Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10930 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
En dan? Laat Fox hen met rust?
Reputatie 7
Badge +15
Als Fox dit door zet heb je straks providers met en zonder Fox sports, waarmee de providers zonder goedkoper zijn. Met deze strategy van Fox kan KPN net zo goed een "Voetbaldochterprovider" oprichten 😛 Zal op zich wel grappig zijn. 😉
Reputatie 7
Zou kunnen, maar als een provider helemaal geen Fox heeft (niet alleen geen Fox Sport) vrees ik toch dat veel klanten zo'n provider links laten liggen.
Misschien dan toch maar zenderkeuze à la carte? Wordt er ook vast niet goedkoper van :?
Reputatie 7
Badge +18
Hier nog wat meer info. Fox Sports zit zich lekker in alle bochten te wringen 😛 :

http://www.totaaltv.nl/nieuws/23616/fox-sports-geeft-aanbieders-een-keuze-die-geen-keuze-is.html
Reputatie 2
Henk... wat een verhaal over fox en de politiek ,wapenlobby enz enz ......
eigenlijk is het gewoon een bagger bedrijf....... maar die onze eredivisie wel uitzend , fox staat voor alles waar ik tegen op ben , maar wil mijn club zien spelen,buitenlands voetbal doet mij niets aangezien daar de geldbedragen niet normaal meer zijn ,
en het voetbal weer terug bij de nos?
dat gaat nooit meer gebeuren met de politieke krachten in Nederland, de publieke omroep wordt al bijna uitgekotst,
dus extra geld daar naar toe voor de voetbal gaat nooit door,
wat wel jammer is,
al met al een goed stuk van je Henk!
Reputatie 7
Badge +19
Morgen is de uitspraak over het kort geding tegen Fox Sports

http://www.emerce.nl/nieuws/fox-sports-zet-onderhandelingen-aanbieders-op-scherp

Spannend ! 🆒
Reputatie 7
Fox Sports zelf zegt dat het eerste kanaal in het basispakket geen must is. Maar daarbij stellen ze wel een vreemde eis: ze willen van de providers wél €2 per “potentiële” klant hebben. Wat er op neer komt dat dat financieel feitelijk hetzelfde is als de mogelijkheid waarbij F.S. 1 eredivisie in het basispakket komt voor dat geld. Dit is een bizarre keuze die geen keuze is. Want zonder extra kanaal in het basispakket zullen klanten al helemaal steigeren tegen een verhoging van €2. Dit is de reden dat meerderen geklaagt hebben bij de ACM en KPN zich tot de rechter heeft gewend.
Reputatie 7
2 Euro per maand keer 3 miljoen huishoudens is 6 miljoen Euro per maand en dat is dus 72 miljoen Euro per jaar. We praten hier dus over substantiële bedragen die ons als consument afgetroggeld dreigen te worden.
Reputatie 2
Zelf ben ik geen voetbal liefhebber.kijk echt alleen nederlands eftal.dus 2 euro p/m voor een zender die ik nooit kijk. Nee djw. Als dat door gaat denk ik toch sireus over om een opzegging doen voor de tv bij kpn en dan inderdaad via internet/ mediaplayer kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Nu wordt het helemaal mooi, Fox Sports zegt dat KPN die zender zelf in het basispakket wilt, ja ja! Zal wel! Hier het artikel:

FOX Sports-directeur Frank Rutten slaat op de vooravond van de uitspraak van de rechter over de voetbaltwist met KPN terug. KPN wilde volgen Rutten zelf FOX Sports 1 in het basispakket gaan aanbieden. Dat zegt hij tegen het Financieel Dagblad.

FOX Sports en KPN hebben lang onderhandeld over een nieuwe distributieovereenkomst. Op verzoek van KPN werd daarbij een variant met doorgifte van FOX Sports 1 – het kanaal waarop de belangrijkste wedstrijden van de Eredivisie worden uitgezonden – in het basispakket besproken. Volgens FOX Sports-directeur Frank Rutten waren de partijen dichtbij een overeenkomst. KPN veranderde echter van standpunt waardoor de onderhandelingen in een patstelling zijn gekomen. KPN voert de commerciële onderhandelingen op basis van gelegenheidsargumenten is hierdoor de mening van de directeur van FOX Sports.

KPN ZAG IN VOETBALKANAAL MARKETING
Volgens Rutten wilde KPN vanuit marketingoogpunt het voetbal in het basispakket willen plaatsen omdat het een interessante aanbieding voor klanten zou zijn. Nu is KPN van mening dat een prijsverhoging van rond de €2,50 per maand voor alle abonnees om de doorgifte van FOX Sports 1 in het basispakket te bekostigen niet in belang van de klanten is. Rutten wijst erop dat KPN in juli de prijs van abonnementen met hetzelfde bedraag heeft verhoogd maar dat klanten daar nauwelijks iets extra voor hebben teruggekregen. KPN noemde als belangrijkste reden van de prijsverhoging investeringen in het netwerk.

