Beantwoord

Opnames niet zichtbaar bij serie opnemen

  • 21 januari 2014
  • 24 reacties
  • 6113 keer bekeken

De opnames die ik via serie-opnemen opneem, zijn meestal niet zichtbaar bij de opnames. Erg frusterend kan ik melden. Iedere keer moet ik de ontvanger resetten, waarna de opnames wel zichtbaar zijn.

Ik had eerder een antieke ontvanger met HD, maar deze is inmiddels vervangen door de aller nieuwste ontvanger, echter de problemem blijven aanwezig.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

De ontvanger is op 2 verschillende manieren al voorzien van nieuwe software. Hierna werkt het een dag of 3 wel gewoon.

icon

Beste antwoord door _Marco_ 21 januari 2014, 17:29

Hallo MartijnvanHunnik,

Dit voorval is bij ons bekend. Achter de schermen zijn we hard bezig met een update die dit probleem permanent zal verhelpen. Tot die tijd is het inderdaad mogelijk om via een tijdschakelaar of handmatig de ontvanger even uit te doen in de nacht. Ook kun je er voor kiezen om de ontvanger stroomloos te maken als je naar bed gaat en als je weer wilt kijken, de ontvanger weer aan zet.

Met vriendelijke groet,

Marco

Bekijk origineel

24 reacties

De in serie opgenomen opnames staan meestal op de datum daar waar voor het eerst de serie is ingesteld.

Ergens halverwege je opnamelijst waarschijnlijk. Als je dan op de serie klikt staat er vervolgens een lijstje met alle opnames met de datum erbij. 

Het zou handig zijn als KPN dit verandert. Zet de opnames die het laatst zijn opgenomen bovenaan in de lijst van opnames. Scheelt en hoop gezoek.

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb de ontvanger nog niet zo lang, dus er staan nog amper opnames in. En de opnames die ik heb gezien ,verwijder ik weer, en dan verdwijnt ook alles.

Reputatie 4
Badge +3
Uitermate storend dat dit probleem nog steeds niet is opgelost, en KPN ook totaal niet de indruk wekt er iets aan te (willen) doen. Vooral ook omdat het resetten blijkbaar de server kan overbelasten zoals vorige week blijkbaar gebeurd was.

Je zou een klokschakelaar kunnen gebruiken, die iedere nacht het kastje stroomloos maakt en weer aanschakelt - dit bespaart nog (een beetje) energie ook. KPN, is dit verstandig?

Dat met die klokschakelaar zou inderdaad een oplossing zijn. Niet wenselijk natuurlijk, maar als het niet anders op te lossen is.

Ben benieuwd of KPN nog met een oplossing komt, anders ga ik het zeker zo doen.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo MartijnvanHunnik,

Dit voorval is bij ons bekend. Achter de schermen zijn we hard bezig met een update die dit probleem permanent zal verhelpen. Tot die tijd is het inderdaad mogelijk om via een tijdschakelaar of handmatig de ontvanger even uit te doen in de nacht. Ook kun je er voor kiezen om de ontvanger stroomloos te maken als je naar bed gaat en als je weer wilt kijken, de ontvanger weer aan zet.

Met vriendelijke groet,

Marco

Bedankt voor je reactie.

We wachten het dan maar af in de hoop dat het probleem snel verholpen zal zijn

Reputatie 3
Badge +1
Wordt in die update dan ook meegenomen dat alle serie-opnames in het vervolg ook echt opgenomen worden?

Ik had voor afgelopen zondag twee serie-opnames gepland staan (nee, niet in 'Geplande opnames', want dat werkt ook niet, maar gewoon opnames die als serie-opnames in de lijst staan), en maar een van die twee is opgenomen.

Dat laatste kan ik natuurlijk alleen op itvonline.nl zien, want de decoder is zich (zoals bekend) nergens van bewust.

Ik weet niet of ik niet in herhaling val, maar als ik volgens de handleiding een hele serie wil opnemen dan gaat hij de ene keer dat keurig aangeven en de andere keer weigert hij dit te doen, hoevaak ik het ook probeer.

Het niet zichtbaar worden wat er nu wel of niet opgenomen wordt heb ik ook ontdekt.

Nu ben ik net van UPC overgestapt naar de KPN en ik verwachtte dat een organisatie met naam toch een product op de markt brengt die op zijn minst dat wat hij moet doen doet, dit is een zware tegenvaller en uiteraard is het geen kwestie dat we moeten gaan hopen dat het eens opgelost wordt maar een kwestie dat er een ondeugdelijk product wordt geleverd!

