Beantwoord

Opnemen onbetrouwbaar

  • 4 February 2019
  • 4 reacties
  • 245 keer bekeken

Wij hebben opnemen in het pakket van KPN maar als we series willen opnemen, blijken deze soms niet opgenomen te worden. Soms neemt hij 1 of 2 afleveringen op en dan de rest niet meer. Laatst wilden we Luther opnemen, dan kon je wel kiezen tussen aflevering of serie opnemen, maar bij de serie opname pakte hij dat niet op. Dan werd er niets opgenomen, losse aflevering kon dan wel. We wilden ook Line of Duty opnemen, eerste aflevering kon niet opgenomen worden en de tweede wel echter niet de serie. We snappen er niets meer van en vinden het buitengewoon irritant als we extra betalen om series op te nemen en zo te kunnen volgen, maar dat dit niet werkt. Hoe komt dat?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 February 2019, 08:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi Charlie. Wat jammer dat het seriematig opnemen niet lekker gaat. Merk je het alleen bij bepaalde series of gaat het per definitie mis?
Hoe plan je je opnames in? Via de app of via de tuner? Soms gaan er dingen mis als er een nieuw seizoen is maar in de regel zou het prima moeten werken.
Mijn tip is om de huidige, problematische, serie opnames te verwijderen en ze opnieuw, via de tuner, in te plannen. Mocht dat nog steeds niet goed werken stel ik voor om dit door onze technische dienst te laten onderzoeken.
Hoi Erwin, dank voor je reactie. Het gaat ongeveer in de helft van de gevallen mis, met name bij series op BBC1 valt ons op. We plannen ze in via de tv (tv gids). We zullen het nog eens proberen en anders is het misschien inderdaad goed om het na te laten kijken.
Top! Mocht het nu weer gebeuren dan ben ik (en de technische dienst) met name geïnteresseerd in:

Welk programma/serie? -> tijdstip van inplannen. ( en dan liefst meerdere voorbeelden )

Zou je daarnaast dan ook je profiel kunnen aanvullen met gegevens en mij een seintje geven? Op die manier kan de technische dienst kijken waar het eventueel misgaat.
Hoi Erwin,

Ik heb in ieder geval één voorbeeld, afgelopen dinsdag wilde ik 'Line of duty' op BBC1 op 15/2 om 23u proberen om opnieuw als serie op te nemen via de tv gids. Ik kreeg wel de optie om hele serie op te nemen, maar als ik daar op klikte, dan gebeurde er niets. Ik kon wel alleen die aflevering opnemen. Dat heb ik nu gedaan.
Als ik meer voorbeelden heb, laat ik het weten.