Beantwoord

Opnames via iPAD niet zichtbaar op TV tuner

• 1 augustus 2013
  • 46 reacties
  • 12767 keer bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Bedankt Joran voor de duidelijke uitleg!

Nu je trouwens begint over de software update voor de VIP1853,

Krijg de 1963 ook nog een update na de nieuwe interface? En zijn er duidelijke verschillen tussen deze 2 ontvangers?

Reputatie 7
Badge +28
Ik heb sinds de nieuwe interface update voor de 19x3 modellen geen enkele update meer gezien in het testteam. Ik vermoed dat dit de laatste update is geweest. Er zit verschil in hardware, maar het grootste verschil is de harde schijf ten opzichte van de 8gb SSD schijf van de 1853.

Overigens zijn de eerdergenoemde werkzaamheden in de database vandaag uitgevoerd. De komende dagen wordt gecontroleerd of het helemaal is verholpen. Ik ben benieuwd naar eerste terugkoppelingen, is deze storing opgelost?

Okee zou het kunnen zijn dat de 1963 altijd dezelfde interface heeft gehad? Want sinds wij deze hebben heb ik nog nooit een interface update gehad.. Terwijl wij deze sinds het begin hadden..
Kan het dan zo zijn dat die SSD schuif de 1853 veel sneller maakt? Want wij hebben al heel lang de 1963.. En deze beginne nu echt traag te worden. En door de storing wouden ze ons eigenlijk 3 nieuwe opsturen.

Betreffende de storing, deze zou nu opgelost moeten zijn inprincipe? Want dan gaan we eens testen 🙂
Hier nog geen problemen gehad met het instellen van de opnames, wel vraag ik mij af of de opnames die zijn gemaakt ook te bekijken zijn op de ipad. Ik zie ze wel staan maar kan ze niet afspelen. 

Bij mij werkt het systeem weer zoals het hoort. Planning vandaag gemaakt op itv stond ook op de opnamelijst van mijn TV. Hoera!!! Houden zo.

Helaas hier nog niet goed. Enkele programmas vanavond via itv ingepland als test. Ééntje staat in de tuner, de rest nog niet
Goedemorgen,

Hier ook nog niet feilloos helaas.. Opname gemaakt via itvonline en staat niet in de ontvanger..

Ben benieuwd of het dan in fases gaat.. 

Helaas, probleem is nog niet opgelost, eigenlijk lijkt er niets veranderd.

Programma beneden ingepland voor opname verschijnt boven niet in Menu (ingeplande) Opnames en is dus ook niet af te spelen dan.

Gaarne update van de technische dienst!

Reputatie 7
Badge +28
Vandaag wordt geïnventariseerd wat het gevolg is van de werkzaamheden en worden vervolgstappen bepaald. Ik begrijp dat het in de meeste gevallen nog niet is opgelost, dat is erg jammer om te lezen! Ik ben benieuwd of in de gevallen waar het niet werkt de ontvanger nog (eenmalig!) opnieuw is opgestart. ik maak in ieder geval melding van de reacties die ik hier ontvang.

Goedemiddag Joran,

Het is een beetje wisselend bezig, van het weekend verschillende opnames ingepland,

en soms kwam de opname direct op alle ontvangers door, en daarna weer tijd niet.

Ook met opnames verwijderen van de ene ontvanger, bleven ze op de andere ontvanger wel weer staan. Voor ons is het in iedergeval nog niet veel beter geworden.

Beste Joran,

Ook bij mij  "hapert" het weergeven van de geplande opname's en ook de lijst met opgenomen

programma's zijn niet actueel. De ene tuner toont wel meer als de andere maar alle 4

zijn ze niet compleet.

Dit geeft veel irritaties bij de verschillende gebruikers. Als er iets opgenomen is moet je maar afwachten wanneer deze beschikbaar komt.

Er wordt zowel opgenomen via de afstandbediening alswel via een Iphone als mede via KPN ITonline en ook wordt de App via een tablet gebruikt.......Geen van deze manier werkt vlekkeloos

Alvast bedankt voor de spoedige oplossing

Kan me volledig aansluiten bij 2 voorgaande reacties.

Er valt geen eenduidige lijn in te ontdekken, behalve eentje dan: dat het gewoon niet goed werkt.
Ik noem het maar geen eenduidige, imminent synchronisatie van (ingeplande en ook verwijderde) opnames.

En oh ja, ontvangers resetten natuurlijk al lang geprobeerd, zelfs eentje de software maar eens opnieuw in laten laden, gewoon omdat ik er niet te beroerd voor ben.... maar helaasch probleem blijft.

Dus KPN TD: werk aan de winkel!

Goedemorgen Allen,

We zijn ondertussen een week verder zonder enige reactie..

Ik heb van het weekend gekeken en heb het idee dat de storing opgelost is ? De opnames inplannen gaat nu in iedergeval weer goed, hopelijk is het hiermee voorbij.

Wel moet ik er bij vermelden dat sinds ik erachter kwam dat het opgelost is vrijdag?, de ontvangers vrij traag reageren ineens, terwijl ze daar nog geen last van hadden.. kan dit ?

Beschik als iTV abonnee over het opnemen pakket en heb een programma opname gepland op de iPad via de iTV app. Op de iPad staat keurig het programma in de opname lijst als "opgenomen". Thuis aangekomen staat het programma echter niet in de opnamelijst. Daar blijkt dat wel meer programma's niet op de lijst staan die via de iTV app wel zichtbaar zijn in de lijst.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Dit probleem blijkt al op het forum te staan onder de titel "Opnames via iPAD niet zichtbaar op TV tuner" waarbij volgens "Joran" van KPN omstreeks 10 sept de oplossing ongeveer rond zou zijn, echter het inmiddels 22 sept en ....... tja

Reputatie 1
Badge
Erg vervelend allemaal, vandaag zijn de opnames van gisteren weer niet zichtbaar, weer de tuner helemaal opnieuw op moeten laten starten......
Kassa afgelopen zaterdag (12 october)via mobiele app geprogrammeerd maar stond niet in de lijst na reset van het kastje wel.

Alleen direct via het tvkastje inplannen werkt, maar niet via de apps op telefoon of tablet.

Wanneer gaat dit opgelost worden?

Reputatie 3
Badge
Als nieuwe 'clouder' viel mij dat ook op. Het is wel een keertje gelukt, maar meestal heeft het geen zin om buiten de decoder om programma's in te programmeren. Jammer.

Reputatie 4
Badge +6
Beste SdW, 

Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat de opnames er niet direct tussen staan op je tv-ontvanger. Het is bij ons bekend dat de opnames die via de app opgenomen worden niet correct weergegeven worden op de tv-ontvanger. Na het herstarten van de ontvanger zijn deze wel zichtbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing, ik heb echter nog geen oplostermijn wat bekend is. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dick, 

Het is wel mogelijk om de opnames in te plannen, alleen ze worden niet direct weergegeven op de tv-ontvanger. Door de tv-ontvanger even uit- en weer in te schakelen zullen de opnames ook op je ontvanger zichtbaar zijn. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing, echter is dit helaas de manier om het op dit moment zichtbaar te krijgen. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 1
Badge
Dat "even" aan en uitzetten is niet even maar ongeveer een kwartier! Bovendien moet ik steeds de stekker eruit trekken want er zit geen tuimelschakelaar op......

Reageer