Oproep voor verplaatsing HD zenders!

• 6 oktober 2012
  • 278 reacties
  • 17482 keer bekeken

Toon eerste bericht

278 reacties

Reputatie 7
Op korte termijn staat alleen in de planning dat je je abonnementsgeld weer moet betalen ;)

Reputatie 1
Het handmatig kunnen aanpassen van de zenderlijst zal wel een major issue zijn en niet zo eenvoudig te programmeren, maar als KPN vandaag besluit om Nederland 1 HD op 1 te zetten en Nederland 1 SD op 701 lijkt het me dat dat snel kan worden ingevoerd, nu zitten al die HD gebruikers steeds 3 cijfers in te toetsen, en dat voor een steeds kleiner wordende groep SD kijkers.

Ik weet dat er wat mogelijkheden zijn het wat makkelijker te maken maar dat zijn allemaal lapmiddelen, de oplossing is alle HD zenders vanaf 701 te veranderen in vanaf 1, in ieder geval de gangbare zenders zoals Nederland 1,2,3, de RTL zenders en de SBS zenders.

Ik zou graag willen weten of dit op korte termijn in de planning staat.

Reputatie 7
Ja, dat begrijp ik ook niet. B.v. bij Ziggo gebeurt dat automatisch als je TV-ontvanger geschikt is voor HD. Daar hebben zowel de standaard SD- als HD-kanalen een "hoger" kanaalnummer en afhankelijk van het type ontvanger (wel of geen HD) worden er dan een soort van snelkoppelingen van de hoge nummers naar de onderste nummers (1 t/m 15 of zo) gemaakt. Dus met een HD-toestel heb je dan altijd de gangbare HD-kanalen op de laagste nummers zitten.

Waarom kan KPN ook zoiets niet doen, of op z'n minst gebruikers de mogelijkheid bieden zelf de kanalen in te delen?

Reageer