Beantwoord

Opnemen werkt niet. Hoe gaat KPN mij compenseren?

• 20 oktober 2018
  • 14 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Zaterdagochtend....even lekker Wheeler Dealers kijken wat ik heb opgenomen van Discovery....

Alle opnames, die er gisteren nog stonden, zijn weg. Daarnaast blijk ik ineens “McLeods Daughters” op te nemen op RTL 8. En daar heb ik wél 2 opnames van staan!? G@#%43*#! 😡
Dat programma heb ik nog nooit gezien en dat wil ik ook niet.....
Dit is overigens niet de eerste keer!!! Ik dacht dat ik iets verkeerd had ingesteld……

Nu heb ik inmiddels gevonden dat je de tuner opnieuw moet opstarten. 30 seconden de stekker eruit… (Ik heb een wit UHD-kastje).
Nu is alles weg. Ook mijn geplande opnames…..

Na verder onderzoek blijkt dat wordt geadviseerd de software van het kastje te verwijderen. https://www.kpn.com/faq/16848
Helaas is alles in mijn opname lijst leeg. Niets gepland en niets opgenomen.

Beste KPN.
Jullie verkopen mij de mogelijkheid om op te nemen. Als dat niet werkt, dan wil ik daar ook niet voor betalen. Wij betalen € 101 per maand voor KPN diensten. Daar mag ik wat voor verwachten.
Hoe gaan jullie dit oplossen en hoe gaan jullie mij compenseren?
icon

Beste antwoord door Joran 22 oktober 2018, 10:56

Ik wil niet impliceren dat jij de abonnementsgegevens verkeerd hebt ingevuld, integendeel. Bij het omruilen van een TV-ontvanger (bijvoorbeeld door een defect of abonnementswijziging) kan het gebeuren dat een ontvanger wordt geleverd die eerder is gebruikt. Die ontvangers zijn getest op fouten. Bij het testen worden de oude abonnementsgegevens uit de TV-ontvangers verwijderd, zodat de nieuwe gebruiker de ontvanger opnieuw moet aanmelden. Heel sporadisch ontvangen we een melding dat dit niet is gelukt. De abonnementsgegevens van de vorige gebruiker staan dan nog in de TV-ontvanger waardoor er vreemde zaken gebeuren met opnames.

Bij jou lijkt het precies andersom te zijn. Er zouden 2 TV-ontvangers actief moeten zijn onder jouw abonnement (twee 4k-ontvangers) maar er is ook een Arris 2952 geregistreerd. Die ontvanger wordt ook nog actief gebruikt. Kan het zijn dat je voorheen deze ontvanger had en retour hebt gestuurd toen je overstapte naar het 4k abonnement? Dan zit daar de fout. Als je wel 3 TV-ontvangers gebruikt, laat het dan ook weten. Als de Arris 2952 onbekend is verwijder ik die onder jouw abonnementsgegevens en mag dit in de toekomst niet meer voorkomen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @hanspanso
Kun je de TV-ontvanger nog eens nieuwe software laten ophalen?
Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.
Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.
Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.
Als het goed is staan je opnames er weer in.
Reputatie 1
Badge
Hallo @huistijger,
Dank voor het advies. Ik heb deze nu ook geprobeerd, maar mijn opnames blijven leeg. (McLeods Daughters had ik eerder handmatig verwijderd) Mijn ruimte is nog steeds 100%.
Afgelopen week stond nog een aantal opnames klaar om bekeken te worden.
Reputatie 7
Badge +19
Je had ook spook-opnames zei je?
Opnames die je niet zelf had opgenomen.
Heb je misschien je 2e box ergens op de kinderkamer staan of zo?
Dan kan hij/zij die opnames er in gezet hebben en jouw opnames verwijderen.
Ik probeer alleen te redeneren waarom jij spookopnames hebt staan en je eigen opnames kwijt bent.
Reputatie 1
Badge
Hallo @huistijger,
Ik heb inderdaad een 2e box staan in de slaapkamer. Het verklaart echter niet waarom er "spookopnames", telkens weer terugkomen.
Dit is minstens de 4de keer (waarschijnlijk meer) dat ik opnames van McLeods Daughters verwijder. Na de tweede keer heb ik alles doorlopen op beide boxen. Ik dacht namelijk dat ik iets fout gedaan had. Misschien ergens dit programma per ongeluk aangezet ..... nee dus ... dan zou deze namelijk in mijn opnamelijst moeten staan.