KPN HOEFT PRIJS NIET TE VERHOGEN
De FOX Sports-directeur wijst er daarnaast op dat KPN de inkoopprijs van FOX Sports 1 in het basispakket niet aan klanten hoeft door te berekenen. Daarin is Rutten wel tegenstrijdig. Hij stelt dat FOX Sports voor aanbieders met een nieuwe overeenkomst meer betalen dan in de oude situatie. Dat is volgens hem te rcehtvaardigen omdat sportrechten duurder zijn geworden. Rutten wil dus zelf wel de hogere uitzendrechten aan aanbieders doorberekenen maar oppert wel dat aanbieders een hogere inkoopprijs niet aan hun klanten zouden moeten doorberekenen. Ook stelt Rutten dat negentig procent van de inkomsten van FOX Sports naar de clubs in de Eredivisie terugvloeit. Ook hier heeft het verhaal twee kanten. Eredivisie Media & Marketing heeft de uitzendrechten van de Eredivisie voor ongeveer een miljard euro voor een periode van twaalf jaar gekocht. Door deze overeenkomst zijn eredivisieclubs voor een belangrijk deel van inkomsten verzekerd. Wel is het zo dat Eredivisie CV een minderheidsbelang in de betaalzender heeft.

Ben echt benieuwd morgen wat de uitspraak wordt van de rechter...
Reputatie 4
Badge +2
Ik hoop echt dat dit nooit gaat gebeuren, ik heb geen behoefte aan Voetbal en wil niet verplicht mee betalen aan een betaal zender in het basis pakket. Daar is dat pakket nooit voor bedoelt geweest.

Echter per Sport kanaal indiviueel EUR 2,- betalen in plaats van een heel pakket afnemen daar heb ik wel oren naar. Dan neem ik gelijk een abonnement op het Ziggo Race kanaal. Hoef ik niet meer naar de Duitse F1 uitzendingen te kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Ik hoop echt dat dit nooit gaat gebeuren, ik heb geen behoefte aan Voetbal en wil niet verplicht mee betalen aan een betaal zender in het basis pakket. Daar is dat pakket nooit voor bedoelt geweest.

Echter per Sport kanaal indiviueel EUR 2,- betalen in plaats van een heel pakket afnemen daar heb ik wel oren naar. Dan neem ik gelijk een abonnement op het Ziggo Race kanaal. Hoef ik niet meer naar de Duitse F1 uitzendingen te kijken.
Helaas zal ZiggoSport dat niet doen. Je kunt wel per race bestellen, PeterG weet hier meer van hoe het werkt. Want ik heb wel het Ziggopakket.
Reputatie 7
Badge +15
Nu wordt het helemaal mooi, Fox Sports zegt dat KPN die zender zelf in het basispakket wilt, ja ja! Zal wel! Hier het artikel:

FOX Sports-directeur Frank Rutten slaat op de vooravond van de uitspraak van de rechter over de voetbaltwist met KPN terug. KPN wilde volgen Rutten zelf FOX Sports 1 in het basispakket gaan aanbieden. Dat zegt hij tegen het Financieel Dagblad.

FOX Sports en KPN hebben lang onderhandeld over een nieuwe distributieovereenkomst. Op verzoek van KPN werd daarbij een variant met doorgifte van FOX Sports 1 – het kanaal waarop de belangrijkste wedstrijden van de Eredivisie worden uitgezonden – in het basispakket besproken. Volgens FOX Sports-directeur Frank Rutten waren de partijen dichtbij een overeenkomst. KPN veranderde echter van standpunt waardoor de onderhandelingen in een patstelling zijn gekomen. KPN voert de commerciële onderhandelingen op basis van gelegenheidsargumenten is hierdoor de mening van de directeur van FOX Sports.

KPN ZAG IN VOETBALKANAAL MARKETING
Volgens Rutten wilde KPN vanuit marketingoogpunt het voetbal in het basispakket willen plaatsen omdat het een interessante aanbieding voor klanten zou zijn. Nu is KPN van mening dat een prijsverhoging van rond de €2,50 per maand voor alle abonnees om de doorgifte van FOX Sports 1 in het basispakket te bekostigen niet in belang van de klanten is. Rutten wijst erop dat KPN in juli de prijs van abonnementen met hetzelfde bedraag heeft verhoogd maar dat klanten daar nauwelijks iets extra voor hebben teruggekregen. KPN noemde als belangrijkste reden van de prijsverhoging investeringen in het netwerk.

