Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10934 keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Badge +15
@DennisDatema68. Die betaal jij niet maar die betalen alle abonnees wel op de een of andere manierof worden betaald uit advertenties

Hij heeft dit abbonement 😉
https://bestellen.kpn.com/pakket/alles-in-1/premium/

Zit allemaal bij de prijs in 🙂 Behalve de 4K ontvanger, dat is een pilot 🙂
Reputatie 7
Inderdaad betaalt iedereen mee aan Spotify, KPN Veilig en andere "gratis" diensten, zelfs Dennis. De prijs daarvoor zit verwerkt in het basistarief of te wel de 85 Euro die Dennis betaalt. Waren al die "gratis" diensten er niet, dan was de basistarief waarschijnlijk ook 5 tot 10 Euro lager.

Overigens is een groot verschil met de FOX situatie dat Spotify, KPN Veilig en die andere "gratis" diensten door KPN zo aangeboden worden en niet door een partij verderop in de keten.
In Europa is verticale prijsbinding verboden, wat inhoudt dat de leverancier van jouw leverancier niet de prijs mag bepalen die jij voor dat product moet betalen. Iets soortgelijks zou er eigenlijk ook moeten komen voor de verplichting het product in een bepaalde vorm aan de consument aan te moeten bieden. (Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket of anders helemaal niets.)
Reputatie 7
Badge +18
(Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket of anders helemaal niets.)Dat zou ook een idee zijn, wjb! Maar ja, helaas is het niet zo. En ik denk dat het er nooit zal komen. 😞
Reputatie 7
(Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket of anders helemaal niets.)Dat zou ook een idee zijn, wjb! Maar ja, helaas is het niet zo. En ik denk dat het er nooit zal komen. :(Dat is nou juist waar het hele geschil over gaat, Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket. En dat is nu juist wat er mijns inziens niet moet komen. FOX moet wat mij betreft niet mogen bepalen hoe KPN, Ziggo, Vodafone, etc. die zenders weer aanbieden bij de consument.
Wat mij betreft zou het dus moeten zijn dat KPN, Ziggo, Vodafone, Digitenne een contract met FOX afsluit voor één, drie of zes kanalen tegen een vast bedrag per maand. Vervolgens moeten ze (KPN, Ziggo, Vodafone) zelf kunnen bepalen hoe ze dat aan hun klanten aanbieden. Alleen in een betaald pakket (KPN) of zoals Vodafone met één kanaal in het basispakket en de rest in een betaald pakket. Laat de klant daarna maar kiezen met welke provider ze dan in zee willen gaan.
Reputatie 7
Badge +18
(Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket of anders helemaal niets.)Dat zou ook een idee zijn, wjb! Maar ja, helaas is het niet zo. En ik denk dat het er nooit zal komen. :(Dat is nou juist waar het hel geschil over gaat, Één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket. En dat is nu juist wat er mijns inziens niet moet komen. FOX moet wat mij betreft niet mogen bepalen hoe KPN, Ziggo, Vodafone, etc. die zenders weer aanbieden bij de consument.
Wat mij betreft zou het dus moeten zijn dat KPN, Ziggo, Vodafone, Digitenne een contract met FOX afsluit voor één, drie of zes kanalen tegen een vast bedrag per maand. Vervolgens moeten ze (KPN, Ziggo, Vodafone) zelf kunnen bepalen hoe ze dat aan hun klanten aanbieden. Alleen in een betaald pakket (KPN) of zoals Vodafone met één zender in het basispakket en de rest in een betaald pakket. Laat de klant daarna maar kiezen met welke provider ze dan in zee willen gaan.
Oh op die manier bedoel je, nu begrijp ik je beter.

