Opnames verdwijnen, zonder aankondiging

  • 7 June 2019
  • 11 reacties
  • 546 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22
Hoi KPN,

Ik heb een test gedaan met de opnames van RTL Late Night, ze staan één jaar op de server. Maar er zijn er nu al 2 weggehaald, zonder dat ik een aankondig krijg van: Let op, uw opnames gaan verdwijnen! Nee, het wordt zo verwijderd.


En morgen verdwijnt de andere van RTL Late Night, zou het niet een idee zijn om daar de opname dienst beter te maken? De klant 2 dagen van tevoren te waarschuwen dat er opnames gaan verwijderen? Toch een stukje verbetering in de dienstverlening. 😉

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hey Dennis.

Hebben wij daar niet de "Bijna verlopen" optie voor? Een bepaalde tijd van tevoren waarschuwen is ook relatief, wat als je nog 23 films en 3 seizoenen van GTST in de cloud hebt staan? Dat red je weer nooit.
Reputatie 7
Badge +21
Maar @Dennis Schreve als je in de instellingen bij Opname instellingen de optie
Verwijder bij te weinig ruimte op Nee zet, dan zul je vast wel een melding krijgen dat de nieuwe opname niet gemaakt kan worden omdat het geheugen vol is.
En dan kun je handmatig opnames verwijderen die je wel kunt missen toch?
Reputatie 7
Badge +21
Overigens is het niet een idee dat we meer ruimte kunnen kopen (huren)?
Ik heb er geen belang bij, ik del de opnames als ik ze gezien heb, zelden bewaar ik een opname, maar na een jaar mag deze heus wel weg om mij.
Maar misschien hebben anderen daar wel interesse in?
Reputatie 7
Overigens is het niet een idee dat we meer ruimte kunnen kopen (huren)?
Het kost KPN helemaal niets om meer ruimte beschikbaar te stellen immers een opname is niets anders dan een verwijzing naar de masteropname die van elke zender één jaar lang vastgelegd wordt. KPN zou zo het aantal uur gelijk kunnen trekken aan de 400uur die Ziggo ter beschikking stelt voor opnames "in the cloud".


Bron.

Anders wordt het verhaal bij het behouden van opnames langer dan één jaar immers daar is de huidige infrastructuur niet op ingericht.
Maar @Dennis Schreve als je in de instellingen bij Opname instellingen de optie
Verwijder bij te weinig ruimte op Nee zet, dan zul je vast wel een melding krijgen dat de nieuwe opname niet gemaakt kan worden omdat het geheugen vol is.
En dan kun je handmatig opnames verwijderen die je wel kunt missen toch?

In geval van Dennis is het niet de ruimte nog 97% vrij zie ik die optie zal dan niet werken.
Als ik @Dennis Schreve goed begrijp wil je een popup op het scherm of anderszins berichtgeving dat het jaar bijna om is wat blijkbaar de maximum houdbaarheid is van een cloud opname.

Dat jaar zal dan een rechtenkwestie vanuit de content leverancier zijn.

Als ik wjb nu goed begrijp maken die opnames niet eens gebruik van een eigen stukje cloud, dan zie ik het nut van die teller niet zo in. Als dit enkel verwijzingen zijn naar een master opname.
Reputatie 7
Als ik wjb nu goed begrijp maken die opnames niet eens gebruik van een eigen stukje cloud, dan zie ik het nut van die teller niet zo in. Als dit enkel verwijzingen zijn naar een master opname.
Van elke zender en elke variant wordt één opname vastgelegd.
Voor de HD-"Glas" variant is de benodigde opslagcapaciteit voor één jaar een kleine 50TB.
Voor de HD variant is de benodigde opslagcapaciteit voor één jaar een kleine 30TB en voor de SD variant een kleine 15TB.
Of je als KPN nu 100 uur, 200 uur of 500 uur beschikbaar stelt, er is geen extra opslagcapaciteit voor benodigd anders dan voor de minuscule recordjes met de verwijzing naar het tijdslot in de masteropname.
KPN doet er mijns inziens verstandig aan om het aantal uur op te trekken naar 400 of zelfs 500 uur, puur vanwege het feit dat Ziggo met haar nieuwe Mediabox Next 400 uur aanbiedt.
Dus welk nut heeft die percentage aanduider als er geen opnames op een klantgebonden stukje cloud staat? In mijn ogen weinig tot geen.
Reputatie 7
Dus welk nut heeft die percentage aanduider als er geen opnames op een klantgebonden stukje cloud staat? In mijn ogen weinig tot geen.
Dat is het percentage van de opslagcapaciteit in uren die je in gebruik hebt.
Toch wel interessant om te weten immers als je over de 100% gaat, dan wordt de oudste opname, waarvan je niet hebt aangegeven dat deze behouden moet blijven, automatisch verwijderd.

Dus welk nut heeft die percentage aanduider als er geen opnames op een klantgebonden stukje cloud staat? In mijn ogen weinig tot geen.Dat is het percentage van de opslagcapaciteit in uren die je in gebruik hebt.
Toch wel interessant om te weten immers als je over de 100% gaat, dan wordt de oudste opname, waarvan je niet hebt aangegeven dat deze behouden moet blijven, automatisch verwijderd.

Ok klinkt logisch dan klopt in mijn ogen de term ruimte niet uren is iets anders dan fysieke capaciteit waar ik die term mee in verband breng.

Maar goed bij Dennis speelt dit niet daar is blijkbaar de houdbaarheid verstreken zonder een aankondiging los van wat in het opname scherm te zien is.
Reputatie 7
Dus welk nut heeft die percentage aanduider als er geen opnames op een klantgebonden stukje cloud staat? In mijn ogen weinig tot geen.Dat is het percentage van de opslagcapaciteit in uren die je in gebruik hebt.
Toch wel interessant om te weten immers als je over de 100% gaat, dan wordt de oudste opname, waarvan je niet hebt aangegeven dat deze behouden moet blijven, automatisch verwijderd.
Ok klinkt logisch dan klopt in mijn ogen de term ruimte niet uren is iets anders dan fysieke capaciteit waar ik die term mee in verband breng.

Dan moet je de term "ruimte" daar maar niet mee in verband brengen. 😉
"Er zit nog ruimte in de planning" gaat vaak ook over het begrip tijd.
Reputatie 7
Badge +22
In geval van Dennis is het niet de ruimte nog 97% vrij zie ik die optie zal dan niet werken.
Als ik @Dennis Schreve goed begrijp wil je een popup op het scherm of anderszins berichtgeving dat het jaar bijna om is wat blijkbaar de maximum houdbaarheid is van een cloud opname.
Dat jaar zal dan een rechtenkwestie vanuit de content leverancier zijn.

Klopt @Galdor68 dat bedoel ik inderdaad! 😉