Beantwoord

Opnemen in serie lukt niet

  • 21 May 2019
  • 7 reacties
  • 230 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ervaar met opnemen de volgende problemen (ook nadat ik een reset heb uitgevoerd)

De gids staat vol met de serie POPOZ
Serie opnemen werkt in ieder geval niet voor kanaal 25 voor de het programma Midsommer m... voor de series 10 en 17. Wel voor de serie 7.
Er staan films in de gids, die blijkbaar niet bij een zender horen.

Kan dit worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 May 2019, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Cor.

Ik snap niet helemaal wat er niet lukt. Series 10 en 17?

Er staan films in de gids, die blijkbaar niet bij een zender horen.

Zou je dit ook willen toelichten? En hoe heb je precies een reset uitgevoerd en van welke apparaten?
'kanaal 25 voor de het programma Midsommer m... voor de series 10 en 17. Wel voor de serie 7.'

Hi Cor.

Ik snap niet helemaal wat er niet lukt. Series 10 en 17?




Er staan films in de gids, die blijkbaar niet bij een zender horen.Zou je dit ook willen toelichten? En hoe heb je precies een reset uitgevoerd en van welke apparaten?


Ik neem aan dat je het niet hebt geprobeerd en dat ik het beter even meer in jip en janneke taal kan uitleggen..

Je kan een programma opzoeken via zoeken of via gids. Laten we zeggen dat je gids neemt, dat krijg je na op het knopje menu te drukken. Op de tweede rij komt "Gids". Nu kies je "TV Gids" je kan nu 25 indrukken en komt dan bij BBC First. Dat kies je via de OK button. Als je dan naar beneden gaat met het pijltje "naar beneden kom" je op verschillende programma's Midsomer murders. Je kijkt nu welk Seizoen (Serie) het is (dat moet je eerst doen want bij de volgende keuze wordt het beeld bedekt). Je drukt dan het knopje Rec in komt de vragen "1 Aflevering" en "Hele seizoen". Als je "1 Aflevering" kiest dan wordt het ingepland (of weer uitgepland als dat al zo was). Bij "Hele seizoen" wordt er alleen ingepland als het seizoen 7 is. Bij seizoen 10 of 17 lijkt het dat er iets gebeurt. Maar het laat je alleen maar denken dat het zo was (Er komen ook geen aanduidingen voordat jij dat gaat zeggen, maar dat merk je eigenlijk pas als het fout is gegaan).
Er is een leuk zinnetje van Winnatoe over dit soort toestanden, maar niet geschikt voor dit forum.

Resetten, Als je in dit forum kijkt, kan je zien dat moderators extreem veel adviseren om van de set-top box (bij KPN noemen ze dat een ontvanger") te resetten. De hoeveelheid van deze adviezen duidt op zeer zwakke software. Als je niet regelmatig de stroom er op en afgooid zit er altijd wel ergens een hik. Ik doe dat dan ook regelmatig om te voorkomen dat ik weer moet wachten als ik zit te kijken en er gaat iets fout. Maar ten overvloede heb ik voordat ik dit melde dit weer even gedaan om de standaard vraag van moderators in dit forum te vermeiden.
Reputatie 7
Badge +24
Ik neem aan dat je het niet hebt geprobeerd en dat ik het beter even meer in jip en janneke taal kan uitleggen..

Je kan een programma opzoeken via zoeken of via gids. Laten we zeggen dat je gids neemt, dat krijg je na op het knopje menu te drukken. Op de tweede rij komt "Gids". Nu kies je "TV Gids" je kan nu 25 indrukken en komt dan bij BBC First. Dat kies je via de OK button. Als je dan naar beneden gaat met het pijltje "naar beneden kom" je op verschillende programma's Midsomer murders. Je kijkt nu welk Seizoen (Serie) het is (dat moet je eerst doen want bij de volgende keuze wordt het beeld bedekt). Je drukt dan het knopje Rec in komt de vragen "1 Aflevering" en "Hele seizoen". Als je "1 Aflevering" kiest dan wordt het ingepland (of weer uitgepland als dat al zo was). Bij "Hele seizoen" wordt er alleen ingepland als het seizoen 7 is. Bij seizoen 10 of 17 lijkt het dat er iets gebeurt. Maar het laat je alleen maar denken dat het zo was (Er komen ook geen aanduidingen voordat jij dat gaat zeggen, maar dat merk je eigenlijk pas als het fout is gegaan).
Er is een leuk zinnetje van Winnatoe over dit soort toestanden, maar niet geschikt voor dit forum.

