Vraag

Opname hervatten

  • 13 June 2020
  • 23 reacties
  • 507 keer bekeken

Badge

Dit ticket - over de bevinding dat de opname weer vanaf het begin wordt afgespeeld (ondanks de vraag ‘hervatten?’) is intussen al VIER JAAR oud. En nog steeds niet opgelost. 

Het moet toch mogelijk zijn voor KPN om te onthouden waar je bent gebleven met afspelen, ook van meerdere opnames, ook als de opnames al wat langer geleden zijn opgenomen. 

Waarom de vraag stellen ‘hervatten?’ als je het antwoord negeert en alsnog gewoon van voren af aan begint. De kracht van opnemen is juist dat een programma op een later moment kunt afkijken, maar dan moet je niet zelf hoeven te onthouden op welke minuut je bent gestopt met kijken. 

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7

Het moet toch mogelijk zijn voor KPN om te onthouden waar je bent gebleven met afspelen, ook van meerdere opnames, ook als de opnames al wat langer geleden zijn opgenomen. 

Waarom de vraag stellen ‘hervatten?’ als je het antwoord negeert en alsnog gewoon van voren af aan begint.

Een opname wordt bij ons hervat op het moment waar je gebleven was.

Met de nieuwe firmware is het zelfs zo dat het terugkijken via de iTV app hierbij ook meegenomen wordt.

Reputatie 7
Badge +7

En bij de nieuwe firmware is het zelfs nog gemakkelijker: want de vraag over hervatten wordt dan zelfs niet gesteld.

Reputatie 7

En bij de nieuwe firmware is het zelfs nog gemakkelijker: want de vraag over hervatten wordt dan zelfs niet gesteld.

Maar de nieuwe firmware heeft wel een mijns inziens rampzalig tussenscherm waar je moet kiezen voor "Afspelen", "Verwijderen" en "Instellingen".

Een dergelijk zeer vervelend tussenschem is er ook bij het kijken vanuit de gids waar je moet kiezen voor "Nu kijken", "Terugkijken", "Plan opname" en bij series "Plan serie opname" bij het gebruik van de OK knop.

 

Gelukkig biedt in beide gevallen de play/pause knop nog uitkomst want die slaat dat tussenscherm teminste over. Ik hoop eigenlijk dat ze de OK knop ook weer op die manier gaan laten werken immers

  • Verwijderen kan ook met de rode knop,
  • Instellingen gebruik je bijna nooit dus waarom er telkens om vragen
  • Terugkijken kan ook met de groene knop
  • Plan (serie) opname kan ook met de REC knop.
  • De programma informatie zou ook als popup via de "info" knop opgevraagd kunnen worden.
Reputatie 7
Badge +7

@wjb ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar zelf vind ik het wel prettig dat ik nu, bij switchen naar een live-programma op een andere zender, wél dat tussenscherm krijg. Want dan zie ik tenminste de info van dat programma. Ik vond dat bij de oude software/platform dan ook een probleem. Dat je meteen overschakelde naar live-tv en niet even de info zag.

Zo zie je maar, meningen verschillen.

Reputatie 7

@wjb ik weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar zelf vind ik het wel prettig dat ik nu, bij switchen naar een live-programma op een andere zender, wél dat tussenscherm krijg. Want dan zie ik tenminste de info van dat programma. Ik vond dat bij de oude software/platform dan ook een probleem. Dat je meteen overschakelde naar live-tv en niet even de info zag.

Zo zie je maar, meningen verschillen.

Maar als je één keer die info van een programma gezien hebt, dan hoef je hem morgen toch niet weer te zien als je naar de volgende uitzending binnen die serie gaat kijken?

Ga voor jezelf eens na in welk percentage van de gevallen je die informatie werkelijk leest.

De afstandbediening heeft rechtsonderaan het numerieke pad een "info" knopje. Dat is een prachtig knopje om je een popup met de informatie over de uitzending te laten tonen.

