Beantwoord

Opnames via iPAD niet zichtbaar op TV tuner

Ik kan opnames via de iTV App maken, maar zie die dan niet terug op het overzichtvan de TV. Ik kan deze dan wel verwijderen via de iPad.(ze verdwijnen dan zowel uit overzicht van mijn Ipad als uit overzicht tuner) maar de opnames die ik via de Ipad plan komen andersom niet in het overzicht van de TV tuner terecht. Ook niet via ITVonline.nl. Ik kan de opnames dus ook niet kijken. Ik ben in beide applicaties ingelogd met het juiste klantnummer. TV kijken werkt op beiden wel.

Ik had dit probleem tot eind juni niet.

icon

Beste antwoord door acropolis69 2 augustus 2013, 15:59

Alleen de spanning van de ontvanger eraf halen en er weer opzetten, was voldoende in dit geval. Bedankt!

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 1
Badge
Heb je de tuner van de televisie al eens terug gezet naar de factory defaulds? Dit werkt voor de klein 1853 weer anders dan voor de 1963.

Gtz, J.

Alleen de spanning van de ontvanger eraf halen en er weer opzetten, was voldoende in dit geval. Bedankt!
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Opnamen ingepland via laptop en smartphone komen niet in de lijst van de TV-tuner te staan. Andersom wel. Ik had ook de spanning van de tuner er al even afgehaald en dat helpt voor dat moment: de opnamen blijken gewoon te zijn gemaakt en zijn dan zichtbaar in de TV-tuner, maar de volgende opnamen die wireless zijn invoerd, staan weer niet in de TV-tuner. Dit is echt is van de laatste weken/maand(?), daarvoor ging het altijd goed.

Reputatie 7
Badge +16
Hier ook nog soortgelijk probleem. Met de ene tuner Studio Sport ingepland, bij thuiskomst kijken op de andere tuner: was het mooi niet opgenomen.

Ander raar iets: ik kon laatst met de ene tuner een programma wel wissen, met de andere tuner niet.

Hier hetzelfde probleem, heb net ook al een mail gestuurd naar KPN.

Sinds enige dagen merk ik dat opnames ingepland via de iTV Online app niet direct in het menu Mijn Opnames van de televisie zelf verschijnen, en dus ook niet kunnen worden bekeken. Een dag later kan het programma er dan ineens wél staan (en dan ook worden bekeken).

Dit probleem is echt van recente datum, want voorheen kon ik blind vertrouwen op het inplannen van opnames via de mobiele telefoon en maakte ik daar veel gebruik van.

Ook hier werkt de opname functie niet meer zoals het hoort.

Zoals al vaker hier genoemd wordt kon je eerst zorgeloos Opnemen via welk apparaat dan ook,

en dit later dan terug kijken op iedere ontvanger die op jou abonnement gegevens staan.

Gisteren hier contact over gezocht met de klantenservice, maar konden mij hier nog geen antwoord op geven.

De ontvanger opnieuw opstarten door middel van stekker eruit/erin, en dat soort zaken werkt voor even. al meerdere keren geprobeerd ma na een x aantal uur/dagen weer terug bij af.

Als ik kijk na de aard van de klachten in dit topic, zou KPN zich toch moeten afvragen of er wel iets goed gaat met het Opnemen pakket bij de abonnees.. 

Tuurlijk klopt er iets niet.

Als iets dat tot voor kort (een week?) altijd probleemloos werkte, en nu ineens niet zonder dat er iets in apparatuur of software van de eindgebruiker is veranderd (mobile device, mobile iTV app, instellingen), dan moet er wel sprake zijn van een probleem bij de leverancier. Zeker als het betreffende probleem wordt bevestigd door meerdere gebruikers, onafhankelijk van elkaar.

Ikzelf merk inmiddels ook dat opnames rechtstreeks ingepland via de tv niet altijd correct in het menu verschijnen.

Heb het probleem gerapporteerd aan KPN en wacht nu ruim een dag verder nog steeds op antwoord.

Spanning van de tuner afhalen lukt en dan moet alles weer opgestart worden, maar het probleem komt voorlopig bijna elke dag voor. Het probleem is dus toch groter dan lijkt. Kan KPN dit niet echt oplossen.

Is hier al een oplossing voor gevonden .....het wordt nu knap irritant ....ik ga niet telkens mijn box resetten om een opname te kunnen kijken!!

Als iemand iets heb gevonden hoor ik het graag .

