Beantwoord

Open kanaal van Fox Sports misschien in basispakket???

• 24 juli 2016
  • 321 reacties
  • 10930 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +18
Ik volg het nieuws dat Fox Sports en KPN in een rechtzaak verwikkeld zitten, want ik heb begrepen dat Fox Sports een "open kanaal" wilt bij aanbieders van Interactive tv. En bij Digitenne. Nu wil ik graag jullie mening horen, wat jullie ervan vinden. Want er gaat geruchten dat als dit doorgaat, dat het Alles-in-1 abonnement met € 2,- omhoog zal gaan. Niks is zeker, want die rechtzaak loopt nog, en het contract met KPN en Fox Sports loopt in augustus af. En als ze er nog niet uit zijn, kan het best zijn dat KPN Fox Sports niet meer doorgeeft. Nogmaals, weet het niet zeker, maar vind wel dat jullie als KPN-Klanten en Forumleden dit wel moeten weten. Vandaar dit bericht naar jullie. 🙂
icon

Beste antwoord door Paul_ 8 augustus 2016, 14:46

Aangezien er veel topics zijn gemaakt over "Fox vs. KPN" zijn we alles aan het samenvoegen zodat het grotendeels op 1 plek staat. Deze zet ik op slot maar verplaats ik niet 🙂 Hier kan je alle vragen stellen: Informatie over Fox Sports en KPN.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

321 reacties

Reputatie 7
Toen de KNVB destijds de voetbaluitzendrechten aan Fox verkwanselde heb ik - als niet voetballiefhebber - daar al eens een vlammend betoog tegen gehouden. Fox is namelijk "eigendom" van/gelieerd aan de Amerikaanse Tea Party, de uiterst rechtervleugel van De Republikeinse Partij (je weet wel die van Trump). Op de Amerikaanse Fox zenders wordt Nederland met enige regelmaat afgeschilderd als een uiterst verdorven land met abortus, drugs, euthanasie etc.; voorbeelden zijn wel eens te zien geweest in DWDD en Pauw, onder andere. Nu mag iedereen in ons land over die onderwerpen gelukkig wel denken zoals hij wil, maar bij Fox gaan ze - hypocriet als ze zijn - volstrekt voorbij aan hun honger naar geweld door het vrije wapenbezit tot in het belachelijke te verheerlijken/propageren, evenals die andere vorm van euthanasie :? : de doodstraf. Fox-kijkers daar hebben dus niet zo'n positieve kijk op ons land, maar dat weerhoudt die geldwolven er niet van om te proberen zoveel mogelijk geld in bijeen te harken. Gelukkig blijkt dat nogal mee te vallen want het aantal extra betalende abonnees is klaarblijkelijk te laag om rendabel te zijn, vandaar dat Fox nu grijpt naar deze vorm van machtswellust: de ISP's verplichten - tegen extra betaling, die ongetwijfeld aan de vaak niet geïnteresseerde abonnees wordt doorberekend - om één van hun zenders in het basispakket op te nemen om zodoende toch hun honger naar geld te stillen. Ik weet niet wat ze allemaal met dat geld doen, maar het zou mij niet verbazen als ze een deel gebruiken voor het ondersteunen vast de wapen- en doodstraflobby in de VSA en het tegenouden van zoiets als een algemene ziektekostenverzekering (waar vooral Hillary zich, al toen Bill nog president was, sterk voor heeft gemaakt en na haar ook Obama) en andere in ons deel van de wereld volstrekt normale sociale voorzieningen, zoals bestrijding van armoede.

Onnodig te zeggen dat ik alle Fox-zenders direct geblokkeerd heb en dat ook zal blijven doen. Overstappen naar een andere ISP is helaas niet de oplossing want als KPN dit verliest zullen de overige ISP's ook wel gedwongen worden, waarbij Vodafone (gelieerd aan Fox?) inmiddels al het voortouw heeft genomen; ook Ziggo ontkomt daar dan niet meer aan, zodra hun huidige contract met Fox afloopt.
Je begrijpt vast wel op welke rechterlijke uitspraak ik hoop!

