[Opgelost] Zenderpakket besteld, maar nog niet beschikbaar?

  • 18 October 2020
  • 204 reacties
  • 4229 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties

Zenderpakket besteld, maar (nog) niet beschikbaar?

 

Update

Er bleek een storing te zijn waarbij bestellingen in het systeem vastliepen of helemaal uitvielen. Deze storing is inmiddels verholpen.

 

Een zenderpakket is - nadat je een orderbevestiging ontvangen hebt- binnen een kwartier beschikbaar op jouw tv-ontvanger. Duurt het langer? Doorloop dan eerst de stappen uit het kader hieronder. Zijn de zenders hierna nog steeds niet beschikbaar, maak dan een topic aan. Dan kijken we dit voor je na.

Let op: Ben je een van Telfort gemigreerde klant en is dit de eerste wijziging die je doet sinds de migratie? Dan duurt het activeren van het zenderpakket langer omdat we ook je verbinding technisch aanpassen. Dit duurt enige dagen. De activatiedatum waarop het zenderpakket dan beschikbaar wordt staat vermeld in de bevestiging. 

  1. Zet je tv‑ontvanger 30 seconden in stand‑by met de afstandsbediening (stand-by knop rechts boven).
  2. Trek de voedingskabel uit het stopcontact van de tv-ontvanger.
  3. Schakel de KPN (Experia) Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact los te halen.
  4. Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter weer stevig aan op het stopcontact.
  5. Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de KPN (Experia) Box.
  6. Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger weer aan met de afstandsbediening
  7. Check of de nieuwe zenders beschikbaar zijn. 

 

Originele melding

De laatste dagen zien wij meerdere topics opduiken waarin mensen aangeven geen gebruik te kunnen maken van hun bestelde zenderpakket. Dit geldt voor zowel Digitenne als Interactieve tv. Wij vermoeden dat er een vertraging zit op het activeren van de bestelling. Wat precies de oorzaak is van de vertraging, weten wij nog niet. Wij hebben de vraag uitstaan bij de betreffende afdeling.  

 

Update: november 2020


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

204 reacties

Gisteren pluspakket geactiveerd,  bevestigingsmail ontvangen,  de beloofde 2 e mail echter niet.

Pakket werkt niet, tv ontvanger herstarten werkt óók niet. Wat is de volgende stap? 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

ik heb mij gisteren aangemeld voor het pluspakket, maar ontvang geen extra zenders. Tv ontvanger is gereset

Probeer al sinds zaterdag ziggo sport pakket te activeren maar aanvraag staat nog steeds in behandeling 

Kpn  is telefonisch  niet bereikbaar. Krijg melding dat t langer duurt dan normaal.

 

Hebben meer mensen hier last van

ik heb met de afstandsbediening onder instellingen gekozen om mijn pakket te wijzigen naar een pluspakket. Hierop heb ik een bevestigingsmail gekregen, dat dit binnen 15 minuten te gebruiken zou zijn. In beeld blijft echter de melding staan dat hij in behandeling is en dus niet actief wordt.

Als ik inlog in mijn kpn, krijg ik ook de melding: Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk.

Hoe kan ik de wijziging annuleren, zodat ik die melding kwijt raak? Ik wil er nu namelijk ook van afzien.

we hebben 5 dagen geleden een extra zenderpakker aangevraagd. We krijgen echter nog steeds e melding in behandeling.

Ik heb een extra zender pakket besteld aleen hij blijft in behandeling heb het kastje al gereset maar blijft op behandeling staan en heb wel een mail gehad dat ik het pakket heb besteld

gr

Ik heb het zenderpakket 2 dagen geleden uitgezet en kreeg ook direct een bevestigingsmail. Het pakket is echter nog steeds actief en bij de instellingen wordt gezegd dat de wijziging nog niet doorgevoerd is; kan 10 min duren, geeft het aan.

kennelijk blijft er ergens wat hangen?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @ej1803 
Kan het zijn dat er nog een andere verandering is doorgevoerd?
Het systeem kan n.l. maar één verandering per keer aan.
Zo ja dan moet je even wachten tot de andere verandering is doorgevoerd.

Nee dit is de enige wijziging, en het systeem zegt ook nog bezig te zijn met deze wijziging. Ik heb dit al eens eerder gehad en toen bleek dat er ergens iets bleef hangen...

Reputatie 7
Badge +21

OK, dan zul je even moeten wachten tot webcare dit overneemt, maar het is wel druk op dit moment dus een beller is sneller 0800 0402.
Wil je wachten op webcare hier vul dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel in Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

Gebeld met KPN. Dit probleem lijkt vaker voor te komen. Mijn probleem is doorgezet en er wordt ook een algemene melding aangemaakt om het “grotere” probleem te vinden.

Heeft even geduurd, maar is opgelost.

Wij proberen al een paar uur het ziggo totaal pakket aan te maken maar eerst stond er in behandeling en nu niets meer. Wel een mail met bevestiging van het pakket ontvangen. Gebeld met klantenservice moesten het opnieuw proberen maar krijg nu melding dat de order niet geplaatst kan worden?  Wie kan helpen? Of is er een storing?

