Beantwoord

opnemen (decoder)

• 23 november 2011
  • 6 reacties
  • 9657 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +8
waarom kun je bij telfort de vip1963 decoder wel gebruiken om mee op te nemen, 200uur zonder meerkosten en bij kpn niet. als ik zo prijzen vergelijk tussen kpn en telfort krijg je dus die extra opname functie en 20mb internet op jaarbasis is telfort dan ongeveer 150 goedkoper.  nu snap ik best dat er twee bedijven moeten zijn die verschillende aanbiedingen hebben (ook al zit het onder het kpn paraplu) maar dit vind ik wel een erg groot verschil en ook niet meer te snappen omdat de hardware hetzelfde is. als ik dat had geweten, had ik voor telfort gekozen namelijk. 

ik zou graag zien dat de hardeschijf opname functie weer beschikbaar komt (hdd is aanwezig namelijk), naast de cloud dienst die duidelijk een andere functie is.

ik zie liever dat je bestanden vanuit je decoder kan delen met je cloud en viceversa of decoder opslag toevoegen. ik krijg nu het gevoel dat kpn denkt dat ik opnemenpakket ga afnemen, maar op deze manier ga ik echt geen cloud diensten meer afnemen.

icon

Beste antwoord door bommy84 23 november 2011, 16:15

Er zitten wel degelijk voordelen aan het opnemen in de cloud t.o.v. het opnemen op de HDD.

Ten eerste kan/kon niet iedereen opnemen en kijken tegelijk ivm bandbreedte/streams. Met opnemen in de cloud kan dit altijd.

Ook kun je met het opnemen pakket 6 programma's tegelijk en ook HD zenders opnemen.

Met je HDD 1 zender tegelijk en geen HD zender.

Dat deze functionaliteit nog niet 100% gelijk is aan die op de HDD (opnames plannen e.d.) is bekend bij KPN en daar wordt aan gewerkt.

N.B. zolang je een HDD tuner hebt en het opnemen pakket niet aanzet, blijf je de HDD gebruiken.

Dit geldt echter alleen voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen de 1963 wel, maar de HDD kan dan alleen voor het pauzeren gebruikt worden.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Er zitten wel degelijk voordelen aan het opnemen in de cloud t.o.v. het opnemen op de HDD.

Ten eerste kan/kon niet iedereen opnemen en kijken tegelijk ivm bandbreedte/streams. Met opnemen in de cloud kan dit altijd.

Ook kun je met het opnemen pakket 6 programma's tegelijk en ook HD zenders opnemen.

Met je HDD 1 zender tegelijk en geen HD zender.

Dat deze functionaliteit nog niet 100% gelijk is aan die op de HDD (opnames plannen e.d.) is bekend bij KPN en daar wordt aan gewerkt.

N.B. zolang je een HDD tuner hebt en het opnemen pakket niet aanzet, blijf je de HDD gebruiken.

Dit geldt echter alleen voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen de 1963 wel, maar de HDD kan dan alleen voor het pauzeren gebruikt worden.

Reputatie 7
Badge +8
ik zeg ook niet dat er geen voordelen zitten aan cloud opnemen, maar het duidelijk een andere dienst.

ja voor nieuwe klanten of bestaande klanten die de decoder hebben omgewisseld. kpn heeft nu wat een functie dus is omgezet in een dienst en daar ben ik niet blij mee, dat moet je als bedrijf niet doen, zeker niet als datzelfde stukje hardware via een dochterbedrijf wel gewoon de hdd functie heeft, dit schept onnodig veel verwarring bij prijsvergelijken. 

Reputatie 4
Badge +1
Ook telfort gaat uiteindelijk naar de clouddienst toe aangezien de letterlijk het KPN platform gebruiken(net als Xs4all overigens)

Badge +1
Uiteindelijk zullen de ontvangers met een harde schijf gaan verdwijnen.

Alle opnames staan dan in "the cloud".

Er zal dan enkel nog wat geheugen op de ontvanger staan om live pauzeren mogelijk te maken.

Reputatie 7
Badge +8
hihi dat live pauzeren is echt de uitvinding van de eeuw, soms jammer dat er geen screenshotjes kunnen worden gemaakt, je zet personen soms in de gekste houdingen stil LOL

Reputatie 4
Badge +1
Zou mischien wel een idee zijn, screenshots kunnen maken van het beeld. Zoals je al aangeeft je krijgt de meest rare houdingen.

Reageer