Weg met Fox, alle sport weer gewoon bij de NOS! Dit vind ik heel principieel, want de meeste topsport kan niet bestaan zonder flinke overheidssubsidies en dan moet het uitzenden van (top)sportevenementen ook voorbehouden blijven aan de Nederlandse publieke omroep: de NPO, met de NOS op dit gebied als meest voor de hand liggende zendgemachtigde.
Als de KNVB dan zonnodig met andere - commerciële - zenders in zee wil gaan, dan moeten ze in het vervolg er ook maar voor zorgen dat voetbal de Nederlandse belastingbetaler helemaal niets meer kost,: geen rooie cent meer voor politie-inzet, niet meer voor het bouwen van peperdure stadions en ga zo maar door. Laten ze zichzelf dan ook maar helemaal bedruipen.
Reputatie 7
Fox Sports wil €2 per abonnee voor het kanaal in het basispakket. Dat zal doorberekend moeten worden naar de klanten, want dat gaat KPN natuurlijk niet uit eigen zak betalen. KPN is het hier echter niet mee eens en heeft geëist dat het kanaal in het basispakket vervalt uit de voorwaarden. Fox Sports houdt er echter aan vast. Daarom is KPN naar de rechter gestapt. KPN wil de 6 zenders van F.S. blijven doorgeven, maar zónder het (verplichte) kanaal in het basispakket.
KPN vreest (veel) opzeggingen als het doorgaat, want dan gaan de Alles in één abonnementen per 1 september nog eens €2 omhoog en krijgen veel abonnee's daarvoor een voetbalkanaal waar ze helemaal niet op zitten te wachten en ook nog eens voor moeten betalen. Het huidige contract met F.S. loopt t/m 31 juli.

Ziggo heeft nog een lopend contract met F.S. waardoor F.P. dáár het kanaal in het basispakket (nog) niet kan eisen. KPN vreest daardoor weer veel overstappers die dan (terug) naar Ziggo gaan.
Als het basiskanaal van F.S. doorgaat zal dat overigens zeer waarschijnlijk ook bij Ziggo en anderen komen als daar de contracten besproken moeten worden.
Hoe het bij Digitenne gaat of moet gaan is (mij) echter nog niet bekend. Er is daar m.i. geen ruimte voor nóg een zender.

Of het basispakket kanaal een extra kanaal van F.S. wordt of 'gewoon' F.S. eredivisie 1 is mij ook nog niet duidelijk.

Het toch al prijzige F.S. pakket totaal (6 zenders) gaat óók met zo'n €2 tot €3 per maand omhoog. F.S. heeft wel ingecalculeerd dat dáár opzeggingen zullen komen als er voor €2 p/m een kanaal in het basispakket komt (of beter: zou komen).

Voor de duidelijkheid: ik ben het met KPN eens. Liever geen opgelegd voetbalkanaal voor €2 p/m in het basispakket. Er is genoeg voetbal op tv.
Reputatie 2
Heb geen enkel;e belangstelling voor dat sportkanaal. Zal er ook nooit naar kijken. Om dan € 2,- tot € 2..50 meer te moeten betalen voor mijn abonnement gaat me echt te ver. Als Fox Sport financiële problemen heeft lossen ze dat maar op een andere manier op, maar niet via mijn abonnementsgeld.
Reputatie 7
Ook ik voeg mij volledig achter het betoog van Henk2304.

Dus KPN, rug recht en mochten de rechter en de ACM van oordeel zijn dat de voorwaarden van FOX geoorloofd zijn dan zou ik zeggen: Helaas FOX, dan maar qeen contract.
Reputatie 4
Badge +2
Ik zou het erg jammer vinden als KPN geen foxsport meer gaat of mag doorgeven.dit hoeft natuurlijk niet via een basispakket trucje maar gewoon zoals het nu ook is

Probleem hier is dat FOX er anders over denkt.
Ze hebben in het verleden de hoofd prijs betaald voor de rechten en proberen nu andere verdien modellen er door heen te drukken om minder verlies gevend te worden. Probleem is dat nog nooit iemand geld heeft verdient in Nederland met voetbal TV rechten en die Amerikanen dachten dat wel even te doen (Not)

Het lijkt me sterk dat het uiteindelijk komt te vervallen de ACM is er nu mee bezig en aan het onderzoeken of FOX zijn afspraken met de ACM niet overtreed en dan zal er waarschijnlijk een besluit uit komen over 1 a 2 jaar. In de tussen tijd heeft de ACM gevraagd om op basis van de huidige contracten de dienst verlening voort te zetten.

