Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10921 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Badge +12
...Het enige wat FOX Sports doet, is een nieuw contract opstellen, nadat de oude is afgelopen. Niemand verplicht de wederpartij ertoe het contract te tekenen (zie Tele2). Eigenlijk is dit een volstrekt normale gang van zaken...En daarom verbaast het mij ook niets dat KPN dat kort geding verloren heeft. Inderdaad is niemand verplicht om op dat nieuwe contract in te gaan. Het vervelende (voor de voetballiefhebber) is wel dat FOX zich een monopolie positie verworven heeft op de (live) voetbaluitzendingen. FOX maakt feitelijk misbruik van die monopolie positie en dat is iets waar een rechter wel eens tot een andere uitspraak zou kunnen komen maar helaas was dat geen onderdeel van het kort geding. Nee zeggen tegen het contract betekent dus ook geen voetbal meer op TV. Wat mij betreft helemaal goed, maar ik denk dat er toch ook velen zullen zijn die daar anders over zullen denken.
Exact wjb! En daarom denk ik ook dat de ACM eerder iets zal (kunnen) doen dan de rechtbank. Voor misbruik maken van de monopoliepositie is namelijk wel iets te zeggen. Bovendien heeft de ACM bij de overgang van Eredivisie Live naar FOX veel afspraken met FOX gemaakt, voordat de overname werd goedgekeurd. Het is maar de vraag of al die afspraken met een dergelijk contract worden nageleefd. Er gloort dus nog hoop aan de horizon voor de niet-voetbal-kijkende KPN klant.

Echter zal de "uitspraak" van de ACM nog wel even op zich laten wachten. Daarom is het nu uitermate interessant om te zien wat er in die tussentijd gaat gebeuren. De competitie gaat namelijk bijna alweer van start.
Reputatie 7
Mocht KPN de onzalige gedachte hebben om toch in te gaan op dit voorstel van FOX dan eis ik van KPN dat de twee "gratis" KPN Veilig abonnementen gewoon weer betaalde abonnementen gaan worden en de tariefsverhoging van 1 juli teruggedraaid wordt.
Reputatie 7
KPN verliest kort geding. Er zijn nu 2 opties:

1. KPN gaat toch akkoord met de eisen van Fox Sports.
2. KPN gaat niet akkoord en dan is v.a. maandag geen Fox Sports meer beschikbaar (voor hoelang weet niemand). Dit treft ook de diverse Wholesale bedrijven w.o. Telfort, XS4ALL.

Bij 1. Er zullen enkele abonnee's hun abonnement willen opzeggen. Ze kunnen echter vrijwel alleen naar Ziggo, dus als ze dat niet hebben in het gebied heeft overstappen geen zin. Tele2 geeft F.S. definitief (?) ook niet door.

Bij 2. Er zullen óók mensen zijn die van Ziggo naar KPN overstappen omdat bij KPN de 6 F.S. kanalen dan €10 per maand goedkoper zullen zijn dan bij Ziggo. Of juist om voor maar €2 naar 1 F.S. kanaal te kunnen kijken.

Vodafone rekent maar liefst €2,50 voor Fox Sports 1.
Reputatie 7
Voor wie interesse heeft, de strijd is nog niet gestreden.
Het onderstaande pdf document bevat enkele interessante passages die FOX nog wel eens zouden kunnen dwarsbomen.
https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/%3Fid%3D10922&ved=0ahUKEwij7Y3L8pjOAhUiLcAKHfLcAIAQFggoMAE&usg=AFQjCNEkCFqaRvyHTV3Caf5VicPpQxRtEw

Mijn hoop is nu gevestigd op de Autoriteit Consument & Markt.
Reputatie 7
Voor wie interesse heeft, de strijd is nog niet gestreden.
https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/%3Fid%3D10922&ved=0ahUKEwij7Y3L8pjOAhUiLcAKHfLcAIAQFggoMAE&usg=AFQjCNEkCFqaRvyHTV3Caf5VicPpQxRtEw
Dat is uit 2012. Echter zie ik ook daar al een opvallende passage:
Dit betekent dat het Fox NL kanaal mogelijk tegen discriminatoire voorwaarden aan verschillende distributieplatforms wordt aangeboden. Indien dit leidt tot een significante beperking van de concurrentie tussen distributieplatforms is deze exploitatiewijze mogelijk in strijd met artikel 6 en/of 24 Mw.