Mvg manuela

Reputatie 1
Badge
Hier ook, vraagje, komt het alleen voor met de opnames die via andere media dan de box zelf zijn gepland?
Ik heb maandag naast een berichtje hier ook een mail naar KPN gestuurd.
Ik kreeg woensdag een antwoord en sinds vrijdag werkt alles weer als vroeger. Het kan toeval zijn...

Dit was het antwoord wat ik van KPN heb teruggekregen:

Naar aanleiding van uw bericht, kan ik u als volgt informeren:

KPN is momenteel bezig met een UP grade van gids op Interactieve TV, dit kan de reden zijn dat de programmering problemen geeft.

Ik wil u adviseren om niet alleen de tuner maar ook de Experiabox te resetten.

Wanneer u problemen ervaart met uw aansluiting is het in veel gevallen zinvol uw KPN Experia Box (het modem) te resetten. Een reset kunt u op twee manieren uitvoeren. U kunt het modem een 'zachte' reset en een 'harde' reset geven.

Bij een 'zachte' reset blijven de instellingen in uw modem aanwezig en start het modem alleen opnieuw op. Bij een 'harde' reset worden ook alle instellingen in uw modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen.Tevens wordt het modem automatisch geupdate naar de laatste softwareversie. Omdat dit mogelijk onbedoelde gevolgen kan hebben, wordt een harde reset uitsluitend telefonisch in behandeling genomen.

Alle verbindingen worden bij een reset voor korte tijd verbroken.

Om uw modem een 'zachte' reset te geven volgt u de volgende stappen:

- Schakel het modem uit met de aan/uit-knop op de achterkant van het modem.

Alle verbindingen (internet en telefonie) worden nu verbroken;

- Maak het modem stroomloos door de stekker uit het stopcontact te halen.

- Wacht ongeveer 20 seconden en sluit het netsnoer aan en schakel het modem weer in;

- Wacht een aantal minuten tot het modem opnieuw verbinding maakt met het netwerk van KPN;

- Zodra het 'VoIP' lampje brandt kunt u weer gebruik maken van uw aansluiting.

Indien het 'zacht' resetten van het modem de storing niet heeft verholpen, vernemen wij dat graag van u. Ik verzoek u in dit geval ons een (mobiel) telefoonnummer te sturen waarop u bereikbaar bent. Onze technische afdeling zal dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u opnemen om de problemen eventueel met een harde reset op te lossen.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Ik heb overigens zelf geen reset van de Experiabox gedaan. Hopelijk is bovenstaande wel een oplossing voor anderen of werkt KPN inderdaad aan een upgrade en zijn de problemen gauw voorbij.

Hier ook dezelfde problemen...

Resetten is da de oplossing voor dat moment, maar daarna weer fout... grrrr

Hopelijk doet KPN hier snel iets aan

Resetten ontvangers en nieuw software inladen is NIET de oplossing.

Dit probleem ligt gecompliceerder.

Lijkt op foutieve synchronisatie van (ingeplande) opnames binnen een huishouden waarbij meerdere tv-ontvangers en/of mobiele iTV apps gebruikt worden.

Bijvoorbeeld een ingeplande opname op de tv-ontvanger beneden wordt dan NIET weergegeven in hetzelfde menu op de tv-ontvanger boven, en kan dan ook niet bekeken worden. Een dag later kan de opname ineens wél in het menu  staan.

Omdat dit probleem van recente aard is, én omdat meerdere gebruikers het melden en een oplossing wensen (nog afgezien van de groep gebruikers die het probleem nog niet is opgevallen danwel de weg naar een forum als dit niet weten te vinden), hoop ik dat KPN snel actie onderneemt en met meer serieuze antwoorden komt dan simpel resetten ontvanger / modem / software nieuw inladen.

Dus technische dienst KPN: werk aan de winkel!

Het ergste is nog wel dat de klantenservice zich nergens van bewust is..

En beweren dat de mensen die de ontvanger gereset hebben dat het daarmee opgelost is..

Wij hebben nog de motorola's vip 1963 thuis, werd zelfs al beweerd dat er dan maar 3 nieuwe ontvangers moesten worden opgestuurd om het probleem op te lossen.. Nu ben ik wel benieuwd welke ontvangers mensen hebben met deze klachten..

Maar goed, feit blijft dat we nu 1,5 week verder zijn en KPN nog niks heeft kunnen oplossen..