(Je hebt van mij ook een PB ontvangen, ik zeg het je maar even. Want je zal wel geen melding hebben gehad hierover.)
Als Fox echt helemaal zijn zin krijgt moet KPN meerdere pakketten gaan aanbieden. Dus dat de consument de keuze heeft uit pakket 1 met fox en pakket 2 zonder fox . Ik gun het echt die vieze amerikaanse grootgraaiers niet dat ze hun zin krijgen grrrr
Reputatie 3
Badge
Dan maar Fox Sport eraf! KPN, houdt je rug recht !!
Reputatie 7
Badge +31
Het punt is dat Fox sowieso €2 per aansluiting wil ongeacht of F.S. 1 nu wel of niet in het basispakket komt.
Probleem voor KPN is dat, als ze F.S. 1 niet in het basispakket zetten, het F.S. pakket dan zó duur moet worden dan veel klanten tóch op zullen zeggen en naar een aanbieder gaan (bv Vodafone!) die Fox Sport goedkoper aanbiedt. Want die €2 per aansluiting moeten toch opgebracht... of door álle klanten met een verhoging van (minimaal €2 per maand) of door een forse verhoging van de prijs van het pakket. Er mag bovendien nog maar één pakket aangeboden worden met alle 6 de zenders. Dat is nu €25 en zal, zonder kan. 1 in het basispakket, zo'n €35 moeten gaan kosten schat ik.
Maar dat gaat niet werken want dan stappen mensen gewoon over naar Vodafone waar ze €15,00 gaan betalen voor de 6 F.S. kanalen.
Kortom, zonder F.S. 1 in het basispakket lijkt het me einde verhaal bij KPN voor F.S. En zo'n 300.000 klanten die F.S. willen hebben gaan weg. Het ontbreken van Fox Sport zou voor toekomstige klanten ook een belangrijke reden zijn geen abonnement te nemen.

Op de keper beschouwd is het huidige basispakket tv €7,50
Namelijk:
Internet met bellen €40
Alles in één (Instap): €47,50

Er is geen aanbieder die TV onder een tientje levert. Bij Ziggo al minimaal €18,70 en dan heb je nog maar 5 HD zenders (NPO, Ziggo TV 13 en Ziggo Sport 14)
Waarom geen andere zenders weg, en dan een sportkanaal erbij. Er zijn ook veel onzinnige zrnders bij waar men geen behoefte aan heeft.
Zelf hebben we geen kleine kinderen meer, maar we betalen we mee voor die kinderzenders.
Laat de klant zelf uitmaken welke zenders hij wil ontvangen.
Zelf ben ik echt wrl voor een fox ksnaal in het basispakket. Ik denk dat 70% dat ook wel zou willen. Als het niet gebeurt denk ik dat KPN veel klanten gaat verliezen.
Reputatie 7
Badge +15
Het punt is dat Fox sowieso €2 per aansluiting wil ongeacht of F.S. 1 nu wel of niet in het basispakket komt.
Probleem voor KPN is dat, als ze F.S. 1 niet in het basispakket zetten, het F.S. pakket dan zó duur moet worden dan veel klanten tóch op zullen zeggen en naar een aanbieder gaan (bv Vodafone!) die Fox Sport goedkoper aanbiedt. Want die €2 per aansluiting moeten toch opgebracht... of door álle klanten met een verhoging van (minimaal €2 per maand) of door een forse verhoging van de prijs van het pakket. Er mag bovendien nog maar één pakket aangeboden worden met alle 6 de zenders. Dat is nu €25 en zal, zonder kan. 1 in het basispakket, zo'n €35 moeten gaan kosten schat ik.
Maar dat gaat niet werken want dan stappen mensen gewoon over naar Vodafone waar ze €15,00 gaan betalen voor de 6 F.S. kanalen.
Kortom, zonder F.S. 1 in het basispakket lijkt het me einde verhaal bij KPN voor F.S. En zo'n 300.000 klanten die F.S. willen hebben gaan weg. Het ontbreken van Fox Sport zou voor toekomstige klanten ook een belangrijke reden zijn geen abonnement te nemen.

