Vraag

Opname programmeertijd klopt vaak niet in KPN gids

  • 6 May 2021
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Goedendag, De opname programmeertijd klopt vaak niet in KPN gids (met name bij de 2 Belgische zenders en ONS). Als ik een serie opneem mis ik vaak aan het eind of het begin zo'n 20 minuten.

Ik heb diverse malen contact opgenomen met de betreffende bovengenoemde zenders. Zij hebben dit gecontroleerd en het blijkt dat het bij hun WEL goed geprogrammeerd staat, maar niet in de KPN gids.

Hun uitleg: Wij sturen KPN (maar ook anderen zoals ZIGGO)  dagelijks de correcte aanvangstijden en zij worden geacht deze dagelijks te updaten. Wanneer zij dat niet doen kunnen aanvang- (of eind)tijden afwijken. Wanneer u de opname dan programmeert via de KPN gids start of eindigt de opname dus op een verkeerde tijd. Hetzelfde geldt voor terugkijken. Ook deze optie is gekoppeld aan de gids van KPN. Zij verklaarde deze klacht vaker te krijgen en KPN veelvuldig op de hoogte te hebben gesteld. Ze vragen ons (degenen met de klacht) om ook bij KPN te klagen. Ik heb gebeld en de telefoniste kon deze klacht nergens in de computer terugvinden en gaf als advies mijn TV / ontvanger te herprogrammeren…

Een vriend met ZIGGO heeft dit probleem niet. Het ligt dus duidelijk bij KPN. Ik vind het storend wanneer je een serie volgt en het begin, eind of de cliffhanger ontbreekt. Ook is het storend als je een serie ‘op wilt sparen’ om meerdere of alle afleveringen achterelkaar te kunnen kijken (zoals na een vakantie) en het dan blijkt dat er stukken ontbreken!!!!  KPN:  DOE HIER WAT AAN !!!!!!!!!!!!!! Ziggo lonkt… ;-)

Voorbeeld van een afwijkende programmeertijd: de serie La Poivra op ONS zaterdag 1 april 18.00 uur (zowel in de opname als bij terugkijken start de serie halverwege!!!)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @hilversum035! Bedankt voor je reactie. Ik zet dit gegeven graag door naar onze iTV ontwikkelaars. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 
Ik hoor graag van je:blush:

 

EDIT: Om welke Belgische zenders gaat het hier en van wie komt de geschreven reactie (welke zender)?

Beste Lisa,

Ik heb mijn gegevens op mijn profiel ingevuld.

Als je contact met mij opneemt dan kan ik je de gegevens doorgeven; ik wil hier geen namen van de medewerkers van de zenders  plaatsen. Het gaat mij met name om de zenders Een (VRT), Canvas en ONS.  Bij andere zenders heb ik nog geen opnameproblemen ondervonden.

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel @hilversum035! Ik heb het signaal doorgezet naar de achterliggende afdeling. Mochten zij meer informatie nodig hebben, dan nemen zij contact met je op!