Reputatie 5
Badge +11
Beste Zaph,

Men is druk bezig om de verstoringen met het opnemen te verhelpen. Ik vermoed en verwacht dus dat dit inderdaad met deze update meegenomen wordt.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Maar even ingelogd met Facebook omdat de gewone login-link een foutmelding geeft...Zaph hier.

Vermoeden en verwachten (en vaak hopen) is wat wij als klanten doen, van een KPN Webcare Specialist verwacht ik dat hij dingen weet.

Zeker omdat er al zolang zoveel dingen niet goed gaan is het niet meer dan respectvol naar ons als betalende klanten om zo weinig mogelijk vage toezeggingen te doen...

Reputatie 5
Badge +7
Hoi Raul,

Kunt u misschien een indicatie geven wanneer deze update beschikbaar komt?

Reputatie 1
Wij hebben ook met regelmaat het probleem dat een seriematig opgenomen uitzending toch niet wordt opgenomen. Zoals vandaag met de serie Buren. Vorige week één dag niet opgenomen, vandaag niet opgenomen maar de geplande opname voor morgen staat er wel in.

Ben benieuwd of deze morgen wel opgenomen wordt.

De opname die vandaag zou moeten plaatsvinden is niet zichtbaar in de ontvanger en de opname wordt ook niet vermeld op itvonline. Dus de uitzending van vandaag is weg.

Een volledige reset met verwijderen en herladen van de software boodt vandaag ook geen oplossing als eerder hier geopperd.

Vrouw niet blij, dochter niet blij....en dan trek ik mijn schouders maar weer op, ik kan er niets aan doen.

HEEL vervelend natuurlijk.

Hoop inderdaad dat er snel een update komt.

Reputatie 5
Badge +11
Beste richardtimmerma,

Vervelend dat het niet lukt. Zeker ook omdat je aangeeft dat het resetten van de tv-ontvanger geen uitkomst lijkt te bieden. Ik hoor graag morgen van je of de opname er dan wel staat. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we kijken naar vervolgstappen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 1
Hallo Raul,

Ik kom net thuis en heb gekeken.

De opname van vandaag is wel goed gegaan.

De opname die er gisteren in had moeten staan helaas niet.

Hoor graag je reactie.

Mvg.

Richard

Reputatie 5
Badge +11
Hallo richardtimmerma,

Deze keer is het dus goed gegaan. Wanneer staat de volgende opname gepland? Het storingsticket voor de opnameproblemen staat hier intern nog open en er is geen oplostijd gecommuniceerd. Laat het me weten als het weer werkt.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 1
Hallo Raul,

Het lijkt nu weer goed te gaan.

Opname van vandaag staat erin en er is een nieuwe opname gepland voor morgen.

_Marco_ schreef:
Hallo MartijnvanHunnik,

Dit voorval is bij ons bekend. Achter de schermen zijn we hard bezig met een update die dit probleem permanent zal verhelpen. Tot die tijd is het inderdaad mogelijk om via een tijdschakelaar of handmatig de ontvanger even uit te doen in de nacht. Ook kun je er voor kiezen om de ontvanger stroomloos te maken als je naar bed gaat en als je weer wilt kijken, de ontvanger weer aan zet.

Met vriendelijke groet,

Marco


Hardstikke fijn zo'n oplossing maar dit is niet de eerste keer , hoe vaak moeten we resetten etc voordat het eens goed werkt , we betalen er tenslotte ook voor indirekt.

Ik wordt er een beetje niet goed van ...

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Plien,

We zijn er inderdaad nog niet. Dit topic is al een jaar oud, in tussentijd hebben we niet stilgezeten en is er hard gewerkt aan een betere betrouwbaarheid van netwerkopnames. Helaas moet ik constateren dat er vooral deze maand veel storingen zijn geweest. We blijven hier onverminderd aan werken en hebben alle aandacht voor deze storing. Mijn oprechte excuses voor het ongemak, ik hoop dat we dit op korte termijn helemaal recht kunnen zetten.

Joran
Reputatie 7
Joran,

Dat er hard gewerkt is wil ik nog wel geloven. Waaraan is me echter niet duidelijk :manfrustrated:.

