Oproep voor verplaatsing HD zenders!

• 6 oktober 2012
  • 278 reacties
  • 17482 keer bekeken

Toon eerste bericht

278 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Ahoog, onderschat vrouwen niet.

Ook zij zien het en veel willen het ook.

Mijn vrouw kijkt echt wel of het in HD wordt uitgezonden.

Reputatie 7
Badge +13
Spiegel, ik snap wat je bedoelt.

Ik viel eigenlijk alleen op het woord "vroeger"

En heel veel kanalen, die wel leuk zijn, zenden helemaal niet in SD uit.

Natuurlijk is het in HD veel mooier, vooral de HD glas kanalen.

Wie weet, wordt ooit alles HD en roept iedereen "waarom niet in UHD etc etc etc"

Blijft leuk.

Reputatie 7
Badge +13
Henk2304, ik hoop dat ook jij snel deze kanalen krijgt.

Je hebt ruim voldoende ruimte, had ik van jou begrepen.

Ik duim voor je.

joop2011 schreef:
spiepel, wat bedoel je met SD is zo van vroeger?

Koop je een TV dan krijg je Full HD; iets anders bestaat niet meer.

In advertenties en op webpages wordt gepronkt met HD; "HD is het"....toch

Jawel, een FullHD TV kan prima een SD stream weergeven, maar waarom beginnen we de hiermee ?

Daar gaat deze thread toch over.

Reputatie 7
joop2011 schreef:
Als ik het goed heb begrepen worden o.a. de HD glas kanalen, nu op 661 t/m 670, op 1 etc gezet voor Glasvezel.

Ook dit is volgens mij nog nergens aangekondigd. Ik heb daar wel zo hier en daar mijn beschouwingen over losgelaten (als DSL-gebruiker, die dan van deze verbeteringen verstoken zou blijven maar wel hetzelfde abogeld zou moeten betalen), maar een aankondiging ter zake heb ik iig. nog niet gezien.

Reputatie 7
Giant2000 schreef:
Volgens mij is er aangekondigt dat dit jaar de HD zenders bij glasvezel naar 1 verplaatst worden.

Is dat al ergens aangekondigd? Ik weet dat ik dat gerucht de wereld in heb geholpen (vernomen uit doorgaans zeer welingelichte kringen :manwink:). Maar een echte aankondiging is mij nog niet bekend.

Reputatie 2
Badge +1
Hebben we het hier alleen maar over Glas

VDSL klanten kunnen een steam van 12mb ook wel aan hoor.

en dat zijn volgens mij toch wel de meeste klanten op ADSL na

Om met Dolby-surround naar de radio via KPN te kunnen luisteren moet een loopvriend van mij de hele dag zijn 150 cm HD-orakel-tv aan laten staan en naar dat blauw scherm kijken, anders hoort hij niets. Hoe gek kun je zijn voor een muziekje. Ik moet toegeven, het klinkt mooi, vooral blues. :-)

Reputatie 7
Badge +16
Net als een Dolby Digital 5.1 cinemaset: ik ben thuis de enige die weigert genoegen te nemen met het blikkerige geluid van de Samsung TV.

Laat de afkorting DD maar even zitten :D

Haha! Mooi gezien Giant. 

Reputatie 7
Badge +16
HD = Heren Ding :D

Volgens mij kijken vrouwen veel meer TV dan mannen. (op sport na)  Dat hele HD-gedoe is een mannenzaak. Vrouwen hoor je er niet over.  Dus waar maken we ons druk om? :-)))

Reputatie 7
Badge +13
Klopt Giant2000

Als ik het goed heb begrepen worden o.a. de HD glas kanalen, nu op 661 t/m 670, op 1 etc gezet voor Glasvezel.

Er komen, als ik het goed heb, ook nieuwe HD kanalen bij.

Ik hoop dat KPN binnenkort meer kan vertellen.

Ik moet zeggen, dat de HD glas kanalen, 12,2MB, er perfect uitzien.

Het enige kleine minpunt is, dat heel af en toe het beeld even steilstaat, maar daarna meteen weer goed verder gaat.

Reputatie 7
Badge +16
Synthy2015 schreef:
Wat is onmogelijk, Giant2000?

Is dit een vraag?

Wat is onmogelijk, Giant2000?

Reputatie 7
Badge +16
Volgens mij is er aangekondigt dat dit jaar de HD zenders bij glasvezel naar 1 verplaatst worden.

Ik heb het opgelost door gebruik te maken van een Harmony touch afstandbediening. Die kan je helemaal naar je hand zetten maar de echte oplossing moet van KPN komen en van die kant blijft het oorverdovend stil.....

Reputatie 7
Precies! Zo ervaar ik het ook bij veel TV-kijkers in mijn familie/kennissenkring. Het gaat primair om de inhoud van een programma en niet om de beeldkwaliteit (ook al schaffen ze grote Full-HD of zelfs 4k TV's aan). Dat laat veel mensen compleet koud.

Reputatie 7
Badge +16
joop2011 schreef:
Giant2000, ik heb het als volgt opgelost.

Ik heb de SD kanalen waar een HD variant van is en ook 701 - 710 verborgen.

Kan via instellingen.

Dan moet je de HD zenders pakken, anders zie je de zender niet.

En het went best snel.

Uiteraard horen ze op 1 etc. De HD kanalen.

Ik heb uiteraard ook een favorieten lijstje actief met als gevolg dat mijn vrouw vaak naar FOX kijkt: 14 is de eerste zender als je op 1 drukt bij ons.

