Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Oplossing KPN iTV app op een Galaxy Tab3?


Reputatie 3
Badge
Er zijn een aantal berichten die gaan over het Probleem met de KPN iTV Online app op een Galaxy Tab3, helaas kan ik daar niet meer reageren omdat deze zijn gesloten. Ik heb vandaag de kitkat update (4.4.2) ontvangen voor de Tab3, gelijk de KPN iTV Online app getest en tot nu toe werkt het prima. Zoals het er nu naar uit ziet is het voor de Samsung Galaxy Tab3 gebruikers niet nodig om tot november op de update van de KPN iTV Online app te wachten.

Misschien dat de testers van KPN daar ook een blik op kunnen werpen en kan de Tab3 weer op de lijst van ondersteunde tablets. Ik ben benieuwd of er meerdere Tab3 gebruikers deze positieve ervaring met mij delen :D

21 Reacties

Helaas werkt na de update Android OS de KPN iTV op mijn Tab3 nog steeds niet, nog steeds de melding niet compatible. Hopelijk komt een goede oplossing snel!

Reputatie 3
Badge
@Henry-Jansen kan je de app niet installeren of werkt de app niet? Ik had de app namelijk al geïnstalleerd voor de vorige update.
In  het voorjaar de Samsung tab 3 gekocht vanwege goede recensies, en ook omdat deze geschikt was voor KPN iTV online (de tab 2 is zelfs een tijd als koopoptie bij KPN abonnement aangeboden, dus moet wel werken - schande dat zelfs die tab 2 nu blijkbaar ook niet meer werkt....).

Ging ook lang goed tot ergens deze zomer: toen moest ik dagelijks de boel opnieuw installeren om te kunnen kijken. Niet echt praktisch, maar het werkte nog wel. Ik deed dat door app van tablet te verwijderen, en opnieuw te installeren vanuit Play store. Tot die keer dat ik de app niet meer kon vinden in de Play store. Na wat zoeken vond ik bij die Play store bij "mijn apps - alle" toch nog een verwijzing naar de KPN iTV online app. Maar steeds als ik deze aanklikte om opnieuw te installeren kreeg ik de melding "uw apparaat is niet compatibel met deze versie", en dan kom je niet verder.

Gisteren had ik de hoop na het lezen van jouw bericht van Android update, dat het weer zou werken. Maar helaas, dezelfde problemen blijven.

Toen bij de Play store de app uit mijn apps verwijderd, maar nog steeds was de app in de Play store onvindbaar.

Zag dat bij mijn apps op Play store ook nog "oude versie KPN TV". Hierop geklikt komt hij automatisch in een scherm met noodzakelijke "upgrade", waarna weer het scherm met de melding "uw apparaat is niet compatibel met deze versie" verschijnt.

Wat te doen? Ook deze oude app daar verwijderen en hopen dat het daarna wel lukt, of is er iets anders te doen?

Reputatie 3
Badge

Henry-Jansen schreef:
Gisteren had ik de hoop na het lezen van jouw bericht van Android update, dat het weer zou werken. Maar helaas, dezelfde problemen blijven.


Sorry, mijn melding was niet helemaal duidelijk. De app is door de eerdere problemen die jij ook aangeeft niet beschikbaar voor de Galaxy Tab3 in de Playstore. Ik heb de KPN iTV Online app (versie 3.1.4) nooit verwijderd en deze staat dus nog gewoon op de tablet. Hierdoor ben ik ook in de mogelijkheid om te constateren dat na de upgrade van de Galaxy Tab3 naar Android 4.4.2 de KPN iTV Online app weer werkt.

Mijn hoop is dus dat er meerdere gebruikers in dezelfde situatie kunnen bevestigen dat de iTV app weer werkt. Dan zou KPN (na vast ook interne tests via "Atlantis"), de app weer vrij kunnen geven in de Playstore.

Reputatie 1
Nou dat zijn fantastisch zijn... maar helaas kunnen we het niet testen, als we het niet eens kunnen vinden en downloaden van de Play Store.
Reputatie 3
Badge
Met ingang van vandaag is de KPN iTV Online versie 4.0 live gegaan, en is beschikbaar voor de Galaxy Tab3 10.1!

De nieuwe update app van kpn itv is helemaal niet te downloaden op de Samsung 10.1 tab 3. Waardeloze app, werkt helemaal niet. Ik zit al een half jaar te wachten of dat kreng van een app nu eindelijk eens gaat werken! Maar nee hoor, werkt noch steeds niet, moet ik vanaf nu zeker weer een half jaar wachten voor de volgende update en dan werkt het steeds weer niet! Wat een sof!

De update app van KPN itv werkt nog steeds niet, want nu kun je hem zelfs niet eens meer downloaden
na de nieuwe update! Het wordt steeds erger en slechter met de updates van deze app en is al meer dan een half jaar niet te gebruiken op de Samsung Galaxy 10.1 tab 3!
Misschien na 10 jaar wachten dat de app het ooit weer gaat doen, hoop ik.
Doch de hoop heb ik allang opgegeven en weet ik nu dat ik nooit de app op de Samsung Galaxy 10.1 tab 3 kan gebruiken!
De update van KPN itv is waardeloos. Eerst kon je de app voor de update nog wel downloaden, maar niet gebruiken.
En nu na de nieuwe update kun je de app helemaal niet meer downloaden en dus helemaal niet gebruiken op de Samsung Galaxy 10.1 tab 3!
Wat een waardeloze, nutteloze en onbruikbare app!
Reputatie 3
Beste M. Haaring, er was een issue met de 4.0.0 app versie, inmiddels is er een 4.0.1 versie, heb je die al geprobeerd?