 

En als je het helemaal gebruiksvriendelijk wilt maken, laat de abonnee dan in de instellingen vastleggen of ze dat tussenscherm willen zien of niet. (Wel eerst even de programma informatie ook als popup achter dat infoknopje hangen. :sunglasses: )

 

Reputatie 7
Badge +7

 

Maar als je één keer die info van een programma gezien hebt, dan hoef je hem morgen toch niet weer te zien als je naar de volgende uitzending binnen die serie gaat kijken?

Ga voor jezelf eens na in welk percentage van de gevallen je die informatie werkelijk leest.

De afstandbediening heeft rechtsonderaan het numerieke pad een "info" knopje. Dat is een prachtig knopje om je een popup met de informatie over de uitzending te laten tonen.

 

En als je het helemaal gebruiksvriendelijk wilt maken, laat de abonnee dan in de instellingen vastleggen of ze dat tussenscherm willen zien of niet. (Wel eerst even de programma informatie ook als popup achter dat infoknopje hangen. :sunglasses: )

 

@wjb Ja, wat zou het mooi zijn als we menu's e.d. naar wens en behoefte konden aanpassen. 

Ik weet niet welke infoknopje je bedoelt, maar mijn afstandsbedieningen hebben die knop niet. Of bedoel je een knop die nu ergens anders voor gebruikt wordt?

Reputatie 7

 Ik weet niet welke infoknopje je bedoelt, maar mijn afstandsbedieningen hebben die knop niet.

 

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Ja, ik had al zo'n vermoeden dat je die knop bedoelde. Maar, dat is de teletekst-knop. Een knop die hier trouwens af en toe nog steeds gebruikt wordt. Om die nu in te wisselen voor een andere functie… Wat mij betreft liever niet. Maar ik kan mij goed voorstellen dat iemand anders in deze tijd van internet teletekst niet meer gebruikt.

Ja, laten we daarom vooral voor de mogelijkheid van “customizen” gaan :grinning:

Reputatie 7

Maar, dat is de teletekst-knop. Een knop die hier trouwens af en toe nog steeds gebruikt wordt. Om die nu in te wisselen voor een andere functie…

Je hoeft hem ook niet te verwisselen voor een andere functie maar je geeft die knop een extra functie in de gids. Buiten de gids blijft die knop gewoon de teletekst knop.

Reputatie 7
Badge +7

Maar, dat is de teletekst-knop. Een knop die hier trouwens af en toe nog steeds gebruikt wordt. Om die nu in te wisselen voor een andere functie…

Je hoeft hem ook niet te verwisselen voor een andere functie maar je geeft die knop een extra functie in de gids. Buiten de gids blijft die knop gewoon de teletekst knop.

Ah, op die fiets. Duidelijk.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Francoiske, welkom! Zoals hierboven aangegeven wordt, herkennen we deze klachten op dit moment niet echt meer. In de meeste gevallen lopen onze klanten hier niet meer tegenaan. Het zou in de nieuwe firmware, die langzaam voor al onze klanten wordt uitgerold, sowieso niet meer voor moeten komen. Of jij deze al hebt, zal je ongetwijfeld merken doordat het menu er heel anders uitziet. Mocht jij dan nog tegen problemen aanlopen, laat het dan vooral weer weten!

Reputatie 7

Toch lijkt dit nog niet in 100% van de gevallen goed te gaan.

Een paar dagen terug liep mijn vrouw met de nieuwe firmware tegen het fenomeen aan dat een opname weer vanaf het begin afgespeeld werd in plaats van het punt waar zij gebleven was.

Ik kan me dit moment nog goed herinneren want het gemopper was aanzienlijk.

Overigens begrijpelijk want het vooruit spoelen naar de juist plek is best tijdrovend en vervelend.

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat is zeker irritant. Je spoelt altijd net te ver of net niet ver genoeg en dan weer te ver.. Laat het vooral weten wanneer dit weer voorkomt, dan ga ik het zeker doorgeven.

Badge

Beste @Francoiske, welkom! Zoals hierboven aangegeven wordt, herkennen we deze klachten op dit moment niet echt meer. In de meeste gevallen lopen onze klanten hier niet meer tegenaan. Het zou in de nieuwe firmware, die langzaam voor al onze klanten wordt uitgerold, sowieso niet meer voor moeten komen. Of jij deze al hebt, zal je ongetwijfeld merken doordat het menu er heel anders uitziet. Mocht jij dan nog tegen problemen aanlopen, laat het dan vooral weer weten!

