Beantwoord

Opnemen

• 11 april 2018
  • 6 reacties
  • 623 keer bekeken

Reputatie 1
Bij mijn vorige provider (opgeslokt door KPN) had ik een combinatie setopbox/recorder waarmee ik nagenoeg alles wat ik wilde kon opnemen en voor onbeperkte duur kon opslaan op de harde schijf in de recorder. Nu bij KPN is het aantal programma's dat ik kan opslaan aanzienlijk verminderd en bovendien is de bewaartijd beperkt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan ondervangen?
icon

Beste antwoord door PeterG 11 april 2018, 13:58

Hoi, Wim42. Wat kan je bij KPN niet opslaan?
Alleen radiozenders en de tv- en radiozenders van de lokalen kun je niet opnemen.

Bij Ziggo kun je alleen een eigen apparaat gebruiken in oud-Ziggo gebied. In oud-UPC gebied kun je alleen opnemen van het ongecodeerde pakket met eigen apparaat.
Maar waarom zelf een duur toestel aanschaffen als je er voor een klein bedrag per maand eentje bij je provider krijgt tegen alle (omruil)service?
Bovendien, met zo'n eigen apparaat ben je opnamen ook kwijt als ie stuk gaat.
Is Ziggo wel actief waar je woont?

Als je nu alleen glasvezel of koperdraad hebt stop dan maar met zoeken naar een provider die eigen apparatuur met harddisc ondersteunt. Alleen T-mobile en Tele2 leveren een STB met harddisc als je voor opname kiest. Dat is alleen huur, net als bij KPN. Minder ruimte maar je opnames heb je wel zolang je het apparaat hebt. Gaat ie defect dan krijg je een nieuwe met harddisc maar ben je wel alle opnamen kwijt. Bij KPN houdt je de opnamen ook bij wisselen van ontvanger.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Opnemen in de Cloud komt steeds vaker voor.
Je kan 6 programma's tegelijk opnemen en 200 uur.
Helaas maar voor 1 jaar.

Dat onbeperkt bewaren, waren / zijn programma makers zo wie zo niet blij mee.

En wees eerlijk, hoe vaak kijk je een opname na 1 jaar nog terug.?
Wij in ieder geval niet.

Wat ik zelf wel vaak wil terugzien, koop ik op Blu-ray.

Zelfs op Netflix kijken wij de series maar 1 keer.
Reputatie 1
Joop,

Dank voor de snelle reactie.
Ik wil wel wat documentaires lang bewaren en nog eens bekijken.
Er zijn heel wat uitzendingen die ik via KPN niet kan opslaan.
Ik ben nog steeds niet gelukkig met KPN, maar zie dat het ook bij Ziggo niet beter is.
Ik blijf zoekend.
Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +31
Hoi, Wim42. Wat kan je bij KPN niet opslaan?
Alleen radiozenders en de tv- en radiozenders van de lokalen kun je niet opnemen.

Bij Ziggo kun je alleen een eigen apparaat gebruiken in oud-Ziggo gebied. In oud-UPC gebied kun je alleen opnemen van het ongecodeerde pakket met eigen apparaat.
Maar waarom zelf een duur toestel aanschaffen als je er voor een klein bedrag per maand eentje bij je provider krijgt tegen alle (omruil)service?
Bovendien, met zo'n eigen apparaat ben je opnamen ook kwijt als ie stuk gaat.
Is Ziggo wel actief waar je woont?

Als je nu alleen glasvezel of koperdraad hebt stop dan maar met zoeken naar een provider die eigen apparatuur met harddisc ondersteunt. Alleen T-mobile en Tele2 leveren een STB met harddisc als je voor opname kiest. Dat is alleen huur, net als bij KPN. Minder ruimte maar je opnames heb je wel zolang je het apparaat hebt. Gaat ie defect dan krijg je een nieuwe met harddisc maar ben je wel alle opnamen kwijt. Bij KPN houdt je de opnamen ook bij wisselen van ontvanger.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Wim, Wat Peter en Joop zeggen klopt helemaal!
Helaas is het niet mogelijk om je documentaires onbeperkt te bewaren.
Gelukkig zijn er ook voordelen aan het opnemen via de Cloud, zoals o.a. het opnemen op afstand via iTV Online en kun je jouw opnames afspelen op elke tv-ontvanger in huis.
Een erg goede en leuke tip van Joop, een documentaire kopen op Blue-Ray.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik graag van je.

Reputatie 7
Badge +16
Voor o.a. Ziggo, Canal Digitaal en (tot de nieuwe codering ingaat) Digitenne zijn er recorders te koop voor onbeperkt opnemen. Bij Interactieve tv en volgend jaar Digitenne helaas niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Wim, we hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Mochten onze antwoorden niet voldoende zijn, dan weet je ons te vinden!

Reageer