Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10931 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Wimbledon moet je vooral op de BBC (zonder reclame) kijken, daar kan niets tegenop.
Reputatie 7
Badge +31
Wimbledon moet je vooral op de BBC (zonder reclame) kijken, daar kan niets tegenop.Ben ik met je eens. Maar als er een Nederlander (m/vr) speelt en dat is op dát moment op Fox zal ik daarvoor kiezen.
Reputatie 7
Badge +18
Even een update, Fox Sports begint charme offensief naar kijkers in de media:

http://www.totaaltv.nl/nieuws/23620/fox-sports-begint-charme-offensief-naar-kijkers-in-de-media.html
Reputatie 7
Badge +18
Ook Ziggo staat achter KPN, volgens het Parool:

Na KPN ook Ziggo tegen dwang van Fox Sports:

http://www.parool.nl/kunst-en-media/na-kpn-ook-ziggo-tegen-dwang-van-fox-sports~a4347179/
Reputatie 7
Badge +31
Een aardige contructie zou ook zijn dat je vrijwillig kunt abonneren op alleen Fox Sport 1 voor €2 p/m. Of alle kanalen voor €15 p/m.

Vrijwillig verplicht, in de constructie van Fox, de keuze is geen keuze, is niet wenselijk. Noch voor providers, noch voor consumenten, noch voor de acceptatie van Fox Sports.
Reputatie 7
Badge +15
Het feit dat ze advertenties plaatsen als offensief gaat wel heel erg ver,
Reputatie 7
Badge +12
Ik vind het kortzichtig als mensen dit aangrijpen om hun contract met KPN te ontbinden, vooral ook omdat juist KPN middels een rechtszaak probeert Fox een halt toe te roepen, i.t.t. Vodafone, dat Fox slaafs gehoorzaamt. Als iemand bij KPN weg wil moet die dat zelf weten natuurlijk, maar juist deze aanleiding is een verkeerde; dan had je beter vóór de tariefsverhoging van afgelopen 1 juli kunnen opzeggen. En zoals al vaker gezegd: Fox wil aan alle providers zij wil opleggen. Dus waar je ook naar toe gaat, als Fox vandaag z'n zin krijgt dan moet je uiteindelijk overal die ca. € 2/mnd dokken :@
Voor Vodafone is het veel makkelijker om deze deal te accepteren. Zij hadden namelijk nog geen prijsverhoging doorgevoerd i.t.t. KPN. Vodafone kan nu naar zijn klanten communiceren dat zij de prijzen gaan verhogen en dat je daar een FOX Sports zender voor terugkrijgt. Dat is zelfs nog beter te communiceren dan een prijsverhoging voor "een investering in het netwerk" en "een KPN Veilig pakket" als je het mij vraagt.