@Marcia_ Toen ik mijn post op het forum plaatste, zo'n 9 dagen geleden, had ik regelmatig last van opnames die niet worden hervat op het punt waar ik gebleven ben. 

Afgelopen week heb ik geen probleem meer gehad. Ik hou het nog even in de gaten, maar het lijkt nu in ieder geval niet of minder vaak voor te komen als voorheen. Ik neem aan dat de firmware dus op mijn TV-ontvanger is uitgerold.

Reputatie 7
Badge +30

Je zult dit absoluut merken: het hele menu e.d. ziet er anders uit. Je kunt dit ook terugvinden in de instellingen van je tv-ontvanger. Daar zal je zien dat je software 8.0.95_2 of hoger hebt. Fijn dat het in ieder geval de afgelopen week niet meer voorgekomen is! 

BIj Mij werkt "hervatten” in opname al ca. half jaar o.i.d niet meer. Best wel irritant. En ik verwacht van KPN eigenlijk wel topklasse, Zeker na de prijsverhoging kortgeleden. 

Badge

Ik was twee maanden geleden wat te voorbarig, want het euvel was niet opgelost. Ik zat toen wel nog op de oude interface. 

Sinds gisteren (17-9-’20) is de complete interface vernieuwd van de TV-ontvanger dus het zou kunnen dat ook de bug met het 'hervatten’ van een oude opname is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +30

BIj Mij werkt "hervatten” in opname al ca. half jaar o.i.d niet meer. Best wel irritant. En ik verwacht van KPN eigenlijk wel topklasse, Zeker na de prijsverhoging kortgeleden. 

Dat is zeker vervelend, @FrankZo! Heb jij de nieuwe firmware/het nieuwe menu al?

 

@Francoiske je weet me te vinden als dat niet zo is!

Toeval of niet ? : dag nadat ik mijn beklag deed, had ik nieuwe menu, en vooralsnog begint opanme weer waar ik gestopt was. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is zeker toeval! Je hebt je profiel niet ingevuld zie ik, dus wij hebben jouw gegevens sowieso niet ;-). Maar: heel fijn!

Badge

Ik heb toch weer hetzelfde euvel als eerst, ondanks dat de tv-ontvanger de nieuwe software heeft. 

Oude opnames (die na bijna een jaar dreigen te verlopen) worden nog steeds niet hervat op het punt waar ik ooit was gebleven. In plaats daarvan begint de film weer van voren af aan. En dat terwijl de lijst met opgenomen programma's laat zien dat er een stuk is bekeken.

Voor de duidelijkheid: 

  • Via de TV-ontvanger 
  • Opnames die al wat ouder zijn, zeg 10 maanden tot een jaar. 
  • Er is al een stuk van de opname bekeken een paar dagen geleden. 
  • In de lijst met opnames is te zien dat er al voortgang is
  • Vraag over hervatten wordt niet gesteld (conform nieuwe richtlijn) 
  • Verwachting: opname wordt hervat, spring naar het punt waar ik was gebleven
  • Werkelijkheid: opname begint weer van voren af aan 
  • snel doorspoelen lukt ook niet (zal nog wel geladen worden) 

Hoi Fracois,

Ik ken het euvel, kwam erin met de nieuwe interface.. Er is een paralelle thread hierover met de oplossing (voor mij in ieder geval)

De software opnieuw installeren, frisse installatie.

Daarvoor ga je naar (uit het hoofd, is een gok )

instellingen> systeem (of "software")

Daar vind je diverse mogelijkheden, kies frisse installatie.

Dit heeft het bij mij opgelost. Hij weet nu, zelfs als hij van de stroom is geweest, nog steeds waar je bent gebleven. Ook bij terugkijken vanuit de TV gids.

Zou fijn zijn als KPN deze methode even bevestigt.

Succes, Hans Peter

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Francoiske, erg vervelend dit. De tip van @HP te B is zeker een goeie. Kan jij dit ook eens proberen?