Beantwoord

Opnames via iPAD niet zichtbaar op TV tuner

  • 1 augustus 2013
  • 46 reacties
  • 12760 keer bekeken

Ik kan opnames via de iTV App maken, maar zie die dan niet terug op het overzichtvan de TV. Ik kan deze dan wel verwijderen via de iPad.(ze verdwijnen dan zowel uit overzicht van mijn Ipad als uit overzicht tuner) maar de opnames die ik via de Ipad plan komen andersom niet in het overzicht van de TV tuner terecht. Ook niet via ITVonline.nl. Ik kan de opnames dus ook niet kijken. Ik ben in beide applicaties ingelogd met het juiste klantnummer. TV kijken werkt op beiden wel.

Ik had dit probleem tot eind juni niet.

icon

Beste antwoord door acropolis69 2 augustus 2013, 15:59

Alleen de spanning van de ontvanger eraf halen en er weer opzetten, was voldoende in dit geval. Bedankt!
Bekijk origineel

46 reacties

Goedemorgen,

Hier ook nog niet feilloos helaas.. Opname gemaakt via itvonline en staat niet in de ontvanger..

Ben benieuwd of het dan in fases gaat.. 

Goedemiddag Joran,

Het is een beetje wisselend bezig, van het weekend verschillende opnames ingepland,

en soms kwam de opname direct op alle ontvangers door, en daarna weer tijd niet.

Ook met opnames verwijderen van de ene ontvanger, bleven ze op de andere ontvanger wel weer staan. Voor ons is het in iedergeval nog niet veel beter geworden.

Helaas hier nog niet goed. Enkele programmas vanavond via itv ingepland als test. Ééntje staat in de tuner, de rest nog niet
Reputatie 7
Badge +16
Hier ook nog soortgelijk probleem. Met de ene tuner Studio Sport ingepland, bij thuiskomst kijken op de andere tuner: was het mooi niet opgenomen.

Ander raar iets: ik kon laatst met de ene tuner een programma wel wissen, met de andere tuner niet.

Reputatie 3
Badge
Als nieuwe 'clouder' viel mij dat ook op. Het is wel een keertje gelukt, maar meestal heeft het geen zin om buiten de decoder om programma's in te programmeren. Jammer.

Reputatie 7
Badge +28
Allereerst mijn excuses voor het uitblijven van een reactie vanuit KPN. De storing is intern bekend en heeft alle aandacht. Het laatste nieuws is dat de grondoorzaak is gevonden en dat we op korte termijn een structurele oplossing verwachten. Zodra er meer nieuws bekend is zal ik dat laten weten in een reactie.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Davee,

De beschrijving van Lodewijk68 op de vorige pagina komt dicht in de buurt. Opnames worden in ons netwerk gemaakt en zijn direct inzichtelijk op alle apparaten die verbonden zijn met het abonnementsnummer. Door een probleem in de database worden de opnames wel gemaakt, maar zijn andere apparaten daar niet van op de hoogte. Het herstarten van de ontvanger werkt eenmalig omdat op dat moment alle opnames wel gesynchroniseerd worden. Daarna komen er echter geen nieuwe updates meer binnen tot de ontvanger weer opnieuw gestart wordt. Het is niet specifiek een iPAD probleem, maar ook tusen tuners onderling en via itvonline.nl of Android apps.

Het probleem is nu gevonden, maar wordt eerst zorgvuldig getest voordat het live gaat. Een exacte datum kan ik nog niet doorgeven omdat dit afhankelijk is van het verloop van deze test.

Een eerdere reactie was zeker op zijn plaats geweest. We gaan ons best doen om in de toekomst sneller informatie te voorzien.

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +28
Dag Davee,

Dit gedeelte wordt geheel achter de schermen opgelost. Er komen overigens wel software-updates aan (in ieder geval voor de 1853), maar die staan los van deze storing.

Zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten. Bij mijn afwezigheid zal een collega hier een update plaatsen!

Met vriendelijke groet,

Joran

Reputatie 7
Badge +28
Ik heb sinds de nieuwe interface update voor de 19x3 modellen geen enkele update meer gezien in het testteam. Ik vermoed dat dit de laatste update is geweest. Er zit verschil in hardware, maar het grootste verschil is de harde schijf ten opzichte van de 8gb SSD schijf van de 1853.

Overigens zijn de eerdergenoemde werkzaamheden in de database vandaag uitgevoerd. De komende dagen wordt gecontroleerd of het helemaal is verholpen. Ik ben benieuwd naar eerste terugkoppelingen, is deze storing opgelost?

Reputatie 7
Badge +28
Vandaag wordt geïnventariseerd wat het gevolg is van de werkzaamheden en worden vervolgstappen bepaald. Ik begrijp dat het in de meeste gevallen nog niet is opgelost, dat is erg jammer om te lezen! Ik ben benieuwd of in de gevallen waar het niet werkt de ontvanger nog (eenmalig!) opnieuw is opgestart. ik maak in ieder geval melding van de reacties die ik hier ontvang.

Kassa afgelopen zaterdag (12 october)via mobiele app geprogrammeerd maar stond niet in de lijst na reset van het kastje wel.

Alleen direct via het tvkastje inplannen werkt, maar niet via de apps op telefoon of tablet.

Wanneer gaat dit opgelost worden?

Reputatie 1
Badge
Heb je de tuner van de televisie al eens terug gezet naar de factory defaulds? Dit werkt voor de klein 1853 weer anders dan voor de 1963.

Gtz, J.

Beste Joran,

Ook bij mij  "hapert" het weergeven van de geplande opname's en ook de lijst met opgenomen

programma's zijn niet actueel. De ene tuner toont wel meer als de andere maar alle 4

zijn ze niet compleet.

