[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers

  • 22 September 2020
  • 765 reacties
  • 40186 keer bekeken
[OPGELOST] Spontaan herstartende tv-ontvangers
Reputatie 7
Badge +20

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers: 2260 of 2952.

Oude informatie

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]
  •  

Status

OPGELOST

Update 2/12/2020

We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

Bedankt voor jullie input
We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

 

Edit: tekst aangepast 2-12-2020


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

765 reacties

Vandaag veel problemen. Software opnieuw geïnstalleerd, maar tijdens terug kijken van programma's blijft de box tot 20 seconden hangen en gaat dan weer verder. Laatse tijd meer problemen zoals herstarten van de box.

Maar vandaag echt veel problemen

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger: Hmb2260v2
    • Serienummer : k546008421
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Terug kijken van programma
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op? Laatste was: 29 November 20.27
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Sinds een week  2x en meer per dag
  • alle software etc is al vernieuwd en alles is volgens protocol aan en uit gezet en opnieuw opgestart
  • ook vaak internet instabiel.
  • Mijn andere box geen problemen mee. 

 

@wjb de Arcadyan HMB2260.

Die heeft de problemen ook. Ik heb dat type al een tijdje en sinds de grote update veel haperingen, herstarts en vastlopende apps. 

We krijgen meerdere meldingen binnen van spontaan herstartende tv-ontvangers.

 

Wat kan je zelf proberen?

Het kan helpen om de ontvanger te resetten, zodat de software van de ontvanger opnieuw in wordt geladen. Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zouden jullie onderstaande informatie met ons willen delen?

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvaner
    • Serienummer (onderop)
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten?
    • Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?
    • Bijvoorbeeld: 5 november om 10.15 uur. (tijd graag zo exact mogelijk doorgeven)
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?
    • [Getal: 1 - 2 - 3] of [meerdere keren, meestal in de ochtend, middag, avond]

 

Status

In onderzoek 

 

 

Edit: tekst aangepast 17-11-2020

Probleem eerder gehad, nu kijken wij niet erg veel tv nu willen we eindelijk weer eens een serie kijken en begint deze ellende weer... :-(

 

ontvanger is arris vip 2952 v2

activiteit netflix

tijd 19:37 opnieuw opgestart naar standaard instellingen 

tijd 19:47 melding nieuwe software

tijd 19:49 bijwerken gestart (uit zichzelf)

 

uitermate irritant is dit zeker… 

 

update 20:10 klaar met de update… starten de serie weer op en het doet het….. niet… beeld en geluid niet synchroon (op meerdere zenders) oh heerlijk… ook dit probleem eerder gehad... 

20:14 ontvanger start weer uit zichzelf op…. 
20:16 na een korte opstart en update… liep ned1 weer synchroon en nu maar eens kijken wat de serie doet…

 

 

Vanavond weer een uitval omstreeks 19.49… Netflix.. 🙄

”gelukkig” en “knock on wood” gebeurd het niet zo erg vaak hier, althans waar we dan geen notie van hebben… een goed boek (nog van papier) doet wonderen, en daar heb ik geen update voor nodig.. en persoonlijk kots ik van 99% van die updates, die je ongevraagd door de strot wordt geduwd… oh want dan werkt alles beter, en een week later moet er toch nog iets geüpdatet worden want er zat een bug oid in de vorige… blah blah… ps dit geldt niet alleen voor de tv ontvangers maar in het algemeen… de computer technische updates. Maar dat is off topic… 🤯

verzoekt aan KPN om voor kwaliteit te gaan en niet voor de kwantiteit… 

met waarde groet, uw nochtans vriendelijke technofoob

Reputatie 1

Ondertussen krijgt deze te lang durende storing meer bekendheid: 
https://www.totaaltv.nl/nieuws/storing-herstartende-bruikleendecoder-interactieve-tv-heeft-aandacht-kpn/
 

@KPN , ongeacht of het nu een oplossing biedt of niet, ik wens graag twee nieuwe ontvangers in de hoop dat hiermee de problemen zijn verholpen. De storing doet zich nu al 2, bijna 3 maanden voor.

