Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10918 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Voor diegene die er in geïnteresseerd zijn... ...de uitspraak:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2016:4343
Reputatie 2
Badge
Ik zat door mijn boosheid op de verkeerde topic. Ik word zo verplicht als KPN met Foxsport in zee gaat om meer te gaan betalen. Laat ze nu maar de zenderkeuze die Sander Dekker wil doorvoeren dan kies ik natuurlijk niet voor Foxsport never en nooit. hopelijk brengt de ACM nog licht in de duisternis.
Henk
Reputatie 7
Badge +18
Hier nog wat info van KPN zelf, dit staat nu ook op het forum:

Statement en FAQ nav kort geding KPN - FOX:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/statement-faq-nav-kort-geding-kpn-fox-424450?campaignid=so:se:tw:webcare
Reputatie 2
Badge
Dennis, dank voor de tip.
Henk
Reputatie 7
Badge +18
Dennis, dank voor de tip.
Henk
Graag gedaan! wjb heeft hier ook nog de link geplaatst van de rechtzaak van KPN & Fox Sports... 🙂
Reputatie 7

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/statement-faq-nav-kort-geding-kpn-fox-424450?campaignid=so:se:tw:webcare

De reactie van KPN had ik al eerder in dít topic gepost.
Reputatie 7
...Laat ze nu maar de zenderkeuze die Sander Dekker wil doorvoeren dan kies ik natuurlijk niet voor Foxsport never en nooit...Terwijl ik juist denk dat we hier een schoolvoorbeeld zien waarom we juist niet voor dat voorstel van Sander Dekker moeten kiezen. Keuze pakketten zijn per saldo altijd duurder dan collectieve pakketten of pakketten met een collectieve component. Dat zien we hier (€25,- versus €12,50 + €2,50) en dat zal voor vele andere omroepen ook zo zijn. Zodra er minder abonnees zijn (niet collectief) moeten of de kosten naar beneden, of de tarieven omhoog. Lagere kosten leiden tot verschraling van het aanbod en daarmee tot een vicieuze cirkel naar beneden leidend tot faillissement bij omroepen.

Hetzelfde fenomeen zien we bijvoorbeeld ook bij verzekeringen. Wees blij dat daar een stuk collectiviteit in zit immers anders zouden jouw eigen verzekeringen onbetaalbaar zijn

Het grote verschil is echter dat het voordeel van die collectiviteit in het geval van verzekeringen weer terugvloeit naar ons als consument terwijl deze in het geval van FOX alleen ten goede komt aan FOX en volgens hun eigen zeggen daarmee grotendeels aan "het voetbal". Laat het voetbal dan ook maar eens stoppen met ons belastinggeld te verspillen aan politie inzet en aan "normale" beloningen.

Nee, ik ben gaarne bereid om te betalen voor een basispakket zodat een behoorlijk aantal zenders betaalbaar en voor iedereen beschikbaar blijft maar ik ben absoluut niet bereid een club te sponsoren waar ik en velen met mij, geen enkele emotionele band mee heb.
Reputatie 7
Badge +18