Zoals je weet ben ik een paar maanden geleden verhuisd. Ik had nog de hoop dat de problemen met serieopnemen op het nieuwe adres (alles gloednieuw, zelfs de koperverbinding) op z'n minst verminderd zouden zijn. Ik ervoer die problemen op m'n oude adres al sinds de invoering van serieopnemen (najaar 2013). Helaas is er sinds die tijd nog niet voor mij waarneembaar iets verbeterd. En inderdaad: de afgelopen weken is het eerder verslechterd: kon ik er tot dan toe nog op vertrouwen dat de opnames wel gemaakt werden (en na een reset van de ontvanger of via iTVOnline weer zichtbaar zouden zijn), de laatste tijd echter is ook dat allerminst zeker meer.

En ik weet de beste stuurlui staan aan wal, maar de problemen met serieopnemen houden nu al anderhalf (!) jaar aan, al dat harde werken ten spijt.

Hoewel ik het principe van serieopnemen van harte ondersteun (itt. sommigen die liever een tijdopnamefunctie met herhaalmogelijkheid zouden hebben, zoals ook op video- en harddiskrecorders) is mijn vertrouwen op een goede afloop toch wel behoorlijk afgenomen. Maar hoop doet leven :manwink:

Reputatie 4
Badge +3
Henk2304 schreef:
Hoewel ik het principe van serieopnemen van harte ondersteun (itt. sommigen die liever een tijdopnamefunctie met herhaalmogelijkheid zouden hebben, zoals ook op video- en harddiskrecorders) is mijn vertrouwen op een goede afloop toch wel behoorlijk afgenomen. Maar hoop doet leven :manwink:

Ik voel me hier een beetje aangesproken..

Ook ik vind het serieopnemen zoals het door KPN beoogd is ideaal! Er zitten wat mij betreft alleen twee levensgrote nadelen aan:

- KPN krijgt het maar niet voorelkaar om het betrouwbaar te laten werken, al het "harde" werken ten spijt (tikje ongeloofwaardig, anderhalf jaar hard werken en nul merkbare verbetering).

- Het hangt af van een electronische programmagids die zelf onbetrouwbaar is en ook nog eens maar een armetierige 2,5 dag vooruit kan kijken.

Ik wil dan ook niet liever een tijdsopname met herhaalmogelijkheid, ik wil dat graag ernaast hebben, en liefst een beetje geintegreerd. Iets wat UPC al jaren kan.

Ideaal zou zijn, wat mij betreft, het volgende:

- De mogelijkheid een programma uit de gids te selecteren voor opname, en dat je daarbij kunt aangeven of je dat herhaald wilt hebben of niet. Zeg maar zoals het nu werkt, maar dan foutloos en met een veel ruimere EPG.

- De mogelijkheid een geprogrammeerde opname aan te passen: begintijd, eindtijd, de naam, maar ook wekelijks/dagelijks herhalen

- De mogelijkheid om buiten de EPG om een opname in te plannen, bijvoorbeeld om alleen de Lucky TV op te nemen en niet de hele DWDD.

Ik zie niet in waarom dit zo moeilijk is.

Reputatie 7
laserbean3 schreef:
Ik voel me hier een beetje aangesproken..

Het was juist mijn bedoeling om aan te geven dat anderen - zoals jij - een andere voorkeur hebben dan ik. Vlak voordat serieopnemen geïntroduceerd werd was de mogelijkheid zoals jij beschrijft net beschikbaar gekomen (op de 1963); dat stond al een tijdje in de handleiding maar was lang niet beschikbaar. En een aantal maanden later kwam het serieopnemen en was die ander mogelijkheid verdwenen. Serieopnemen - als het goed werkt - is vooral handig voor series die niet op een vaste dag of tijd uitgezonden worden. En dan laten tijdopnames het afweten. Het mooiste zou natruurlijk zijn als beide mogelijkheden beschikbaar zouden zijn. ik zie dat nog niet gauw gebeuren, maar je weet 't nooit :mansurprised:

Reputatie 7
Badge +28
Henk2304 schreef:

Joran,

Dat er hard gewerkt is wil ik nog wel geloven. Waaraan is me echter niet duidelijk :manfrustrated:.