Beste,

Ook hier meer dan regelmatig herstart van de verschillende kastjes uit het niets.

Hier meerdere klachten/meldingen doorgenomen en deze (b)lijken allemaal gelijk te zijn.

Wellicht een rare vraag maar wat is de reden om al deze gelijke meldingen te gaan verzamelen? Lijkt me meer zaak om, gezien de tijdsduur van de oorspronkelijke eerste melding, van twee maanden geleden met een juiste oplossing te komen.…

De prijs voor de aangeboden diensten zijn niet mals, dus enige vorm van een adequate aanpak mag wel verwacht worden.

Begrijp me goed, ik heb best enig inlevingsvermogen maar om een issue als deze zo lang te hebben gaat er bij mij niet in. Dit neigt niet naar enige vorm van hoge prioriteit.

CK
 

Reputatie 1

Beste,

Ook hier meer dan regelmatig herstart van de verschillende kastjes uit het niets.

Hier meerdere klachten/meldingen doorgenomen en deze (b)lijken allemaal gelijk te zijn.

Wellicht een rare vraag maar wat is de reden om al deze gelijke meldingen te gaan verzamelen? Lijkt me meer zaak om, gezien de tijdsduur van de oorspronkelijke eerste melding, van twee maanden geleden met een juiste oplossing te komen.…

De prijs voor de aangeboden diensten zijn niet mals, dus enige vorm van een adequate aanpak mag wel verwacht worden.

Begrijp me goed, ik heb best enig inlevingsvermogen maar om een issue als deze zo lang te hebben gaat er bij mij niet in. Dit neigt niet naar enige vorm van hoge prioriteit.

CK
 

Nou ze hebben zeker geen hoge prioriteit, ik ben nu 9 weken met KPN bezig om dit probleem op te lossen.

Eerst na resets werd een nieuwe ontvanger belooft, nu toch niet want ze moeten eerst het onderzoeken.

Nu 9 weken lang tussen 8:53 en 9:31 een reset, tussen 19:06 en 19:31 een reset een exact 67 minuten later na deze restart.

Ben er een beetje klaar mee KPN.

 

Reputatie 1

Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?

Type ontvanger: Arris VIP2952

Serienummer : M11526TWF002

Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? T.V. kijken, Netflix, gepauzeerd programma hervatten. 

Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?

Nu 9 weken lang tussen 8:53 en 9:31 een restart, tussen 19:06 en 21:31 een restart een exact 67 minuten later na deze restart. En soms random nog 2 keer.

Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Sinds 9 weken meerdere malen per dag.

Al 7 keer de software volledig opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds het probleem.

Gewenste oplossing, voor de kerst gewoon t.v. kunnen kijken. En dus de hardware vervangen want daar zit het probleem.

Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?

Type ontvanger: Arris VIP2952

Serienummer : M11526TWF002

Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? T.V. kijken, Netflix, gepauzeerd programma hervatten. 

Op welk datum en tijdstip trad het probleem op?

Nu 9 weken lang tussen 8:53 en 9:31 een restart, tussen 19:06 en 21:31 een restart een exact 67 minuten later na deze restart. En soms random nog 2 keer.

Start de ontvanger meerdere keren per dag op ? Sinds 9 weken meerdere malen per dag.

Al 7 keer de software volledig opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds het probleem.

Gewenste oplossing, voor de kerst gewoon t.v. kunnen kijken. En dus de hardware vervangen want daar zit het probleem.

Dat vind ik ook. Gisteren weer opnieuw een uitval van Netflix en het verzoek om opnieuw op te starten.Ik heb nu  de ontvanger omgeruild door de tweede die af en toe een is. Onmiddellijk een verzoek om de tentoonstellingen te downloaden. We wachten af.

We krijgen ….

