Beantwoord

opnames niet zichtbaar

• 24 augustus 2016
  • 14 reacties
  • 511 keer bekeken

al een aantal weken zijn er op de tv de opnames niet zichtbaar. op de ipad/laptop zijn deze wel zichtbaar. Dit is erg vervelend.
icon

Beste antwoord door StefaniePlaisier16 7 september 2016, 22:41

Sorry voor de stilte. het bleek dat op de andere ontvanger de opnames wel te zien waren...stom nog niet eerder naar gekeken. Vervolgens KPN gebeld en de volgende dag een nieuw kastje in huis. Super geregeld, had ik natuurlijk veel eerder moeten doen.
Bedankt voor het meedenken.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @StefaniePlaisier16, dat is inderdaad heel vervelend!

Heb je zelf al dingen geprobeerd om het op te lossen? Krijg je een foutmelding te zien of is de lijst gewoon leeg bijvoorbeeld?
Je kan het beste de tv-ontvanger 30 seconden stroomloos maken. Zodra de tv-ontvanger dan weer is opgestart synchroniseren de opnames weer. Dan zouden ze er weer moeten staan.
Als ook dat niet werkt kan je de tv-ontvanger resetten.

Laat je weten of het is gelukt?
Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag StefaniePlaisier16 en Paul_

StefaniePlaisier16, krijgt u de foutcodes 3001 of 2035 te zien?
Paul_, Kan het er niet mee te maken hebben dat de TV ontvangers van StefaniePlaisier16 niet goed worden aangemeld op het netwerk van de Cloud? Ik heb gisteren een gesprek gehad met een collega, dat de opnameserver soms wel eens overbelast raakt, met het feit dat er nieuw klanten bij KPN komen, en dat die dan ook weer aan de opnameserver gekoppeld worden. Moet dan niet eens de opnameserver geüpgrade worden? Oftewel een paar servers erbij zetten voor opnames. Want ik krijg ook nog wel eens 3001, want dan komen die opnames terug die ik allang gewist hebt uit de lijst. :8
Reputatie 7
Badge +24
Hey Dennis, nee dat denk ik niet. Zo interpreteer ik het in ieder geval niet. Die foutcode 3001 is een bekend probleem wat vaak gebeurt bij 2 tv-ontvangers als je een opname verwijdert.

Dus om eerst een herstart/reset te proberen lijkt me de makkelijkste oplossing. Als dat niet werkt kijken we verder.
Ik krijg geen foutcodes. Gewoon een lege lijst. Geheel blank terwijl er nog 25% maar beschikbaar is. Al een aantal keren gereset (stroom eraf. Wachten. Weer aan).
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk verhaal. Dat is een herstart. Zou je dan het volgende willen doen(reset):

• Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening.
  • Ga naar 'Instellingen', druk op OK.
  • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening.
  • Zet nu beide opties op 'Ja' (Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan. Dan herstart de tv-ontvanger. Dit duurt 10 tot 15 minuten.
Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Badge +17
Goede dag StefaniePlaisier16,

Is het inmiddels gelukt wat Paul_ hierboven heeft omschreven? Of ervaart u nog storingen?
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben ook benieuwd naar wat Dennis vraagt. Ik hoop in ieder geval dat de opnames weer werken! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Helaas geen verbetering...nog steeds hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Wat hier nog niet naar voren is gekomen... welke type/merk ontvanger heb je in gebruik? Heb je maar één ontvanger in gebruik?
Een kennis met een Motorola 1853 had een vergelijkbaar probleem: geen epg. Eerst een keertje de reset gedaan zoals beschreven door Paul, dus geen herstart. Probleem kwam terug. Na vervanging door een Arcadyan was de lijst er weer.
Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen @StefaniePlaisier16, balen dat het nog steeds niet werkt! Je hebt dus de reset zoals beschreven gedaan?

Peter stelt een paar goede vragen. Kan je die beantwoorden? Ook kijk ik hier graag het één en ander voor je na. Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @StefaniePlaisier16. Heb je het via een andere weg opgelost?
Sorry voor de stilte. het bleek dat op de andere ontvanger de opnames wel te zien waren...stom nog niet eerder naar gekeken. Vervolgens KPN gebeld en de volgende dag een nieuw kastje in huis. Super geregeld, had ik natuurlijk veel eerder moeten doen.
Reputatie 7
Badge +17
Wat fijn dat u een nieuwe tv-ontvanger heeft mogen ontvangen. Werkt de opnames nu naar behoren? Of is er nog iets anders waar we u mee kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben blij dat het is opgelost 🙂 Ook fijn dat je het nog even laat weten! Daar help je andere klanten ook mee. Als je in de toekomst nog eens vragen hebt weet je ons te vinden.

Dank aan Peter en Dennis voor de hulp!

Reageer