Dit geeft veel irritaties bij de verschillende gebruikers. Als er iets opgenomen is moet je maar afwachten wanneer deze beschikbaar komt.

Er wordt zowel opgenomen via de afstandbediening alswel via een Iphone als mede via KPN ITonline en ook wordt de App via een tablet gebruikt.......Geen van deze manier werkt vlekkeloos

Alvast bedankt voor de spoedige oplossing

Ook hier werkt de opname functie niet meer zoals het hoort.

Zoals al vaker hier genoemd wordt kon je eerst zorgeloos Opnemen via welk apparaat dan ook,

en dit later dan terug kijken op iedere ontvanger die op jou abonnement gegevens staan.

Gisteren hier contact over gezocht met de klantenservice, maar konden mij hier nog geen antwoord op geven.

De ontvanger opnieuw opstarten door middel van stekker eruit/erin, en dat soort zaken werkt voor even. al meerdere keren geprobeerd ma na een x aantal uur/dagen weer terug bij af.

Als ik kijk na de aard van de klachten in dit topic, zou KPN zich toch moeten afvragen of er wel iets goed gaat met het Opnemen pakket bij de abonnees.. 

Het ergste is nog wel dat de klantenservice zich nergens van bewust is..

En beweren dat de mensen die de ontvanger gereset hebben dat het daarmee opgelost is..

Wij hebben nog de motorola's vip 1963 thuis, werd zelfs al beweerd dat er dan maar 3 nieuwe ontvangers moesten worden opgestuurd om het probleem op te lossen.. Nu ben ik wel benieuwd welke ontvangers mensen hebben met deze klachten..

Maar goed, feit blijft dat we nu 1,5 week verder zijn en KPN nog niks heeft kunnen oplossen..

@Lodewijk68

Jaa dat leek mij ook al.. En tevens is er al voor ons 2 x melding gemaakt na de Technische dienst.. Niks meer van weer gehoord helaas. Dus maar eens kijken of een nieuw belletje een dezer dagen zin heeft.

Bij ons was het probleem eerder ook niet aanwezig. Wij hebben al sinds het begin Glasvezel en hadden tot dit probleem nooit geen gezeur met KPN. Hoop dus dat KPN dit gaat erkennen en dat het opgelost wordt door KPN.. En openheid is juist in deze tijden een belangrijk iets om klanten te behouden

Beste Joran,
Fijn om eindelijk vanuit KPN dit bericht te horen te krijgen. Aandachtspuntje voor de volgende keer is misschien toch eerder een reactie van jullie kant.
Mag ik vragen wat er precies aan oorzaak is van deze "storing"?
Hopende op een snelle afwikkeling van dit probleem 🙂
Goedenavond Joran,

Ik denk dat het fijn is dat iedereen nu te weten krijgt wat er inderdaad precies aan de hand is.

Dat het een dieper probleem zou zijn dan alleen bij de ontvangers was ook wel te verwachten door de reacties van meerdere klanten. 

Is het iets waar de klanten straks ook wat van gaan merken qua software, of is het puur achter de schermen wat betreft de oplossing?

Zo gauw er meer over bekend is, word het dan netjes vermeld hier?

Met vriendelijke groet,

Bedankt Joran voor de duidelijke uitleg!

Nu je trouwens begint over de software update voor de VIP1853,

Krijg de 1963 ook nog een update na de nieuwe interface? En zijn er duidelijke verschillen tussen deze 2 ontvangers?

Okee zou het kunnen zijn dat de 1963 altijd dezelfde interface heeft gehad? Want sinds wij deze hebben heb ik nog nooit een interface update gehad.. Terwijl wij deze sinds het begin hadden..
Kan het dan zo zijn dat die SSD schuif de 1853 veel sneller maakt? Want wij hebben al heel lang de 1963.. En deze beginne nu echt traag te worden. En door de storing wouden ze ons eigenlijk 3 nieuwe opsturen.

Betreffende de storing, deze zou nu opgelost moeten zijn inprincipe? Want dan gaan we eens testen 🙂
Goedemorgen Allen,

We zijn ondertussen een week verder zonder enige reactie..

Ik heb van het weekend gekeken en heb het idee dat de storing opgelost is ? De opnames inplannen gaat nu in iedergeval weer goed, hopelijk is het hiermee voorbij.

Wel moet ik er bij vermelden dat sinds ik erachter kwam dat het opgelost is vrijdag?, de ontvangers vrij traag reageren ineens, terwijl ze daar nog geen last van hadden.. kan dit ?

Hier ook dezelfde problemen...

Resetten is da de oplossing voor dat moment, maar daarna weer fout... grrrr

Hopelijk doet KPN hier snel iets aan

Reputatie 4
Badge +6
Beste SdW, 

Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat de opnames er niet direct tussen staan op je tv-ontvanger. Het is bij ons bekend dat de opnames die via de app opgenomen worden niet correct weergegeven worden op de tv-ontvanger. Na het herstarten van de ontvanger zijn deze wel zichtbaar. Er wordt gewerkt aan een oplossing, ik heb echter nog geen oplostermijn wat bekend is. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Dick, 

Het is wel mogelijk om de opnames in te plannen, alleen ze worden niet direct weergegeven op de tv-ontvanger. Door de tv-ontvanger even uit- en weer in te schakelen zullen de opnames ook op je ontvanger zichtbaar zijn. Er wordt gewerkt aan een structurele oplossing, echter is dit helaas de manier om het op dit moment zichtbaar te krijgen. 

Met vriendelijke groet, 

Jessica

Reputatie 1
Badge
Hier ook, vraagje, komt het alleen voor met de opnames die via andere media dan de box zelf zijn gepland?

Reageer