Tot vorige week had ik (weer) een enorme lijst van "Wheeler Dealers" staan. Wederom was gisteren alles weg.
Ik denk dat ons account met dat van iemand anders wordt verward door KPN of iets dergelijks. Deze verwijderd waarschijnlijk mijn opnames. 😂

KPN verkoopt ons deze service, maar het werkt blijkbaar niet optimaal. Als ik ergens voor betaal, dan mag ik verwachten dat het werkt.
Nu wil ik 2 dingen van KPN:
1) een compensatie voor de periode dat ik deze service niet kon gebruiken.
2) dat KPN zorgt dat ik er nu zonder problemen gebruik kan maken van het "opnemen pakket" waar ik voor betaal.
Reputatie 7
Badge +19
Staat je eigen abonnementsnummer wel in de tuner?
Reputatie 7
Badge +28
Dag Hans, erg vervelend dit. Ik denk dat huistijger op het goede spoor zit. Bij Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie kun je controleren welk abonnementsnummer er in de TV ontvanger staat. Komt dat overeen met jouw abonnementsnummer?

Kun je ook jouw adresgegevens en klantnummer in je profiel zetten? Dan kijk ik aan onze kant na of alles goed staat.
Reputatie 1
Badge
Ja. (dit zijn niet mijn eerste kastjes van KPN) 😉
Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN.
Reputatie 1
Badge
Hallo @Joran,
Klantnummer in het profiel gezet.
Beide tuners zijn zojuist voor de zekerheid gecontroleerd. Destijds heb ik het nummer goed ingevoerd. Het lijkt me ook erg toevallig als een fout abonnementsnummer in combinatie met een pincode überhaupt beeld zou geven. Die kans is heel erg klein. (1 promille)

Ik zou het prettig vinden als jullie het inderdaad nakijken aan de KPN kant. Ons abonnement is niet de enige met dit soort problemen toch?

Soms stond er een planning van een serie aan die wij nooit hadden aangezet, dan was er weer een opname verdwenen die we graag wilde zien. Wij dachten vaak dat wij een fout hadden gemaakt met de invoer of een verkeert knopje aangeraakt of iets dergelijks. Dat blijkt nu niet het geval te zijn.....
Reputatie 1
Badge
1 promile is overigens niet goed. 😯 Het is 0,1 promille of 1/10.000 🤓
Reputatie 7
Badge +28
Ik wil niet impliceren dat jij de abonnementsgegevens verkeerd hebt ingevuld, integendeel. Bij het omruilen van een TV-ontvanger (bijvoorbeeld door een defect of abonnementswijziging) kan het gebeuren dat een ontvanger wordt geleverd die eerder is gebruikt. Die ontvangers zijn getest op fouten. Bij het testen worden de oude abonnementsgegevens uit de TV-ontvangers verwijderd, zodat de nieuwe gebruiker de ontvanger opnieuw moet aanmelden. Heel sporadisch ontvangen we een melding dat dit niet is gelukt. De abonnementsgegevens van de vorige gebruiker staan dan nog in de TV-ontvanger waardoor er vreemde zaken gebeuren met opnames.

Bij jou lijkt het precies andersom te zijn. Er zouden 2 TV-ontvangers actief moeten zijn onder jouw abonnement (twee 4k-ontvangers) maar er is ook een Arris 2952 geregistreerd. Die ontvanger wordt ook nog actief gebruikt. Kan het zijn dat je voorheen deze ontvanger had en retour hebt gestuurd toen je overstapte naar het 4k abonnement? Dan zit daar de fout. Als je wel 3 TV-ontvangers gebruikt, laat het dan ook weten. Als de Arris 2952 onbekend is verwijder ik die onder jouw abonnementsgegevens en mag dit in de toekomst niet meer voorkomen.
Reputatie 1
Badge
Ahaaa....
Wij gebruiken alleen de twee witte UHD ontvangers. De rest heb ik retour gestuurd aan KPN. (Ik heb niet eerst mijn account verwijderd van deze ontvangers.)
Als je de Arris 2952 zou willen verwijderen, heel graag. Heel vervelend als dat de ellende geeft waar wij al maanden last van hebben.....
Reputatie 1
Badge
Ik heb direct even in MijnKPN gekeken. Dat werkt momenteel even niet. Maar, had ik dat daar zelf kunnen zien?
Reputatie 1
Badge
@Joran,
Kun je trouwens ook mijn gegevens uit de Arris2952 verwijderen op afstand?
Ik baal hier stevig van.

Mijn vrouw is mindervalide en ik dacht al deze tijd dat dit door haar onhandigheid kwam.
Nu blijkt het dus een regelrechte fout van KPN waardoor onze opnames verdwenen. Blijkbaar iemand die van McLeods Daughters houdt. Dan komt tocht mijn initiële vraag:
Hoe gaat KPN ons hiervoor compenseren?
Reputatie 7
Badge +28
Het staat (stond) inderdaad ook in MijnKPN, de ontvanger is bij dezen verwijderd. Ik snap dat je hiervan baalt, dit is ook absoluut niet de bedoeling. Ik heb je een privébericht gestuurd over een compensatie!

Reageer