Verder zit een overeenkomst er vóór 1 augustus niet meer in lijkt mij. Dit betekent dat Fox Sport bij KPN en de gelieerde bedrijven op zwart zal gaan. Mogelijk tot de ACM ingrijpt. Als die ook ten voordele van Fox oordelen, dan is niet te zeggen hoe de toekomst is voor het live voetbal (en andere sporten) op televisie.
Reputatie 7
Badge +18
Helaas en jammer dat de KPN heeft verloren. Nu moet ik straks € 2,- p.m. meer betalen. Maar heb een idee! Ziggo was het ook met KPN eens. Als hun het ZiggoSport pakket met € 2,- verlagen, dan is het ook opgelost! 😛
Reputatie 7
...Dat is uit 2012...Dat klopt, de afspraken tussen FOX en ACM dateren ook uit 2012 en de passages die je in dit document ziet staan vormen juist de basis van het onderzoek dat de ACM nu uitvoert.
Reputatie 7
Badge +18
Laten we een petitie ondersteunen die dit helpt tegen te houden.

http://www.petities24.com/geen_fox_sports_in_basispakket#form
Ik heb hem getekend! Teken jullie hem ook??????
Reputatie 7
Helaas en jammer dat de KPN heeft verloren. Nu moet ik straks € 2,- p.m. meer betalen. Maar heb een idee! Ziggo was het ook met KPN eens. Als hun het ZiggoSport pakket met € 2,- verlagen, dan is het ook opgelost! :PVoor jou misschien, maar voor mij niet want ik ben niet geabonneerd op het Ziggo Sport pakket maar dat heeft weer alles de maken met de vieze smaak die Ziggo heeft. 🆒
Reputatie 7
Laten we een petitie ondersteunen die dit helpt tegen te houden.

http://www.petities24.com/geen_fox_sports_in_basispakket#form
Ik heb hem getekend! Teken jullie hem ook??????
Nee, die petitie komt wat mij betreft wat te vroeg. Eigenlijk wil ik maar één ding en dat is dat KPN net als Tele2 geen contract afsluit met FOX. Dit om het uiteindelijk voor iedereen goedkoper te maken. FOX moet dan met de staart tussen de benen terug naar de onderhandelingstafel en dat zou nog wel eens positief kunnen zijn voor zowel de voetbalhater als de voetballiefhebber.
Reputatie 7
Reactie van kpn op de uitspraak:

De voorzieningenrechter heeft vanmiddag uitspraak gedaan in een rechtszaak tussen KPN en Eredivisie Media & Marketing C.V., dochtermaatschappij van Fox Entertainment Group (‘Fox’), het bedrijf dat de uitzendrechten exploiteert van o.a. de live wedstrijden van de Eredivisie en de KNVB beker.

KPN is naar de rechter gestapt omdat we het niet eens zijn met de nieuwe voorwaarden die Fox aan KPN wil opleggen voor doorgifte van de FOX Sports zenders. Deze voorwaarden gaan gepaard met significante prijsverhogingen en gelden niet voor alle andere aanbieders, wat ingaat tegen de eerdere toezegging van Fox om niet te discrimineren tussen verschillende aanbieders.

In zijn vonnis heeft de voorzieningenrechter KPN helaas niet in het gelijk gesteld. De voorzieningenrechter oordeelt dat het verschil in contractduur van Fox met verschillende aanbieders niet betekent dat Fox iedereen dezelfde voorwaarden moet aanbieden. Of de contractverschillen tussen de aanbieders oneerlijk zijn, is hiermee volgens de rechter (nog) niet gezegd. De rechter meldt ook in zijn vonnis dat toezichthouder ACM zich hier mogelijk over gaat uitspreken.

ACM heeft afgelopen woensdag aangegeven onderzoek te doen naar de handelswijze van FOX en heeft FOX gevraagd in de tussentijd consumenten hiervan niet de dupe te laten worden.

KPN blijft bij het standpunt dat we het niet juist vinden om alle klanten te confronteren met prijsverhogingen voor de doorgifte van live-voetbalwedstrijden, terwijl slechts een deel van de klanten bereid is hier voor te betalen. Daarom zullen we al onze juridische opties goed bestuderen.

Tegelijkertijd zal KPN zijn uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de FOX zenders beschikbaar blijven voor die klanten die dat willen, tegen een redelijk tarief.

KPN is voorstander van zoveel mogelijk keuzevrijheid voor klanten, dat wil zeggen een goed basispakket tegen een aantrekkelijke prijs en daarnaast zoveel mogelijk vrijheid om zelf het TV-aanbod samen te stellen.

