Beantwoord

Zowel Opnames als Opgeslagen in iTV app Android

  • 5 June 2021
  • 7 reacties
  • 306 keer bekeken

Reputatie 1

Al enige maanden zijn in de Android itv-app opgenomen programma's niet meer terug te vinden onder Opnames, maar onder Opgeslagen. Prima, maar wordt het nu niet eens tijd om de vervallen button uit het de keuzebalk te verwijderen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 13 June 2021, 09:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Helemaal mee eens.

En wat vind je: moet het op de decoder dan ook "opgeslagen" worden?

Reputatie 1

Ja inderdaad, uniform gebruik van begrippen wordt veelal wel aangeraden.

Reputatie 7
Badge +20

Ook mee eens @Rawhide, ik klik zelf ook vaak nog automatisch op ‘opnames’ puur omdat die optie er nog steeds staat. Ik ga even contact zoeken met de ontwikkelaars van de app met de vraag of er een goede reden is dat ze nu beide worden weergegeven :wink:

Reputatie 1

Heel goed, bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rawhide, ik heb een reactie terug :slight_smile:

Er is een Android update in de maak met ander menu, zonder de ‘opnames’ knop. Bij iOS is dit al uitgerold, maar bij Android heeft het ontwikkelen van de update helaas vertraging opgelopen. De knop zal gelukkig dus gaan verdwijnen, maar het is nog niet helemaal zeker per wanneer dat zal zijn!

Naamgeven rond ICT oplossingen is best moeilijk. 

Zo ook met de naam “Opgeslagen, Opname” hier speelt een beetje mee dat het waarschijnlijk in het grijze gebied zit. Eigenlijk is het gewoon “Registratie om de uitzending op een later tijdstip dan de reguliere tijd binnen een jaar nog te zien.”, maar vindt daar maar een naam voor. Want vooral ouderen zien hierbij nog steeds een Betamax voor ogen.

 

Admin: bericht aangepast, off topic deel verwijderd

Reputatie 1

Fijn dat er aan gewerkt wordt. Maar het verbaast me dat zoiets wordt aangepast zonder het vervolg al gereed of ingepland te hebben.

Iets om van te leren zullen we maar zeggen.