Sorry die heb ik even over het hoofd gezien Peter! 😉 🆒
Reputatie 4

Aha, BBCode werkt hier ook.🆒
Lievet €2,00 extra per maand dan de prijs die ik nu betaal voor het pluspakket van Fox Sports. Ben ik 15,00 Euro voordeliger uit pm. Toch KPN?
Reputatie 7
Lievet €2,00 extra per maand dan de prijs die ik nu betaal voor het pluspakket van Fox Sports. Ben ik 15,00 Euro voordeliger uit pm. Toch KPN?Ja, jij wel, maar jij behoort tot de 10% van de abonnees die het FOX Sports afneemt. Het is nu de vraag of het maatschappelijk/sociaal gerechtvaardigd is om bij 90% van de abonnees de prijs te verhogen zodat 10% van abonnees goedkoper uit is. En bedenk je dan ook dat velen een "Eredivisie" abonnement afnemen van €17,50 en die dus feitelijk zo'n €2,50 goedkoper uit zijn terwijl daarvoor negen andere abonnees €2,- extra moeten gaan betalen.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb gewoon even uit nieuwsgierigheid gekeken, maar de Knippr is helemaal niks! Die hebben geeneens sportpakketten. Voor diegene die willen overstappen, ik zou het niet doen. Het abonnementsprijs is weliswaar goedkoop, maar je moet ook nog een internetaansluiting bij een provider aanvragen. Dat is ook zoveel per maand. + Knippr, dan zit je bij KPN aan een Instapabonnementsprijs. Dus qua prijs per maand maakt het niet uit. Of iemand moet hier een ander suggestie hierover hebben. Maar ik blijf toch bij KPN! 😉
Reputatie 7
Badge +18
Lievet €2,00 extra per maand dan de prijs die ik nu betaal voor het pluspakket van Fox Sports. Ben ik 15,00 Euro voordeliger uit pm. Toch KPN?Ja, jij wel, maar jij behoort tot de 10% van de abonnees die het FOX Sports afneemt. Het is nu de vraag of het maatschappelijk/sociaal gerechtvaardigd is om bij 90% van de abonnees de prijs te verhogen zodat 10% van abonnees goedkoper uit is. En bedenk je dan ook dat velen een "Eredivisie" abonnement afnemen van €17,50 en die dus feitelijk dus €2,50 goedkoper uit zijn terwijl daarvoor negen andere abonnees €2,- extra moeten gaan betalen.Als ik Fox Sports zou nemen, dan gaat me dat denk ik € 25,- p.m. kosten. Want Fox Sports gaat ook het abonnementsvorm veranderen.
Reputatie 7
...Het abonnementsprijs is weliswaar goedkoop...Bedenk je wel dat vanaf de tweede maand de prijs dus €10,99 hoger zal zijn en dan is het ineens helemaal niet meer goedkoop.
Ik vind de presentatie van de prijs zeer misleidend en ik zal daar melding van gaan maken bij de Autoriteit Consument & Markt.
Reputatie 7
...Als ik Fox Sports zou nemen, dan gaat me dat denk ik € 25,- p.m. kosten....Nee, het huidige "Eredivisie" pakket van €17,50 komt te vervallen en het volledige pakket wordt in prijs van €25,- naar €12,50 verlaagd.
Reputatie 7
Badge +18
...Het abonnementsprijs is weliswaar goedkoop...Bedenk je wel dat vanaf de tweede maand de prijs dus €10,99 hoger zal zijn en dan is het ineens helemaal niet meer goedkoop.
Ik vind de presentatie van de prijs zeer misleidend en ik zal daar melding van gaan maken bij de Autoriteit Consument & Markt.
Vind ik ook, wjb! Ik hou je niet tegen! Ik ben benieuwd naar hun antwoord! 😉 Hou me op de hoogte! 🙂
Reputatie 7
Badge +18
...Als ik Fox Sports zou nemen, dan gaat me dat denk ik € 25,- p.m. kosten....Nee, het huidige "Eredivisie" pakket van €17,50 komt te vervallen en het volledige pakket wordt in prijs van €25,- naar €12,50 verlaagd.Oké dank je wel.
...Als ik Fox Sports zou nemen, dan gaat me dat denk ik € 25,- p.m. kosten....Nee, het huidige "Eredivisie" pakket van €17,50 komt te vervallen en het volledige pakket wordt in prijs van €25,- naar €12,50 verlaagd.
Ik hoop snel op duidelijkheid. In mijn geval zou ik dus wel voordeliger uit zijn maar krijg ik een compleet pakket ipv alleen eredivisie, een pakket dus dat ik niet wil.

onoverzichtelijk zo...alle providers hebben er mee te maken. Overstappen heeft dus geen zin. KPN blijft mijn eerste keus, Hier zijn alleen maar verliezers. (behalve FOX Sports dan. Die hebben alles en iedereen in de tang):@
Reputatie 7
Ik hoop snel op duidelijkheid. In mijn geval zou ik dus wel voordeliger uit zijn maar krijg ik een compleet pakket ipv alleen eredivisie, een pakket dus dat ik niet wil.

