Opnemen werkt niet

• 21 februari 2014
  • 8 reacties
  • 2849 keer bekeken

Vanavond, 21-2-2014, heb ik diverse opnames ingepland, maar er is niets opgenomen. In de tv gids worden wel de rode balletjes aangegeven, zodat het lijkt alsof de programma's opgenomen worden, maar ze verschijnen niet bij de opnames in het opnamemenu!
Ik baal hiervan, mis nu al mijn series die ik volg! Wilde vanavond lekker kijken 😞

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Waarschijnlijk is het wél opgenomen, maar is je lijstje niet in sync met de database bij KPN. Als je het kastje even stroomloos maakt en weer aanzet verschijnen de opnamen meestal alsnog. Dit probleem is al maanden bekend maar wordt niet opgelost. "We zijn er mee bezig". Al maanden. Wie is er dan mee bezig? Een chimpansee?

Voorts ben ik van mening dat het volgende mogelijk zou moeten zijn:  Zender A opnemen van B tot C, en dat eventueel dagelijks/wekelijks/op weekdagen herhalen. Zoals videorecorders dat 30 jaar geleden al konden. Zonder afhankelijkheid van de EPG. Leg nou eens één keer uit waarom alleen KPN-klanten dat niet mogen.

Reputatie 4
Badge +1
Hallo FamH,

Het lijkt inderdaad zo te zijn dat je de iTV ontvanger even stroomloos moet maken zodat hij kan controleren of er nieuwe opnames zijn in de cloud. Mochten de opnames nog niet te zien zijn, wil ik je vragen om in een privébericht je postcode, huisnummer en naam van contractant te sturen.

Met vriendelijke groet,

Marco

Reputatie 7
Spanningsloosmaken helpt lang niet altijd. Vaak is er een softwarereset nodig :@

Bedankt voor de reacties. Afgelopen maandag had ik weer hetzelfde; ik had 'Unforgettable' als serie gepland, er werd een rood balletje aangegeven in de tv gids, maar de aflevering verscheen niet in het menu 'opgenomen'. Het gekke is dat als ik op de iPad mijn opnames bekijk, deze opname er wel bijstaat. Ik kan hem daar dus zien en verwijderen (meer kun je niet in de iTV app), maar ik kan hem niet kijken. Een van de vorige opnames, waar ik het eerder over had, verscheen plotseling, bijna een week later, ineens wel in het menu. Ik baal hier verschrikkelijk van. Ik heb al geprobeerd om de stekker er even uit te halen en dan start de ontvanger (ik heb een nieuw model!) opnieuw op, maar ook dan verschijnt de opname niet! Het komt steeds meer voor, ik was zo blij met de opnamemogelijkheid, maar durf er nu niet meer op te vertrouwen dat het goed gaat! Dit soort series kun je ook niet terugkijken via programma gemist, zelfs niet tegen betaling. Balen!!!
Reputatie 7
Zoals boven gemeld: je moet een softwarereset doen om je ontvanger weer de juiste informatie te laten weergeven. Ik moet dat om de andere dag doen anders zie ik precies dezelfde verschijnselen als jij. Alleen stroomloos maken is vaak niet afdoende.

Reputatie 4
Badge +3
Maar het is natuurlijk volkomen van de gekke dat KPN deze situatie zo lang laat bestaan. Alsof je een computer koopt die alleen goed werkt als je hem niet alleen elke dag reset maar ook nog moet formateren en helemaal opnieuw installeren. Of een auto die elke week naar de garage moet om helemaal uit elkaar gehaald te worden en weer inelkaar gezet.

Vinden jullie dat zelf een acceptabele gang van zaken? En nu niet zeggen: we werken eraan want dat is overduidelijk niet zo. Ik zou dit probleem in een middag hebben opgelost.

Reputatie 7
Ik ben het helemaal met je eens; ik reset mijn ontvangers al maanden om de andere dag er word er zo langzamerhand wel een beetje simpel van 😠 Gelukkig wordt wel aan gewerkt maar er is nog geen "witte rook" voor zover ik weet. Misschien dat er weer wat meer tijd voor vrijkomt nu de langverwachtte update voor het V8-modem eindelijk uitgerold wordt.

Oh, en misschien hebben ze een vacature voor je bij KPN ;)

Reputatie 7
Ik heb van één van de forum-ambassadeurs begrepen dat hij een update voor de 1853 binnenheeft, waarin met name serieopnemen verbeterd is. Of deze update - zoals gewoonlijk - in staffels wordt uitgerold is mij niet bekend en evenmin wat het versienummer is. Ik zal vanavond eens op mijn eigen 1853 kijken.

Reageer