Beantwoord

Opnames verdwenen in de iOS app

  • 23 July 2020
  • 9 reacties
  • 113 keer bekeken

Reputatie 2

Ik merk sinds kort dat een aantal opnames verdwijnen. Ik merk dit aan de serie House m.d. die ik opneem op RTL8. 
Allereerst gaat er al iets niet goed bij het plannen. Ik kies voor Serie opnemen in de iOS app. Dat gaat een week goed. De volgende week als nog steeds het hetzelfde seizoen loopt is er wat vreemds. Als je op “Opnemen” drukt staat serie opnemen nog steeds op rood maar de enkele opname is grijs. Ik kan dus kiezen om 1 aflevering op te nemen. Dat is vreemd want in de week ervoor was deze optie ook rood. Doe ik vervolgens niets dan neemt hij de aflevering ook niet op terwijl Serie opnemen nog steeds op rood staat. Kortom ik moet of de serie annuleren en opnieuw voor Serie opnemen kiezen of alle afleveringen handmatig op opnemen zetten.

Nu merk ik het volgende: Ik zie bijvoorbeeld dat de aflevering van maandag is opgenomen. Die zie ik de volgende dag dus netjes staan. Kijk ik op woensdag weer dan is die opname weg! Hetzelfde zie ik later weer. Op donderdag zie ik dat de opname van dinsdagavond weg is terwijl ik deze op woensdag nog zag staan. Ook heb ik 1 keer gehad dat de opname niet zichtbaar was op de iPad en wel op de iPhone. Iemand een verklaring hiervoor?

Ik ben dus gedoemd om dan maar de aflevering via de terugkijk optie terug te kijken. En ook dat gaat niet altijd vlekkeloos. Regelmatig kun je niet doorspoelen tot aan het begin van de aflevering. 
 

Noot: momenteel kan ik niet bij de tv-ontvanger ivm vakantie. Ik ben dus afhankelijk van de iOS app op telefoon of tablet.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid topic

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 July 2020, 08:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @musicmaker ,

Dit probleem is bekend en er wordt aan gewerkt. 
 

Er is bij de laatste update voor de iOS app een bug dat je bij serie-opnames alleen de laatste opname ziet (en dus kan afspelen). De opnames zijn niet verdwenen, maar de app laat ze dus niet zien. Via de tv-ontvanger kun je ze wel gewoon bekijken als het goed is. Er wordt gewerkt aan een hotfix specifiek voor dit probleem.

Update: de update voor iOS is nu beschikbaar! 

Reputatie 2

Hallo @Noordzee ,

Gisteravond zag ik dat er een update beschikbaar was. Na installatie zag ik de opnames weer! Probleem is dus opgelost.

Reputatie 7

Hoi @musicmaker, leuk dat je de kpn community een vraag stelt, welkom op het forum!

Probleem is met de software update gelukkig alweer verholpen, sorry voor het ongemak. Nu kun je weer vanaf je vakantieadres verder kijken in je opgenomen programma's. Fijne vakantie! :) 

Reputatie 2

@Noordzee @Nadia , wat uit mijn verhaal nog niet is opgelost is het plannen van de opnames. 
Zie dit voorbeeld:

Dit is voor aankomende maandag 27 juli. Afgelopen week is het goed gegaan. Nu zie je dat ik deze aflevering weer apart kan opnemen. Dat is vreemd aangezien de serie gepland staat en zoals je kunt zien betreft het geen nieuw seizoen. Nu moet ik dus voor de aankomend week alle opnames los opnemen of de serie annuleren en opnieuw plannen. Dat werkt dan weer voor 1 week. Bijkomend probleem is dat dan in je overzicht de opnames van het betreffende seizoen niet meer gebundeld staan.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @musicmaker, dit lijkt een ander issue. Begrijp ik het goed dat desondanks dat je dit programma als serieopname ingepland hebt hij niet opgenomen wordt?
Zou je het ook eens via de website http://tv.kpn.com/ kunnen proberen in te plannen? En via de TV ontvanger?

Reputatie 2

@Thomas zoals gezegd: dat werkt voor 1 week. Vanaf de maandag in de volgende week wordt dit niet meer opgenomen en ziet de opnamesectie voor de betreffende serie eruit zoals hierboven.
Ik heb het gisteren (maandag 03-08) gecontroleerd. Het zag er weer uit zoals in de bovenstaande afbeelding. Inmiddels ben ik thuis en kan ik weer bij de tv-ontvanger. Ik ben naar de gids gegaan en heb gekeken wat er staat bij deze serie (uiteraard niet bij RLT8 HD Glas). En hij stond niet op opnemen. Terwijl, zoals ik al zei, ik de hele serie op opnemen heb gezet.
Ik heb vanuit de iOS app wederom voor “serieopname annuleren” gekozen. Ik heb deze keer de serieopname aangezet via de tv-ontvanger. Dit heb ik overigens al eerder gedaan dus ik verwacht hetzelfde gedrag als eerst. Zodra de gids zover is dat ik de uitzendingen van aankomende maandag kan zien, kan ik dus ook vertellen of hij dan wel/niet goed ingepland staat.

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk, zou je voor de zekerheid ook een andere serie kunnen proberen op te nemen om uit te sluiten dat het aan de serie ligt?

Reputatie 2

@Thomas Ik heb het nog even bekeken. Dezelfde serie lukt niet meer aangezien in die week dat ik het laatste bericht schreef, de laatste uitzending van deze serie werd uitgezonden.

Inmiddels zie ik hetzelfde gedrag bij een serie op National Geographic: Air Crash Investigation Special Report. Ook daar heb ik de keuze om “Serie opnemen annuleren” te kiezen en kan ik dus de losse opname weer opnemen. De serie zelf wordt niet (meer) opgenomen. Dus ook hier moet ik alles opnieuw aanklikken of de serie annuleren en opnieuw de hele serie opnemen selecteren. 

Reputatie 7
Badge +20

Sorry voor mijn late reactie @musicmaker, ik ben nog voor je op zoek geweest maar heb niks concreets gevonden anders dan dat dit met sommige series niet goed lijkt te werken en er geen échte oplossing is.
Om een collega van mij te quoten:
  

De verklaring voor problemen met serie-matig opnemen hebben met een achterliggend systeem te maken. Als je een serie-opname maakt van een programma dat in het afgelopen jaar al eens is uitgezonden, gaat het wel eens mis. Het komt er grof gezegd op neer dat dit achterliggende systeem in dit geval al een 'opname kent'. Wanneer je dan een serie-opname programmeert kan er een conflict ontstaan, omdat het systeem al een opname heeft staan uit het afgelopen jaar.

De tip die ik je dus kan geven: neem afleveringen los op als het gaat om een serie die het afgelopen jaar al eerder is uitgezonden.Is het een gloednieuw seizoen? Gebruik dan serie-opname. Nu kan ik me voorstellen dat dit juist bij een programma als The Bold and the Beautiful moeilijk is, omdat het eigenlijk doorlopend wordt uitgezonden en het dus moeilijk is om te bepalen wat een nieuw seizoen is en wat niet. Het verklaart wel waarom het juist bij dit programma misgaat.