KPN HOEFT PRIJS NIET TE VERHOGEN
De FOX Sports-directeur wijst er daarnaast op dat KPN de inkoopprijs van FOX Sports 1 in het basispakket niet aan klanten hoeft door te berekenen. Daarin is Rutten wel tegenstrijdig. Hij stelt dat FOX Sports voor aanbieders met een nieuwe overeenkomst meer betalen dan in de oude situatie. Dat is volgens hem te rcehtvaardigen omdat sportrechten duurder zijn geworden. Rutten wil dus zelf wel de hogere uitzendrechten aan aanbieders doorberekenen maar oppert wel dat aanbieders een hogere inkoopprijs niet aan hun klanten zouden moeten doorberekenen. Ook stelt Rutten dat negentig procent van de inkomsten van FOX Sports naar de clubs in de Eredivisie terugvloeit. Ook hier heeft het verhaal twee kanten. Eredivisie Media & Marketing heeft de uitzendrechten van de Eredivisie voor ongeveer een miljard euro voor een periode van twaalf jaar gekocht. Door deze overeenkomst zijn eredivisieclubs voor een belangrijk deel van inkomsten verzekerd. Wel is het zo dat Eredivisie CV een minderheidsbelang in de betaalzender heeft.

Ben echt benieuwd morgen wat de uitspraak wordt van de rechter...

Het lijkt er echt op dat ze bij Fox de boel zitten te verdraaien. Wie vertrouw je nou liever? Een Amerikaanse firma die de boel in de verenigde staten over Nederland volledig op zit te blazen en alles erger maakt dan het is, of een collectief van de Nederlandse providers. Tja, lastige keuze 😉
Reputatie 7
Badge +18
SjorsK, weet je wat ik nog het ergste vind? Eerst zegt Fox dat ze € 2,- per abonnee willen hebben, en nu zegt Frank Rutten dat KPN de prijs niet eens hoeft te verhogen! Ja, hallo! Wat is het nou Frank Rutten?? Zeg ik nou Rutten? Is die de broer van onze Premier Mark Rutten??? 😛 Die is net zo erg! 😃 Hahaha!
Reputatie 7
De premier heet Rutte. Zonder n. Geen familie van de Fox Sports directeur dus.
Reputatie 7
Badge +15
Ze denken vast dat het geld bij de providers op de rug groet het is wel politiek he "Je hoeft de prijs niet te verhogen hoor, zo lang je mij maar meer betaald maakt het mij niks uit waar 't geld vandaan komt, desnoods haal je het van de spaar rekening". Doortrapte mensen blijven 't. Kom op zeg, het geld groeit nou ook weer niet op de rug bij de providers.
Als Fox zijn zin krijgt en ik als abonnee 2 euro meer moet betalen dan zeg ik KPN op
Er zijn tegen mijn zin al teveel zenders die ik nooit kijk en toch voor moet betalen en voor voetbal betalen ga ik echt niet doen
Word tijd dat dit systeem op de schop gaat en mensen zelf een keuze laten maken door bv 10 zenders uit te laten kiezen voor een x bedrag
Reputatie 7
Badge +18
De premier heet Rutte. Zonder n. Geen familie van de Fox Sports directeur dus.Ach ja, wat dom van me! Het is inderdaad zonder "N".
Reputatie 7
Badge +18
Als Fox zijn zin krijgt en ik als abonnee 2 euro meer moet betalen dan zeg ik KPN op
Er zijn tegen mijn zin al teveel zenders die ik nooit kijk en toch voor moet betalen en voor voetbal betalen ga ik echt niet doen
Word tijd dat dit systeem op de schop gaat en mensen zelf een keuze laten maken door bv 10 zenders uit te laten kiezen voor een x bedrag
Dan wil ik u vragen naar welke provider gaat u dan? Want het ligt niet aan KPN, het ligt bij Fox. En bij andere providers is het straks ook zo. Vodafone is akkoord gegaan. En Ziggo heeft de afspraken met Fox nog staan dat Ziggo het nog zo mag laten hoe het nu is voor 3 jaar. Vandaag is de uitspraak van de rechter. Laten we die eerst afwachten. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Reputatie 2
Badge
Ik volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactive tv. En bij Digitenne. Nu wil ik graag jullie mening horen, wat jullie ervan vinden. Want er gaat geruchten dat als dit doorgaat, dat het Alles-in-1 abonnement met € 2,- omhoog zal gaan. Niks is zeker, want die rechtzaak loopt nog, en het contract met KPN en Fox Sports loopt in augustus af. En als ze er nog niet uit zijn, kan het best zijn dat KPN Fox Sports niet meer doorgeeft. Nogmaals, weet het niet zeker, maar vind wel dat jullie als KPN-Klanten en Forumleden dit wel moeten weten. Vandaar dit bericht naar jullie. :)[quote=DennisDatema68]Ik volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactiveweten[quote=DennisDatema68]Ik volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactive tv. En bij Digitenne. Nu wil ik graag jullie mening horen, wat jullie ervan vinden. Want er gaat geruchten dat als dit doorgaat, dat het Alles-in-1 abonnement met € 2,- omhoog zal gaan. Niks is zeker, want die rechtzaak loopt nog, en het contract met KPN en Fox Sports loopt in augustus afIk volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactive tv. En bij Digitenne. Nu wil ik graag jullie mening horen, wat jullie ervan vinden. Want er gaat geruchten dat als dit doorgaat, dat het Alles-in-1 abonnement met € 2,- omhoog zal gaan. Niks is zeker, want die rechtzaak loopt nog, en het contract met KPN en Fox Sports loopt in augustus af. En als ze er nog niet uit zijn, kan het best zijn dat KPN Fox Sports niet meer doorgeeft. Nogmaals, weet het niet zeker, maar vind wel dat jullie als KPN-Klanten en Forumleden dit wel moeten weten. Vandaar dit bericht naar jullie. :)