Zou ook vreemd zijn aangezien KPN sponsor is van de Eredivisie.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16094/ACM-gaat-voorwaarden-uitzendrechten-Eredivisie-van-Fox-onderzoeken/
Reputatie 4
Badge +2
Ik hoop echt dat dit nooit gaat gebeuren, ik heb geen behoefte aan Voetbal en wil niet verplicht mee betalen aan een betaal zender in het basis pakket. Daar is dat pakket nooit voor bedoelt geweest.

Echter per Sport kanaal indiviueel EUR 2,- betalen in plaats van een heel pakket afnemen daar heb ik wel oren naar. Dan neem ik gelijk een abonnement op het Ziggo Race kanaal. Hoef ik niet meer naar de Duitse F1 uitzendingen te kijken.
Reputatie 4
Badge +2
Ach laten we gewoon hopen dat KPN stopt met FOX Sport dan zijn we van al dat gezeur af.

En de mensen die toch naar FOX Sport willen kijken kunnen dan met Google Chrome cast kijken met een online account. Is de hele discussie gelijk weg alleen Fox Sport zal nog minder geld binnen krijgen met een beetje geluk, en dan kunnen ze meteen hun wonden likken en zonden overwegen voordat ze weer zo een grap uithalen.
Reputatie 7
Badge +19
Nog mee leesvoer hierover in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/televisie/kpn-naar-rechter-om-conflict-met-fox-sports-over-eredivisie~a4347214/
Reputatie 7
Badge +18
SjorsK, weet je wat ik nog het ergste vind? Eerst zegt Fox dat ze € 2,- per abonnee willen hebben, en nu zegt Frank Rutten dat KPN de prijs niet eens hoeft te verhogen! Ja, hallo! Wat is het nou Frank Rutten?? Zeg ik nou Rutten? Is die de broer van onze Premier Mark Rutten??? 😛 Die is net zo erg! 😃 Hahaha!
Reputatie 7
...Dan kan voetbal net zo goed weer terug naar de NPO.Voetbal kan sowieso beter terug naar de NOS, al is alleen maar omdat we dan van FOX verlost zijn. 🙂
Reputatie 1
Beetje hypocriet van KPN dat men zeurt over 2 euro om Fox Sports in het basispakket te nemen.
Nagenoeg alle providers hebben de Zender Politiek24 in hun basispakket, maar het puur nederlandse KPN niet. Om deze zender te willen zien moet ik het KPN-pluspakket van 10 euro per maand bestellen en dat om maar 1 extra zender te willen zien, de rest van die onzin (mijn mening) in het pluspakket hoef ik niet

Dan krijg je van KPN als antwoord dat je dan maar het KPN Compleet pakket moet nemen, dan krijg je een hoop extra's zoals Gratis KPN Plus TV incl. Politiek24, maar als je een mobiel abonnement van je werkgever hebt bij een andere provider, ga je dat natuurlijk niet doen.

Dus ik betaal met 10 euro voor 1 zender die ik wil hebben ook voor anderen.

Dat een nederlandse provider bijna de enige is die Politiek24 niet in het basispakket heeft tekend de maatschappelijke betrokkenheid van KPN.
Reputatie 1
Hallo wjb, heb je tip nog niet bekeken maar ga dat gelijk doen, in ieder geval dank.

Wat ik bedoel met mijn stelling dat ik ook voor anderen betaal is precies hetzelfde als met Fox Sports.
Van mij mag het er komen in het basispakket, dat anderen er anders over denken kan ik mij voorstellen want zij betalen dan voor iets waar zij niet naar kijken.

Hetzelfde heb ik met het Pluspakket, daar betaal ik dus 10 euro voor, krijg er een hoop extra zenders bij, waarvan ik er maar 1 wil zien. Dan houdt ik, en anderen die dit ook hebben, de prijs voor anderen op een niveau van 10 euro, anders zou men het Pluspakket ook nog verhogen.

Maar wat ik nog het meest idiote vind is dat de buitenlandse providers Politiek24 wel in hun basispakket hebben en de KONINKLIJKE KPN niet, dat is toch van de zotte. De meeste idioterie kun je zien in het basispakket maar een zender waar men wat van kan leren, houdt men er buiten.

