Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10836 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Om even een kleine nuance toe te voegen aan deze discussie: betalen voor zenders die ons niet interesseren doen we al sinds er TV-pakketten aangeboden worden. Ik betaal ook de volle pond voor kanalen als SBS, MTV en 24Kitchen, die ik letterlijk nooit kijk. Dat is nou eenmaal zo, aangezien iedereen andere interesses heeft...Klopt, het grote verschil is echter dat bij die zenders KPN zelf bepaalt of de zender in het basispakket komt. Hier is de koppelverkoop van Fox hetgeen dat mij tegen de borst stuit. Fox: "Als je de betaalde zenders wilt kunnen uitzenden, dan moet je ook die éne Fox zender in het basispakket opnemen." Dit is een machtsspel dat over de rug van de consument uitgevochten wordt en voor iedereen nadelig is. Voor de consument die het Fox pakket heeft zou die zender dus net zo goed in dat pakket kunnen zitten. De consument die dat Fox pakket niet heeft is blijkbaar niet geïnteresseerd in voetbal en heeft dus ook niets aan die zender.
Reputatie 7
Wat de uitspraak ook wordt, er is v.a. vrijdag nog maar weinig tijd om tot een contract te komen. Het huidige loopt t/m 31 juli. (ook voor Digitenne)

Op 31 juli is wedstrijd voor de Johan Cruijff schaal. En het nieuwe seizoen begint vrijdag 5 augustus.
Reputatie 7
Badge +12
Om even een kleine nuance toe te voegen aan deze discussie: betalen voor zenders die ons niet interesseren doen we al sinds er TV-pakketten aangeboden worden. Ik betaal ook de volle pond voor kanalen als SBS, MTV en 24Kitchen, die ik letterlijk nooit kijk. Dat is nou eenmaal zo, aangezien iedereen andere interesses heeft...Klopt, het grote verschil is echter dat bij die zender KPN zelf bepaalt of de zender in het basispakket komt. Hier is de koppelverkoop hetgeen dat mij tegen de borst stuit. Fox: "Als je de betaalde zenders wilt kunnen uitzenden, dan moet je ook die éne Fox zender in het basispakket opnemen." Dit is een machtsspel dat over de rug van de consument uitgevochten wordt en voor iedereen nadelig is. Voor de consument die het Fox pakket heeft zou die zender dus net zo goed in dat pakket kunnen zitten. De consument die dat Fox pakket niet heeft is blijkbaar niet geïnteresseerd in voetbal en heeft dus ook niets aan die zender.
Voor de consument die het Fox Sports pakket al heeft is het wel voordelig. Dit pakket wordt namelijk veel goedkoper door deze regeling. Ook voor de voetbal-liefhebber die het complete Fox Sports pakket te duur vindt is het een fijne regeling. Voor maar 2 euro p/m de Eredivisie hoofdzender ontvangen is een prima tussen-regeling.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. De manier waarop dit gebeurd is zorgwekkend. Zeker als dit een voorbeeld gaat zijn voor de andere "premiumzenders". Dat is ook de reden dat ik het een goede zaak vind dat KPN nu naar de rechter stapt, ondanks dat ik geen tegenstander ben van een "gratis" Fox Sports kanaal.
Reputatie 7
...Voor de consument die het Fox Sports pakket al heeft is het wel voordelig. Dit pakket wordt namelijk veel goedkoper door deze regeling. Ook voor de voetbal-liefhebber die het complete Fox Sports pakket te duur vindt is het een fijne regeling. Voor maar 2 euro p/m de Eredivisie hoofdzender ontvangen is een prima tussen-regeling...Ik lees nergens dat het Fox Sports pakket dan goedkoper zal worden. Verder vrees ik, Amerikaanse instellingen kennende, dat het aanbod op die zender in het basispakket dermate summier zal zijn dat je als voetbal liefhebber toch genoodzaakt blijft om dat Fox Sports pakket af te nemen. Fox is natuurlijk ook niet gek, die éne zender mag natuurlijk nooit kannibaliserend werken t.a.v. het Fox Sports pakket. Voor de consument die het Fox Sports pakket te duur vindt zou dit een uitkomst kunnen zijn, maar dan nog vind ik de wijze waarop verkeerd en let op mijn woorden, de kwaliteit en kwantiteit van de uitzendingen op die zender zullen nooit aan de behoefte van die consument gaan voldoen.
Nee, ik denk dat Fox er dan beter aan zou doen om met een Fox Sports light pakket te komen maar aan de andere kant denk ik dat ook die al snel kannibaliserend zal werken op het huidige Fox Sports pakket en daarmee wel eens tot een omzetdaling zou kunnen leiden. Commercieel gezien is het dus een "slimme" zet van Fox om dit zo te proberen, ik hoop echter dat de rechter het spelletje doorziet en er een stokje voor steekt.
Reputatie 7
Ik lees nergens dat het Fox Sports pakket dan goedkoper zal worden. Dan heb je dat even gemist. Kan ik me voorstellen in de vele berichten.
Vodafone heeft het nieuwe contract afgesloten met Fox. Het eerste kanaal zit voor €2,50 in het basispakket. De kanalen 2 t/m 6 zijn in een pakket te krijgen voor €12,50. Dat is samen €15,00 per maand voor alle 6. Het hele pakket voor 6 is (tot nu) €25 p/m. Is dus goedkoper in de nieuwe deal. Maar wel ten koste van álle abonnee's.

