Beantwoord

opnames weg

Na het herstarten van I-Tv zijn de opgenomen programma's niet meer aanwezig. OPGENOMEN (0).

Het betreft opgenomen documentaires.

Is hier een oplossing voor? Via KPN ? server?

bvd.

icon

Beste antwoord door troost 17 december 2011, 12:00

Bij mij (troost) is het probleem m.b.v.  de KPN opgelost. Het bleek een  fout door het verwerken van een update van de software. De oplossing was:

1. zet ontvanger uit door stekker eruit te halen.

2. zet aan en houdt tegerlijkertijd de menuknop ingedrukt.

3. je komt in het Firmware-menu.

4. verwijder de software.

5. ga terug naar de fabrieksinstellingen.

6. zet ontvanger uit/aan en de software wordt opnieuw geladen (volgens kpn kon dit wel een half   

uur duren bij mij was het in 10 minuten klaar. De opnames waren weer allemaal aanwezig.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wat is er precies gebeurt? Heb je alleen je tuner even uit en aangezet of volledig gereset?

Heb je misschien een nieuwe?

Als je het opnemen pakket gebruikt (opnemen in de cloud) mag dit probleem nooit voorkomen.

Neem je op de harde schijf op, en gebeurt er iets met de tuner zelf, dan is het weg = pech.

Ik was genoodzaakt (fout 5) om de ontvanger opnieuw te  op te starten (stekker eruit!!!)  en het modem te resetten. Na het opstarten zijn de opnames niet meer aanwezig.

Nog toe te voegen. IK maak gebruik van het opname pakket.

Toevallig maak ik vanavond precies hetzelfde mee... Kinderen hebben per ongeluk de stekker eruit gehaald en ikzelf na het ontdekken hiervan nogmaals. Resultaat: stroom is meermalen weggevallen.

Via de TV lijken alle opnames verdwenen, maar op de iPad staan ze er nog gewoon op. Ik gebruik dus ook het Opname-pakket.

Ik heb goede hoop dat de programma's in de loop van de komende 24 uur weer terugkomen...

Reputatie 5
Badge +2
Hmm... Dat klinkt als een storing. Een gewone herstart (stroom eraf en erop) mag er niet toe leiden dat je STB de opnames niet meer terug kan vinden. Al had je vier nieuwe gehad, met het opnemen pakket mag dit gewoon niet voorkomen.

Ik denk dat dit forum niet de juiste plek is voor dit probleem en dat het beter is om, als je opnames nog niet terug zijn, contact op te nemen met de klantenservice. Via die weg krijg jij je opnames vast terug.

Ik was laatst ook opnames kwijt, en die bleken op de iPad wel gewoon in de lijst te staan. Na wat prutsen blijkt dat het ingestelde zenderprofiel ook invloed heeft op de getoonde opnames. Opnames van zenders die buiten het actieve profiel vallen worden niet getoond. Overigens vind ik dit een slechte keus van KPN, want niets wijst erop dat dit zo werkt. Veel mensen zullen dit niet begrijpen.
Bij mij (troost) is het probleem m.b.v.  de KPN opgelost. Het bleek een  fout door het verwerken van een update van de software. De oplossing was:

1. zet ontvanger uit door stekker eruit te halen.

2. zet aan en houdt tegerlijkertijd de menuknop ingedrukt.

3. je komt in het Firmware-menu.

4. verwijder de software.

5. ga terug naar de fabrieksinstellingen.

6. zet ontvanger uit/aan en de software wordt opnieuw geladen (volgens kpn kon dit wel een half   

uur duren bij mij was het in 10 minuten klaar. De opnames waren weer allemaal aanwezig.

Reageer