Maar dochters willen ALLE zenders hebben om te kunnen zappen dus schakelen ze dat favoriete lijstje standaard uit. Ze weten dus wel hoe dat moet maar HD uitzendingen interesseert ze echt geen ene malle moer. Ze nemen dus niet de moeite naar 701 enz. te gaan.

SD, HD, Glas_HD  De inhoud van de programma's wordt er niet anders van. Je betaalt eerste 6 maanden slechts 35 euro. Te geef. 

Reputatie 7
Badge +13
Giant2000, ik heb het als volgt opgelost.

Ik heb de SD kanalen waar een HD variant van is en ook 701 - 710 verborgen.

Kan via instellingen.

Dan moet je de HD zenders pakken, anders zie je de zender niet.

En het went best snel.

Uiteraard horen ze op 1 etc. De HD kanalen.

Reputatie 7
Badge +13
spiepel, wat bedoel je met SD is zo van vroeger?

Auto's komen uit de 19de eeuw en je ziet ze nog steeds rijden.

Meer dan 100 jaar.

Treinen komen uit ongeveer 1850 en toch rijden ze nog volgens het zelfde principe.

Ook de fiets is al meer dan 100 jaar oud en rijd nog volgens hetzelfde principe.

HD is helemaal nog niet zo oud, nog geen 10 jaar.

Vroeger is 1 generatie en dat is 25 jaar.

En voor glasvezel, komen de glasvezelkanalen 661-670 binnenkort op 1 etc.

Ik dacht in juni.

Voor VDL en ADSL is zo ve ik weet nog niets bekend.

Reputatie 2
Badge +1
Mensen kijken SD op 1 omdat ze gewoon niet anders weten. Ze nemen een abbonnement op KPN Glasvezel en er wordt overal geadveteerd met HD en "met KPN haal je de toekomst in huis". (ja ze nemen het wel heel letterlijk, alles blijft toekomst bij hun). Zo was ik laatst ook bij mijn tante en die zat dus vrolijk Ned 1 op 1 te kijken. Een duur glasvezel abbonnement van KPN en dan SD zitten kijken op 1. Toen ik haar vertelde dat ze ouderwets SD zat te kijken keek ze me eerst aan of ik niet dronken was. "ik betaal toch voor HD dus dat zit ik nu toch te kijken?" Mensen gaan ervanuit dat ze HD kijken totdat ze ergens anders komen en de kwaliteiten zien in het beeld van Ziggo. Of zoals bij ons thuis als we op 661 etc. zitten te kijken. Veel beter beeld en ja, dat is in vergelijking met 1 echt wel te zien!

Kortom, KPN is nog lang niet klaar voor de toekomst. En je betaald dus feitelijk voor een slecht product. Het is er wel maar zit lekker ver weg gestopt. En ja, dan komt zometeen HD Glas op 1 etc. maar wie zegt dat Discovery en alle andere basis zenders dan ook meteen HD Glas worden? Die blijven vast in de oude HD stream zitten net zoals op 701 nu het geval is. Dan lopen ze dus alsnog steeds achter op Ziggo.

Ja, er zijn nog programma's die in SD worden opgenomen. Zo weet ik dat ze bij GTST totaal niet blij waren dat hun ingehuurde videobedrijf (om maar even geen namen te noemen) de camera's had vernieuwd waardoor ze betere camera's kregen in de studio met als gevolg dat alle beschadigingen op het decor veel beter te zien zouden zijn. In de regie hebben ze toen allemaal instellingen veranderd zodat de camera's minder mooi zouden opnemen om het maar even in begrijpbare taal te houden. En nieuwsuur ziet er ook totaal niet uit. Maar ooit word alles wel gedraaid in HD en uitgezonden. En het is nu zonde dat je een FullHD TV toestel hebt, Glasvezel, en dan wel HD uitzendingen SD zit te kijken of in een geknepen versie... Het is toch niet meer dan logisch dat je de programma's die al wel in HD zijn ook zo wil zien? En dan heb ik het nog nieteens over de audio en ondertitel sporen.

Voor de kwaliteit die je op dit moment van KPN krijgt vind ik het maandbedrag veel en veel te hoog.

Reputatie 4
Badge +6
Het probleem is vooral dat veel mensen zo gewend zijn dat de Nederlandse zenders op positie 1 t/m 10 zitten waardoor ze niet over schakelen naar 661 en verder of 701 en verder. En ook niet iedereen verdiept zich in het maken van favorietenlijstjes waarmee je bijv. een lijstje met alleen HD-zenders kan maken.
Wat wel weer gebeurt is dat mensen overstappen op KPN iTV en dan ergens op bezoek gaan waar ze Ziggo hebben. Bij Ziggo staan de HD-zenders via simulcast wel mooi op 1 en verder.
Maar goed, mensen gaan vervolgens NPO1 SD bij KPN vergelijken met NPO1 HD bij Ziggo. En zo komen o.a. de verhalen in de wereld dat het beeld bij Ziggo beter zou zijn en gaan mensen hierdoor zelfs weer terug naar Ziggo.
Lijkt mij dat KPN er zelf ook belang bij heeft om de HD-zenders z.s.m. op de posities 1 en verder te plaatsen (wanneer de bandbreedte dat toelaat, dus bij VDSL en glasvezel )
Reputatie 7
Badge +16
Wij zijn toevallig liefhebbers, anders zaten we niet zo fanatiek op dit forum, maar ik schat dat 70 to 80 % van de kijkers helemaal niet in extrase raakt van HD, sterker: het verschil niet eens opmerken.

Reageer