Bron
Reputatie 7
Badge +12
Ik lees nergens dat het Fox Sports pakket dan goedkoper zal worden.
Dit wordt wél goedkoper. Je kunt dit hierrrr lezen.
"Bestaande abonnees van betaalzender FOX Sports gaan er in de nieuwe situatie op vooruit. Om naar de zes lineaire kanalen te kijken, is in de oude situatie een FOX Sports Compleet-abonnement nodig. Dit kost maandelijks 25 euro. Nu Vodafone een nieuwe overeenkomst met FOX Sports heeft gesloten gaat dit abonnement €12,50 kosten. Samen met de verhoging van het basispakket van €2,50 komt het FOX Sports Compleet-abonnement bij Vodafone nu op vijftien euro uit. Een maandelijkse besparing van tien euro per maand."

Verder vrees ik, Amerikaanse instellingen kennende, dat het aanbod op die zender in het basispakket dermate summier zal zijn dat je als voetbal liefhebber toch genoodzaakt blijft om dat Fox Sports pakket af te nemen. Fox is natuurlijk ook niet gek, die éne zender mag natuurlijk nooit kannibaliserend werken t.a.v. het Fox Sports pakket. Voor de consument die het Fox Sports pakket te duur vindt zou dit een uitkomst kunnen zijn, maar dan nog vind ik de wijze waarop verkeerd en let op mijn woorden, de kwaliteit en kwantiteit van de uitzendingen op die zender zullen nooit aan de behoefte van die consument gaan voldoen.
Dit zijn allemaal aannames. Het zou natuurlijk kunnen, maar mij lijkt het waarschijnlijker dat Fox Sports 1 "gewoon" wordt opengezet. Er worden normaliter meerdere wedstrijden op hetzelfde tijdstip gespeeld. Dit zou betekenen dat je per tijdstip 1 wedstrijd kunt kijken. Bijvoorbeeld dat je de ene speeldag Ajax wel kunt zien, en PSV niet.

Fox is inderdaad niet gek. Door te betalen hou je zelf de keuze wélke wedstrijd je per tijdstip gaat kijken. Bovendien kun je door te betalen toegang krijgen tot het internationale voetbal. Oftewel, de betalende abonnee zal nog steeds veel meer keuze hebben, maar ik denk dat het open kanaal meer te bieden zal hebben dan hoe jij het nu schetst.
Reputatie 7
Badge +18
Vrijdag doet de rechter uitspraak volgens teletext 107 Oké, dat is mooi! Hoop dat KPN wint. Hou je het in de gaten, huistijger?:P 😉
Reputatie 2
ik heb net Fox weer aangezet via de KPN, 3 kanalen voor 17,95
je kunt toch niet zonder als eredivisie kijker (en Feyenoordfan)
dus als Fox nu in het basispakket komt met een verhoging van 2 euro scheelt mij nogal wat ,
verdere buitenlands voetbal kan mij gestolen worden,
maar is nu het probleem de verhoging van weer een zender erbij ?
of is het nu speciaal omdat het voetbal betreft ?
de afkeer van sommige mensen is groot en willen het niet in het basispakket ...... ja ik wil wel 40 zenders minder.....maar betaal wel voor alles .... :$
ik zie nu dezelfde klachten weer als bij sport 7 ...... en weer de klachten van de kosten van dat ene biertje of zakje patat
Reputatie 7
Badge +18
Als Fox Sports het voor elkaar krijgt om in het basispakket te komen, dan denk ik niet dat ze daar voetbalwedstrijden op uit gaan zenden. Maar hoogtepunten. Ze zijn natuurlijk niet gek! Wil je dat wel? Dan moet je het Fox Sports Pakket maar nemen. Dit wordt de nieuwe strategie van Fox Sports, om op deze manier geld binnen te harken. Boeven zijn het! 😠 Ze denken alleen aan 1 ding: "Hoe kan ik bij onze klanten het geld uit de portemonnee krijgen?" En steeds meer mensen komen in de schulden, niet alleen om dit. Maar over het algemeen, alles wordt duurder. En mensen met een minimumloon die kunnen het allemaal niet meer betalen! En de regering??? Die doet.... NIKS! 😠 Ik hoop voor jullie allemaal dat KPN DEZE RECHTSZAAK WINT!!!
Reputatie 7
Badge +12
Ik begrijp je onbegrip enigszins. Maar FOX Sports is een commercieel bedrijf. Dus de vraag "hoe kan ik bij de klant geld uit de portemonnee krijgen" is een uiterst logische vraag voor FOX. Winst-maximalisatie zouden zij dat vast liever noemen. Daar drijft ons hele kapitalistische systeem op.

