Beantwoord

Opnames verdwenen

• 31 januari 2017
  • 14 reacties
  • 1126 keer bekeken

Hallo,

Het probleem speelt al even. Nu toch maar eens een forum post om te kijken of het probleem verholpen kan worden.

Het probleem
Ik zie geen opnames op mijn tv box. Wel zie ik dat er nog 88% (in dit geval) vrij is.
Het probleem doet zich voor op allebei de tv boxen. De opnames zijn wel zichtbaar in de iTV app op mijn iPhone.

Wat heb ik geprobeerd
1.Alle apparaten uit (ook de router) en 5 minuten uit laten staan
2.Router reset middels reset button achterop (Type Router v8 wit)
3.Daarna 1 tv box aan en meteen software verwijderd zodat deze volledig opnieuw ingesteld wordt.
(software verwijderd door aan en uit knop bij het eerste streepje in te drukken)
4. 2de tv box uit gelaten(niet gebruikt tijdens test)
5. 5 a 15 minuten gewacht na het opstarten van de tv box
6. Helaas nog steeds geen opnames
7. Nieuwe willekeurige opname gepland op TV box. Daarna na opnames gegaan. En de opname lijst is leeg. Echter bij geplande opnames zie ik nu wel de lijst welke ik normaliter gepland zou hebben. Echter kan ik helemaal niets met deze lijst. Er staan ook geen opnames voor
8. Nieuwe willekeurige opname gepland in iTV. Deze opname verschijnt wel in de lijst bij iTV maar niet in de lijst op mijn tv box
9. Tv box voor 1 minuut uitgezet
10. Tv box aangezet en 5 minuten gewacht
11. Ik zie mijn geplande opname vanuit de iTV app nu wel in de lijst van geplande opnames op de tv box.
echter kan ik er helemaal niets mee. Dit gaat dus niet helemaal zoals het moet

Wat kan het aan liggen?
Er gaat iets mis met de synchronisatie van iTV naar tv box. Ik krijg met geen mogelijkheid mijn opnames gesynchroniseerd naar de tv box. Andersom gaat het wel goed. Dus plannen op tv box en dat synchroniseert dan prima naar de iTV. Dat is dus een tijdelijke workaround.

Wat is vreemd
Soms zie ik ineens wel al mijn opnames. Maar die zijn dan ook na 1 dag weer verdwenen.

Graag een oplossing hiervoor 🙂
icon

Beste antwoord door Paul_ 1 februari 2017, 15:53

Beste Paul,

Als ik de tv box een volledige reset heb gegeven? Zijn er dan verborgen zender aanwezig? Zo ja, hoe kan ik dat zien? Dat is me namelijk nog onduidelijk!

Staat los van de reset. Hier vind je de uitleg voor het verbergen(en weer terughalen) van zenders: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/interactieve-tv/televisie/topic/beveiliging/zenders-verbergen/1

Opnames op zenders die verborgen zijn worden ook niet getoond in de Mijn opname lijst. Vandaar dat ik daar aan denk.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Defxs, welkom op het forum! Ten eerste complimenten voor je duidelijke uitleg. Scheelt een hoop.

Het klinkt als een probleem aan onze kant. Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag.
Zou je nog kunnen controleren of je verborgen zenders hebt? Wil je die eventueel weer zichtbaar maken en nogmaals kijken bij de opnames?
Reputatie 7
Hoi, vraagje n.a.v. je uitleg (deed iedereen dat maar zo helder).

Welk type tv box(en) betreft het?
Motorola 1853 of 1963
Arris 2982
Arcadyan hmb2260
Beste Paul,

Als ik de tv box een volledige reset heb gegeven? Zijn er dan verborgen zender aanwezig? Zo ja, hoe kan ik dat zien? Dat is me namelijk nog onduidelijk!

Hoi @Defxs, welkom op het forum! Ten eerste complimenten voor je duidelijke uitleg. Scheelt een hoop.

Het klinkt als een probleem aan onze kant. Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag.
Zou je nog kunnen controleren of je verborgen zenders hebt? Wil je die eventueel weer zichtbaar maken en nogmaals kijken bij de opnames?
Beste Peter,

Ik heb de Arris 2952 (hier heb ik de test case mee uitgevoerd)
Deze staat beneden

Boven heb ik de Arcadyan HMB2260. Hier heb ik niets mee gedaan.
Echter ervaar ik hier wel hetzelfde probleem mee.