KPN is zich er terdege van bewust dat het ontbreken van Fox Sport veel klanten kan gaan kosten. Die zullen sowieso uitkijken naar een provider met Fox Sport. Zij kunnen bijvoorbeeld uitwijken naar V.......e. Daar is 1 kanaal in het basispakket (voor €2,50) en de overige 5 voor €12,50 te krijgen.
Als ik 2 euro extra moet gaan betalen voor een voor mij waardeloos voetbalkanaal stop ik met Interactieve TV van KPN. Zeker omdat het van Fox komt, dit is een rechts-reactionaire club waar ik niets maar dan ook niets mee te maken wil hebben. Voor mij is het een principe kwestie.
Reputatie 7
Badge +18
Helaas en jammer dat de KPN heeft verloren. Nu moet ik straks € 2,- p.m. meer betalen. Maar heb een idee! Ziggo was het ook met KPN eens. Als hun het ZiggoSport pakket met € 2,- verlagen, dan is het ook opgelost! :PVoor jou misschien, maar voor mij niet want ik ben niet geabonneerd op het Ziggo Sport pakket maar dat heeft weer alles de maken met de vieze smaak die Ziggo heeft. 🆒ja verhip! Daar heb jij weer gelijk in! 🆒
Als ik 2 euro extra moet gaan betalen voor een voor mij waardeloos voetbalkanaal stop ik met Interactieve TV van KPN.
Als ik 2 euro extra moet gaan betalen voor een voor mij waardeloos voetbalkanaal stop ik met Interactieve TV van KPN.
Reputatie 7
Ik zal er niet voor weglopen. Had tot nu zelfs "eredivisie" niet omdat ik €17,50 te duur vond. Als ik straks voor slechts €2 één kanaal heb vind ik dat niet erg. M.n. voor tennis. Hoewel dat er in de wintermaanden, vrees ik, weinig op te zien zal zijn.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb gelezen dat Tele2 het niet pikt. En dan is vanaf 1 augustus het beeld op zwart voor Fox Sports. Tele2 laat ze dan niet door.
Reputatie 2
ik zit prima bij de kpn... geen klachten,en net weer Fox sport geactiveerd voor 17,50 in de maand, tel dan bij het abo van de kpn bij vind ik de prijs al meer dan genoeg,
maarja voetballiefhebber he....
ik zou het zonde vinden geen eredivisie meer te kunnen zien, dan bedoel ik LIVE ,
ik denk dat de voetbalsupporter aan het kortste eind trekt nu ,
en over het zenderpakket van de kpn?
10 zenders zelf kiezen zou ideaal zijn..... maar heb ik niet nodig maar betaal er wel voor de rest.....(als we toch op die toer gaan)
en ziggo gaat het ook niet worden..... dat staat mij zo tegen, zie hun reclame
Reputatie 7
Mij zal die twee Euro ook echt een zorg zijn, maar die vele miljoenen die FOX daarmee binnen harkt niet.
Ik vind de wijze waarop "de consument" de klos wordt van het eigen falen van FOX zeer verwerpelijk en ik vecht dan ook principieel tegen deze ontwikkeling.
Zo zien we maar weer eens hoe gevaarlijk het is om ergens in de keten een monopolie positie toe te staan.
Helaas gebeurt dat veel te vaak en helaas laat de politiek het gebeuren.
Hier zien we de monopolie positie van FOX die er voor zorgt dat prijs opgedreven wordt. Zelf ben ik slachtoffer van de monopolie positie van KPN op het bedrijventerrein waar mijn bedrijf gevestigd is. De hoogste snelheid via ADSL op mijn kantoor is 7Mbps down en 0,7Mbps up en dat is natuurlijk niet werkbaar. Het enige alternatief is "zakelijk glas" van KPN waarbij ik per maand 328 Euro betaal voor een Internet only abonnement van 10Mbps up en down. Vestig ik mijn bedrijf 800 meter verderop, dan is er "stedelijk glas" en daar kan ik, ook bij KPN, een internet only abonnement van 500Mbps up en down afsluiten voor 65 Euro per maand.
In mijn kantoor is elk bitje dus 250 keer duurder dan zo'n zelfde bitje bij een bedrijf 800 meter verderop.

Dan snap je misschien waarom ik me graag principieel opstel, monopolies zijn er om afgebroken te worden. Zakelijk spreek ik de overheid aan om actie te ondernemen tegen het ongelijke (concurrentie) speelveld tussen "zakelijk glas" en "stedelijk glas". Particulier heb ik al vele malen melding gemaakt bij de Autoriteit Consument & Markt omtrent misstanden en oneerlijke behandeling t.a.v. "de consument".

Ik hoop dan ook oprecht dat de ACM hier een stokje voor gaat steken.
Reputatie 7
Badge +15
Ik vindt het jammer dat KPN niet gewonnen heeft in het kort geding, nu nog maar hopen dat ze de rechtszaak in de langere termijn winnen.
Reputatie 3
Badge +3
Ik vind het ook erg jammer dat kpn dit verloren heeft ik wacht in vertrouwen af.maar blijft een trouwe kpn klant nu en in de toekomst.
Ik hoop toch maar dat KPN voet bij stuk houdt, kan toch niet waar zijn dat iedereen moet gaan betalen voor Fox Sports. Dan kan voetbal net zo goed weer terug naar de NPO.
Reputatie 7
Badge +18
Let op! KPN laat het er niet bij zitten. Ik denk dat de KPN medewerkers het waarderen als ze deze topic zien, en dat we ze steunen!!! 😉 🆒
Reputatie 7
...Dan kan voetbal net zo goed weer terug naar de NPO.Voetbal kan sowieso beter terug naar de NOS, al is alleen maar omdat we dan van FOX verlost zijn. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Voetbal kan sowieso beter terug naar de NOS, al is alleen maar omdat we dan van FOX verlost zijn. :) Ja inderdaad!!! 🙂