Wat de regering hiermee te maken moet hebben is me niet helemaal duidelijk. Zouden die het FOX kanaaltje moeten sponsoren? Dan betalen wij het uiteindelijk via de belastingen alsnog zelf ;)

Het principe waar het hier om gaat, namelijk een verplichte prijsverhoging die door een grote multinational ons wordt opgelegd, dat is me helemaal duidelijk. Dat moeten wij inderdaad niet willen, en ik snap de onbegrip hierover maar al te goed. Maar let wel, het gaat uiteindelijk om 2 euro p/m. Daarvan komt niemand op straat te staan. Ook niet de mensen met een minimum inkomen.
Reputatie 2
Fox is in een conflict met telecomproviders beland. Fox wil dat providers Fox Sports 1 met de Eredivisie in het basispakket opnemen en dat ze daarvoor per abonnee een bedrag afdragen. Daardoor gaan de abonnementsprijzen omhoog. ACM doet onderzoek naar de praktijken..............
Reputatie 7
Badge +18
Fox is in een conflict met telecomproviders beland. Fox wil dat providers Fox Sports 1 met de Eredivisie in het basispakket opnemen en dat ze daarvoor per abonnee een bedrag afdragen. Daardoor gaan de abonnementsprijzen omhoog. ACM doet onderzoek naar de praktijken..............Dank u wel, GerritS1976
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb even op het Forum van Vodafone gekeken, en daar zijn ze ook niet blij. Dus... KPN, win de rechtszaak, en jullie krijgen er eventueel klanten bij. Want ik las ook berichten van Vodafone-klanten dat KPN wel ballen heeft om naar de rechter te stappen. Hier blijkt uit dat Vodafone niks heeft gedaan. Oftewel, ze vinden het allemaal best! Hier de link van het forum van Vodafone, mochten jullie er nieuwsgierig naar zijn:

http://forum.vodafone.nl/t5/Je-Vodafone-Thuis-Pakket/Wijzigingen-Vodafone-Thuis-augustus-amp-september-2016/td-p/267148
Reputatie 4
Badge +2
Ik zou het erg jammer vinden als KPN geen foxsport meer gaat of mag doorgeven.dit hoeft natuurlijk niet via een basispakket trucje maar gewoon zoals het nu ook is

Probleem hier is dat FOX er anders over denkt.
Ze hebben in het verleden de hoofd prijs betaald voor de rechten en proberen nu andere verdien modellen er door heen te drukken om minder verlies gevend te worden. Probleem is dat nog nooit iemand geld heeft verdient in Nederland met voetbal TV rechten en die Amerikanen dachten dat wel even te doen (Not)

Het lijkt me sterk dat het uiteindelijk komt te vervallen de ACM is er nu mee bezig en aan het onderzoeken of FOX zijn afspraken met de ACM niet overtreed en dan zal er waarschijnlijk een besluit uit komen over 1 a 2 jaar. In de tussen tijd heeft de ACM gevraagd om op basis van de huidige contracten de dienst verlening voort te zetten.

Zou ook vreemd zijn aangezien KPN sponsor is van de Eredivisie.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16094/ACM-gaat-voorwaarden-uitzendrechten-Eredivisie-van-Fox-onderzoeken/
Reputatie 7
Toen de KNVB destijds de voetbaluitzendrechten aan Fox verkwanselde heb ik - als niet voetballiefhebber - daar al eens een vlammend betoog tegen gehouden. Fox is namelijk "eigendom" van/gelieerd aan de Amerikaanse Tea Party, de uiterst rechtervleugel van De Republikeinse Partij (je weet wel die van Trump). Op de Amerikaanse Fox zenders wordt Nederland met enige regelmaat afgeschilderd als een uiterst verdorven land met abortus, drugs, euthanasie etc.; voorbeelden zijn wel eens te zien geweest in DWDD en Pauw, onder andere. Nu mag iedereen in ons land over die onderwerpen gelukkig wel denken zoals hij wil, maar bij Fox gaan ze - hypocriet als ze zijn - volstrekt voorbij aan hun honger naar geweld door het vrije wapenbezit tot in het belachelijke te verheerlijken/propageren, evenals die andere vorm van euthanasie :? : de doodstraf. Fox-kijkers daar hebben dus niet zo'n positieve kijk op ons land, maar dat weerhoudt die geldwolven er niet van om te proberen zoveel mogelijk geld in bijeen te harken. Gelukkig blijkt dat nogal mee te vallen want het aantal extra betalende abonnees is klaarblijkelijk te laag om rendabel te zijn, vandaar dat Fox nu grijpt naar deze vorm van machtswellust: de ISP's verplichten - tegen extra betaling, die ongetwijfeld aan de vaak niet geïnteresseerde abonnees wordt doorberekend - om één van hun zenders in het basispakket op te nemen om zodoende toch hun honger naar geld te stillen. Ik weet niet wat ze allemaal met dat geld doen, maar het zou mij niet verbazen als ze een deel gebruiken voor het ondersteunen vast de wapen- en doodstraflobby in de VSA en het tegenouden van zoiets als een algemene ziektekostenverzekering (waar vooral Hillary zich, al toen Bill nog president was, sterk voor heeft gemaakt en na haar ook Obama) en andere in ons deel van de wereld volstrekt normale sociale voorzieningen, zoals bestrijding van armoede.