Test
Reputatie 2
Badge
Ik volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactive tv. En bij Digitenne. Nu wil ik graag jullie mening horen, wat jullie ervan vinden. Want er gaat geruchten dat als dit doorgaat, dat het Alles-in-1 abonnement met € 2,- omhoog zal gaan. Niks is zeker, want die rechtzaak loopt nog, en het contract met KPN en Fox Sports loopt in augustus af. En als ze er nog niet uit zijn, kan het best zijn dat KPN Fox Sports niet meer doorgeeft. Nogmaals, weet het niet zeker, maar vind wel dat jullie als KPN-Klanten en Forumleden dit wel moeten weten. Vandaar dit bericht naar jullie. :)

Ik vind die € 2,00 persoonlijk niet storend. Maar dan niet elke week de top 3 van Nederland uitzenden. Het abbo kan ook wel naar beneden. Als fox het bedrag naar €10,00 p/m doet nemen meer mensen een abbo op fox. (Omzetsnelheid). Of de losse wedstrijden naar €5,00 ipv €9,00. Maar KPN kan ook de klant zelf pakketten laten maken. Veel zenders kijk ik niet naar. Dus bv €0,75 per zender. En fox dus €2,00. Maar hier is de staatsecretaris al mee bezig. En natuurlijk die salarissen van de presentatoren eens flink naar benden.
Reputatie 7
Echt veel uitwijkmogelijkheid heb je straks inderdaad niet. KPN levert aan meer bedrijven, dus die krijgen dan ook F.S. 1 in het basispakket. Naast KPN Wholesale moeten ook Caiway (coax/glas cif), Tele2 (koper/ glas reggefiber) en Delta coax/glas fttc) hun contract met Fox vernieuwen.
Woon je in Ziggo-kabel gebied dan kun je naar hen. Zij hebben nog tot zomer 2020 het huidige contract met F.S. Maar als je dan wél F.S. wilt is het bij hen weer €10 p/m duurder. En Ziggo is in 2020 aan de beurt.
Reputatie 7
Ik vind het kortzichtig als mensen dit aangrijpen om hun contract met KPN te ontbinden, vooral ook omdat juist KPN middels een rechtszaak probeert Fox een halt toe te roepen, i.t.t. Vodafone, dat Fox slaafs gehoorzaamt. Als iemand bij KPN weg wil moet die dat zelf weten natuurlijk, maar juist deze aanleiding is een verkeerde; dan had je beter vóór de tariefsverhoging van afgelopen 1 juli kunnen opzeggen. En zoals al vaker gezegd: Fox wil aan alle providers zij wil opleggen. Dus waar je ook naar toe gaat, als Fox vandaag z'n zin krijgt dan moet je uiteindelijk overal die ca. € 2/mnd dokken 😠
Reputatie 7
Badge +18
Ik vind het kortzichtig als mensen dit aangrijpen om hun contract met KPN te ontbinden, vooral ook omdat juist KPN middels een rechtszaak probeert Fox een halt toe te roepen, i.t.t. Vodafone, dat Fox slaafs gehoorzaamt. Als iemand bij KPN weg wil moet die dat zelf weten natuurlijk, maar juist deze aanleiding is een verkeerde; dan had je beter vóór de tariefsverhoging van afgelopen 1 juli kunnen opzeggen. En zoals al vaker gezegd: Fox wil aan alle providers zij wil opleggen. Dus waar je ook naar toe gaat, als Fox vandaag z'n zin krijgt dan moet je uiteindelijk overal die ca. € 2/mnd dokken :@Daar ben ik het helemaal mee eens, Henk2304 🙂
Reputatie 7
Ik zal 't er ook niet voor opzeggen. Tijdens Wimbledon zou ik het helemáál niet erg vinden om dat kanaal te hebben 😉