Opname problemen in Android iTV appĀ 

  • 29 December 2019
  • 16 reacties
  • 231 keer bekeken

Reputatie 1

@iCan

: We hebben het probleem gevonden en we gaan het oplossen. Waarschijnlijk in een aankomende update eind deze maand.

Wat er mis gaat is het volgende: We slaan een 'bookmark' op, zodat je verder kunt gaan waar je gebleven bent. Handig als je halverwege een aflevering stopt en later hervat. Bij de iOS versie gaat nu iets fout, de bookmark wordt precies aan het einde ingesteld. Omdat de bookmark helemaal aan het eind staat heb je ook niet de mogelijkheid zelf nog terug te spoelen. Het resultaat is precies wat jij beschrijft.

Ik wil je vriendelijk bedanken voor het melden! We gaan zorgen dat dit probleem wordt gefixt.

Dit lijkt verdacht op wat ik op Android ook heb als ik in de app opnieuw een opname wil bekijken. Hij springt meteen naar het einde van de opname en dan, omdat je aan het eind zit, dus ook meteen na een seconde weer uit de opname. Snel op de tijdbalk klikken helpt niet, want daar zit geen 'bolletje' dat je kunt schuiven.

Dus dit lijkt niet alleen een iOS-probleem (misschien is het daarvoor verholpen). Ik ervaart het nu op een Samsung-tablet.

Ā 

*Admin: afgesplitstĀ en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ā 


16 reacties

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook in de app, maar soms wel, soms niet. Ik laat elke dag het WK Darten opnemen, een middaguitzending en een avonduitzending. Van vandaag kan ik de avondopname doorspoelen maar de middaguitzending niet. Van die middagopname had ik eerst een stuk via het kastje en de gewone TV gekeken. Nu wil ik de rest van die opname verder kijken via mijn tablet, maar dan kan ik alleen bij het begin beginnen en niet doorspoelen (klikken in tijdbalk) naar waar ik gebleven was. Bij de avondopname kan dit wel gewoon. Zo gaat het steeds! šŸ˜£

*Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Waarom kijk je niet tijdens de uitzending?

Opname starten, en ga zo'n 3 kwartier later pas kijken via de opname. Dan kun je al een groot aantal reclameblokken overslaan.

Een opname kun je al kijken terwijl die gemaakt wordt.

Waarom je de opname op je tablet niet kunt doorspoelen/verder zetten is vreemd. Kijk je wel de OPNAME? Als je 'via de gidsā€™ kijkt dan is ook op een tablet doorspoelen van de commerciĆ«le zenders niet mogelijk. Net als op de settopbox.

Ā 

*Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

HoiĀ @Erik Stenhuis. Ik heb het zojuist zelf getest en hier werkt het wel goed, Zou je de app willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt. Ervaar je dit probleem ook op andere Android apparaten?

Reputatie 1

Waarom kijk je niet tijdens de uitzending?

Nou, bijvoorbeeld omdat ik niet thuis ben of omdat ik visite heb. Ik ga daarna naar Mijn opnames inderdaad, en de ene keer kan ik dan gewoon op het tijdbalkje onderin beeld een bolletje verschuiven en een volgende keer ineens niet. Dat zou nog niet het ergste zijn, ik kan ook een opname kijken zĆ³nder spoelen (hoewel dat wel veel meer tijd kost, zoā€™n dartuitzending duurt vier uur en niet alle partijen zijn even interessant), maar ik weet ook dat ik maar ergens per ongeluk hoef te tikken, of naar een andere app schakelen en weer terug, en de opname staat weer aan het begin, terwijl ik dan al twee uur heb zitten kijken. Dan ga je niet effe opnieuw beginnen. šŸ˜£

Ā 

*Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 1

Ha @Vikash,

Ik heb het zojuist zelf getest en hier werkt het wel goed, Zou je de app willen verwijderen en opnieuw willen installeren? Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt. Ervaar je dit probleem ook op andere Android apparaten?

