Opname stopt steeds

• 12 november 2015
  • 5 reacties
  • 818 keer bekeken

Ik maak al een aantal jaar gebruik van KPN interactieve tv glasvezel en heb sinds september heel veel problemen met het kijken van de door mij opgenomen programma's.

Daarvoor had ik daar soms problemen mee, maar sinds een paar weken klapt de opname meerdere malen eruit en schakelt dan zelf over naar de tv.

Als ik dan weer terug ga naar de opname, dan moet ik eerst wachten omdat er zwart beeld is, dan even tijd geven om te laten laden en dan pas start deze opnieuw, maar heeft  dan ook niet vastgehouden tot waar ik al gekeken heb.

Ik heb op advies van de KPN bij de KPN winkel de nieuwste apparatuur gehaald en de oude dus vervangen.

ik maak nu gebruik van de Experia Box v10 en de HMB 2260 digitale ontvanger.

Helaas........heeft dit het probleem toch  niet verholpen, de opnames stoppen nog steeds en bij herstarten moet ik het steeds het punt weer helemaal opzoeken tot waar ik gebleven was met kijken.

Dit gebeurt ongeveer 3 tot 4 keer per opname!!!

Een heel vervelend en irritant probleem en ik begin me af tevragen of ik wel bij de KPN wil blijven, omdat het kijken van opnames geen ontspanning maar constant stress geeft!

Ik plaats dit bericht in de hoop dat er iemand een oplossing heeft voor dit probleem.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Koolmees,

Wat een irritante storing! Bijzonder vervelend dat dit probleem zelfs na omruil van alle apparatuur blijft bestaan :(

Ik begrijp dat woensdag een monteur langskomt om dit na te kijken. Kun je laten weten hoe dat is afgelopen?

Joran schreef op 15 nov '15 om 14:04u
Dag Koolmees,

Wat een irritante storing! Bijzonder vervelend dat dit probleem zelfs na omruil van alle apparatuur blijft bestaan Smiley Verdrietig

Ik begrijp dat woensdag een monteur langskomt om dit na te kijken. Kun je laten weten hoe dat is afgelopen?

Ik heb de monteur afgezegd omdat het probleem gelukkig verholpen is.
De oplossing is toch geweest om een nieuwe ontvanger HMB 2260 en een nieuwe experia Box v10 te plaatsen.
Echter in eerste instantie leek het probleem nog steeds te bestaan, maar dat kwam doordat:
- ik heb de v10 geinstaleerd
- mijn oude wifi wachtwoord werd overgenomen, maar dat wilde ik niet
- via KPN servicetool mijn gebruikersnaam en het WiFi wachtwoord(key) van de nieuwe v10 box aangepast

Daarna had ik natuurlijk de experiabox even moeten herstarten, (dit wordt overigens ook niet gemeld binnen de servicetool) doordat ik dit niet gedaan heb bleven de opnames er nog steeds uitklappen.
Nadat ik de experiabox opnieuw heb laten herstarten, zijn al mijn problemen opgelost en kan ik zonder onderbrekeingen mijn opnames weer bekijken.
Ik ben daar héél blij mee!!!

Mijn advies is voor ieder ander die last heeft van storingen om bij de KPN winkel de ontvanger(s) en experiabox om te ruilen voor de nieuwste beschikbare versies.
Tevens zou ik de KPN willen verzoeken, na software en firmware updates, zelf eerder stappen te ondernemen richting de klant om ervoor te zorgen dat zij hardware-matig dan dus ook up to date blijven.
indien dit gebeurd was had het voor mij, en ik denk ook voor andere klanten, heel veel stress, tijd, ontevredenheid, bellen met helpdesk en uitzoekwerk kunnen voorkomen.

Helaas, ik heb te vroeg gemeld dat het goed was.

Vanavond tijdens opnames kijken zijn deze toch  wéér onderbroken doordat de opname spontaan stopt en eruit klapt en over gaat naar de tv.

Met het opnieuw opstarten van de opname krijg ik dan zwart beeld.

Ik moet dan 5 minuten wachten en dan start de opname uiteindelijk wel weer maar dan vanaf het begin, ipv bij het laatstse punt tot waar ik gekeken had. Dit wordt dus ook niet opgeslagen en daarom moet ik steeds weer zoeken waar ik gebleven was. 

En deze hele procedure moet ik weer doen als 20 minuten later de opname er wéér mee stopt!

In 2 uur tijd is dit 6 keer gebeurd!!!

Reputatie 7
Badge +19
't Wordt tijd dat de KPN in gaat inzien dat de meeste klachten van opnames komt door de te kleine bandbreedte van The Cloud.

Er komen steeds meer klanten bij die opnames willen gaan bekijken en dat moet allemaal uit Groningen opgehaald worden (volgens mij zitten de servers in Groningen).

Op den duur is de bandbreedte niet groot genoeg meer en krijg je dit soort klachten.

huistijger schreef op 18 nov '15 om 08:01u
't Wordt tijd dat de KPN in gaat inzien dat de meeste klachten van opnames komt door de te kleine bandbreedte van The Cloud.

Er komen steeds meer klanten bij die opnames willen gaan bekijken en dat moet allemaal uit Groningen opgehaald worden (volgens mij zitten de servers in Groningen).

Op den duur is de bandbreedte niet groot genoeg meer en krijg je dit soort klachten.

Tijdens een van de vele gesprekken met de helpdesk heb ik gevraagd of het hier mee te maken kon hebben.

Dit werd ontkend en ik kreeg de mededeling dat kan hier niet mee te maken hebben.

Ik zelf ben het helemaal met je eens en het lijkt mij ook de meest logische verklaring.

Maar ja, wanneer gaat de KPN dit probleem nou ècht aanpakken, ipv een continue advies van herstarten van onze apparatuur!

Persoonlijk ervaar ik veel stress met opnames kijken ipv ontspanning na een dag hard werken.

Reageer