HMB2260 V2 arcadyan

K720001334

netflix kijken

28 29 30 november 2020

de ontvanger start herhaald op als ik Netflix gebruik. Bij tv kijken niet. Als ik Netflix op een andere manier dan via het kpn menu gebruik doet het probleem zich niet voor. Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het vernieuwde kpn menu.

afz Cor de Horde, Amstelveen

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor jullie gegevens! Zodra wij meer weten, laten we het in dit topic weten:relieved:

Reputatie 1

Bedankt voor jullie gegevens! Zodra wij meer weten, laten we het in dit topic weten:relieved:

Bedankt voor je antwoord, maar hebben jullie na 9 weken nog compleet niets?
Dan komt de oplossing er ook niet.
Ik neem aan dat er al druk word gesproken over een compenstatie voor ons en dat er iemand druk bezig is nieuwe ontvangers in te pakken.
Want dit moet gewoon voor de kerst zijn opgelost, we hebben met 9 weken colance en wachten wel genoeg geduld laten zien neem ik aan.

Reputatie 3

Bedankt voor jullie gegevens! Zodra wij meer weten, laten we het in dit topic weten:relieved:

Eind november kwam er een definitieve update is mij door kpn beloofd 😭🙈😢

Reputatie 3

En ja hoor 🙈 

Reputatie 3
Badge +2

De oorzaak van herstartende ontvangers is de flashgeheugen van de oudere modellen KPN ontvangers.

Want de modellen die ik op de foto's heb gezien hebben te weinig flashgeheugen maximaal 512 MB.

Want deze oude KPN ontvangers kunnen helaas niet overweg met het nieuwe software die KPN heeft uitgerold. KPN moet voor deze oude ontvangers het oude software weer terugzetten. Voor de nieuwste software moet KPN alleen uitrollen naar KPN 4K en UHD ontvangers. Want de 4K en de UHD ontvangers van KPN hebben flashgeheugen van maximaal 8GB en die kunnen wel overweg met het nieuwe software. Ik ga vanuit dat KPN deze advies van mij overneemt.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen allemaal, ik kom een vervroegd Sinterklaascadeautje brengen! We hebben een oplossing voor het spontaan herstarten van de tv-ontvangers.

Dit wordt opgelost met een software update.  Afgelopen nacht (1 op 2 december) hebben we deze uitgerold op alle Arcadyan HMB2260's en een deel van de Arris VIP2952's. Komende nacht (van 2 op 3 december) zal dit gebeuren bij de rest van de 2952's. 

 

We willen graag iedereen die hier melding gemaakt heeft, gegevens heeft achtergelaten, en met name ook de mensen waar we loggingen hebben kunnen uitlezen, bedanken voor de hulp. Zonder jullie was dit niet gelukt. Er is natuurlijk ook veel gespeculeerd en gediscussieerd over wat nou de oorzaak is. Het geheugen werd veel genoemd. De uiteindelijke oorzaak zit hem echter toch in de code van de firmware. Daar is nu aanpassing gedaan zodat de herstarts niet meer voorkomen.

Reputatie 7

Dat is goed nieuws.

Ik dacht al, waarom is om 04:35uur mijn HMB2260 opnieuw opgestart?

Nu weet ik het. :wink:

Zo, wakker om die tijd, @wjb ?

Hier nu NMC versie 8.0.110_1901

Reputatie 7

Zo, wakker om die tijd, @wjb ?

Nee, monitoring van het netwerk. :wink:

Helaas hier ook steeds een tv die aan en uit gaat het herstarten duurt ook steeds langer en het gebeurd steeds vaker

Reputatie 7

Helaas hier ook steeds een tv die aan en uit gaat het herstarten duurt ook steeds langer en het gebeurd steeds vaker

Heb je een Arris VIP2952?

Zo ja, dan zal je komende nacht de update kunnen verwachten die dit probleem gaat verhelpen.

Zo nee, welke TV ontvanger heb je dan?

Experia box v 10

Admin: foto van de Experia Box verwijderd op verzoek van de klant

Reputatie 7

Het gaat niet om jouw Experia Box, maar om jouw TV ontvanger.

Oke heb gekeken klopt het is een arris  vip 2952 v2 

Kun je die andere foto wissen van het forum

Reputatie 7

Oke heb gekeken klopt het is een arris  vip 2952 v2 

Kun je die andere foto wissen van het forum

Je kunt tot een uur na plaatsen een bericht wijzigen via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

Selecteer de foto en druk op delete.