[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40187 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers
Reputatie 7
Badge +20

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Sinds 2 weken valt mijn tv ontvanger steeds uit, ik krijg geen codes

Reputatie 5
Badge +5

In de topic “kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu” heb ik al twee keer gemeld dat de iTV box spontaan herstart tijdens het TV kijken. Updates blijkbaar nu random uitgevoerd en niet ‘s nachts of als de box standby staat. 
Gisteren liepen beide boxen ineens ook vast en was er ook weer een spontane herstart rond 11u in de ochtend. Beetje veel op 1 dag. 

Op advies van een KPN moderator heb ik na mijn 1e melding al de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat blijkt dus niet te helpen. Probleem blijft bestaan.
Op mijn vraag of dit normaal is en of dit zo blijft heb ik verder geen reactie meer gehad. 
Ik hoop dat er nu wel een reactie komt, en ook graag een oplossing.
 

 

Reputatie 2

Onze TV-ontvanger reset zich spontaan de laatste tijd, we zitten dan rustig TV of Netflix te kijken en dan spontaan reset de TV-ontvanger zich. we krijgen geen foutmelding alleen het percentage te zien dat hij weer aan het opstarten is. daarna werkt het weer gewoon.

Het lijkt er op dat dit zich voordoet sinds de laatste update 

Reputatie 4
Badge +2

Voor onze ontvanger (Xs4all) geldt hetzelde. Paar keer per week, sinds de nieuwe omgeving, sluit deze zichzelf af en start ie uit zichzelf gelijk weer op. Daarvoor nooit last van gehad.

Je bent dus niet de enige.

Misschien de software een keer verwijderen en opnieuw inladen. Vervolgens ook de modem een soft reset geven. Helpt dit?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al de hele week herstart de tv ontvanger zichzelf. Ik heb al 2x de ontvanger gereset en nieuwe software laten laden. Dit heeft geen enkel effect. Wat kan ik nog meer doen?

Reputatie 3
Badge

Hier ook probleem met opnieuw opstarten, net nog tijdens miljoenenjacht….

Ook onze ontvanger start steeds opnieuw op, haast elke dag. Tijdje geleden hadden we het probleem dat het na opstarten heel erg lang duurde voordat er beeld kwam, toen op aanraden ge-opdated. Maar nu dus telkens dat opnieuw opstarten :(  betreft arris vp2952 v2

Reputatie 1
Badge

Goeiemorgen KPN, 

Sinds enige weken 2 nieuwe tv ontvangers gehad en alles werkt prima maarrrrrr...…

Die updates!!! nu verschillende malen gehad dat deze in de ochtend plaats vind.

Natuurlijk precies als je het Journaal zit te kijken. In de tv ontvanger is er geen tijd in te stellen voor een eventuele update. 

Is dat wel mogelijk of anders ... een update in de nacht zou wel minder frustrerend zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @IvoSnackers@Raim@Appie33 en @VullersE, ik heb jullie vragen gebundeld onder 1 topic aangezien jullie inderdaad niet de enigen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Het kan helpen om de ontvanger te resetten, mocht dat niet helpen zouden jullie dan de vragen uit het bovenste bericht van dit topic willen beantwoorden?

Ik heb dit probleem gisteravond gehad rond 18.50 uur. Ik zat RTL4 te kijken toen het beeld ineens zwart werd en de TV -ontvanger vanaf 70% opnieuw opstartte.

I.v.m. slecht geluid op RTL5 zit er net een nieuwe software-update op. Daarvóór had ik - ook i.v.m. slecht geluid op RTL5 - zowel de experiabox als het TV-kastje al opnieuw opgestart. Helpt allemaal niet.

Het gaat bij mij om de Arris vip2952 V2 i.c.m. een experiabox V10a. 

hoi kpn mijn interactieve tv start bijna elke dag opnieuw op hoe kan ik dat oplossen

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mariish, zou jij ook de vragen helemaal bovenaan dit topic willen beantwoorden? Dit helpt ons om dit op te lossen.

Hi Mariish, zou jij ook de vragen helemaal bovenaan dit topic willen beantwoorden? Dit helpt ons om dit op te lossen.

Welke vragen heb ik niet beantwoord, dan?

Aan de vrijwillige analyse doe ik i.v.m. ernstige ziekte (en dus onbelastbaarheid) niet mee.  

Ik heb het probleem in een ander topic geplaatst met eenzelfde titel. We zullen de antwoorden op de gestelde vragen bijhouden. Zie foto waar mijn bericht en inmiddels nog een volgende staat

 

*admin: foto verwijderd en link toegevoegd

Badge

Zowel de ontvanger beneden als boven valt regelmatig uit en start dan vanzelf opnieuw op.  Probleem is gekomen na de nieuwe software update. Voordien geen problemen. Betreft voor beide ontvangers het merk en type Artis vip 2952 V2.   Graag oplossing van dit probleem, want dit begint behoorlijk irritant te worden.

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 1

Heb het zelfde probleem na instaleren van nieuwe software  2 maal gehad dat TV-ontvanger spontaan uitviel en opnieuw ging opstarten. Wilde dit probleem voorleggen via een chat. Zit nu al bijna 45 minuten te wachten op een digitale assistent en ben in de tussentijd eens gaan kijken op dit forum en zie dat ik niet de enige ben met dit probleem. Aan het eind van de opstart procedure kwam ook een TIP in beeld, maar was zo snel weer weg dat ik de TIP niet heb kunnen lezen. Ga chat verbinding maar verbreken en hoop dat er snel een oplossing komt.

Reputatie 2

Goedemiddag,

De ontvanger van interactieve tv start zichzelf sinds kort steeds op. 

Echt heel irritant. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

@Anna2020 : Ik heb je vraag naar een centraal topic verplaatst. Kun je de vragen die in het beginbericht staan beantwoorden?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • ARRIS VIP 2952 V2
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • NETFLIX
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • zo rond 10 uur. 
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
  • Ja, soms wel, in ieder geval meerdere keren per week. 
Badge

Bij ons herstart de tv ontvanger ook meerdere keren per week uit zichzelf op sinds het nieuwe scherm. 
 

Arris Vip 2952 V2

Netflix kijken

vanmiddag 15.30 uur

Reputatie 1

Sinds de nieuwe interface reset de TV ontvanger regelmatig,
Harde en softe reset modem bied geen oplossing. Ook de software reset van de tv ontvanger bied geen oplossing. Lijkt een bug in de nieuwe software.

Groetjes Marten

Type ontvanger arris vp2952 v2

Netflix kijken

23-9 plm 18.30 spontaan opnieuw opstarten

Daarna lukte starten aflevering niet, bleef hangen bij 20 %

Gebeurt vrijwel dagelijks 

Reputatie 7
Badge +30

Goeiemorgen KPN, 

Sinds enige weken 2 nieuwe tv ontvangers gehad en alles werkt prima maarrrrrr...…

Die updates!!! nu verschillende malen gehad dat deze in de ochtend plaats vind.

Natuurlijk precies als je het Journaal zit te kijken. In de tv ontvanger is er geen tijd in te stellen voor een eventuele update. 

Is dat wel mogelijk of anders ... een update in de nacht zou wel minder frustrerend zijn.

@GeenRadiomeer ik heb jouw bericht even naar dit topic verplaatst. Wil je het startbericht eens doorlezen? Is dit op jullie van toepassing? Dan adviseer ik een reset!

 

Bedankt voor het doorgeven van de benodigde informatie, iedereen!

Reputatie 7

Ik krijg het gevoel dat het spontaan herstarten van de TV ontvanger een fenomeen is dat alleen op Arris VIP2952 V2 optreedt.