Hoi, vraagje n.a.v. je uitleg (deed iedereen dat maar zo helder).

Welk type tv box(en) betreft het?
Motorola 1853 of 1963
Arris 2982
Arcadyan hmb2260
Bijgaand nog wat extra informatie voor de status van dit moment

1. Ik heb alle geplande opnames verwijderd uit iTV
2. Ik heb alle opnames verwijderd uit ITV
3. Ik heb op dit moment 3 serie opnames gepland vanuit de tv box(Arris)

Dit lijkt goed te gaan.

Zodra er actie vanuit KPN ondernomen is zal ik wederom gaan testen met iTV plannen.
Reputatie 7
Badge +24
Beste Paul,

Staat los van de reset. Hier vind je de uitleg voor het verbergen(en weer terughalen) van zenders: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/interactieve-tv/televisie/topic/beveiliging/zenders-verbergen/1

Opnames op zenders die verborgen zijn worden ook niet getoond in de Mijn opname lijst. Vandaar dat ik daar aan denk.
Hi Paul

Zojuist bekeken. Ik had zender 1 (dat is NL1) t/m zender 6 (dat is SBS) verborgen.

Echter waren mijn opnames niet van deze kanalen. Ik neem altijd vanaf kanaal 701(HD) op.

Echter met iTV doe je dat natuurlijk niet. Dan plan je gewoon vanuit de gids.

Ik denk dat dit het probleem zou kunnen zijn.

Ik ga opnieuw plannen via iTV en laat het weten!

Beste Paul,

Reputatie 7
Badge +24
Ik ben benieuwd! Kan bijna niet missen lijkt me. Je kan eventueel alle verborgen zenders weer zichtbaar maken en dan kijken of het lukt. Binnenkort komen je HD zenders op 1 etc. te staan i.p.v. 701 trouwens.
Reputatie 7
Gewoon inplannen via de tv ontvanger.

Als straks HD op 1 is heb je geen SD meer op je ontvanger voor die zenders. Dan MOET je ECHT opletten dat je via de ONLINE de HD VERSIES gebruikt om te plannen! Want de SD opnames zijn dan op je ontvanger echt niet meer te krijgen en dus ook de opnames daarvan niet.
In de ONLINE versie kun je in de GIDS (!) d.m.v. de knop "alle zenders" ook voor de HD versie inplannen. Die zijn dan weer niet via de ONLINE versie af te spelen ...
HD op 1 ... het wordt er niet handiger op zolang de ONLINE versie dat niet ook ondersteund.
Reputatie 7
Ik hoop niet dat KPN dit op de "laffe" manier heeft "opgelost". Ik zie n.l. signalen van mensen met een 4k-ontvanger die sinds gisteren HD-op-1 hebben en waarbij opnames van "1" (NPO1HD) toch gewoon in SD gemaakt lijken te worden. Dan zijn ze iig. wel via app of website terug te kijken:?
Reputatie 7
Badge +24
Is het gelukt @Defxs?

Ik hoop niet dat KPN dit op de "laffe" manier heeft "opgelost". Ik zie n.l. signalen van mensen met een 4k-ontvanger die sinds gisteren HD-op-1 hebben en waarbij opnames van "1" (NPO1HD) toch gewoon in SD gemaakt lijken te worden. Dan zijn ze iig. wel via app of website terug te kijken:?
Zo zal het niet gaan.
Reputatie 7
Dat heb ik inmiddels ook begrepen @Paul_, gelukkig maar. Maar ik kan dat nog niet uit eigen ervaring beamen:P
Hallo Paul,

Alles werkt weer naar behoren.

Bedankt voor je hulp

Ik ben benieuwd! Kan bijna niet missen lijkt me. Je kan eventueel alle verborgen zenders weer zichtbaar maken en dan kijken of het lukt. Binnenkort komen je HD zenders op 1 etc. te staan i.p.v. 701 trouwens.
Reputatie 7
Badge +24
Top! Anders was het voor mij ook een raadsel. 😉 Als je nog eens vragen hebt weet je ons te vinden.

Reageer