opnames overzetten

• 6 december 2014
  • 13 reacties
  • 1473 keer bekeken

Door de nieuwe glasvezelaansluiting hebben wij thuis nu nieuwe kastjes gekregen voor de interactieve televisie.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de opnames die op het oude kastje staan niet verloren gaan? 

Kunnen deze overgezet worden op het nieuwe kastje? of wellicht ergens anders op?

Ik hoor het graag!

13 reacties

Reputatie 7
@PeterG,

Als we het dan toch over ondertekeningen gaan hebben, dan is het misschien goed om ook eens jouw eigen ondertekening kritisch onder de loep te nemen.

Op een forum, in een community, gaat het om "wij" en niet om "mij".

Jij bent het tweede forumlid waarvan ik zie dat deze een link naar een eigen site/blog opgenomen heeft in zijn/haar ondertekening.

Jij bent het eerste forumlid waarvan ik zie dat deze links naar de eigen "oplossingen" opgenomen heeft in zijn ondertekening.

Dit wekt bij mij de indruk dat het gaat om "jij" en niet om "wij" en daar heb ik toch zo mijn bedenkingen over.

Reputatie 7
Badge +31
Ik heb me nog nooit aan jouw ondertekening geërgerd. Vind namelijk dat als meer mensen zo in het leven zouden staan het leven (op aarde) prettiger zou zijn. :D

wjb schreef: Is het overigens niet zo dat je wel naar HDD kan kopiëren en vanaf die HDD naar DVD en niet rechtstreeks naar DVD?

Geen idee. Met mijn Philips moet is sowieso éérst op de hdd opnemen voordat ik het kan kopiëren naar dvd. Heb wel begrepen uit eerdere topics dan dvd recorders zonder hdd nu problemen hebben met opnemen door de copy once beveiliging.

Ik dacht ook ergens op dit forum gelezen te hebben dat opnames op de HD van de KPN TV ontvanger beschikbaar blijven.

Klopt. Maar de topicstarter is overgestapt op glasvezel (zie de start van dit topic). Dan krijg je nieuwe apparaten en gaan de oude opnamen op je HDD wel verloren. En aangezien dan je oude koperaansluiting niet meer werkt krijg je de apparaten niet meer aan de praat om de opnamen alsnog te kopiëren naar een dvd/hdd-recorder (zie bericht 5).

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb bewust geen ondertekening, omdat het na een paar reacties gaat irriteren, hoe mooi of hoe goed de informatie ook is. Het is namelijk herhaling na herhaling na herhaling na herhaling hetzelfde zinnetje. Ik weet inmiddels wel dat wjb positief in het leven staat, negativiteit negeert en van het leven geniet, dat huistijger iedereen in zijn waarde laat en PeterG bezig is met lokale zenders op een rij te zetten. Dat mag je van mij gewoon melden maar niet bij elk bericht. Maar dat is mijn mening maar, trek je er niks van aan.

Reputatie 7
Badge +16
Vul dan voor RTV ZOO maar de kanalen 616 (TV) en 366 (RADIO) in terwijl ik me blijf afvragen wat ik met de Zwolse lokale omroep moet als ik 4 gemeentes verderop woon.

Reputatie 7
Natuurlijk, alles kan en het gaat mij ook niet om de forum regeltjes.

Het is de indruk die je over jezelf afroept met die ondertekening.

Misschien is het dan een optie om een topic te starten in het "Off-topic" gedeelte met bijvoorbeeld als titel "Mijn oplossingen" en in jouw ondertekening alleen een verwijzing naar dat topic op te nemen.

Dat heeft als voordeel dat je dan in dat topic voor jezelf kunt beschrijven waar die oplossingen betrekking op hebben.

Is het overigens niet zo dat je wel naar HDD kan kopiëren en vanaf die HDD naar DVD en niet rechtstreeks naar DVD?

Ik dacht ook ergens op dit forum gelezen te hebben dat opnames op de HD van de KPN TV ontvanger beschikbaar blijven.

Er zijn vaak genoeg ook forumleden die zich "ergeren" aan mijn ondertekening omdat de formelering van een bericht niet strookt met mijn ondertekening.

Toch is die ondertekening precies hoe ik in het leven sta (wil staan).