onoverzichtelijk zo...alle providers hebben er mee te maken. Overstappen heeft dus geen zin. KPN blijft mijn eerste keus, Hier zijn alleen maar verliezers. (behalve FOX Sports dan. Die hebben alles en iedereen in de tang):@
Jij betaalt nu dus €17,50 voor het eredivisie pakket en straks betaal jij ongeveer €15,- voor het volledige pakket. Jij betaalt dus €2,50 minder en krijgt er drie kanalen bij die je blijkbaar niet eens wilt hebben. Tegelijkertijd gaan negen andere abonnees zo'n €2,50 meer betalen om dit voor jou mogelijk te maken. Eerlijk?
Reputatie 2
Ik hoop dat de KPN de poot stijf gaat houden en desnoods FOXSports op zwart zal zetten. De adverteerders van FOX zullen dat niet tolereren. Het hele FOXSPORTS draait al sinds begin verlies en dat zal niet anders worden. Is al langer bekend dat betaalTV voor voetbal in Nederland niet winstgevend is. Als je nu toe gaat geven blijft FOXSPORTS ieder nieuw contract meer geld vragen
NB: dit is dan wel weer interessant leesvoer: http://fd.nl/economie-politiek/1161776/kpn-vroeg-zelf-om-eredivisievoetbal-in-basispakket
Is natuurlijk ook een feit dat alle KPN abonnees meebetalen aan gratis Spotify terwijl ik dat niet luister
Reputatie 7
Badge +18
Ik hoop dat de KPN de poot stijf gaat houden en desnoods FOXSports op zwart zal zetten. De adverteerders van FOX zullen dat niet tolereren. Het hele FOXSPORTS draait al sinds begin verlies en dat zal niet anders worden. Is al langer bekend dat betaalTV voor voetbal in Nederland niet winstgevend is. Als je nu toe gaat geven blijft FOXSPORTS ieder nieuw contract meer geld vragenIk ben het helemaal met je eens. Iemand hier op het forum heeft een petitie gestart, misschien wilt u die invullen:

http://www.petities24.com/geen_fox_sports_in_basispakket

De keus is aan u!

Ik denk dat KPN het goed in de gaten heeft dat we achter hun staan. Hopelijk reageren ze hier ook nog. 😉
Reputatie 2
@DennisDatema68 lees de link van het fd even en dan besef je dat je al mee betaald aan bv (gratis) Spotify terwijl je daar misschien ook geen behoefte aan hebt. Blijft lastig maar er zijn inderdaad ook andere manieren voor KPN om die 2 euro per abonnee terug te verdienen

Jij betaalt nu dus €17,50 voor het eredivisie pakket en straks betaal jij ongeveer €15,- voor het volledige pakket. Jij betaalt dus €2,50 minder en krijgt er drie kanalen bij die je blijkbaar niet eens wilt hebben. Tegelijkertijd gaan negen andere abonnees zo'n €2,50 meer betalen om dit voor jou mogelijk te maken. Eerlijk?

Absoluut NIET eerlijk! Van welke kant je het ook bekijkt.
Iedereen wordt op een bepaalde manier gedwongen om iets af te nemen wat men NIET wilt.
Hoe kan je hier in vredesnaam tegen in het verweer komen?
KPN opzeggen...geen optie vooralsnog
Tele2 geeft niks meer door van FOX
Vodafone berekent wel door....
Wellicht een kans voor KPN om hun zenderpakketten eens onder de loep te nemen. Met een flexibele zenderkeuze en een ruimere/flexibele keuze van pluspakketten. Dat levert ze gegarandeerd nieuwe klanten op. Tijd voor verandering KPN.:)
Reputatie 7
Badge +18
@DennisDatema68 lees de link van het fd even en dan besef je dat je al mee betaald aan bv Spotify terwijl je daar misschien ook geen behoefte aan hebt. Blijft lastig maar er zijn inderdaad ook andere manieren voor KPN om die 2 euro per abonnee terug te verdienenIk ben KPN Compleet, en ik heb inderdaad Spotify. Maar gebruik het ook. Maar ik heb veel diensten van KPN. Maar ik betaal maar € 85,- p.m.

Heel veel diensten betaal ik niet:

Gratis producten:
Vast telefoonnummer - gratis 0,00
Spotify Premium - gratis 0,00
BelOnbeperkt Altijd - gratis 0,00
Opnemen Pakket - gratis 0,00
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen 0,00
KPN Veilig - gratis 0,00
HBO Pakket - gratis 0,00
KPN UP - gratis 0,00
4K Ultra HD tv-ontvanger - gratis 0,00
HD PVR ontvanger - gratis 0,00
Reputatie 2
@DennisDatema68. Die betaal jij niet maar die betalen alle abonnees wel op de een of andere manierof worden betaald uit advertenties