Beantwoord

Opnemenpakket

• 8 januari 2013
  • 8 reacties
  • 8744 keer bekeken

Wij hebben in huis 3 tv ontvangers, de VIP1963 en 2 VIP1903

(Bij ZILVER was het alleen mogelijk op 1 tv op te nemen en opnames te bekijken d.m.v. de ingebouwde harde schijf.
Bij STANDAARD gaat de opnames allemaal naar de zogenoemde cloud i.p.v. naar de harde schijf. Dit maakt het dus mogelijk om op alle ontvangers opnames in te plannen en opnames af te spelen.)

De 63 bezit dus een harde schijf, wat mij op de volgende vraag brengt; we hebben, toen Standaard abonnement uitkwam, ons zilveren omgezet in standaard. Hierin werd het opnemen verplaats van de harde schijf naar de "cloud". opnames instellen en afspelen lukt op beide types decoders dus hoefden we onze decoders niet te vervangen.

Ik dacht nu dat de harde schijf overbodig was. Echter kan alleen op de VIP1963 gepauzeerd worden. Dus lijkt het wel dat hij dan op harde schijf opslaat ipv in de cloud.
Is dat sowieso maar gelimiteerd voor 1 tv per huishouden om te pauzeren of zijn de VIP1903 domweg niet geschikt hiervoor?

Nog een vraag, is het nieuwere type decoder, sneller dan deze 2 types? Wat zijn de verdere verschillende tussen deze 2 types en het allernieuwste type, naast dat hij een stuk kleiner is en de menu's een andere vormgeving hebben?

icon

Beste antwoord door Sherakahn 16 januari 2013, 01:01

I-Tv Decoders hebben allen een zogenaamd MAC adres, dit adres is bij kpn bekend, en hoort bij jouw contract. Omdat je 2 andere decoders hebt ontvangen zijn ook deze 2 mac adressen weer vrijgegeven. Je kan ze inderdaad naar de milleustraat brengen, maar ook op bijvoorbeeld marktplaats zetten, de decoders bevatten nog leuke dingen voor de electronische knutselaar, en zijn mogelijk nog wel door iemand anders te gebruiken als 2e of 3e ontvanger. (mits hun een contract hebben met meerdere decoders, vraag is alleen ondersteund kpn dit wel met deze perhistorische decoders?)

Een decoder houden als backup wordt waarschijnlijk niet ondersteund omdat er twee andere mac adressen bekend zijn. Afwijkend van de 2 decoders die je hebt. IK ben ooit zo begonnen om alles te bewaren, je zou mijn zolder en schuur eens moeten zien :P

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Volgens mij is de Motorola 1903 redelijk perhistorisch 🙂, Een pasklaar antwoord kan ik niet geven omdat er meer gegevens nodig zijn. Het zou voor dit forum een uitkomst zijn als KPN de diverse eigenschappen van elke decoder zou weergeven in een topic, waar de ontvanger wel of niet voor geschikt is. Mijn gevoel zegt, dat je 1963 wel kan pauzeren omdat de HD dan het e.e.a tijdelijk vast zou leggen, de 1903 heeft geen HD intern (volgens mij). Heb je een opname pakket geactiveerd??

Reputatie 7
Badge +12
Beste Sherakahn,

Bedankt voor je suggestie, ik heb naar aanleiding van jouw idee, hier een topic aangemaakt: http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Informatie-over-i-TV-ontvangers/td-p/74072

Vriendelijke groet,

Allart

Ik neem aan dat ik het opname pakket toentertijd wel geactiveerd heb, meerdere programma's tegelijk opnemen en op alle kastjes de opnames te kunnen afspelen werkt gewoon. Tijdens het Zilverpakket, kon dat niet namelijk. En als je inlogt op mijnkpn gedeelte, staat er ook nergens iets wat nog geactiveerd moet worden.

(Ik heb voor mijzelf en eventueel andere liefhebbers een excel bestandje gemaakt, met daarin alle technische specificaties naast elkaar gezet. Heb geen idee of ik hier een bestand kan bijvoegen o.i.d., voor degene die het bestandje wilt hebben, moet mij even zijn/haar emailadres geven.)

Allart, heeft u misschien antwoorden op mijn hierboven gestelde vragen? B.v.d.

Reputatie 7
Badge +12
Beste Dlensink,

De specificaties met betrekking tot de tuners vind je in het door mij geplaatste topic, welke specifieke vragen heb je momenteel nog? 

Vriendelijke groet,

Allart

Als ik het zo goed lees uit de specificaties, kan ik niet volledig het opnamepakket benutten.

aangezien ik niet kan live pauzeren, terwijl dit onderdeel is van het opnamepakket. Kom ik nu in aanmerking om de kastjes te vervangen voor het nieuwste tyoe, zodat het dan wel mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +12
Beste Dlensink,

Om de situatie wat beter te kunnen beoordelen ontvang ik graag postcode en huisnummer in een privebericht, dan kijk ik de zaak verder voor je na. 

Vriendelijke groet,

Allart

Erg bedankt voor de snelle service, 1 dag later de tuners al in ontvangst genomen.

Nu stond in het priveberichtje dat ik de 1903's bij de millieustraat kan inleveren, kan ik deze ook gewoon houden als het ware als een backupje? of zijn deze 2 nu gewoon domweg onbruikbaar gemaakt vanaf kpn-kant?

Reputatie 2
I-Tv Decoders hebben allen een zogenaamd MAC adres, dit adres is bij kpn bekend, en hoort bij jouw contract. Omdat je 2 andere decoders hebt ontvangen zijn ook deze 2 mac adressen weer vrijgegeven. Je kan ze inderdaad naar de milleustraat brengen, maar ook op bijvoorbeeld marktplaats zetten, de decoders bevatten nog leuke dingen voor de electronische knutselaar, en zijn mogelijk nog wel door iemand anders te gebruiken als 2e of 3e ontvanger. (mits hun een contract hebben met meerdere decoders, vraag is alleen ondersteund kpn dit wel met deze perhistorische decoders?)

Een decoder houden als backup wordt waarschijnlijk niet ondersteund omdat er twee andere mac adressen bekend zijn. Afwijkend van de 2 decoders die je hebt. IK ben ooit zo begonnen om alles te bewaren, je zou mijn zolder en schuur eens moeten zien :P

Reageer