Reputatie 7
Badge +19
PeterG schreef:
Opnamen die staan op de HDD van de 1963 kunnen met geen mogelijkheid overgezet worden naar wat dan ook.
Dit zei ik wel, maar is niet helemaal waar. Ze kunnen overgespeeld worden naar een dvd/hdd-recorder. Maar hoe meer je hebt hoe meer het een heidens karwei is. Nu je glasvezelpakket echter geactiveerd is is je koper gedeactiveerd. En kun je volgens mij niet meer bij je opnames op je 'oude' apparaten.

Ook dat klopt niet helemaal.
Ze kunnen wel naar HDD-recorder gekopieerd worden maar het zal je niet lukken ze op DVD te zetten.

Bedankt voor uw reactie. 

Zit er dan geen limiet aan het terugkijken van deze opnames? Niet dat ik deze bijv. na 1 maand niet meer terug kan vinden?

Reputatie 7
Badge +31
Bij de omschakeling van je abonnement naar glasvezel gaan je opnamen in het Opnemen Pakket van de koperperiode helaas verloren.

Opnamen die staan op de HDD van de 1963 kunnen met geen mogelijkheid overgezet worden naar wat dan ook.

Reputatie 7
Badge +31
limp0s schreef:
Bedankt voor uw reactie. 

Zit er dan geen limiet aan het terugkijken van deze opnames? Niet dat ik deze bijv. na 1 maand niet meer terug kan vinden?

Je gaat nu opnemen met het Opnemen Pakket. Opnamen zijn daar maximaal één jaar houdbaar.

PeterG schreef:

Dit zei ik wel, maar is niet helemaal waar. Ze kunnen overgespeeld worden naar een dvd/hdd-recorder. Maar hoe meer je hebt hoe meer het een heidens karwei is. Nu je glasvezelpakket echter geactiveerd is is je koper gedeactiveerd. En kun je volgens mij niet meer bij je opnames op je 'oude' apparaten.

Reputatie 7
Badge +31
@ huistijger.

Sorry hoor. Hier lukt dat dus wél, anders had ik dat ook niet beweerd. Ik heb een Philips dvd/hdd-recorder. Daarmee lukt het gelukkig nog wel. Ook om de opnamen op dvd te zetten. Wel copy once (eenmaal copiëren).

(houdt rekening met je ondertekening, of pas het aan ;))

Reputatie 7
Badge +31
Het onderschrift van huistijger ergerde ik mij aan, omdat in het bericht gesuggereerd wordt dat ik feitelijk uit mijn nek lul m.b.t. opnemen op dvd. Dit schiet mij totaal in het verkeerde keelgat, zeker i.c.m. het onderschrift "Laat ieder mens in zijn waarde". Niemand hier zet er toch "zomaar" wat op zonder het eerst te checken of zelf te proberen?

Op mijn site staat ook e.e.a. over kpn en over televisie. Want daar gaat die site over. Sluit dus wel aan op het forum, vandaar.

Na de 3de oplossing dacht ik, wat zijn die andere twee ook al weer. Toen klikte ik rechts op oplossingen, verwachtend de mijne te zien, maar dat waren álle oplossingen.

En ik wil ze voor mezelf ergens bijhouden en met link kon dat alleen op mijn eigen site (helemaal gek) en in het onderschrift. En het is dat laatste geworden. Eigenlijk alleen voor mezelf hoor. Maar als anderen erop willen klikken, ze doen maar.

Ik ben al vele jaren actief op fora dus vind dat dit wel kan. Dit is helemaal niet "ik".

Verder heb ik de regels hier doorgespit, en beiden is toegestaan.

Het onderschrift moet wel passen bij je handelen en je persoon. En dat is bij mij het geval.

Maar goed. Niemand hoeft zich aan mijn onderschrift te ergeren, dus enigszins aangepast.

Reputatie 7
Badge +31
En zo kan een topic ineens over iets heel anders gaan.

Giant2000, inmiddels heb ik 'bedacht' om de ondertekening af en toe aan te passen. De oproep voor info omtrent lokale zenders staat er net en blijft, om in het overzicht meer dan de huidige 6 omroepen te krijgen, nog wel even staan.

Reputatie 4
Badge +1
Op het moment dat je glasvezelpakket geactiveerd wordt, wordt je ADSL pakket gedeactiveerd.

Op deze wijze heb je geen dubbele kosten. Maar dit betekent dus ook dat de onderliggende gegevens, waaronder de cloudgegevens met o.a. je opnames, worden gedeactiveerd. Vanaf dat moment zijn je oude opnames niet meer te gebruiken.

Reageer