Op de keper beschouwd is het huidige basispakket tv €7,50
Namelijk:
Internet met bellen €40
Alles in één (Instap): €47,50

Er is geen aanbieder die TV onder een tientje levert. Bij Ziggo al minimaal €18,70 en dan heb je nog maar 5 HD zenders (NPO, Ziggo TV 13 en Ziggo Sport 14)

Denk er dan wel aan dat dit het bedrag zonder "vastrecht" bovendien heb je korting in verband met Bulkinkoop. Ik denk dat je beter naar KPN play kan kijken als vergelijkingsmateriaal gezien "vastrecht" niet van toepassing is.

Met vastrecht doel ik op een aansluiting op het netwerk, zonder dat de diensten geboden worden..

Als je alleen TV bij Ziggo besteld heb je niet te maken met bulkinkoop en is het product om deze reden net iets duurder.
Zou kunnen, maar als een provider helemaal geen Fox heeft (niet alleen geen Fox Sport) vrees ik toch dat veel klanten zo'n provider links laten liggen.
Misschien dan toch maar zenderkeuze à la carte? Wordt er ook vast niet goedkoper van :?
Dat weet ik zo nog eens niet.Als ik mijzelf als voorbeeld mag nemen,v.w.b.het aantal zenders dat ik kijk,zo,n 10 a12 ongeveer,kan dat toch niet zo duur zijn,of kpn moet extreem hoge bedragen vragen
Ik vind het kortzichtig als mensen dit aangrijpen om hun contract met KPN te ontbinden, vooral ook omdat juist KPN middels een rechtszaak probeert Fox een halt toe te roepen, i.t.t. Vodafone, dat Fox slaafs gehoorzaamt. Als iemand bij KPN weg wil moet die dat zelf weten natuurlijk, maar juist deze aanleiding is een verkeerde; dan had je beter vóór de tariefsverhoging van afgelopen 1 juli kunnen opzeggen. En zoals al vaker gezegd: Fox wil aan alle providers zij wil opleggen. Dus waar je ook naar toe gaat, als Fox vandaag z'n zin krijgt dan moet je uiteindelijk overal die ca. € 2/mnd dokken :@ Daar heb je gelijk in,maar dat maakt je als afnemer zo kwaad,die machteloosheid die je hebt als gewone man.
Reputatie 7
Badge +19
Ok, maar er is ook een keerzijde aan de medaille.
1 De een wil geen sport maar moet misschien 2 euro betalen voor een kanaal wat hij niet wil zien en heeft dan de pest in natuurlijk. (Maar die mag waarschijnlijk wel vertrekken en kost dus een klant)
2 De ander wil graag sport zien maar kan geen sport kijken omdat de KPN niet met Fox in zee gaat.
Als zijn contract nog geen jaar oud is en dus niet mag vertrekken dan nemen ze hem of haar mooi zijn pleziertje af en heeft ook de pest in....

Begrijpen jullie in welk moeilijk parket de KPN zich bevindt?
'k Zou niet graag in hun schoenen staan...
Reputatie 2
Badge
De kans is groot dat ik ook een andere provider zou gaan zoeken. Sterker nog, ook mobiel zou ik dan gaan shoppen waarschijnlijk aangezien KPN zonder de voordelen van compleet en familievoordeel of wat er ook allemaal is simpelweg te duur is.
Ik hoop dat KPN voet bij stuk houdt want alleen FS1 zitten veel mensen niet op te wachten, als je supporter bent van een lagere club zal je zelden daar een wedstrijd van live kunnen zien. Zelf zou ik best graag alle Ajax wedstrijden willen zien maar als het op zo'n manier in de strot geduwd wordt is het een principe kwestie. Ik hoop dan bovendien dat ook de FS abbonees dit KPN niet kwalijk nemen, als alle providers hier niet mee akkoord zouden gaan kunnen we wellicht volgend seizoen allemaal weer Eredivisie kijken en schoppen we Fox gewoon weer terug naar Amerika. Laat ze daar maar het baasje spelen en niet hier.
Reputatie 7
Badge +15
Als het tot opzeggingen gaat leiden denk ik dat KPN een dealtje gaat doen met een andere provider om men daarnaar over te sluiten 😉 Dan blijft men via een omweg alsnog klant maar valt men onder andere voorwaarden voor het TV contract.