Hopelijk komt Staatsecretarsi Dekker mt een goed voorstel, want ook hij wil dat mensen meer keuzevrijheid moeten hebben en niet opgezadeld worden met wat voor hen troep is.
Badge
Word een kopje suiker halen dit weekeind bij de ziggo buurman
Ik hoop toch maar dat KPN voet bij stuk houdt, kan toch niet waar zijn dat iedereen moet gaan betalen voor Fox Sports. Dan kan voetbal net zo goed weer terug naar de NPO.
Reputatie 7

En een reaktie kan negatief of positief zijn.
Nou zeg. Dat is wel errug zwart/wit gesteld!

Ik wil en kan mijn reacties eerder in dit topic en die van anderen écht niet als óf negatief óf positief zien.
Reputatie 7
Stiekem zou ik het toch niet erg vinden. Dat betekent een extra kanaal voor o.a. Wimbledon wat gewoon te kijken is!

Tevens wordt de prijs van de overige zenders verlaagd. Die zijn bij V.....e nu in één pakket te krijgen voor €12,50 p/m. (F.S. 2 t/m 6).
Reputatie 7
Het totale aanbod wordt gewoon kleiner, maar KPN durft dan wel extra geld te vragen...Voor de naam KPN kan je iedere provider invullen. Op de fora voor Ziggo kom ik precies hetzelfde tegen. En op TotaalTV hoor je de ergste klachten over CaiWay.
Kortom, het is bij elke provider hetzelfde liedje. Je moet het ruimer zien dan alleen KPN.

Die €2 verhoging van 1 juli heeft niets met F.S. te maken, maar alles met gestegen kosten voor onderhoud en verbetering van de netwerken.
Reputatie 7
@Balupi63. Het betreft hier niet Sport1, wat tegenwoordig overigens Ziggo Sport Totaal heet. Ziggo Sport heeft ook een open kanaal, wat ze echter alleen op de kabel van Ziggo beschikbaar stellen aan de klanten.

We hebben het hier over Fox Sports. Die willen het hoofdkanaal F.S. 1 eredivisie in het basispakket. Daarop zal dus zeker veel live (eredivisie) voetbal op te zien zijn. Evenals andere sporten zoals diverse tennistoernooien waar ze de rechten voor hebben.
Reputatie 7
Hier nog wat info van KPN zelf, dit staat nu ook op het forum:

Statement en FAQ nav kort geding KPN - FOX:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/statement-faq-nav-kort-geding-kpn-fox-424450?campaignid=so:se:tw:webcare

De reactie van KPN had ik al eerder in dít topic gepost.
Reputatie 7
Nee, niet echt:
Zo meldt KPN Totaal TV vrijdagmiddag dat er tot dat moment nog geen overeenstemming over een nieuwe overeenkomst met FOX Sports is bereikt. Wel heeft KPN de intentie over FOX Sports gedurende de lopende onderhandelingen aan klanten met een geschikt abonnement te blijven doorgeven.Bronbericht.
Het zou mooi zijn als KPN het aan zou durven dan heel FOX maar de wacht aan te zeggen. Ik realiseer me dat ook dat klanten kost en dat ik als klant makkelijk praten heb en geen telecombedrijf hoef te runnen.
Reputatie 7
Badge +18
Als Fox Sports het voor elkaar krijgt om in het basispakket te komen, dan denk ik niet dat ze daar voetbalwedstrijden op uit gaan zenden. Maar hoogtepunten. Ze zijn natuurlijk niet gek! Wil je dat wel? Dan moet je het Fox Sports Pakket maar nemen. Dit wordt de nieuwe strategie van Fox Sports, om op deze manier geld binnen te harken. Boeven zijn het! 😠 Ze denken alleen aan 1 ding: "Hoe kan ik bij onze klanten het geld uit de portemonnee krijgen?" En steeds meer mensen komen in de schulden, niet alleen om dit. Maar over het algemeen, alles wordt duurder. En mensen met een minimumloon die kunnen het allemaal niet meer betalen! En de regering??? Die doet.... NIKS! 😠 Ik hoop voor jullie allemaal dat KPN DEZE RECHTSZAAK WINT!!!
Reputatie 7
Badge +18
Heb geen enkel;e belangstelling voor dat sportkanaal. Zal er ook nooit naar kijken. Om dan € 2,- tot € 2..50 meer te moeten betalen voor mijn abonnement gaat me echt te ver. Als Fox Sport financiële problemen heeft lossen ze dat maar op een andere manier op, maar niet via mijn abonnementsgeld.goed gezegd! 😉
Reputatie 7
Badge +18
Nu wordt het helemaal mooi, Fox Sports zegt dat KPN die zender zelf in het basispakket wilt, ja ja! Zal wel! Hier het artikel:

FOX Sports-directeur Frank Rutten slaat op de vooravond van de uitspraak van de rechter over de voetbaltwist met KPN terug. KPN wilde volgen Rutten zelf FOX Sports 1 in het basispakket gaan aanbieden. Dat zegt hij tegen het Financieel Dagblad.

FOX Sports en KPN hebben lang onderhandeld over een nieuwe distributieovereenkomst. Op verzoek van KPN werd daarbij een variant met doorgifte van FOX Sports 1 – het kanaal waarop de belangrijkste wedstrijden van de Eredivisie worden uitgezonden – in het basispakket besproken. Volgens FOX Sports-directeur Frank Rutten waren de partijen dichtbij een overeenkomst. KPN veranderde echter van standpunt waardoor de onderhandelingen in een patstelling zijn gekomen. KPN voert de commerciële onderhandelingen op basis van gelegenheidsargumenten is hierdoor de mening van de directeur van FOX Sports.

KPN ZAG IN VOETBALKANAAL MARKETING
Volgens Rutten wilde KPN vanuit marketingoogpunt het voetbal in het basispakket willen plaatsen omdat het een interessante aanbieding voor klanten zou zijn. Nu is KPN van mening dat een prijsverhoging van rond de €2,50 per maand voor alle abonnees om de doorgifte van FOX Sports 1 in het basispakket te bekostigen niet in belang van de klanten is. Rutten wijst erop dat KPN in juli de prijs van abonnementen met hetzelfde bedraag heeft verhoogd maar dat klanten daar nauwelijks iets extra voor hebben teruggekregen. KPN noemde als belangrijkste reden van de prijsverhoging investeringen in het netwerk.

KPN HOEFT PRIJS NIET TE VERHOGEN
De FOX Sports-directeur wijst er daarnaast op dat KPN de inkoopprijs van FOX Sports 1 in het basispakket niet aan klanten hoeft door te berekenen. Daarin is Rutten wel tegenstrijdig. Hij stelt dat FOX Sports voor aanbieders met een nieuwe overeenkomst meer betalen dan in de oude situatie. Dat is volgens hem te rcehtvaardigen omdat sportrechten duurder zijn geworden. Rutten wil dus zelf wel de hogere uitzendrechten aan aanbieders doorberekenen maar oppert wel dat aanbieders een hogere inkoopprijs niet aan hun klanten zouden moeten doorberekenen. Ook stelt Rutten dat negentig procent van de inkomsten van FOX Sports naar de clubs in de Eredivisie terugvloeit. Ook hier heeft het verhaal twee kanten. Eredivisie Media & Marketing heeft de uitzendrechten van de Eredivisie voor ongeveer een miljard euro voor een periode van twaalf jaar gekocht. Door deze overeenkomst zijn eredivisieclubs voor een belangrijk deel van inkomsten verzekerd. Wel is het zo dat Eredivisie CV een minderheidsbelang in de betaalzender heeft.

Ben echt benieuwd morgen wat de uitspraak wordt van de rechter...
Reputatie 7
Badge +18
Als Fox zijn zin krijgt en ik als abonnee 2 euro meer moet betalen dan zeg ik KPN op
Er zijn tegen mijn zin al teveel zenders die ik nooit kijk en toch voor moet betalen en voor voetbal betalen ga ik echt niet doen
Word tijd dat dit systeem op de schop gaat en mensen zelf een keuze laten maken door bv 10 zenders uit te laten kiezen voor een x bedrag
Dan wil ik u vragen naar welke provider gaat u dan? Want het ligt niet aan KPN, het ligt bij Fox. En bij andere providers is het straks ook zo. Vodafone is akkoord gegaan. En Ziggo heeft de afspraken met Fox nog staan dat Ziggo het nog zo mag laten hoe het nu is voor 3 jaar. Vandaag is de uitspraak van de rechter. Laten we die eerst afwachten. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.