Dus ik ben het geheel met je eens dat de vorige prijsverhoging een betere aanleiding zou zijn geweest om op te zeggen dan deze. Juist omdat KPN met deze rechtzaak laat zien dat ze deze verhoging niet eens willen doorvoeren.
Ook ik ben tegen het voetbal kanaal,omdat er al genoeg voetbal op de tv is. Ikzelf haat voetbal en ga echt niet betalen,waar ik nooit naar kijk.Dan stelt kpn maar een voetbal pakket samen. voor diegene die voetbal wil. Komt KPN er niet uit bij de rechter,dan moet Fox maar geheel uit het pakket.
Zou kunnen, maar als een provider helemaal geen Fox heeft (niet alleen geen Fox Sport) vrees ik toch dat veel klanten zo'n provider links laten liggen.
Misschien dan toch maar zenderkeuze à la carte? Wordt er ook vast niet goedkoper van :?
Van mij mag Fox weg.heb er nog nooit naar gekeken
Reputatie 6
Badge +10
Er is een uitspraak: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/26313571/__Fox_Sports_op_zwart__.html
Reputatie 7
Badge +12
Er is een uitspraak: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/26313571/__Fox_Sports_op_zwart__.html
Verbaast me niet dat KPN déze zaak verloren heeft. Had al meer de hoop gevestigd op de ACM. Maar dat kan nog wel even duren. Ben erg benieuwd naar wat KPN nu gaat doen.
Reputatie 7
Badge +19
En deze:
http://www.nu.nl/media/4300022/kpn-verliest-kort-geding-fox-sports.html
Reputatie 7
...En zoals al vaker gezegd: Fox wil aan alle providers zij wil opleggen. Dus waar je ook naar toe gaat, als FOX vandaag z'n zin krijgt dan moet je uiteindelijk overal die ca. € 2/mnd dokken :@Of je gaat naar een ISP die Fox er gewoon uitgegooid heeft. Uiteraard zijn er meer criteria waarop een ISP geselecteerd wordt en dus zal ook ik niet zo snel switchen van provider. Laat onverlet dat ik principieel tegen deze vorm van koppelverkoop ben en tegen het opleggen van de verplichting één kanaal in het basispakket op te nemen of eigenlijk te zeggen: Als je de Fox zenders wilt aanbieden moet je voor al jouw klanten 2 Euro per klant per maand betalen en dan halveren wij de prijs van dat Fox Sports pakket.

Neem even de tijd om uit te rekenen wat FOX hiermee denkt te bereiken over de rug van ons als consument.

Even een rekensommetje op basis van de onderstaande aannames:
We praten over 3 miljoen abonnees (KPN en anderen uitgezonderd Ziggo).
Momenteel is 10% geabonneerd op het FOX Sports pakket.
Door de prijsverlaging voor het FOX Sports pakket zal nog eens 5% zich abonneren. (Een voorzichtige aanname, persoonlijk denk ik dat dit percentage hoger zal liggen.

Huidige inkomsten voor FOX:
300.000 FOX Sports abonnees x 25 Euro x 12 maanden = 90 miljoen Euro
Toekomstige inkomsten voor FOX:
2.550.000 abonnees x 2 Euro x 12 maanden = 61,2 miljoen Euro
450.000 FOX Sports abonnees x 12,5 Euro = 67,5 miljoen Euro
Totaal is dat dus 128,7 miljoen en dat houdt dus een inkomstenverhoging van 38,7 miljoen in of wel ruim 40%. (Schandalig.)

En dan ben ik denk ik nog terughoudend met het percentage abonnees dat zich abonneert door de lagere prijs van FOX Sports pakket. Stel dat dat niet 5% maar 10% is, dan stijgen de inkomsten van FOX hiermee met 57,6 miljoen van 90 miljoen naar 147,6 miljoen, een verhoging van een ruime 60%.

Dus KPN: Wat mij betreft niet in mee gaan, zet FOX gewoon aan de kant.
Reputatie 7
Badge +19
Is er ook een andere manier om toch Fox sport te zien als de boel hier op zwart gaat?
Iemand een suggestie?
Reputatie 7
Is er ook een andere manier om toch Fox sport te zien als de boel hier op zwart gaat?
Iemand een suggestie?
Ziggo. :8
Reputatie 7
Badge +19
Iemand een suggestie?

Hahahah, ik bedoel via internet of zo?
Reputatie 7
Badge +12
Of je gaat naar een ISP die Fox er gewoon uitgegooid heeft. Uiteraard zijn er meer criteria waarop een ISP geselecteerd wordt en dus zal ook ik niet zo snel switchen van provider. Laat onverlet dat ik principieel tegen deze vorm van koppelverkoop ben en tegen het opleggen van de verplichting één kanaal in het basispakket op te nemen of eigenlijk te zeggen: Als je de Fox zenders wilt aanbieden moet je voor al jouw klanten 2 Euro per klant per maand betalen en dan halveren wij de prijs van dat Fox Sports pakket.

Neem even de tijd om uit te rekenen wat FOX hiermee denkt te bereiken over de rug van ons als consument.