Eigenlijk is hier iedereen slachtoffer, tenzij je een fox-sports abonnee bent.
Reputatie 7
Snappen jullie dat FOX met deze actie haar inkomsten in één klap met meer dan 100% wil laten groeien?
Snappen jullie dat FOX alleen dergelijke eisen kan stellen omdat zij het alleenrecht heeft op eredivisie en KNVB beker uitzendingen?
Snappen jullie dat ik dat heel oneerlijk zaken doen vind?
Snappen jullie dat dat voor mij de reden is waarom ik hoop dat KPN FOX gewoon aan de kant zet en dus geen contract afsluit.

Ja, dat is dan vervelend voor die 10% van de KPN klanten die er waarschijnlijk veelal maar €2,50 op vooruit gaan, maar prettig voor die 90% van de KPN klanten die er dan geen €2,50 op achteruit gaan.
Reputatie 7
Badge +18
Snappen jullie dat FOX met deze actie haar inkomsten in één klap met meer dan 100% wil laten groeien?
Snappen jullie dat FOX alleen dergelijke eisen kan stellen omdat zij het alleenrecht heeft op eredivisie en KNVB beker uitzendingen?
Snappen jullie dat dat voor mij de reden is waarom ik hoop dat KPN FOX gewoon aan de kant zet en dus geen contract afsluit.

Ja, dat is dan vervelend voor die 10% van de KPN klanten die er waarschijnlijk veelal maar €2,50 op vooruit gaan, maar prettig voor die 90% van de KPN klanten die er dan geen €2,50 op achteruit gaan.
Goed gezegd!!!!!;)
Reputatie 1
Beste KPN.
A.U.B. GEEN Fox sport in basispakket.

Ik vind het sowieso een ruk zender, en weiger daarvoor te gaan betalen. (ik braak op Rupert Murdoch)
Vind Eurosport zenders en NPO (en MotorsTV etc.) al genoeg voor sport.
Prima dat je zelf kan kiezen voor FOXsport, maar ga het niet tegen betaling in basispakket doen.
Reputatie 7
Badge +12

Ja wjb, dat is allemaal duidelijk! Toch blijft dit een zakelijk probleem tussen KPN en FOX Sports. KPN heeft met alle zenders overeenkomsten. KPN probeert continu te balanceren tussen hun winstoogmerk en onze wensen als klant. Want vergeet niet: KPN is natuurlijk ook hartstikke commercieel. Daarom vind ik het ook bijzonder dat in dit topic continu min of meer dezelfde dingen worden gepost: "hoe duivels FOX is en hoe weinig KPN hier aan kan doen." Dat toevallig deze deal zo breed uitgemeten wordt in de media betekent niet dat dit enorm uitzonderlijk is in de telecom-wereld.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en service die KPN levert. Sterker: volgens mij ben ik, als ik de berichten hier lees, één van die weinigen die sowieso bij KPN blijft, verhoging of niet.

Maar KPN hoeft deze deal natuurlijk helemaal niet door te berekenen aan de klant. Natuurlijk is dit dan een grote kostenpost voor KPN, maar deze dingen zijn part of the game. Dit zorgt juist voor een stukje service en sympathie. Ik denk zelfs dat KPN enorm blij is dat iedereen zich zo op FOX richt. Stel dat uiteindelijk de prijzen moeten worden verhoogd, dan is FOX de boeman, En niet KPN. Dit terwijl de keuze van het doorberekenen van deze kosten echt alleen door KPN gemaakt wordt.