Resetten, Als je in dit forum kijkt, kan je zien dat moderators extreem veel adviseren om van de set-top box (bij KPN noemen ze dat een ontvanger") te resetten. De hoeveelheid van deze adviezen duidt op zeer zwakke software. Als je niet regelmatig de stroom er op en afgooid zit er altijd wel ergens een hik. Ik doe dat dan ook regelmatig om te voorkomen dat ik weer moet wachten als ik zit te kijken en er gaat iets fout. Maar ten overvloede heb ik voordat ik dit melde dit weer even gedaan om de standaard vraag van moderators in dit forum te vermeiden.



Wat fijn dat je het voor mij zo simpel mogelijk uitlegt. Ik hoop dat ik je nu goed begrijp.

Het opnemen in serie wordt ingepland voor het lopende seizoen. Om je voorbeeld te gebruiken, wanneer je seizoen 7 inplant zal alleen seizoen 7 worden ingepland. De volgende seizoenen niet, dat heeft met de gebruikte techniek aan de achterkant te maken, de nummering seizoenen en afleveringen worden doorgestuurd door de zenders. Nadat seizoen 7 is afgelopen zal het seizoen erna weer serieel ingepland moeten worden. Daar zal een reset van de ontvanger of de software niet oplossen. Hier is, voor nu in ieder geval, niets aan te doen. Dit is niet een hik maar een functionaliteit die nu nog niet bestaat, hoewel we deze wel graag zouden willen hebben.



Wat fijn dat je het voor mij zo simpel mogelijk uitlegt. Ik hoop dat ik je nu goed begrijp.

Het opnemen in serie wordt ingepland voor het lopende seizoen. Om je voorbeeld te gebruiken, wanneer je seizoen 7 inplant zal alleen seizoen 7 worden ingepland. De volgende seizoenen niet, dat heeft met de gebruikte techniek aan de achterkant te maken, de nummering seizoenen en afleveringen worden doorgestuurd door de zenders. Nadat seizoen 7 is afgelopen zal het seizoen erna weer serieel ingepland moeten worden. Daar zal een reset van de ontvanger of de software niet oplossen. Hier is, voor nu in ieder geval, niets aan te doen. Dit is niet een hik maar een functionaliteit die nu nog niet bestaat, hoewel we deze wel graag zouden willen hebben.

Zo zie je maar weer, heb ik het zo uitgebreid proberen duidelijk te maken en lukt me het nog niet het probleem duidelijk te maken. 🤣Er lopen momenteel 3 seizoenen met een serie. Seizoen 7, 10 en 18 (was toen ik begon nog 17). Ik probeerde dus 3 seizoenen in te plannen. Dat lukte niet. Ik dacht dat je er al wat aan had gedaan. Want vanaf zondag lukte het wel. 😋. Dat er niet automatisch vanaf seizoen 7 naar 8 gegaan wordt wist ik al. Vind ik ook eigenlijk geen probleem. Dat is nu eenmaal zo.
Reputatie 7
Badge +24
`Haha, we komen er wel. Wat jij wilt doen moet wel kunnen mits deze seizoenen los in worden gepland, serieel. Overduidelijk aangezien het nu wel goed gaat, overzichtelijk is anders. Moet wel bekennen dat ik hier niets aan heb gedaan. Ben wel blij dat alles wel werkt nu.

Zag je de opnames op beide ontvangers niet? Ik zie dat je 2 verschillende hebt namelijk. Anders was dit een glitch die ik niet kan verklaren.
`Haha, we komen er wel. Wat jij wilt doen moet wel kunnen mits deze seizoenen los in worden gepland, serieel. Overduidelijk aangezien het nu wel goed gaat, overzichtelijk is anders. Moet wel bekennen dat ik hier niets aan heb gedaan. Ben wel blij dat alles wel werkt nu.

Zag je de opnames op beide ontvangers niet? Ik zie dat je 2 verschillende hebt namelijk. Anders was dit een glitch die ik niet kan verklaren.

Ja op beide gebeurde hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +24
Dan ga ik er toch van een glitch uit. Je weet ons te vinden mocht het weer gebeuren.