Even een rekensommetje op basis van de onderstaande aannames:
We praten over 3 miljoen abonnees (KPN en anderen uitgezonderd Ziggo).
Momenteel is 10% geabonneerd op het FOX Sports pakket.
Door de prijsverlaging voor het FOX Sports pakket zal nog eens 5% zich abonneren. (Een voorzichtige aanname, persoonlijk denk ik dat dit percentage hoger zal liggen.

300.000 FOX Sports abonnees x 25 Euro x 12 maanden = 90 miljoen Euro
Totaal is dat dus 128,7 miljoen en dat houdt dus een inkomstenverhoging van 38,7 miljoen in of wel zo'n 35%. (Schandalig.)

En dan ben ik denk ik nog terughoudend met het percentage abonnees dat zich abonneert door de lagere prijs van FOX Sports pakket. Stel dat dat niet 5% maar 10% is, dan stijgen de inkomsten van FOX hiermee met 57,6 miljoen van 90 miljoen naar 147,6 miljoen, een verhoging van een ruime 60%.

Leuk dat je het allemaal hebt uitgerekend wjb. Ik hou wel van wat cijfertjes!

Kleine kanttekening. Je rekent dat iedereen nu een internationaal abonnement heeft van 25 eu p/m. Een Eredivisie abonnement van 17,50 eu p/m is ook mogelijk. Ik denk zelfs dat de meerderheid dit laatste abonnement heeft.

Alsnog is dat natuurlijk een enorme verhoging voor FOX Sports. Ze moeten wel, aangezien ze verliesgevend zijn in Nederland. Een kat in het nauw ... ;)

Iemand een suggestie?

FOX Sports GO via internet kijken. Daar is met een smart tv of een HDMI kabeltje wel wat mee te regelen. Kwaliteit daarvan is wel beduidend minder.
Reputatie 7
Iemand een suggestie?

Hahahah, ik bedoel via internet of zo?
https://www.foxsportgo.com
Reputatie 7
Badge +19
Hrh schreef
----
FOX Sports GO via internet kijken. Daar is met een smart tv of een HDMI kabeltje wel wat mee te regelen. Kwaliteit daarvan is wel beduidend minder.
----

Dank je
Reputatie 7
...Leuk dat je het allemaal hebt uitgerekend wjb. Ik hou wel van wat cijfertjes!

Kleine kanttekening. Je rekent dat iedereen nu een internationaal abonnement heeft van 25 eu p/m. Een Eredivisie abonnement van 17,50 eu p/m is ook mogelijk. Ik denk zelfs dat de meerderheid dit laatste abonnement heeft
Voor alle duidelijkheid maken we hetzelfde rekensommetje dan even op basis van het "Eredivisie abonnement" van €17,50 per maand:

300.000 FOX Sports abonnees x 17,5 Euro x 12 maanden = 63 miljoen Euro
Totaal is dat dus 128,7 miljoen en dat houdt dus een inkomstenverhoging van 65,7 miljoen in of wel ruim 100%. (Meer dan schandalig.)

En dan ben ik denk ik nog terughoudend met het percentage abonnees dat zich abonneert door de lagere prijs van FOX Sports pakket. Stel dat dat niet 5% maar 10% is, dan stijgen de inkomsten van FOX hiermee met 84,6 miljoen van 90 miljoen naar 147,6 miljoen, een verhoging van een zo'n 135%.

...Alsnog is dat natuurlijk een enorme verhoging voor FOX Sports. Ze moeten wel, aangezien ze verliesgevend zijn in Nederland. Een kat in het nauw ... ;)
...
Het is dan dus zelfs een nog grotere verhoging. 🆒 Dat ze verliesgevend zijn is hun eigen probleem, dat kan en mag je wat mij betreft niet op deze manier bij de consument neerleggen.

De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen. Het is schandalig om op deze manier verliezen weg te willen werken, hier moeten we echt niet aan mee willen werken.
Lees net op NU.nl dat KPN heeft verloren.