Ps. de verhoging per 1 juli van KPN, waardoor alle abonnees opeens 2 euro meer p/m moeten betalen. Verschilt die nou echt zoveel met de situatie omtrent FOX? Of zouden beide onderneming gewoon proberen meer omzet te generen door een grote groep abonnees ietsje meer te laten betalen? 😉
Reputatie 7
Badge +18
Ik keek net uit nieuwsgierigheid op http://www.petitie24.com/ en er zijn al 76 handtekeningen geplaatst. En 16 opmerkingen!!! Wie volgt? 😉 http://www.petities24.com/geen_fox_sports_in_basispakket

Kunnen er nog wel wat meer zijn! 😉
Reputatie 7
Badge +31
Aangezien ik niet compleet tégen Fox 1 in het basispakket ben, zal ik niet tekenen.

Sprak vandaag een kennis die Ziggo heeft (oud-Ziggo gebied). Die overweegt náár KPN over te stappen als Fox 1 in het basispakket komt.

Het totaalpakket is straks wel goedkoper dan alleen het eredivisiepakket nu.

Bij Ziggo in het oud-Ziggo gebied blijft Fox nog 4 jaar op de oude voorwaarden en ... prijzen!
FS totaal € 24,95
FS ere € 17,95
FS intern. € 12,95

Bij Vodafone (die al een nieuw contract hebben, zal vergelijkbaar zijn met KPN)
FS 1 € 2,50 (KPN zegt € 2 te willen gaan rekenen) voor iedereen.
FS totaal € 12,50 (kan. 2 t/m 6)
Reputatie 7
Badge +18
Aangezien ik niet compleet tégen Fox 1 in het basispakket ben, zal ik niet tekenen.

Sprak vandaag een kennis die Ziggo heeft (oud-Ziggo gebied). Die overweegt náár KPN over te stappen als Fox 1 in het basispakket komt.

Het totaalpakket is straks wel goedkoper dan alleen het eredivisiepakket nu.

Bij Ziggo in het oud-Ziggo gebied blijft Fox nog 4 jaar op de oude voorwaarden en ... prijzen!
FS totaal € 24,95
FS ere € 17,95
FS intern. € 12,95

Bij Vodafone (die al een nieuw contract hebben, zal vergelijkbaar zijn met KPN)
FS 1 € 2,50 (KPN zegt € 2 te willen gaan rekenen) voor iedereen.
FS totaal € 12,50 (kan. 2 t/m 6)
Ik vraag me af of ze daar echt voetbal gaan uitzenden, het zijn toch al ratten. Straks komen ze met: "Wilt u meer live wedstrijden zien? Dan moet u het pakket nemen." En wordt er op Fox Sports 1 HD geen livewedstrijden uitgezonden.

Dat doet Ziggo ook met ZiggoSports. Ziggoklanten kunnen op kanaal 14 GRATIS naar sport kijken, maar wil je meer dan moet u het ZiggoSportpakket nemen.
Reputatie 7

Ja wjb, dat is allemaal duidelijk! Toch blijft dit een zakelijk probleem tussen KPN en FOX Sports. KPN heeft met alle zenders overeenkomsten. KPN probeert continu te balanceren tussen hun winstoogmerk en onze wensen als klant. Want vergeet niet: KPN is natuurlijk ook hartstikke commercieel. Daarom vind ik het ook bijzonder dat in dit topic continu min of meer dezelfde dingen worden gepost: "hoe duivels FOX is en hoe weinig KPN hier aan kan doen." Dat toevallig deze deal zo breed uitgemeten wordt in de media betekent niet dat dit enorm uitzonderlijk is in de telecom-wereld.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit en service die KPN levert. Sterker: volgens mij ben ik, als ik de berichten hier lees, één van die weinigen die sowieso bij KPN blijft, verhoging of niet.

Maar KPN hoeft deze deal natuurlijk helemaal niet door te berekenen aan de klant. Natuurlijk is dit dan een grote kostenpost voor KPN, maar deze dingen zijn part of the game. Dit zorgt juist voor een stukje service en sympathie. Ik denk zelfs dat KPN enorm blij is dat iedereen zich zo op FOX richt. Stel dat uiteindelijk de prijzen moeten worden verhoogd, dan is FOX de boeman, En niet KPN. Dit terwijl de keuze van het doorberekenen van deze kosten echt alleen door KPN gemaakt wordt.