Zoals je weet ben ik een paar maanden geleden verhuisd. Ik had nog de hoop dat de problemen met serieopnemen op het nieuwe adres (alles gloednieuw, zelfs de koperverbinding) op z'n minst verminderd zouden zijn. Ik ervoer die problemen op m'n oude adres al sinds de invoering van serieopnemen (najaar 2013). Helaas is er sinds die tijd nog niet voor mij waarneembaar iets verbeterd. En inderdaad: de afgelopen weken is het eerder verslechterd: kon ik er tot dan toe nog op vertrouwen dat de opnames wel gemaakt werden (en na een reset van de ontvanger of via iTVOnline weer zichtbaar zouden zijn), de laatste tijd echter is ook dat allerminst zeker meer.

En ik weet de beste stuurlui staan aan wal, maar de problemen met serieopnemen houden nu al anderhalf (!) jaar aan, al dat harde werken ten spijt.

Hoewel ik het principe van serieopnemen van harte ondersteun (itt. sommigen die liever een tijdopnamefunctie met herhaalmogelijkheid zouden hebben, zoals ook op video- en harddiskrecorders) is mijn vertrouwen op een goede afloop toch wel behoorlijk afgenomen. Maar hoop doet leven :manwink:


Henk, hele terechte punten. Het is lastig uit te leggen waaraan precies gewerkt wordt, de exacte details zijn erg technisch en worden niet in detail doorgegeven. Er wordt zowel aan de backend gewerkt om te voorkomen dat opnames helemaal niet ingepland worden, door uitbreiding van capaciteit en softwarematige oplossingen. Aan de frontend (firmware TV-ontvanger, ITV Online) eveneens, om problemen op te lossen met bijvoorbeeld de synchronisatie (opnames die niet te verwijderen zijn of niet zichtbaar zijn) of opnames die niet kunnen worden ingepland.

Met dat de populariteit van de netwerkopnames is gegroeid, en het op een gegeven moment niet meer optioneel was, is de impact van een storing vele malen groter geworden. Zeker bij veelbekeken programma's. Ik heb enige tijd geleden aangegeven dat er door een update in het netwerk een hoop problemen zijn opgelost, in het topic waar jij ook actief was. Dat dat niet zo door iedereen ervaren werd is zeer duidelijk gemaakt ;)

Vanuit de helpdesk en webcare geven we storingen intern door. Ook vanuit het testteam wordt structureel feedback gegeven over de werking en problemen met (serie)opnames. Op het moment dat een storing zich voordoet is het helaas al te laat om dit nog te herstellen. Met deze informatie proberen de ontwikkelaars te reproduceren waar het mis is gegaan en hoe we dit kunnen voorkomen.

Ik besef dat dit nog weinig concrete informatie geeft. Er wordt getest met nieuwe back-end software om de storingen helemaal te verhelpen. Wanneer dit geïmplementeerd gaat worden is nog niet bekend, maar ik hoop van harte dat we daarmee dit probleem helemaal uit de wereld kunnen helpen. Los van dit en de eerdere verbeteringen was januari, zoals aangegeven, een uitzonderlijke maand met een aantal dagen waarop opnames helemaal mislukt zijn. Daar balen wij ook enorm van.

Ik hoop dat we binnenkort meer nieuws kunnen geven. Met softwareversie 4.x van de TV-ontvangers ligt de prioriteit bij bugfixes, waaronder serieopnames.

Joran

Reputatie 3
Badge +1
Ik vind het vooral verontrustend.

Blijkbaar worden functionaliteiten uitgerold die overduidelijk niet (goed) getest zijn, en vervolgens duurt het meer dan een jaar om de problemen die er in blijken te zitten (deels) op te lossen.

Als ik dat zou uithalen bij een klant van me, dan had ik allang een dikke schadeclaim aan mijn broek gehad. En terecht.

De excuses en dergelijke die we hier krijgen zijn zonder enige twijfel volledig oprecht, maar dat doet niks af aan het feit dat we gewoon onvoldoende service krijgen - jullie incasseren elke maand dik 70 euro van me, maar ik moet elke keer maar weer afwachten of de aflevering van deze week is opgenomen.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar als jullie er iets op zouden kunnen vinden dat herhalingen van afleveringen later op de avond/in de week (zoals op Fox bijvoorbeeld regelmatig gebeurt, of zoals bij de serie Extant) niet ook worden opgenomen, dan zou dat nog fijner zijn.

Reputatie 3
Badge +1
Wauw, het wordt steeds geavanceerder! Ik zag net dat er opeens 2 opnames van Vikings bijgekomen waren - opgenomen op zondag 1 februari. Morgen, dus. :8

Reageer