Onnodig te zeggen dat ik alle Fox-zenders direct geblokkeerd heb en dat ook zal blijven doen. Overstappen naar een andere ISP is helaas niet de oplossing want als KPN dit verliest zullen de overige ISP's ook wel gedwongen worden, waarbij Vodafone (gelieerd aan Fox?) inmiddels al het voortouw heeft genomen; ook Ziggo ontkomt daar dan niet meer aan, zodra hun huidige contract met Fox afloopt.
Je begrijpt vast wel op welke rechterlijke uitspraak ik hoop!

Weg met Fox, alle sport weer gewoon bij de NOS! Dit vind ik heel principieel, want de meeste topsport kan niet bestaan zonder flinke overheidssubsidies en dan moet het uitzenden van (top)sportevenementen ook voorbehouden blijven aan de Nederlandse publieke omroep: de NPO, met de NOS op dit gebied als meest voor de hand liggende zendgemachtigde.
Als de KNVB dan zonnodig met andere - commerciële - zenders in zee wil gaan, dan moeten ze in het vervolg er ook maar voor zorgen dat voetbal de Nederlandse belastingbetaler helemaal niets meer kost,: geen rooie cent meer voor politie-inzet, niet meer voor het bouwen van peperdure stadions en ga zo maar door. Laten ze zichzelf dan ook maar helemaal bedruipen.
Reputatie 4
@henk2304
Een vlammend betoog waar ik volledig achter sta. Een dikke vette 'Like' .🆒
Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

-Ed
Reputatie 7
Ook ik voeg mij volledig achter het betoog van Henk2304.

Dus KPN, rug recht en mochten de rechter en de ACM van oordeel zijn dat de voorwaarden van FOX geoorloofd zijn dan zou ik zeggen: Helaas FOX, dan maar qeen contract.
Reputatie 2
Heb geen enkel;e belangstelling voor dat sportkanaal. Zal er ook nooit naar kijken. Om dan € 2,- tot € 2..50 meer te moeten betalen voor mijn abonnement gaat me echt te ver. Als Fox Sport financiële problemen heeft lossen ze dat maar op een andere manier op, maar niet via mijn abonnementsgeld.
Reputatie 7
Badge +18
Heb geen enkel;e belangstelling voor dat sportkanaal. Zal er ook nooit naar kijken. Om dan € 2,- tot € 2..50 meer te moeten betalen voor mijn abonnement gaat me echt te ver. Als Fox Sport financiële problemen heeft lossen ze dat maar op een andere manier op, maar niet via mijn abonnementsgeld.goed gezegd! 😉
Reputatie 7
Badge +18
Nog mee leesvoer hierover in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/televisie/kpn-naar-rechter-om-conflict-met-fox-sports-over-eredivisie~a4347214/
Reputatie 7
Badge +15
Henk, ik ben het volledig met je eens.
Reputatie 7
Badge +18
Nog mee leesvoer hierover in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/televisie/kpn-naar-rechter-om-conflict-met-fox-sports-over-eredivisie~a4347214/
Thanks!
Als KPN zich laat intimideren door Fox ga ik op zoek naar een andere provider. Ik zit absoluut niet te wachten op al dat betaald voetbal gebeuren.
Reputatie 7
Zoals ik al heb aangegeven schiet je daar geen barst mee op, want anders providers zitten in hetzelfde schuitje. Uiteindelijk ook Ziggo. En Vodafone is al om.
Reputatie 6
Badge +10
Nieuwe dienst van T-Mobile nemen, al is deze qua aanbod nog wat summier.
Rommelen met een mobiel/tablet en Chromecast werkt niet echt volgens mij.