Ps. de verhoging per 1 juli van KPN, waardoor alle abonnees opeens 2 euro meer p/m moeten betalen. Verschilt die nou echt zoveel met de situatie omtrent FOX? Of zouden beide onderneming gewoon proberen meer omzet te generen door een grote groep abonnees ietsje meer te laten betalen? ;)
Precies, dit is een zakelijk probleem tussen KPN en FOX maar ook tussen Tele2 en FOX, tussen Vodafone en FOX, tussen Caiway en FOX, tussen ... en FOX en over een paar jaar ook tussen Ziggo en FOX. En dat allemaal omdat we het hebben toegestaan (politiek/Nma/ACM) dat een partij (FOX) zich het alleenrecht op uitzendingen van voetbalwedstrijden uit de eredivisie en de KNVB beker heeft verworven en daarmee dus een monopolie heeft in de value chain. DIT IS DE WERKELIJKE OORZAAK en dat kunnen we alleen maar rechtzetten door hier niet op in te gaan. Jammer dan, maar monopolies moeten wat mij betreft uitgeroeid worden, dat heb ik een aantal berichten terug ook al gezegd. Je kan en mag een andere partij in de keten (KPN, Caiway, Tele2, Vodafone, ...) natuurlijk niet laten opdraaien voor de hogere kosten die door dit monopolie opgedrongen worden. Het is dan ook onzinnig om te zeggen dat KPN deze kosten niet door hoeft te berekenen aan de klant, zo werkt dat natuurlijk niet in het bedrijfsleven. Het is niet voor niets dat er wettelijke afspraken zijn omtrent monopolie en kartelvorming.

Misschien kan iemand zich de consequenties van het door de overheid gecreëerde monopolie op een medicijn tegen ADHD nog herinneren. In het kader van het betaalbaar houden van de gezondheidszorg had de overheid beslist dat er nog maar één medicijn tegen ADHD vergoed zou worden binnen de basisverzekering. Dom, dom, dom, monopolie gecreëerd en enkele dagen later verhoogt de producent de prijs in Nederland met 300%. Hierdoor moesten de gedupeerden ineens zelf €75,- per maand ofwel €900,- per jaar gaan bijdragen. Met dank aan het gecreëerde monopolie. FOX verhoogt feitelijk hiermee de prijs voor FOX Sports ook met bijna 150%, het is maar dat we ons daar bewust van zijn.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de ACM die nog onderzoek doet naar de handelswijze van FOX. De afspraken die in 2012 met Fox gemaakt zijn bieden mijns inziens voldoende handvaten op basis waarvan de ACM zou kunnen oordelen dat de huidige voorstellen aan KPN en anderen niet conform die afspraken zijn.
Reputatie 7
Badge +31
Ik vraag me af of ze daar echt voetbal gaan uitzenden, het zijn toch al ratten. Straks komen ze met: "Wilt u meer live wedstrijden zien? Dan moet u het pakket nemen." En wordt er op Fox Sports 1 HD geen livewedstrijden uitgezonden.

Dat doet Ziggo ook met ZiggoSports. Ziggoklanten kunnen op kanaal 14 GRATIS naar sport kijken, maar wil je meer dan moet u het ZiggoSportpakket nemen.
Fox 1 zal echt wel nog diverse live wedstrijden per week uitzenden. Zowel bij Digitenne als bij canaldigitaal zijn er maar 2 kanalen namelijk, dus kunnen ze het niet maken dat niet te doen.

Ook zijn er nog diverse providers die nog 1 of meer jaar volgens de oude voorwaarden en pakketten (!) FS leveren. Als klanten daar alleen het eredivisie pakket hebben zullen die (ook) enorm gaan steigeren als daar (bijna) geen live sport meer is op kan. 1.

Verder is het logisch dat je meer live hebt met (abonnement) op meer sportkanalen 😉