Bij mij werkt het ook vaak wel goed maar vaak dus ook niet. Bij beide darts-opnames van gisteren, de middag- en de avonduitzending, ontbreekt de spider. Ik heb nu de app verwijderd en opnieuw geĆÆnstalleerd, met hetzelfde resultaat. Op een ander model Samsung-tablet heb ik nu ook de app laten inloggen en daar krijg ik de opnames Ć¼berhaupt niet aan de praat ('fout bij het afspelen van deze video').

Als ik op de website inlog, mag ik ook niet verder dan een scherm dat zegt dat de resolutie van mijn tablet te laag is (deze isĀ 2048 x 1536). Waarom zou ik op mijn tablet wĆ©l prima via de app TV kunnen kijken en via de website niet?! Maar da's misschien weer een vraag voor en separaat draadje.

De work around die ik nu gebruik is om dan maar te kijken via de (Windows) laptop van mijn werk. Daarmee log ik in op de site en dan werkt het prima de luxe!

Reputatie 7
Badge +21

Onze app maakt gebruik van Google Chrome. Zou je Google Chrome willen updaten? Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit kunt doen. Laat je mij weten of het wel werkt na deze update?

Reputatie 1

Hai Vikash, dank je wel. Voor de zekerheid gecheckt (hoewel ik altijd alle apps en mijn systeem update); ik heb versie

79.0.3945.93 2019-12-18

Ā 

, wat de meest recente versie zou moeten zijn (https://www.whatismybrowser.com/guides/the-latest-version/chrome).

Reputatie 7
Badge +21

Dat is het meest recente versie voor een Android apparaat. Zou je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel. Het merk en model van het apparaat waarop het niet lukt om een opname door te spoelen mag je achterlaten in het ā€œpersoonlijke opmerkingenā€ veld. Zodra ik deze gegevens heb kan ik het intern doorzetten om het verder uit te laten zoeken. Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat je jouw gegevens hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel. Ik heb het zojuist intern doorgezet. We zullen dit verder gaan onderzoeken. Zodra er meer bekend is over dit probleem kom ik er op terug.Ā 

Reputatie 7
Badge +21

@Erik StenhuisĀ We zijn het nog aan het onderzoeken. Ik heb nog een aantal vragen. Zou je dezelfde opname willen opstarten via iTV OnlineĀ op een pc of laptop? Welke internet browser gebruik je en heb je de mogelijkheid om het in verschillende browsers te testen? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Dag Vikash,Ā 

Diezelfde opnames van het WK Darten heb ik inmiddels niet meer, maar ik heb die toen uiteindelijk afgekeken op een Windows-laptop via de website inderdaad. Dat werkte goed, qua doorspoelen.

Van de opnames die ik nog wĆ©l heb staan, heb ik er een aantal nu weer in de app op mijn tablet aangeklikt en dat werkte nu Ć³Ć³k prima... ā”

Erik

Reputatie 7
Badge +21

Wat goed dat je nu alle opnames wel kan bekijken in de iTV app. Het blijft natuurlijk vervelend dat je het WK Darten opname problemen gaf in de app. Als dit probleem in de toekomst nog eens gebeurd, dan horen we dat graag van je!

Reputatie 1

Dank je, Vikash. Op de laptop ging het goed dan, hĆØ. Liever kijk ik op mijn tablet. Daarmee lukte het 'spoelen' dus niet. En met mijn tablet mag ik ook niets via de website bekijken, want daar krijg ik meteen te zien dat mijn resolutie te laag zou zijn.

Reputatie 7
Badge +11

Voor de tablet is er een speciale app

de KPN ITV app

Die kun je vinden in de app store,of Playstore

Ā 

Edit ik heb niet goed gelezen,die gebruikte je al

Ā 

Ā 

Reputatie 1

Haha klopt, daar zitĀ juist die bug in.

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat je jouw gegevens hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel. Ik heb het zojuist intern doorgezet. We zullen dit verder gaan onderzoeken. Zodra er meer bekend is over dit probleem kom ik er op terug.Ā 

Ik begrijp dat je liever op de tablet kijkt. Ik heb het doorgegeven en er wordt uitgezocht hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.Ā :slight_smile:

Reageer