Admin: post samengevoegd met actueel topic

Ik wil graag mijn ongenoegen uiten aangezien mijn abonnementsverlenging 9 oktober is ingegaan en ik vanaf 9 oktober geen pluspakket meer heb en ook geen fox sports meer. Zodra ik in het menu ga naar zenderpakketten staat er dat er iets is misgegaan. Maar voor deze week zal ik vast gewoon moeten gaan betalen. Er zijn al verschillende beloftes gedaan door kpn, er zijn tickets aangemaakt maar ik mag het gewoon uitzoeken. Gisteren 1 uur 35 aan de telefoon gehangen en er werd afgesloten met ik hoop voor u dat hij het morgen wel weer zal gaan doen, NIET DUS! Van de week een nieuw kastje ontvangen na een fout van een medewerker want ik had tenslotte al een kastje, die geïnstalleerd met nieuw abonnementsnummer en pincode, maar geen zenderpakketten. Niemand kan en wil mij helpen en heb hier verdrietige kinderen omdat de kinderzenders in het pluspakket nu ook niet bekeken kunnen worden. Alles al geprobeerd, van reset tot kastje uit, software verwijderen  en opnieuw instaleren maar niks werkt. Als ik inlog in mijnkpn zie ik wel dat deze pakketten in mijn abonnement staan en kan ze ook zelfs pas verwijderen per 11-11-2020 dus ze staan er wel alleen ik zie ze niet in mijn menu. 

 

 

HELP want dit is geen normale manier van klantenbinding......ik word niet geholpen en niet teruggebeld maar betaal wel voor deze 2 paketten. Inmiddels denk ik 6 medewerkers gesproken en niemand kan me echt vertellen waar ik aan toe ben. Een ticket aanmaken klinkt mij als een zoethoudertje, ze zijn er mee bezig word er dan gezegt. Ik heb nog bedenktijd en ik ben dit zo zat dat ik op het punt sta dit simpelweg op te zeggen en naar een andere provider te gaan. Op 26 september telefonisch verlengt en dat zou 9 oktober ingaan, toen begon deze ellende.

*admin: reacties samengevoegd

Goedendag, ik heb het extra zenderpakket fox sport aangezet. Na 2 dagen nog geen fox sport. Ontvanger en modem al opnieuw opgestart. Helpt niets.

Goedemorgen,

Gisteren avond heb ik fox sport pakket geactiveerd maar hij is nog steeds niet actief.

Heb de bevestiging mail wel gehad,

Ook de ontvanger heb ik al gereset,

 

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen..

Groen Daniel 

 

Wij hebben een eredivisie abonnement. Via de digitenne lukt het alleen niet om deze zender te krijgen. 

Gisteren Ziggo Sport aangevraagd. Mail gekregen met bevestiging, daarna vervolgens niets meer. Werkt 1 dag later nog steeds niet. Net gebeld met serivice desk. Blijkt iets administratief niet goed te zijn. Werd vervolgens in de wacht gezet, en na 10 minuten heb ik maar opgehangen. Weer geprobeerd te bellen, maar nu krijg ik helemaal niemand aan de lijn. 

Heb de ontvanger uit en aan gezet, maar dat heeft geen effect.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RenataBaars ,

Dan is het hoog tijd dat Fox Sport 1 en 2 ook via Digitenne zichtbaar worden voor jou. Want als je een abonnement op Fox Sports hebt via interactieve TV, dan krijg je deze zenders ook gratis bij een Digitenne-abonnement. 

Een moderator wil jou er vast aan helpen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Ik heb hetzelfde probleem.

Alleen krijg ik onderstaande melding al een dag te zien.

 

“Uw wijziging wordt verwerkt. Nieuwe wijzigingen zijn tijdelijk niet mogelijk.”

E-mail van “Bevestiging van uw wijziging” gisteren wel ontvangen echter.

Wanneer kunt u uw extra dienst(en) gebruiken?
Binnen 15 minuten. U ontvangt nog een aparte e-mail met meer belangrijke informatie over uw bestelling.

Deze e-mail nog steeds niet ontvangen (ook niet de de spam)

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal! Bedankt voor het aanmaken van een topic op ons KPN Forum:green_heart: . We hebben jullie reacties samengevoegd, want jullie geven allemaal aan geen gebruik te kunnen maken van jullie bestelde/gewisselde zenderpakket. Zoals jullie lezen staat de vraag uit bij de betreffende afdeling. We laten het hier weten, als we een update hebben. 

Mijn probleem is opgelost!

Gebeld met KPN. Dit probleem lijkt vaker voor te komen. Mijn probleem is doorgezet en er wordt ook een algemene melding aangemaakt om het “grotere” probleem te vinden.

Ik kreeg ook het antwoord dat de storing pas werd opgepakt als meerdere mensen dezelfde storing hadden. Hoezo klantgericht?.

Maar is nu opgelost.

Heb net een half uur terug fox sport besteld. Maar hij doet het nog steeds niet. 
heel vervelend omdat ik het heb besteld om Ajax te kunnen zien

Reputatie 1

Vanochtend FOX sports besteld na een jaar afwezigheid, en wilde vandaag lekker een wedstrijd AJAX en PSV gaan kijken, maar dat wordt dus niks , als ik het hierboven lees. Misschien maar weer meteen maar weer opzeggen dan?