@Davee:
Houding klantenservice getuigt in dat geval van (gespeelde) domheid of neiging bestaand probleem weg te wuiven. Kwalijke zaak.

Klantenservice moet hier ook niet over oordelen, dat moet de technische dienst doen. Elke logisch denkende medewerker zal in no-time het probleem onderkennen en begrijpen.

* Dit probleem ligt niet aan type ontvanger (ikzelf heb de Motorola 18-zoveel)
* Ook bij mij bestaat het probleem nu ongeveer 1,5 week, deze informatie kan juist een aanwijzing geven daar het probleem hiervoor (bij mij althans) nooit is voorgekomen

@Lodewijk68

Jaa dat leek mij ook al.. En tevens is er al voor ons 2 x melding gemaakt na de Technische dienst.. Niks meer van weer gehoord helaas. Dus maar eens kijken of een nieuw belletje een dezer dagen zin heeft.

Bij ons was het probleem eerder ook niet aanwezig. Wij hebben al sinds het begin Glasvezel en hadden tot dit probleem nooit geen gezeur met KPN. Hoop dus dat KPN dit gaat erkennen en dat het opgelost wordt door KPN.. En openheid is juist in deze tijden een belangrijk iets om klanten te behouden

Reputatie 1
Badge
laten ze nu eerst maar eens het probleem te gaan onderkennen en ons daarmee serieus te nemen.....

Ik heb inderdaad deze zachte reset gedaan en het lijkt vooralsnog te werken (Experia Box)

Ik heb sinds 2 weken dezelfde problemen. Opnamen plannen via itv werkt niet meer. Waarom komt KPN niet met een PUBLIEKE verklaring over de storing en het plan om het op korte termijn op te lossen?

Reputatie 7
Badge +27
Allereerst mijn excuses voor het uitblijven van een reactie vanuit KPN. De storing is intern bekend en heeft alle aandacht. Het laatste nieuws is dat de grondoorzaak is gevonden en dat we op korte termijn een structurele oplossing verwachten. Zodra er meer nieuws bekend is zal ik dat laten weten in een reactie.

Beste Joran,
Fijn om eindelijk vanuit KPN dit bericht te horen te krijgen. Aandachtspuntje voor de volgende keer is misschien toch eerder een reactie van jullie kant.
Mag ik vragen wat er precies aan oorzaak is van deze "storing"?
Hopende op een snelle afwikkeling van dit probleem 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Dag Davee,

De beschrijving van Lodewijk68 op de vorige pagina komt dicht in de buurt. Opnames worden in ons netwerk gemaakt en zijn direct inzichtelijk op alle apparaten die verbonden zijn met het abonnementsnummer. Door een probleem in de database worden de opnames wel gemaakt, maar zijn andere apparaten daar niet van op de hoogte. Het herstarten van de ontvanger werkt eenmalig omdat op dat moment alle opnames wel gesynchroniseerd worden. Daarna komen er echter geen nieuwe updates meer binnen tot de ontvanger weer opnieuw gestart wordt. Het is niet specifiek een iPAD probleem, maar ook tusen tuners onderling en via itvonline.nl of Android apps.

Het probleem is nu gevonden, maar wordt eerst zorgvuldig getest voordat het live gaat. Een exacte datum kan ik nog niet doorgeven omdat dit afhankelijk is van het verloop van deze test.

Een eerdere reactie was zeker op zijn plaats geweest. We gaan ons best doen om in de toekomst sneller informatie te voorzien.

Met vriendelijke groet,

Joran

Goed nieuws van Joran! Ik ben blij dat er nu eindelijk een definitieve oplossing van de problemen op komst is.

Goedenavond Joran,

Ik denk dat het fijn is dat iedereen nu te weten krijgt wat er inderdaad precies aan de hand is.

Dat het een dieper probleem zou zijn dan alleen bij de ontvangers was ook wel te verwachten door de reacties van meerdere klanten. 

Is het iets waar de klanten straks ook wat van gaan merken qua software, of is het puur achter de schermen wat betreft de oplossing?

Zo gauw er meer over bekend is, word het dan netjes vermeld hier?

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +27
Dag Davee,

Dit gedeelte wordt geheel achter de schermen opgelost. Er komen overigens wel software-updates aan (in ieder geval voor de 1853), maar die staan los van deze storing.

Zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten. Bij mijn afwezigheid zal een collega hier een update plaatsen!

Met vriendelijke groet,

Joran

Reageer