Hoelang duurt de korte termijn dan ongeveer?
Nav een door mij ingediende klacht werd ik gisteren gebeld door iemand van de klachtenreactieafdeling (of zoiets) en hij vertelde mij dat het niet in de lijn der verwachting lag dat het buitenshuis op een laptop kijken binnenkort tot de mogelijkheden behoort.

Medewerkers van de klantenservice en winkels denken overigens dat het allang kan. Geldt ook voor de storingsmonteur.

Ik vind het ontzettend vervelend dat er zoveel verschillende adviezen en meningen gegeven worden door de KPN medewerkers, dat maakt KPN onbetrouwbaar. Overigens zijn al deze medewerkers er aardig en bereidwillig te helpen. Behalve een aantal winkelmedewerkers.
Reputatie 7
Badge +27
Jammer dat er zoveel tegenstrijdige antwoorden komen P.t.T. We verwachten dit binnen twee maanden, zoals aangegeven laten we het weten als er een exacte datum bekend is. We hebben het voordeel dat we directe lijnen hebben met onze collega's die de website ontwikkelen. Los van dit hoort de klantenservice te weten dat het nog niet kan en de klachtbehandelaar had dit na moeten vragen. Heel jammer.
Badge

Wanneer is dit dan??? De zomer is al even bezig, zit op een vakantiepark met een rot tv en via de laptop kunnen we nog steeds alleen maar opnemen....
Reputatie 7
Badge +27
Datum hebben we nog niet, maar de termijn die Joran in juli noemde (binnen twee maanden op dat moment), is nog steeds van toepassing. Dus lang zal het niet meer duren 🙂
Nu wilde ik mijn vriend overhalen om over te gaan naar KPN. Even W10 app downloaden, hee was al gedaan. Dus even mijn abo/pin erin en voila: geen beeld. Zit niet op je eigen netwerk.
Zijn tablets zijn niet heel vers dus de app gaat daar vrijwel zeker niet draaien.

Hamvraag: wanneer is dit beschikbaar. Klanten win je zo niet en zoals ik lees verliezen wel. Je kunt met van alles en nogwat overal kijken behalve met een w10 laptop. En door het gebruik van silverlight (was toch bij Gates al uitgefaseerd....) ook niet in menig browser zoals Firefox.
zie dat itvonline.nl en interactievetv.nl vwb interface aangepast zijn. Zal dit ook even bij hem proberen.
Mogelijk dat mijn vriend dan Digitenne, zijn internet abonnement en bellen kan overzetten.
Gaat hem erom dat hij kan opnemen. Deed hij met tv dongle op de laptop.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi pa3fat, de WIndows 10 app raden we niet aan om te gebruiken, deze wordt niet meer bijgehouden. Buitenshuis kijken daarmee is dan ook niet mogelijk.

De iTV website is vernieuwd sinds eind vorige maand. Je leest er hier alles over: De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl. Voor nu werkt de nieuwe website alleen in Chrome en Firefox. Edge en Safari komt later nog. Met de nieuwe website kun je wel buitenshuis kijken.

Ik begrijp uit je bericht dat je vriend een Windows tablet heeft? In dat geval kan hij de nieuwe website daarop gebruiken. Je kunt inloggen op de website met abonneenummer en pin, maar ook met MijnKPN gegevens. Je geeft aan dat je vriend Digitenne heeft. Dan heeft hij wellicht ook al een MijnKPN (zo niet, dan kan hij die aanmaken). Met die MijnKPN kan hij dan ook inloggen op de website en al bepaalde KPN Presenteert dingen bekijken en zo testen of het goed werkt.
hij heeft een Ipad (groot) maar al enige jaren oud. Verder een vage Android.
Zal wel eens testen bij hem thuis met mijn gegevens. Als dat werkt spreekt hem dat wel aan.
Merci !
Reputatie 7
Badge +27
Als de iPad (minimaal iOS 10) en de Android (minimaal versie 4.4, geen Mediatek chipset) aan de eisen voldoen, dan kan hij daarop ook de iTV app installeren. Daarop kun je ook, om te testen, met jouw gegevens inloggen.

Reageer