Verwijder de oude evt eerst en download deze laatste versie, hopelijk lukt het nu wel.
Reputatie 1
Helaas is dit NIET opgelost!!! Niet met dit nieuwe update 4.0.0 of 4.0.1

Ik heb het bijgewerkt, beide updates geprobeerd. Dan weer verwijderd, tablet opnieuw gestart, en 4.0.1 opnieuw geinstalleerd. Maar helaas nog niet goed. Nu, zoals vele anderen... het beeld blijft hangen, van live tv en opnames kijken. Geluid speelt wel door, maar beeld blijft gewoon hangen, na een paar seconden. Als je naar een andere zender gaat, heb je weer voor een paar seconden beeld, dan blijft ie weer hangen. KPN had dit eerst beter moeten testen voordat ze het online plaatsen. Nu maar hopen dat er snel een fix voor komt, en dat we niet weer een half jaar lang moeten wachten.

Ik heb dezelfde manko's na update 4.0.1: stilstaand beeld na een paar seconden, en het geluid dat wel doorspeelt. Gelukkig ligt het blijkbaar niet aan mijn tablet (of verbinding), dus KPN: graag snel oplossen dit probleem!

Reputatie 2
Na maanden wachten op de update kan KPN nog steeds de vele Galaxy Tab3 gebruikers niet tevreden stellen!!!

Ik heb dus ook hetzelfde probleem; het beeld na enkele seconden stil blijft staan.

Ik maak gebruik van Androit 4.4.2 op Galaxy Tab3.

KPN doe nu eens wat wordt beloofd!!!!!!

Reputatie 1
Op mijn Samsung Tab3 10.1 werkt de app. Moet er wel bij zeggen: jammer dat het zo lang heeft geduurd.

En trouwens: de gebruiker moet de Android versie eerst updaten: bij mij is inmiddels 4.4.2 op de tablet aanwezig.

DUS: probleem lijkt opgelost. Ga nu alle details uitproberen, maar veronderstel van de zaken die ik gezien heb dat alles werkt.

André

Reputatie 1
04-11-2014 20:00 uur: download lukt en app werkt (eerst Android naar 4.4.2 opgewaardeerd!)

Maar niet alles: zoals aangegeven staat na een paar zinnen de beeldweergave stil. Dus KPN: even repareren

André

Net weer eens geinstaleerd op mijn tab in de hoop dat de app het eindelijk doet, en inderdaad voor 1 sec doet die het. Gelukkig kunnen de community managers van de kpn mij adviezen geven over allerlei nutteloze apps waar ik niet om heb gevraagd. Ik weet nu zeker dat er geen enkele reactie komt van deze zichzelfbenoemde IT specialisten, omdat de vraag deze mensen te hoog is gegrepen.

Reputatie 6
Badge +22
Dag Sascha,

De app werkt inderdaad niet op alle apparaten naar behoren. We hadden gehoopt dat de meest recente update een oplossing zou bieden voor de Galaxy Tab 3. Er wordt druk gewerkt aan een nieuwe update, ik hoop op korte termijn meer informatie te kunnen geven. In dit topic worden de updates gemeld.

Joran
Bij mij werkt de nieuwe update van de itv app versie 4.01 uitstekend op mijn Samsung Galaxy tab 3 10.1 tablet!
Wel pas na een half jaar wachten met strubbelingen!
Reputatie 6
Badge +22
Dat is ook goed om te horen 🙂 Toch zijn er een hoop Galaxy Tab 3-gebruikers die nog problemen ervaren. Zoals in het andere topic staat aangegeven komt morgen een update, hopelijk werkt het daarna bij iedereen probleemloos!

Joran
Reputatie 1
Automatische update heeft er voor gezorgd dat de app vandaag werkt! Dank KPN, nu kan mijn Samsung GalaxyTab3 tenminste gebruikt worden waarvoor die ondermeer was aangeschaft.

Nieuwe versie doet het.

André

Reputatie 3
Badge
Jammer na 3 pogingen gaat het toch mis, beeld loopt nog steeds vast en geluid blijft weer doorlopen. Na ongeveer 20 seconden komt het beeld soms terug maar loopt vervolgens weer vast. Ook krijg ik soms de melding 'dienst niet beschikbaar' en sluit de app af. Ik heb nu twee keer een 'force close' gekregen, daarna kan ik een Android foutrapport versturen.

Wat ook soms helpt is 'zappen', dan krijg je weer beeld en geluid en kan je weer terug schakelen naar het oude kanaal Maar zo blijf je wel bezig omdat er geen oplossing is waardoor je gewoon constant TV kan kijken. Dit gebeurt bij TV kijken maar ook bij het kijken van opnames.

Betreft de Samsung Galaxy Tab3, Android 4.4 unrooted.

Reageer