Bij deze wil ik aan KPN kenbaar maken dat ik absoluut geen behoefte heb aan een (voetbal)Sportzender. Zeker niet wanneer mijn abonnementskosten daardoor verhoogd worden.
Ik wil niet extra betalen voor zenders die ik niet gebruik. Zeker geen sport, dat kijken we in dit gezin (4 personen) nooit. Ja echt.
Een half jaar geleden werd ik telefonisch benaderd door KNP voor een sportzenderbundel aanbieding. Toen kon de verkoper het ook niet geloven. Maar het is echt. waar.

Als er andere manieren zijn om mijn mening hierover duidelijk en helder over te brengen op de directie/onderhandelaars dan hoor ik dat graag.
Hoor net dat KPN rechtszaak heeft verloren. Gaat volgens mij over verschil in voorwaarden die FOX stelt aan KPN en aan ZIGGO. Niet over verplichte opname in basispakket tegen betaling als zodanig. KPN moet voet bij stuk houden, geen opname in basispakket met prijsverhoging. Als FOX dan al zijn zenders terug trekt, so what. Voegt toch niet veel toe.
Het lijkt wel herhaling van Sport 7 uit negentiger jaren, die ook verplichte betaling wilde hebben. FOX Sport is een prima keuze zender als abonnee zender. Dat ze teveel betaalt hebben voor voetbalrechten is hun probleem.
Reputatie 7
Badge +12
Tsja, aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat het een logische stap van FOX Sports is, als je naar deze cijfers kijkt. FOX is een commerciële onderneming. Een commerciële onderneming streeft per definitie naar winst.

Het enige wat FOX Sports doet, is een nieuw contract opstellen, nadat de oude is afgelopen. Niemand verplicht de wederpartij ertoe het contract te tekenen (zie Tele2). Eigenlijk is dit een volstrekt normale gang van zaken.

Het feit dat wij allemaal dit nieuws volgen door onze KPN-groene brillen doet hier niets aan af. Dat is puur onze "gekleurde" kijk op de zaak, naar mijn mening. Maar ik merk dat mijn mening hier redelijk alleen staat mbt dit onderwerp ;)

Ps. ik heb geen banden met FOX. Ik ben geen extreem voetbalfan. Ik héb niet eens FOX Sports. Wel ben ik bedrijfskundige in wording, waardoor dit onderwerp mij erg interesseert.
Reputatie 7
...Het enige wat FOX Sports doet, is een nieuw contract opstellen, nadat de oude is afgelopen. Niemand verplicht de wederpartij ertoe het contract te tekenen (zie Tele2). Eigenlijk is dit een volstrekt normale gang van zaken...En daarom verbaast het mij ook niets dat KPN dat kort geding verloren heeft. Inderdaad is niemand verplicht om op dat nieuwe contract in te gaan. Het vervelende (voor de voetballiefhebber) is wel dat FOX zich een monopolie positie verworven heeft op de (live) voetbaluitzendingen uit de Nederlandse competitie. FOX maakt feitelijk misbruik van die monopolie positie en dat is iets op basis waarvan een rechter wel eens tot een andere uitspraak zou kunnen komen maar helaas was dat geen onderdeel van het kort geding. Nee zeggen tegen het contract betekent dus ook geen voetbal meer op TV. Wat mij betreft helemaal goed, maar ik denk dat er toch ook velen zullen zijn die daar anders over zullen denken.

Ik hoop oprecht dat KPN haar rug recht houdt en net als tele2 geen nieuw contract aangaat met FOX.
Overigens denk ik dan ook dat FOX binnen de kortste keren opnieuw rond de tafel wil, want anders wordt het verlies waarschijnlijk wel heel pijnlijk.
Laten we een petitie ondersteunen die dit helpt tegen te houden.

http://www.petities24.com/geen_fox_sports_in_basispakket#form