Beantwoord

opnames verdwenen voor tweede keer

  • 8 May 2019
  • 14 reacties
  • 989 keer bekeken

opnames verdwenen voor tweede keer; alles leeg; vorig jaar ook al eens gebeurd; database raakt waarschijnlijk in de war als er meer dan 100% wordt opgenomen; dat gebeurt vanzelf bij serie-opnames....nu is al mijn ijver afgelopen jaar om wat anders te bekijken onder het voetballen weer voor nop geweest; de kosten van opname pakket maak je zg niet, want op factuur wordt die standaard als korting terug geboekt.....je hebt een abonnement en daarbij Gratis producten? Onzin om de klant zo te misleiden; want wat gratis is kun je geen eisen aan stellen of restitutie....
HD tv-ontvanger - gratis -
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -
Vast telefoonnummer - gratis -
KPN UP - gratis

ik wil mijn geld terug voor de betaalde en niet geleverd dienst: opname!
icon

Beste antwoord door Marina_ 20 May 2019, 13:33

Bekijk origineel

14 reacties

Zet de ontvanger even 30 sec. uit met de schakelaar op de achterkant. Daarna zullen je opnames weer te zien zijn. De ontvanger wordt dan opnieuw gesynchroniseerd met de opnameservers.

Want kijk maar eens in http://www.interactievetv.nl/, dan kun je zien dat je opnamen er nog steeds zijn.
Mijn eerste controle was direct al via http://www.interactievetv.nl/: ook helemaal leeg; bij de vorige storing (2018) stonden daar nog wel een paar opnames.
Dus er zit een bug in systeem bij database beheer als de opnameruimte 100% gevuld is..... en dat kan zo maar gebeurd zijn zeker als er serie-opnames gepland staan, zonder het te weten dus vol;
Ik denk dat er bij 100% en dan zonder instelling (status) te bekijken tijdens een lopende uitzending kijkend op rec knop drukkend van afstandbediening er wat mis begint te gaan in KPN's systeem.
Reputatie 7
Badge +19
@ger O'beek, Opnames blijven standaard een jaar bewaard op de servers van KPN. Opnames die verdwenen zijn, zijn die ouder dan een jaar? Als dit niet het geval is, dan kun je inderdaad de tv ontvanger resetten volgens de stappen op deze pagina .
Geen enkele van alle voorgestelde oplossingen werkt; de database wordt corrupt bij 0% vrije ruimte en software updates/storingen bij KPN .
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ger O'beek, als al het opnameruimte vol Is, dan worden de oudste opnames verwijderd, niet ineens alles. Gewoon per keer een aflevering of twee, of een film etc. tot er genoeg ruimte is om weer op te nemen wat je ingepland hebt. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken.
Reputatie 7
Badge +19
@ger O'beek, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
beste Marina; privee gegevens ingevuld. Ben benieuw hoe ver je komt met uitzoeken van opneembug;
mhd voor toezegging. succes
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @ger O'beek, Bedankt voor je geduld. Tot nu toe zie ik geen bijzonderheden, daarom heb ik contact gezocht met experts van iTV. Het probleem is eens eerder voorgekomen, maar niet vaak. Omdat het niet vaak voorkomt kunnen we het probleem niet snel reproduceren. Het enige wat ze aangaven als advies om het opnamepakket uit te zetten en opnieuw aan te vragen. Aangezien je alle opnames kwijt bent, is dit dus een mogelijkheid. Anders kan ik je ontvanger omruilen, maar het is niet gezegd dat het probleem dan niet meer voorkomt. Laat je aan mij weten of je het opnamepakket uit en aanzet of dat je een nieuwe ontvanger wilt proberen?
helaas ondervind ik , in verband met afwezigheid thuis, nu problemen met opnemen via mobiele app. planning vanmiddag om zembla op te nemen gaf geen wisseling van wit naar rood, wel voor een ander programma.
opnemen vanavond van zembla blijkt dus ook niet gebeurd, en andere geplande serie opnames zijn ook al weer verdwenen.....
quarks op wdr was afgelopen dinsdag gepland en ik zie er niets van op dit moment. een grote leegte ' er stond wel een ongevraagde opname van eurosport vanmorgen..... puinhoop dit systeem.
govert over helal vanaf 14 mei seerie gepland is 21mei ook niet opgenomen. machteloos als je niet thuis bent , en als je thuis bent kunt je nauwelijks iets vooruit programmeren....geef me geld van afgelopen jaar maar weer terug...het zal KPN niet/nooit lukken kleine bugs op te lossen....
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @ger O'beek, Wat rot dat je nu ook problemen ervaart met opnames via de app. Heb je het opnamepakket nog uit gezet en weer geactiveerd via MijnKPN? Of het de oplossing is weet ik niet, maar aangezien we dit probleem niet kunnen reproduceren moeten we ergens beginnen. Zou je misschien aan kunnen geven welke versie tv-ontvanger je in gebruik hebt, op welk apparaat met besturingssysteem je de iTV app gebruikt en hoe je de opname hebt ingepland? Daarnaast ben ik benieuwd of het gaat over een enkele opname, serie opnames of beide.
alle opnames van voor woensdagavond 12jun zijn weer foetsie zie ik hedenavond!
Woensdag had ik sávonds alleen via tv-gids (rec knop) programma van npo2 over poetin geprogrammeerd.
iTV app afgelopen week niet gebruikt (Android of Windows10-chrome)
UI :3.66.02
softw: 7.3.68_1
hardw: HMB2260
sorry voor late reactie ivm mijn vacantie..
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem @ger O'beek, In dit geval blijf ik bij het advies om het opname pakket uit te zetten en weer aan. Hopelijk lost dit het probleem rondom de opnames op. Je bent dan je huidige opnames allemaal kwijt, maar dat is hopelijk de moeite waard waardoor je de opnames die je vanaf dat moment maakt wel kunt bekijken.

Reageer